[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anke_Amigo

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 14:49

jeetje wat een verschil!!! echt heel goed, een motivatie voor ons allemaal

sorry geen ervaring met candida

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 14:55

weinig mensen denk ik zomaar was te proberen

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 15:00

Jemig wat een verschil!! Wat goed! :D

Ik heb net grote opruiming gedaan in mijn kast.
Een stapeltje voor X (een vriendin), een stapel die echt weg móet en een stapel die terug de kast in moest.
Echt grappig, in sommige broeken konden we met z'n tweetjes wonen. :')

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 15:02

Mag ik me weer stiekem melden hier? De laatste keer dat ik hier was ging het topic voornamelijk over shakes enzo, maar zo te lezen gaan we hier nu allemaal weer op de gezonde toer.
Vorig jaar ben ik 55 kilo afgevallen door mijn eetpatroon drastisch om te gooien. In het begin kon ik amper bewegen, elke trap was al een hele opgave, dus at ik maar 1300 kcal. En liep ik af en toe een rondje van ongeveer 5km in een uurtje.

Heb nu een grote pauze gehad van 4 maanden en sinds 3 weken ben ik weer lekker bezig. Ik eet ongeveer 1600 kcal en ik kijk via het voedingscentrum of ik niet te veel of te weinig vet e.d. naar binnen heb zitten proppen.
Hierbij 'slim' ik 2x per week. Bij Slim Rotterdam kan je een half uurtje oefeningen doen in een warmtecabine en na 5x ben ik daar al 34 centimeters mee kwijt geraakt en daarbij 4 kilo afgevallen.

Mijn doel is om nog 30 kilo kwijt te raken en dan rustig naar mijn streefgewicht toe te leven.
Om nog even op mijn eerste vraag terug te komen, hopelijk ben ik weer welkom hier :D

suzanne_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 15:07

Zonet een heerlijke lunch gemaakt en gegeten.
Ik had garnalen geroerbakt met groentes als ui, prei en paprika. Wat kruiden erover heen en het was heerlijk!

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 15:17

tuurlijk welkom terug

iedereen dankje ben er ook heel blij mee
til het maar eens op bijna 22 kilo denk ik altijd maar zo best heel wat

enige nadeel kan nu weer meer leuke kleding aan niet goed voor je bank rekening :P

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 15:18

Welkom wederom, Lynn_Denise!
Brrrr Suzanne, ik huiver van je middagmaaltje. :D :D
Ik ben echt helemaal geen fan van groente/vis. :')
Oh Monique, hou maar op.. Net kledingkast opgeruimd en ik dacht 'jeeee, nu kan ik nieuwe kleren kopen.'
Maar ik ben werkeloos dus ik denk dat dat eventjes met mate moet. :')
Gisteren 2 hele leuke blazers, een jurkje en een blouseje besteld bij Wehkamp, dat komt vandaag als het goed is. En nog een jurkje bij Zalando. Op kosten van pa, als motivatie/beloning/verjaardagscadeautje.

Ik ga me zometeen maar weer naar de sportschool hijsen.

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 15:37

Welkom LynnDenise! En wat ben je al een hoop afgevallen, knap hoor! Ook om het na zo'n stop weer op te pakken, wens je er heel veel succes mee!

Suzanne_H, Dat klinkt lekker zeg! Heerlijk, dat ga ik ook eens maken!

Roosch: oh leuk nieuwe kleren! Het klinkt goed wat je gekocht/besteld hebt! Ben zelf ook gek op blazers, heb ze in allerlei kleuren!

Ik heb even een vraagje: Zijn er meer mensen die hier het probleem hebben dat sinds ze aan het afvallen zijn ze verslaafd raken aan brood? Ik at eerst misschien 2, hooguit 3 boterhammen per dag. En nu moet ik mezelf na 3 's ochtends en 2 's middags echt zowat toespreken er niet nog 1tje te pakken. Ik eet er gewoon gezond beleg op, cornetbeef, kipfilet of zuivelspread en we hebben bruin volkoren brood.
Is het ongezond om zoveel (voor mijn gevoel dan, want mijn broer eet er met gemak 7 per dag) brood te eten??
Naast brood eet ik verder alleen soep, fruit, crackers, rijstwafels en mijn avond eten van groente, vlees en aardappelen (of rijst) en ik drink alleen nog maar optimel, thee (zonder suiker) en water.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 15:46

vanochtend nix eraf helaas :( , dus vandaag maar weer aan de Jillian gegaan, shred L2 en de cardio kick box! :D

@ safiera, dat is een goeie thnx! (ik heb wel het hele stuk op een fietspad gelopen dat naast de weg lag waar ik met de auto gemeten heb, en heb er 100 meter afgetrokken voor de rotondes :D dus het zal toch zeker wel kloppen!)

