Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RSLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 17:23

Zo, die plaatjes zijn zeker gaaf!

Ik heb daad bij woord gevoegd en ben 8km gaan trailen/lopen om de hoek in de bosjes. Wind is hier al een tijdje weer rustig dus dat durfde ik wel aan, zo’n wilgen polderbosje. Anyway, verbaasd hoe ver ik onverhard kan lopen hier, vnl puin/klei/graspaden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Supervixen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 17:42

Heerlijke paden, doe je goed!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 17:58

Mooie omgeving, RSLevi! Trailen is te gek! Ik heb voorlopig alleen maar trails op het programma staan.

Prachtige luchten met dit weer, gave foto’s weer!

Ninus, kun je wat leuk lopen bij Lauwersoog? Mooie heuveltraining. :))

Balen van je borstontsteking, suusje.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 18:47

Welke trails ga je doen Puera?

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 20:07

Mooie plaatjes Levi! Fijn dat het meeviel zo offroad!

Ja ben ik ook benieuwd naar Puera! Ik zal ons lijstje binnenkort eens even opsnorren, als je het leuk vindt kun je altijd mee he?

Lauwersoog vind ik voor de afwisseling erg leuk! Het is geen Appelscha, maar het is ook minder ver rijden en inmiddels hoef ik niet meer te huilen om mijn paard als ik er loop, dus dat maakt het ook wat gezelliger :')
In de vakantie gaan we weer naar Ameland, is ook altijd heerlijk :+:

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 20:26

Fenn schreef:
Emma, ik startte met 10 keer 30. Nu kom ik van een situatie met veel pijn en weet ik dat ik heel rustig moet opbouwen. Ik heb wel veel krachttraining gedaan het afgelopen jaar en dat merk ik wel in het opbouwen. Dus dat is fijn. En ik heb een paar keer eerder 'opnieuw ' moeten beginnen en dit is de eerste keer dat ik al zoveel plezier beleef aan het rennen in deze fase.

Wel ontzettend fijn dat je er plezier aan beleeft! Ik ben erachter gekomen dat ik wandelen tussendoor eigenlijk wel leuk vind omdat je dan wat meer om je heen kan kijken en de natuur meer kan zien. Maar ik snap ook heel goed dat opbouwen vaak te langzaam voelt. Het is in ieder geval leuk/steunend voor mij om jouw berichten te lezen :o

Mooie plaatjes van al die wolkenluchten!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 20:43

SV, gave foto's heb je gemaakt, en wat een kilometers weer, goed bezig zeg!

Suusje, jee wat baalen vanndie borstontsteking, gaat het nu wat beter met je? Bijna vakantie gelukkig!
Hier nog 2,5 week en dan heb ik ook 2 weken vrij!

Rs Levi, ziet er goed uit zeg! Fijn dat het goed ging! Leuk dat je de smaak te pakken hebt!

Ninus, wat een originele manier om zo aan je hoogte meters te komen!, leuk dat je buren je aanmoedigen!
Welke marathon ga je binnenkort doen?

Puera, ik ben ook wel benieuwd naar je trail planning!

Fenn, leuk dat je ook in Utrecht mee doet! Welke afstand loop je? Ik pak de 16 km, ik zal naar je zwaaien als ik je zie!

Ik heb mezelf net ingeschreven voor de Veluwezoom trail, volgende week zaterdag, ik ga de 19km doen, heb er zin in!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 20:52

Ik heb mijn training afgewerkt. Best een zware na een best wel intense dag, vooral mentaal. Maar, we hebben het weer gedaan.

Interval bleek te staan ingesteld op '30/'30, in plaats van 100m/100m, waardoor het herstel dus korter was dan de interval :Y)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 21:36

Goed zo RSLevi en ook fijn dat het goed gegaan is.

SV door de storm, pittig weer en mooie afstand.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 21:46

Leuk Iris, dan zie ik je daar!

