Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 11:12

BigOne

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 11:16

Soms lijkt het of mensen zoveel zaken met elkaar verbinden die zo weinig met elkaar te maken hebben dat men gerust kan spreken over de klok en de klepel.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 11:19

:') Kunnen wel elkaar de hand geven.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 11:29

Dinopino schreef:
Karl66 lees op internet de definitie van een pandemie. Volgens internet is het over veel continenten verspreidde epidemie. Interessant dat er over de hele wereld overal eenzelfde soort ziekte is. Begreep de Mexicaanse griep was ook een pandemie. Persoonlijk denk ik dat er ooit ook een visgriep komt. Lijkt me toch logisch.

Dat was idd een pandemie, maar niet een van deze omvang.

Citaat:
Je hebt het over feiten. Je zegt deze ziekte is besmettelijk en je hebt daar feiten van. Dus wanneer 1000 mensen in een ruimte zijn en daarvan is 1 daadwerkelijk ziek, dan worden automatisch zoveel procent van de andere daar ook ziek. Feit is niet dat de testen betrouwbaar zijn, dus laat ik positief geteste buiten beschouwing.

Euh.... nee, dat is niet hoe besmettelijkheid werkt. Het is nogal lastig discussiëren over iets waar je denkt veel verstand van te hebben, maar blijkbaar niet bewust bent van de kennis die je niet hebt over dit onderwerp.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 11:35

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 11:48

Dinopino, ik denk dat er al voldoende inhoudelijke reacties zijn over pandemieën en besmettingen. Maar nog even voor alle duidelijkheid, ik vind de mening die je verkondigt onzin, dat is iets totaal anders dan een waardeoordeel over jou geven. Een mening en een persoon zijn wat mij betreft verschillend.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 11:52

SinneJ schreef:
Dinopino schreef:
Karl66 lees op internet de definitie van een pandemie. Volgens internet is het over veel continenten verspreidde epidemie. Interessant dat er over de hele wereld overal eenzelfde soort ziekte is. Begreep de Mexicaanse griep was ook een pandemie. Persoonlijk denk ik dat er ooit ook een visgriep komt. Lijkt me toch logisch.

Je hebt het over feiten. Je zegt deze ziekte is besmettelijk en je hebt daar feiten van. Dus wanneer 1000 mensen in een ruimte zijn en daarvan is 1 daadwerkelijk ziek, dan worden automatisch zoveel procent van de andere daar ook ziek. Feit is niet dat de testen betrouwbaar zijn, dus laat ik positief geteste buiten beschouwing.

Verder valt het mij op dat je het belangrijk vind om op mij altijd te reageren met onzin of iets anders. Dus je hecht er veel aan om een waardeoordeel over iemand te geven. Dat vind ik best wel interessant.

Ten eerste: als je gaat definiëren moet je alle delen van die definitie verklaren zonder assumpties. Je definitie van besmettelijk is hier dan ook niet correct.

Ten tweede: Ik snap verder niets van je bericht en het punt dat je probeert te maken.

Gelukkig, ben ik niet de enige die na paar keer lezen nog steeds niet duidelijk heb wat de boodschap nu echt is. Pfff, opluchting.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 12:02

Bigone, dank je voor je link. Las iets van het woord "wetenschap", dus open de link, maar liever niet. Heb ik weer een tekst die ik niet snap of verkeerd lees. Want in principe zijn we allemaal gelijk, maar ik toch minder in jullie ogen. Ik hoef dus ook niets oprecht te houden, want ik kan niet vallen in jullie opinie. En dat is heerlijk,en die pas ik al heel lang toe. In plaats van iets beter te denken weten dan een ander,of iemand van mijn gelijk te overtuigen, houd ik me daar niet mee bezig. Wat ik wel interessant vind, dat een bepaald aantal mensen, die in de topics reageren met altijd wel een waardeoordeel. Jammer, want daardoor krijg je in mijn ogen niet meer gelijk. Nogmaals Bigone, ik ben niet radicaal gevaarlijk, ik raad niemand aan zonder masker iets te doen. Iedereen die zich wil laten inenten, dat is degenes keus. Ik kom niet in contact met mensen, die eranders in staan als ik.

Verootje nogmaals, ik zeg niet ergens verstand van te hebben.

Ik ontken ook niet dat er dagelijks mensen sterven. Ook aan longonsteking of andere verschijnselen. En daar zitten ook jongen mensen bij. Dat was voor 2020 al zo. Waarom zou dat nu anders zijn.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 12:12

Als persoon niet minder.
Jouw mening over dít onderwerp neem ik echter wel minder serieus mee in mijn eigen overwegingen dan de mening van iemand met meer expertise op dit gebied.

