De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:16

secricible schreef:
Nos had het net ook over ziekenhuizen die poli’s e.d. Sluiten, geloof in Fransiscus in Rotterdam. Reden was sparen van materialen en artsen vrij houden voor de afdelingen meen ik.

Klopt, begreep dat ze dat in Capelle ook van plan zijn.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:18

Arnon schreef:
Oscar schreef:

In het ziekenhuis waar ik behandeld word hebben ze sommige operaties afgezegd omdat ze de eenpersoons kamers vrij willen houden voor coronapatienten. Zou dat het niet zijn?

Maar hoe werkt dat dan? Of zouden ze die patiënten niet in isolatiekamers plaatsen?

Dat weet ik eigenlijk ook niet precies. Volgens mij is het zo dat sommige patienten op de IC belanden en anderen (die er 'beter' aan toe zijn) op eenpersoonskamers, maar hoe ze dat verder precies doen weet ik niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:19

Ach hier in de regio zijn er al seh’s wegbezuinigd afgelopen jaren, en een stukje poli’s dus die waren er toch al niet meer... handig, dat inkrimpen van zorg ..

tienus63

Kwam dit tegen van een Poolse die in Italië woont, tekening dekt de lading en de tekst ook al is die vanuit het Pools naar het Nederlands vertaald nog beter.

Afbeelding

Afbeelding

Shaggy09

Jongens niet om de sfeer te bederven maar kan er bij aannames/beweringen aub een bron bij geplaatst worden?

Ethelate

Collega had 3 dagen training, twijfelde dinsdagavond nog of ze wel moest gaan, nog overlegd met manager, belangrijke training dus is ze gegaan. Na 1 dag wordt medecursist door GGD gebeld, blijkt afgelopen dagen contact gehad te hebben met iemand die positief is getest. Hij moet naar huis. Rest van de groep besluit ook om te gaan en collega belde mij van “ik sluit mijzelf maar op, heb hele dag naast hem gezeten”.
Vervolgens ontvangt ze smiddags bericht dat GGD dat alleen voor de 1e lijn contacten adviseert, de rest van de groep mag dus gewoon naar kantoor enz.

En we blijven verbaasd over dat niet alle gevallen terug te herleiden zijn :?

Mjelleke

Arnon schreef:
Maar hoe werkt dat dan? Of zouden ze die patiënten niet in isolatiekamers plaatsen?

Er zijn niet zoveel isolatiekamers. Dus dan komen patiënten ook op gewone kamers, of wordt een hele afdeling 'besmet gebied'.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:22

Het Franciscus en Vlietland cancellen electieve (niet-spoed) operaties. Dit heeft meerdere doeleinden:
- bedden vrijhouden
- personeel vrijhouden
- verspreidingsrisico beperken

In ons ziekenhuis gaat alles vooralsnog door, zowel poli als OK. Wel komt dagelijks het crisisteam bijeen om te overleggen en de situatie kan dus morgen weer anders zijn.

Edit: wat Mjelleke zegt geldt bij ons ook. Eerst de 1-persoonskamers en de IC, als dat vol is wordt een volledige vleugel ingezet als besmet gebied. Is al klaargezet.

PSvanLot

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:25

Rutte gaat zich nu verdedigen in de Plenaire zaal. Ik ben heel erg benieuwd.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:26

k_m schreef:
karuna schreef:
Nou ja thuisblijven is thuisblijven. :+ Moet dus even gaan kijken hoe ik dan zonder mensen tegen te komen. Wordt laat en heel vroeg denk ik.gelukkig een tuin en genoeg in huis, en dan duimen dat mijn restklachten snel over zijn

Oké sorry maar dit topic gaat niet over jou. Misschien kan je beter een volg topic gaan openen ofzo.. ik irriteer me er mateloos aan.

Helemaal mee eens

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:26

Bij mij op het werk ook het verzoek om thuis te werken. Dus ik werk de aankomende 2 weken thuis. Daarna stopt de opdracht bij deze werkgever. Heb nog geen nieuwe opdracht.... ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik een nieuwe opdracht heb.
Ik ben gelukkig in dienst bij het detacheringsbureau dus krijg wel gewoon betaald.