Verder lees ik weer hele mooie resultaten hier super!

Callum hier weet ik helaas ook niets van maar veel sterkte!

Welkom Lynndenise en wau Monique wat een enorm verschil echt super!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 16:05

Mag ik ook meepraten :)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 16:22

Goed bezig zeg, wat een verschil die foto's! Wauw! Ik ben net naar mn paard gefietst, 2x15 km, dat was 800 kcal volgens de gpstracker die ik aanhad. Ik heb ook geen lekkere dingen gehaald voor pasen, gelukkig maar. Hannahapje, sterkte met alle beproevingen!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 16:58

callum schreef:
saffiera ik merk vooral dat ik veel pijn heb omdat mijn darmen nu de slag aan het leveren zijn met de afstervende candida dus dat is erg vervelend. verder ben ik in een 5 dagen al 4 kg afegevallen omdat ik bijna niks kan eten.
hannahaapje oeps das best veel, maar ben stiekum wel jaloers is allemaal zo lekker. ik kan het me alleen echt niet veroorloven om te zondigen want dan is het allemaal voor niks.

iederreen bedankt voor het medeleven

In 5 dagen 4 kg afvallen is niet gezond, dat helpt je lichaam ook niet herstellen :(:)
Zelf krijg ik het nog voor elkaar om teveel kcal aan groente te eten... (al gaat dat met buikpijn natuurlijk minder goed).

Wat mag je wél? Er zijn heel veel soorten groentes, die kun je rauw eten, koken, soepjes van maken...
Eiwitten? (evt. volle) kwark, yoghurt... vleesjes, visjes, noten...

En welkom, nieuwelingen en een oude bekende!
LynnDenise: 55 + 30 is 85... was je zo ver van je streefgewicht toen je begon? Of tijdens je 'pauze' weer aangekomen?
Kan me even niet meer herinneren waarom je gestopt was met diëten? Meende dat ik een foto had gezien waar je mooi was :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:05

Bedankt allemaal!

Denice, heb je op die GPS tracker ook je gewicht enzo moeten invullen? Lijkt me handig zo'n ding! Knap dat je niks in huis hebt gehaald voor de pasen. Ik zal ook weer blij zijn als al die zooi de winkel uit is :=

Safiera, nee, ik wil echt 85 kilo afvallen, ben tijdens mijn pauze 3 kilo aangekomen, maar die zijn er al weer af. Ik had helaas echt zwaar overgewicht. Gelukkig ben ik momenteel niet meer morbide :)
Het zou best kunnen dat je een foto van mij hebt gezien, vooral in mijn gezicht ben ik veel afgevallen. Maar de vetjes om mijn heupen blijven er lekker zitten :')

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:09

Hee LynnDenise, welkom terug! :D

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:11

Ik weet het het gaat hard maar eet echt wel veel. Maak zelf lijnzaadcrackers met hutekase tomaat bieslook. In de ochtend biogarde met quinoa rn noten smiddags dus eigengemaakte lijnzaadcrackers met de hutekase savonds veel groente en vlees en soms quinoa of wat spelt of 1 aardappeltje.tussendoor onbeperkt wortrls tomaat sla komkommer. Groentebouillon water en thee. Ik mag geen varkensvlees. Geen kaas waar een korst op zit. Geen schimmelhoudend eten. Geen azijn. Ik mag wel biiologische kip rund. Vis mag ik ook. Groentes mag ik ook. Rijst aardappels pasta mag beperkt.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:13

Oh ja en zuurdesembrood mag ik ook maar dat duurt een week om te maken. Die is vanavond af. Dan kan ik ook weer brood eten dus zal het hopelijk minder hard gaan

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:14

LynnDenise schreef:
Safiera, nee, ik wil echt 85 kilo afvallen, ben tijdens mijn pauze 3 kilo aangekomen, maar die zijn er al weer af. Ik had helaas echt zwaar overgewicht. Gelukkig ben ik momenteel niet meer morbide :)
Het zou best kunnen dat je een foto van mij hebt gezien, vooral in mijn gezicht ben ik veel afgevallen. Maar de vetjes om mijn heupen blijven er lekker zitten :')

Wat goed dat je niet echt bent aangekomen dan in die 4 maanden :j Van mijn kant veel respect dat je weer verder gaat ook. Klinkt gezond om het ook even los te kunnen laten, niet aan een stuk af te vallen omdat dat ook zwaar is voor je lichaam.
Ik ben nog steeds bezig, ook een tijdje niet maar nu het psychisch weer beter gaat ga ik er weer tegenaan. Kom van 90, ben 20 kilo kwijt en wil er nog 10-15 af :)

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:16

Wow lynndenise dan heb je een aardige weg te gaan. Ik wil nu nog ongeveer 35 kg kwijt en dan ben ik helemaal blij. Vind jij het ook zo lastig dat het zoveel is wat j3 kwijt wil? Vind het vaak ontmoedigend

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:17

Welkom iedereen die gezellig mee komt kletsen :).

