[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:25

Klapt hij ook niet uit als je de cup iets ronddraait of iets verder inbrengt? Ik heb er zelf geen ervaring mee hoor, maar dat zijn de tips die ik weleens gelezen heb. Het enige dat je kunt doen om een hevige menstruatie te minderen is aan de hormonen qua anticonceptie. De pil verminderd je menstruatie behoorlijk en ik zelf ben al ruim 4 jaar niet ongesteld dankzij mn Mirena spiraal...

guusjew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:28

Mars schreef:
Klapt hij ook niet uit als je de cup iets ronddraait of iets verder inbrengt? Ik heb er zelf geen ervaring mee hoor, maar dat zijn de tips die ik weleens gelezen heb. Het enige dat je kunt doen om een hevige menstruatie te minderen is aan de hormonen qua anticonceptie. De pil verminderd je menstruatie behoorlijk en ik zelf ben al ruim 4 jaar niet ongesteld dankzij mn Mirena spiraal...

Oke ja ik zit al aan de pil ik heb nou de mylene maar die is vrij ligt geloof ik

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 18:50

Beetje gekke vraag misschien maar zijn er ook mensen die een app gebruiken om je te herinneren aan je anticonceptie? Ik heb al jaren de Nuvaring en daar was/is? de app herinneringsservice voor, maar om een of andere vreemde reden kan ik deze niet meer gedownload krijgen op mijn nieuwe telefoon dus op zoek naar iets anders.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 19:20

Toen ik de pil slikte had ik een herinnering in mn agenda staan die dan dagelijks een melding gaf. Werkte prima :j

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 15:24

Ik weet niet of het al besproken is sorry anders.

Ik ben aan het twijfelen een koperspiraal te nemen. Ben net gestopt met de pil. Ik wil liefst geen hormonen meer. Maar mijn punt is een beetje of er toch een mogelijkheid is om je ongesteldheid op te schuiven als je op vakantie gaat bijvoorbeeld. Kun je dan voor een keer een andere middel er bij gebruiken. Ben benieuwd hoe jullie dat doen.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 18:11

WillemYntJee schreef:
Beetje gekke vraag misschien maar zijn er ook mensen die een app gebruiken om je te herinneren aan je anticonceptie? Ik heb al jaren de Nuvaring en daar was/is? de app herinneringsservice voor, maar om een of andere vreemde reden kan ik deze niet meer gedownload krijgen op mijn nieuwe telefoon dus op zoek naar iets anders.

Mestruatiekalender is een top app. :j

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 18:36

guusjew schreef:
Hebben nog meer mensen last van een heftige menstruatie dat je echt na 2 uur al flink door lekt? Ik heb altijd een tampon en maandverband in maar hebben jullie nog tips hoe het minder heftig word of hoe je minder snel doorlekt.

Ik heb hiervoor zon menstruatie cup gekocht alleen die klapt bij mij niet uit. Als ik hem inbreng moet je hem dus opvouwen maar daarna klapt hij niet uit en werkt hij dus niet

Ja, klinkt heel bekend. Ik breng soms een halve dag op het toilet door. Als je moet werken is het heel irritant. Zolang ik zit gaat het best, maar zodra ik opsta voel ik een hele golf vloeien en moet ik voorovergebukt naar het toilet rennen (en dan kijken je collega's erg raar hihi)

Met de pil (Deso 20 in mijn geval) te nemen is het wel verbeterd, maar de eerste 2 dagen moet ik niet teveel bewegen

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 19:12

Misschien helpt het om dan een iets zwaardere pil te nemen en deze standaard bijv. 3 a 4 maanden door te slikken? :)

Ik ben dan net een poosje gestopt met de pil om een andere reden, maar daarvoor werd ik ongeveer 3 of 4 keer per jaar ongesteld en die menstruatie stelde echt niks meer voor := En het doorslikken kan absoluut geen kwaad, bevestigd door 2 gyneacologen en een huisarts (ik bleef het maar vragen voor de zekerheid :') ).

guusjew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 20:17

Thesserd schreef:
Misschien helpt het om dan een iets zwaardere pil te nemen en deze standaard bijv. 3 a 4 maanden door te slikken? :)

Ik ben dan net een poosje gestopt met de pil om een andere reden, maar daarvoor werd ik ongeveer 3 of 4 keer per jaar ongesteld en die menstruatie stelde echt niks meer voor := En het doorslikken kan absoluut geen kwaad, bevestigd door 2 gyneacologen en een huisarts (ik bleef het maar vragen voor de zekerheid :') ).

Lijkt me een goed idee! Ik wilde mijn pil die ik nu heb ook doorslikken. Dus ik aan de 2e strip begonnen maar op de helft van de 2e strip al doorbraak bloeding en die is niet meer gestopt tot mijn stopweek kwam

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 20:26

WillemYntJee schreef:

Ik gebruik Lady Pill App :j Heeft me wel een paar keer gered van mijn vergeten := En vind het fijn om snel vooruit te kunnen kijken wanneer ik mijn stopweek ga hebben.

guusjew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 20:32

Mijn moeder zegt dat ik nog niet voor een zwaardere pil moet gaan en dat het met een half jaar beter zal zijn. Ik zit nu 3 maanden aan de pil

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 09:04

Ah je bent ook nog jong zie ik :) dan eerst maar eens even afwachten inderdaad! Komt vast goed :j

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 10:06

Voor de mensen met (mirena) spiraal.... Wanneer bleef het bij jullie weg? Gelijk al of na een aantal maanden?