Ik loop de 12, 19 en 34km dat weekend.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 23:34

Lekker bezig RS levi ! En ik sluit me helemaal aan bij de rest. Trailen (zeker in nl) is gewoon gaan en genieten. En misschien je verwachtingen bijstellen , maar dat ging dus goed. Leuk!

Ik ren de 8 op de Utrechtse heuvelrug. Zeker zwaaien!

En knap uitgelopen Musli!

Wat lief Emma! Leuk om te lezen dat het motiveert om beetje mee te krijgen hoe ik bezig ben. Lekker lopen ;)

Ik heb me opgegeven voor een cursus van 3 maanden, start augustus elke dinsdag hardlooptraining. Zin in. Doel tot die tijd: blijven lopen en geen blessures.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 07:07

Gave foto's RSlevi en SV. En stoer dat jullie gelopen hebben in de storm. Hier ging het echt tekeer, vriendinnetje heeft de "tornado" langs haar huis gehad. Echt heel bizar wat je dan ziet. Vlakbij de school is een enorme boom omgegaan die op het schoolplein geland is. Het gaat ook allemaal maar net goed dan...

Heerlijk naar Ameland Ninus, wij hebben ook zitten kijken maar alles is daar nu vol vol.. WIj gaan altijd voor de last minute, nu wel iets leuks gevonden onder sneek. Dus ik kan ook eens van jullie uitzicht gaan genieten *\o/*

Leuk Iris die veluweltrail! En ook bijna vakantie *\o/* Lief dat je het vraagt, borstontsteking gaat beter, ga zo proberen weer de kracht training te doen.

Goed bezig Musli, knap dat je toch gegaan bent! 2 in 1training dus :')

Veel plezier met de cursus Fenn. Klinkt als een goed plan!

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 07:27

Leuk vooruitzicht Fenn! Mooi streven om blessurevrij te blijven lopen, dat is het belangrijkste!

Leuk Suusje, Sneek is een leuke stad en de omgeving is prachtig :j De eilanden zijn in het hoogseizoen inderdaad vreselijk druk en ook duur. Wij gaan gewoon op en neer, met de sneldienst zijn we in een half uur uit en thuis.
Ik weet niet wanneer jullie gaan, maar als je een keer samen wilt lopen dan kunnen we wel ergens halverwege afspreken?

Goed bezig MuSLi, het is soms verleidelijk om te skippen na een zware dag, maar even lopen helpt ook altijd om je hoofd weer leeg te krijgen.

Veluwezoomtrail klinkt leuk!

Wij lopen de zomermarathon Leeuwarden Ieris!

Gisteren nog een pittige HIIT gedaan, ik ben echt zo'n slappeling, niet normaal := Maar we zetten stug door.

Wat is het prachtig weer nu zeg. Het is dat ik al bijna op kantoor ben, maar anders was ik heel vroeg gaan lopen. Hoop dat het morgen ook zo is! Dan sla ik zaterdag maar even over := Al gaat de wekker dan ook om 4 uur, mijn man gaat wadlopen en ze starten om 5 uur.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 08:19

Die veluwezoomtrail ziet er idd heel leuk uit. Ook leuk dat ze twee walk afstanden hebben voor slowrunners ook fijn. En start to trail.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 09:10

Is ook erg leuk, dit wordt de vierde keer dat ik meedoe.
Super georganiseerd en er zijn altijd veel bekenden.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 09:48

Ik loop volgende week zaterdag bij Run the Festung. Ook een trailrun, maar dan in het duingebied van Zuid-Kennemerland :D Heb er zin in. Hopelijk knap weer, dus graag niet te warm en droog :P

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 10:15

Ik zie allemaal leuke lopen voorbij komen, gaaf!

Leuke cursus, Fenn. Train je ook voor een specifiek doel?

Goed bezig, Musli!