Ik moet even kwijt dat ik al 8 paaseitjes gezondigd heb :\ mwehh..

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:19

Lastige periode he met al die eitjes

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:30

Zeker lastig! En nog lastiger maakt het dat je broer voor vanavond kookt en dat pizza's worde. (ouders niet thuis). 897 kcal en 44 gram vet.... Niks anders meer te maken in huis dus toch maar de pizza en vanavond een extra rondje hardlopen dan maar.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:44

Safiera schreef:
LynnDenise schreef:

Wat goed dat je niet echt bent aangekomen dan in die 4 maanden :j Van mijn kant veel respect dat je weer verder gaat ook. Klinkt gezond om het ook even los te kunnen laten, niet aan een stuk af te vallen omdat dat ook zwaar is voor je lichaam.
Ik ben nog steeds bezig, ook een tijdje niet maar nu het psychisch weer beter gaat ga ik er weer tegenaan. Kom van 90, ben 20 kilo kwijt en wil er nog 10-15 af :)

Ik vond het wel veel dat ik was aangekomen, gunde mijzelf elke dag wel wat lekkers, maar heb echt gegeten wat ik allemaal wilde eten, maar met mate dus. Zo wil ik later 'als ik op gewicht ben' ook eten dus het was een mooie test. Dat mijn lichaam het zwaar heeft gehad is ook wel te zien :o lijkt wel alsof er een oorlog mee gevoerd is :') Daarom ben ik nu ook aan het sporten, om te proberen alles weer een beetje strak te krijgen.

Ben je in het tijdje dat het niet zo goed ging weer aangekomen? Knap dat je al zo ver bent! Hoe lang heb je over die 20 kilo gedaan? Ja als je koppie niet wilt dan gaat het niet he. Snappen veel mensen vaak niet, maar voor het kunnen afvallen moet je vaak echt lekker in je vel zitten.

callum schreef:
Wow lynndenise dan heb je een aardige weg te gaan. Ik wil nu nog ongeveer 35 kg kwijt en dan ben ik helemaal blij. Vind jij het ook zo lastig dat het zoveel is wat j3 kwijt wil? Vind het vaak ontmoedigend

Nou heel eerlijk gingen bij mij de eerste kilo's er heel makkelijk af en ben ik nu al heel blij met wat ik heb bereikt. Heb het gevoel dat ik weer leef :) Zolang ik dat maar blijf denken komt het wel goed!
Wat vervelend dat je veel dingen niet mag eten, kan je dat speciale brood ook niet kopen in de winkel? Hoe lang ga je nu doen met het brood dat bijna klaar is?

Negerzoen schreef:
Hee LynnDenise, welkom terug!

Bedankt! Jij ook nogsteeds bezig met afvallen? Gaat dat goed?

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:46

LynnDenise schreef:
Negerzoen schreef:
Hee LynnDenise, welkom terug!

Bedankt! Jij ook nogsteeds bezig met afvallen? Gaat dat goed?

Ja weer de draad opgepakt en vol gas bezig. Het gaat alleen voor geen meter := Ik ben er nog niet helemaal uit of ik spieren aan het opbouwen ben (sport nu 6x per week) of dat ik toch iets anders fout doe. Ik ga nu aan de gang met het meten van centimeters om te checken of het inderdaad spieren zijn :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:50

Negerzoen schreef:
Ja weer de draad opgepakt en vol gas bezig. Het gaat alleen voor geen meter := Ik ben er nog niet helemaal uit of ik spieren aan het opbouwen ben (sport nu 6x per week) of dat ik toch iets anders fout doe. Ik ga nu aan de gang met het meten van centimeters om te checken of het inderdaad spieren zijn :)

Ik word nu ook gemeten, 2x per 5 weken. Maar dat meten ze echt op hoogte. De hoogte word opgeschreven en dan de omvang zodat je altijd op hetzelfde punt meet. Sindsdien snap ik waarom mijn metingen nooit klopte :')
Knap dat je ook de draad weer hebt opgepakt. Ga je nu meten ipv wegen of doe je het beide?

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:52

Ja dat vind ik ook lastig inderdaad dat meten altijd op dezelfde plek