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:53

Meteen :)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:43

Ik gebruik nu een aantal jaar de prikpil en wil overstappen op de Mirena spiraal. Ik hoop dat ik dan ook niet meer ongesteld word, dat word ik nu namelijk ook niet :D Iemand nog tips voor het laten zetten?

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:53

Tanya schreef:
Ik gebruik nu een aantal jaar de prikpil en wil overstappen op de Mirena spiraal. Ik hoop dat ik dan ook niet meer ongesteld word, dat word ik nu namelijk ook niet :D Iemand nog tips voor het laten zetten?

Ik had eerst ook de prikpil, nu de mirena en niet ongesteld geworden. :D

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 15:11

Ik heb m eind maart laten zetten, 5 mei voor het eerst ongesteld geworden en dat ben ik nu nog steeds, 2 maanden dus al.. Wat nou bevrijdingsdag :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 15:56

_PassoaJus schreef:
Voor de mensen met (mirena) spiraal.... Wanneer bleef het bij jullie weg? Gelijk al of na een aantal maanden?

Bij mij bouwde het af en na 3 maanden niks meer..

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 22:50

Smee__ schreef:
Ik heb m eind maart laten zetten, 5 mei voor het eerst ongesteld geworden en dat ben ik nu nog steeds, 2 maanden dus al.. Wat nou bevrijdingsdag :')

Whut, echt? -O-

Is dat een normale mogelijke bijkomstigheid?

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 22:51

Ik las hier in het topic sommige zelfs 6 maanden dus ik vrees van wel :=

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 22:57

Oh god, is dat dan echt ongesteldheid of is het meer een bloeding door het spiraal ofzo?

Jeetje, is toch wel even een minnetje in mijn voor en tegens of ik wel of niet een spiraaltje laat zetten :=

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 23:39

Ik heb inderdaad 6 maanden gevloeid. In het begin heftig en het werd steeds minder. De laatste dag was het bij wijze van spreken nog een druppel.

Ik word overigens nog steeds ongesteld met mijn mirena. Alleen niet regelmatig en niet heftig. Wel flinke pms inclusief hoofd en rugpijn.

Ik heb dan ook twijfels om hem er uit te laten halen. Heb het idee dat er meer vage klachten zijn die van m'n mirena vandaan komen zoals acne en haargroei in m'n gezicht. Zie ed alleen zo tegenop als hij er weer uit moet...
En wat dan? Want de pil werd ik ook niet gelukkig van en kinderen zijn een wens voor na mijn studie...

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 00:27

Hey jongens, ik val weer eens binnen.

Ongeveer een maand geleden (iets meer denk ik) ben ik gestopt met de pil, omdat ik hem slikte voor mijn huid en na twee jaar nog geen verschil zag (gewone pil, aangeraden door huisarts) en ook met haar besproken er weer mee te stoppen. Heb toen een normale stopweek gehad en toen dus niet meer begonnen. Na een kleine week had ik een soort bruin/oud bloed, niet veel en eigenlijk is dat niet gestopt tot vandaag. Heel vervelend eigenlijk want zwemmen is niet prettig nu.

Wie heeft hier ervaring mee, en wat is normaal?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 23:30

Even een vraag.
Een aantal jaar geleden waren er een paar relatief jonge bokkers die sterilisatie wilden, maar dit niet kregen.
Zijn daar bokkers bij die nu wel gesteriliseerd zijn?

Ik ben nu drie jaar mijn cyclus aan t bijhouden en condooms maar ik ben het echt zo spuugzat, het leidt toch nergens toe en het heeft geen nut.
De Lyme is overdraagbaar naar de foetus, wat kans geeft op een ziek kind.
Dat vergeef ik mezelf nooit, ik ben dus chronisch ziek en heb officieel een stempel fibromyalgie.
Het geeft ook een flink risico voor mij op terugval, dat is al reden genoeg.

In ik meen 2014 is mijn verzoek geweigerd na de mallemolen en mocht na een jaar terugkomen voor een herkansing van de gyn.
Ondertussen een relatie gehad met iemand die wel een kinderwens heeft, waardoor ik van 200% zeker naar 300% zeker ben gegaan over deze keus.
De pil is hier echt geen optie omdat ik er gewoon echt ziek depressief van wordt, vanwege mijn fysieke gestel wil ik ook echt geen koperspiraaltje.
Nuvaring is een ramp, recent weer kort getest en wederom weer gezeik.
Een morning afterpil gaat ook gewoon niet zo ziek als ik wordt van hormonen, dus nu is het voor mij wachten tot er eens wat fout gaat voor mijn gevoel.

Ik ga ook absoluut niks meer uittesten op dit lichaam, alles wat hormonen bevat gaat fout, zelfs schildklierhormoon is hommeles.
Zorgen genoeg, en van deze zorg wil ik permanent af omdat de optie kinderen gewoon echt geen optie is voor mij.
Binnenkort maar weer eens vragen voor een doorverwijzing, de huisarts staat achter mijn keuze en vroeg recent nog aan moeders of het mij nog gelukt was.
Zij zegt ook, elk jaar dat ik verder ben is de kans groter dat ze ja zeggen.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 23:37

@moonfish, wat vervelend! Ik hoop dat je dit keer dan wel kan worden geholpen. Ik heb verder geen ervaring maar hoop dat hier een bokker zit die je kan helpen.

Nog zelf had ik een vraagje:
Sinds een dikke maand gestopt met de pil en heb nu nog steeds last van (bijna) iedere dag bruin/rood bloedverlies. Het is echt heel weinig, maar wel net te veel om niks in mijn ondergoed te dragen oid.

Nu ga ik binnenkort op vakantie met veel zwemmen en dit wordt dus vervelend.
Heeft iemand misschien tips voor mij?Ze zijn heel erg welkom.