Alle skigebieden in Tirol Oostenrijk gaan dicht. Inclusief de hotels. Dus mijn wintersport gaat definitief niet door.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:28

moonsparkle schreef:
bigone schreef:
Die Trump is echt van padje af, afgelopen week een gezellig onderonsje in zijn buitenverblijf, die man is nu positief getest . Alle mensen die met hem contact hadden worden getest , Trump niet, niet nodig ik voel me goed. Ik denk iets wat ik hier maar niet meer zet maar zou lachen als het gebeurt.

Beetje verwarrend beticht, heb je een bron? Volgens mij was er een man die er bij was besmet met corona maar met jou bericht dat ik dat het trump zelf was. Kan ook aan mij liggen hoor dat ik je bericht verkeerd begrijp.

Klopt , de staatsecretaris van een land was samen met andere mensen een aantal uren bij trump , die staatsecretaris is nu positief getest. Alle andere mensen daar om heen worden/zijn ook getest en trump weigert gewoon .

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:29

Hier ook draaiboeken klaar.. hebben alleen maar 1 persoonskamers. Alleen de ic bedden zijn er veel te weinig denk ik

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:31

Bizar dit. Zoals ik zostraks al zei, was het extreem druk in de supermarkt waar ik werk. Ik krijg zojuist te horen dat we meer omzet hebben gedraaid dan dat we op een zaterdag draaien. 8)7 _O-

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:32

Sassii schreef:
Bizar dit. Zoals ik zostraks al zei, was het extreem druk in de supermarkt waar ik werk. Ik krijg zojuist te horen dat we meer omzet hebben gedraaid dan dat we op een zaterdag draaien. 8)7 _O-

Hier was het ook druk in de supermarkt rond 1630. Ik moet wel toegeven dat ik er normaal niet ben rond deze tijd dus geen vergelijkingsmateriaal

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:34

Hilary schreef:
Het Franciscus en Vlietland cancellen electieve (niet-spoed) operaties. Dit heeft meerdere doeleinden:
- bedden vrijhouden
- personeel vrijhouden
- verspreidingsrisico beperken

In ons ziekenhuis gaat alles vooralsnog door, zowel poli als OK. Wel komt dagelijks het crisisteam bijeen om te overleggen en de situatie kan dus morgen weer anders zijn.

Edit: wat Mjelleke zegt geldt bij ons ook. Eerst de 1-persoonskamers en de IC, als dat vol is wordt een volledige vleugel ingezet als besmet gebied. Is al klaargezet.

Ik krijg de indruk dat zorginstellingen best goed anticiperen en organiseren. Dat geeft wel vertrouwen dat het hier niet zo dramatisch hoeft te worden als in bijvoorbeeld Italië.

Bedrijf waarvoor ik werk verzorgt trainingen in zorginstellingen. Die worden uiteraard op grote schaal afgezegd. Dat is natuurlijk niet leuk maar heel verstandig. Is ook minder ernstig voor het bedrijf dan het klinkt want we bieden ook crisisondersteuning en dat is nu juist van belang.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:37

Sassii schreef:

Nederland begint nu dus ook met het hamsteren.

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:37

Bij mij was het super druk in de supermarkt. Normaal maar een kassa open na 7 uur nu gewoon 3 kassa's. Winkel was ook leger dan ik ooit gezien heb en mijn leidinggevende vertelde dat de omzet van vandaag het dubbele is van wat we normaal op een vrijdag hebben.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:45

Sassii schreef:

Bij ons net zo (werk bij Aldi)

Arabesk

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:46

Kamerdebat be like bla bla bla bla. Ze komen geen steek verder.

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:47

Arabesk schreef:

Waar zijn ze nu over aan het debatteren?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:47

Joman schreef:
DubbelDun schreef:

Lekker dan.
Eerder werd door het rivm gesteld dat mensen met astma niet meer risico lopen. Blijkt nu dus wel zo te zijn. Ik sluit me op.

Hier was ik ook al bang voor, dat je met astma wel meer risico loopt (en gevoelig voor longontstekingen)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:48

xmarritw schreef:
Arabesk schreef:

Waar zijn ze nu over aan het debatteren?

Mark Rutte legt voor de 100e keer uit waarom de besluiten zo genomen zijn.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:48

Arabesk schreef:

Rutte werd behoorlijk onder druk gezet wat betreft onderwijs en zorg.
Hij probeert het nu opzij te schuiven maar ik hoop dat ze er wel wat mee gaan doen

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:49

Is het ook de bedoeling dat er nog nieuwe maatregelen voor Nederland uit het debat komen of is dat niet aan de orde?