Sneek is hier vlakbij, leuk Suusje! Als je de hardloopschoenen meeneemt, moet je een stukje langs het Sneekermeer gaan lopen, daar is het prachtig!
Maar als er een meeting is, kom ik ook. :D

Mijn planning qua trails is niet zo’n grote lijst, meende dat ik er meer opgegeven had. :+
8 juli - Vechtdaltrail 15 km (samen met mijn partner)
2 september - RFR Hondsrug 27 km
29 oktober - Gaasterlandtrail 24 km
In november misschien RFR Holtingerveld wel weer, maar dat is nog zo ver weg.

Laat maar weten wat jullie planning is, Ninus. Gezellig!
Als je een bepaalde herinnering aan een plek hebt, kan dat heel emotioneel zijn inderdaad.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 10:52

Supervixen schreef:
Is ook erg leuk, dit wordt de vierde keer dat ik meedoe.
Super georganiseerd en er zijn altijd veel bekenden.

Weet jij of je bij zo'n walk ook mag rennen? En dan combi run-hike want dan zou ik het ook wel wat vinden. Ik vind de tijden bij de trails iets te snel voor mij maar met run en Hike wel leuk de 19 of zelfs 34km.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 10:58

Ik word helemaal enthousiast van al jullie plannen! Wat leuk en wat is iedereen goed bezig! *\o/*

Hier niets meer op de planning.. behalve twee weken Oostenrijk waarin we gaan proberen om ook wat te gaan rennen. Maar dat wordt afwisselend aangezien ons zoontje natuurlijk ook van de partij is.
Zal derhalve voornamelijk wandelen worden.

Misschien daarna ergens een trail meepakken!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 12:07

BeFunny ik denk niet dat dat de bedoeling is, maar anders mail je ze even.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 12:52

Leuke plannen allemaal. Ik heb in september pas weer wat staan. Misschien dat ik ergens nog wat leuks vind om aan mee te doen.

Leuk een mini meeting in de buurt van Sneek. Ik zal eens overleggen welke dag ik weg mag :')

Sport ging lekker dus daarna nog even van dat goede gevoel gebruik gemaakt en nog 4 km herstel rondje met Elmo gedaan.

Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 13:22

Elmo. <3

Leuk, laat maar weten welke dag je beschikbaar bent!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 14:18

Supervixen schreef:
BeFunny ik denk niet dat dat de bedoeling is, maar anders mail je ze even.

Ik denk dat je gelijk hebt.

Ik was door deze tekst op de site van Cairn veluwezoomtrail ineens wel geïnteresseerd geraakt door deze tekst en dacht dat is leuk om zo je eerste evenementje te lopen en te ervaren hoe dat is.

Afbeelding

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 16:15

Wat leuk zo’n 6km. Zou je daar zonder trailervaring aan mee kunnen doen?

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 16:26

Be funny, ja zou leuk zijn als je ook mee doet! Het leest wel een beetje alsof je half mag wandelen, half mag hardlopen.
Zou het ook even navragen!

Suusje, goed bezig zeg, eerst sporten, en dan nog een hardloop rondje er achteraan!
Fijn dat het weer wat beter gaat.
Leuk dat je het Noorden gaat ontdekken, daar kun je vast ook mooie loopjes maken!

Namiro, Oostenrijk is ook niet verkeerd! Lijkt me een prachtig land, kan je mooi hoogte meters maken!

Puera, jij hebt ook een leuke trail planning! Ziet ervgoed uit!

Musli, klinkt ook leuk die trail van jou volgende week zaterdag, nou inderdaad hopelijk niet te heet.

Ninus, goed bezig met je hit training! Herkenbaar dat je je dan zo slap voelt.
Ik moet ook meer kracht training doen, kon laatst niet eens een grindtegel boven mijn hoofd optillen!
Leuk dat je man gaat wadlopen, is alles weer goed met hem?

Hier vanochtend nog gelopen, een uurtje, met daarna 5x versnelling, ging lekker.
Poe hee ik kijk ook niet naar het weekend uit, meer dan 30 graden, waardeloos _-:(