Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Vayo schreef:Behalve beu merk ik gewoon echt dat ik steeds meer last krijg van paniekgevoel. Mijn eigen situatie kan ik al moeilijk overzien en zie even niet hoe dat z.s.m. goed komt zodat ik daar de rust in kan vinden. Maar die berichten nu weer over die Britse variant, 3e golf, veel minder aanvoer van vaccins ... ik voel soms echt de paniek opkomen.
Bloodymary schreef:SusanH schreef:Ben zo blij dat het bij mij niet op mijn longen is geslagen als ik die foto's zie. Vreselijk.
Hoe weet je dat dan? Zijn er longofoto's gemaakt? (Serieuze vraag).
Pandora2 schreef:https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210115_96066000
Gezonde long versus rokerslong versus covid long.
Je zou toch verwachten dat de covid patient zich slecht voelt op het moment dat zulke foto's gemaakt worden, maar dat schijnt dus niet zo te zijn lees ik.
Bloodymary schreef:Sclimpre schreef:@Secricible Geen idee hoe het vangnet in Italie is. Het wrange is dat restaurants in Italie hebben net een versoepeling gekregen (mogen open tot 18.00u). Ik heb geen enkel probleem dat mensen hun situatie onder de aandacht willen brengen, maar niet ten koste van de gezondheid van iemand anders. Komt nog bij dat dergelijke acties kunnen voor mensen die braaf voortploeteren net de druppel kunnen zijn die de emmer doet overlopen en dat die dan ook geen moeite meer gaan doen.
Het is wel vanaf het begin gezegd dat de periode van versoepeling vele moelijker gaat zijn dan de periode van harde maatregelen.
In Italië betekent dat eigenlijk dat ze dan nog niet open zijn. Mensen eten daar niet voor 20.00 uur. En er zijn daar geen vergoedingen, dus ik snap het wel.
Sclimpre schreef:Bloodymary schreef:
In Italië betekent dat eigenlijk dat ze dan nog niet open zijn. Mensen eten daar niet voor 20.00 uur. En er zijn daar geen vergoedingen, dus ik snap het wel.
Van ondernemers mag je toch verwachten dat ze ondernemen, creatief zijn en zich aanpassen aan de mogelijkheden die er zijn ipv te klagen over wat er niet kan.
Echwel schreef:Maar Pien in jouw ogen minder goed betekend niet dat het minder goed is
Anders dat wel
Maar we dalen nog steeds in besmettingen
Winkels en alles.dicht..
Hoeveel strenger moet het dan
Echwel schreef:Maar Pien in jouw ogen minder goed betekend niet dat het minder goed is
Anders dat wel
Maar we dalen nog steeds in besmettingen
Winkels en alles.dicht..
Hoeveel strenger moet het dan
Vayo schreef:En uiteindelijk is corona nog steeds in elk land een probleem en nog niet onder controle. Feit is wel dat in Nederland de cijfers dalen. Niet enorm, maar er is een daling.
Hoe zit dat in Frankrijk Pien? Is daar wel een sterke daling? En lagere stabiele cijfers?
Bloodymary schreef:Wat een dooddoener. Wat bedoel je dan, afhalen en bezorgen? Bij mijn klanten geeft dat nog geen 10 % van de maandelijkse omzet (€ 4.000 in plaats van € 50.000). Of totaal iets anders gaan doen? En alle investeringen latenvallen die ze de afgelopen jaren gedaan hebben (omdat het zo goed ging), waar al hun geld in zit? Ik kan echt woest worden om dit soort uitspraken.
SusanH schreef:https://nos.nl/artikel/2364676-basissch ... -open.html nou de basisscholen blijven dicht na 25 jan. Had hem ergens wel verwacht. Maar als ik puur op de tekst in het artikel af ga snap ik hem niet. Kinderen raken namelijk minder vaak besmet dan volwassenen. En worden ook minder ziek. Over het algemeen genomen nemen de besmettingscijfers en de ziekenhuisopnames af. Er is algemeen bekend dat de schoolsluiting een negatief effect heeft op kinderen. Ik zou zeggen, start met de avondklok (het probleem zit hem vooral in het bezoek!) en open de basisscholen weer.