Het kan maar zo zijn dat ik jouw mening over een ander onderwerp, waar jij veel verstand van hebt, wél serieus neem.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 12:13

Snap jij zelf nog wel wat je schrijft? Je zet bepaalde zaken neer, verwacht dat anderen daar op reageren en voor bewijs zorgen en wanneer mensen dan reageren, met artikelen of iets anders dan is het: Liever niet??
In plaats daarvan kruip je maar al te graag in de slachtofferrol, kreten als minder waard enzenz, waar haal je het vandaan behalve uit je eigen gedachten?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 12:25

Dinopino schreef:
Bigone, dank je voor je link. Las iets van het woord "wetenschap", dus open de link, maar liever niet. Heb ik weer een tekst die ik niet snap of verkeerd lees. Want in principe zijn we allemaal gelijk, maar ik toch minder in jullie ogen. Ik hoef dus ook niets oprecht te houden, want ik kan niet vallen in jullie opinie. En dat is heerlijk,en die pas ik al heel lang toe. In plaats van iets beter te denken weten dan een ander,of iemand van mijn gelijk te overtuigen, houd ik me daar niet mee bezig. Wat ik wel interessant vind, dat een bepaald aantal mensen, die in de topics reageren met altijd wel een waardeoordeel. Jammer, want daardoor krijg je in mijn ogen niet meer gelijk. Nogmaals Bigone, ik ben niet radicaal gevaarlijk, ik raad niemand aan zonder masker iets te doen. Iedereen die zich wil laten inenten, dat is degenes keus. Ik kom niet in contact met mensen, die eranders in staan als ik.

Verootje nogmaals, ik zeg niet ergens verstand van te hebben.

Ik ontken ook niet dat er dagelijks mensen sterven. Ook aan longonsteking of andere verschijnselen. En daar zitten ook jongen mensen bij. Dat was voor 2020 al zo. Waarom zou dat nu anders zijn.

Wat ik me wel oprecht afvraag; waarom meepraten als het zo zit? Als je eigenlijk zelfs niet wil kijken naar wat anderen zeggen? Als het je allemaal niets kan schelen?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 12:29

Nou dan zou ik zeggen veel plezier met interpreteren wat ik allemaal doe en denk.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 12:37

Geen touw aan vast te knopen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 12:43

Ik kan er ook al pagina's lang geen touw aan vast knopen. En dan ben ik nog wel een getrainde lezer....

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 12:59

Is het niet eenvoudiger wanneer jullie even een pol houden over wie me niet snapt _/-\o_

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 13:02

Wat zou het nut daarvan zijn?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 13:25

Dinopino schreef:
Is het niet eenvoudiger wanneer jullie even een pol houden over wie me niet snapt _/-\o_

Zit je nu gewoon te trollen? Het feit dat meerdere mensen aangeven dat ze je berichten echt niet snappen zou toch voldoende moeten zijn ? Dan probeer je duidelijker te zijn wanneer je je mening goed naar buiten wil brengen of het interesseert je echt geen reet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 13:27

Dat jullie nog reageren.. :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 13:57

Relaxed schreef:
Dat jullie nog reageren.. :+

Dit ja :')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 14:01

Dinopino schreef:

Volledig onnodig. 100% denkt: het zal mijn tijd wel duren. Oh ja, en poll schrijf je met dubbel l ;)

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 19:09

Janinevv schreef:
Corona word niet ontkent of niet door iedereen.
Ik en meerdere mensen, twijfelen wel over de daadwerkelijke besmetting ervan of hoe besmettelijk het daadwerkelijk is.

Anders had ik het allang wel moeten hebben gehad. Of ik val in de luxe dat ik er gelukkig niks van heb gemerkt.

Mijn opa is overleden aan corona en wij hebben als familie besloten gezamenlijk in quarantaine te rouwen en voor mijn besmette oma te zorgen.
We hebben afstand van elkaar gehouden, en in het contact met oma werden er mondkapjes, veiligheidsbrillen en plastic overalls gedragen.
Ik ben als enige niet ziek geworden. Blijkbaar minder bevattelijk of misschien heb ik het eerder zonder klachten al een keer onder de leden doorgemaakt.

Wat ik bedoel is dat wat jou als individu niet overkomt wel degelijk kan bestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 08:04

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 08:29

Even hoor, ik ben nu zelfs in de war...
Daarmee wordt dus het derde oog bedoeld??

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 08:35

Heel eerlijk ga ik liever gelijk dood dan dat gewroet in mijn neus.
Het kan inderdaad niet gezond zijn dat op regelmatige wijze te ondergaan.

Maar ik was niet zover gekomen met mijn hersenpinsels als in bovenstaand artikel.

En zelf weiger ik gewoon te testen, dus wat mij betreft niets aan de hand. :)

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 15:31

Palmera schreef:
Heel eerlijk ga ik liever gelijk dood dan dat gewroet in mijn neus.
Het kan inderdaad niet gezond zijn dat op regelmatige wijze te ondergaan.

Maar ik was niet zover gekomen met mijn hersenpinsels als in bovenstaand artikel.

En zelf weiger ik gewoon te testen, dus wat mij betreft niets aan de hand. :)

Is toch ook geen probleem dan ga je toch 10 dagen in quarantaine.