Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mars schreef:Klapt hij ook niet uit als je de cup iets ronddraait of iets verder inbrengt? Ik heb er zelf geen ervaring mee hoor, maar dat zijn de tips die ik weleens gelezen heb. Het enige dat je kunt doen om een hevige menstruatie te minderen is aan de hormonen qua anticonceptie. De pil verminderd je menstruatie behoorlijk en ik zelf ben al ruim 4 jaar niet ongesteld dankzij mn Mirena spiraal...
WillemYntJee schreef:Beetje gekke vraag misschien maar zijn er ook mensen die een app gebruiken om je te herinneren aan je anticonceptie? Ik heb al jaren de Nuvaring en daar was/is? de app herinneringsservice voor, maar om een of andere vreemde reden kan ik deze niet meer gedownload krijgen op mijn nieuwe telefoon dus op zoek naar iets anders.
guusjew schreef:Hebben nog meer mensen last van een heftige menstruatie dat je echt na 2 uur al flink door lekt? Ik heb altijd een tampon en maandverband in maar hebben jullie nog tips hoe het minder heftig word of hoe je minder snel doorlekt.
Ik heb hiervoor zon menstruatie cup gekocht alleen die klapt bij mij niet uit. Als ik hem inbreng moet je hem dus opvouwen maar daarna klapt hij niet uit en werkt hij dus niet
Thesserd schreef:Misschien helpt het om dan een iets zwaardere pil te nemen en deze standaard bijv. 3 a 4 maanden door te slikken?
Ik ben dan net een poosje gestopt met de pil om een andere reden, maar daarvoor werd ik ongeveer 3 of 4 keer per jaar ongesteld en die menstruatie stelde echt niks meer voorEn het doorslikken kan absoluut geen kwaad, bevestigd door 2 gyneacologen en een huisarts (ik bleef het maar vragen voor de zekerheid
).
WillemYntJee schreef:Beetje gekke vraag misschien maar zijn er ook mensen die een app gebruiken om je te herinneren aan je anticonceptie? Ik heb al jaren de Nuvaring en daar was/is? de app herinneringsservice voor, maar om een of andere vreemde reden kan ik deze niet meer gedownload krijgen op mijn nieuwe telefoon dus op zoek naar iets anders.