Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 11:35

4EverHobbes schreef:
Net als een autoloze zondag in de jaren zeventig, pleit ik voor kinderloze zondagen. Maar dan elke week.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 11:44

En dan vooral in het bos.

Van die irritantjes die steeds lopen te zeuren als je langsrijd dat ze op je paard willen en dan kijken die ouders je ook zo aan. Nou rij gewoon door :evaw:

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:03

Ik zeg altijd "pas op hoor, deze bijt!'. Dan houden ze afstand en kijken ze je alleen maar wezenloos na :D

tylando

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:16

Ok die kan ik ook wel gebruiken

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:27

Nou ja, ik lieg er ook niet om. Mijn prinses houdt ook niet van kinderen :D En het is vooral in haar belang dat ik kinderen en hun begeleiders waarschuw; voor als mijn paard wel een vingertje of compleet handje afbijt en het arme dier weer de schuld krijgt.
Maar he, het is wel lekker ook. En ik voel me altijd een soort van triomfantelijk :')

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:31

:D

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:36

Ik heb een keer op het strand gereden dat er op de parkeerplaats mensen waren met een kind en dan gaan ze expres heel hard praten: “Kijk lieverd een paardje! Oh lief, misschien wil het paardje wel geaaid worden hé? Jaaa paardjes houden van aaien. Hij is lief hé?!”. Dan denk ik.. Vraag gewoon of je hem mag aaien, klaar. >;)

Maar goed ik reageer dan expres niet omdat ik dat irritant vind. Dus ik het strand op en die mensen rennen letterlijk achter ons aan, dus ik zeg; wilt u niet rennen achter mijn pony? Geen antwoord, snel wegkijken.

Op de terugweg staan ze er weer.. bij de strandopgang. Op een afstandje. Komen ze wéér aanrennen :roll: En kind blêren; AAIEN AAIEN !!!! Ik was het echt zo zat. Oprotten met je kind. Ga lekker naar de kinderboerderij en val mij niet lastig.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:38

Hahah mijn pony is juist dol op kinderen. En ze ziet er ook heel aaibaar uit. Maar tijdens een buitenrit is een leugentje om bestwil vast niet erg. ;)

Op stal zijn wel een paar kinderen van stalgenootjes die af en toe met haar mogen tutten en erop enzo. Maar die kinderen ken ik onderhand. Met onbekenden ben ik wel terughoudend.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:39

Als rustige mensen met dito kinderen vriendelijk vragen of ze even mogen aaien vind ik dat totaal geen probleem. Mijn vorige pony was daar ook gek op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:45

xApple schreef:
Ik heb een keer op het strand gereden dat er op de parkeerplaats mensen waren met een kind en dan gaan ze expres heel hard praten: “Kijk lieverd een paardje! Oh lief, misschien wil het paardje wel geaaid worden hé? Jaaa paardjes houden van aaien. Hij is lief hé?!”. Dan denk ik.. Vraag gewoon of je hem mag aaien, klaar. >;)

Maar goed ik reageer dan expres niet omdat ik dat irritant vind. Dus ik het strand op en die mensen rennen letterlijk achter ons aan, dus ik zeg; wilt u niet rennen achter mijn pony? Geen antwoord, snel wegkijken.

Op de terugweg staan ze er weer.. bij de strandopgang. Op een afstandje. Komen ze wéér aanrennen :roll: En kind blêren; AAIEN AAIEN !!!! Ik was het echt zo zat. Oprotten met je kind. Ga lekker naar de kinderboerderij en val mij niet lastig.

Zo, die hielden wel vol zeg :roll: Bloedirritant idd.. :n

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:53

Wat apple zegt, op een normale rustige manier mogen ze aaien. Maar zo hysterisch/stalkerig echt niet. Meerdere keren meegemaakt ook.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:59

Met honden heb je dat ook. Mijn teef is gek op kinderen jammer genoeg. Mijn reu heeft echt problemen met kinderen (ook met puppies, die vind hij ook niets). Toch zo vaak dat kinderen uit het niets op ze af duiken. Ben serieus aan het overwegen grommen op commando te zetten...

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:03

4EverHobbes schreef:
Wat ik me ook afvraag he... waarom moeten kinderen altijd, maar dan ook echt altijd, overal schreeuwen?
Als ik met mijn honden in het bos ga wandelen dan hoor ik ze altijd. Omdat ze schreeuwen. Waarom?! Gewone mensen hoor ik niet.

Ik zal wel klinken als een oud wijf, maar heb altijd het idee dat wij dat vroeger niet deden. Dat we gewoon dingen konden doen zonder er bij te schreeuwen. Maar tegenwoordig lijkt het wel of dat steeds erger wordt. Vooral in Nederland.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:05

Zoe_97 schreef:
Met honden heb je dat ook. Mijn teef is gek op kinderen jammer genoeg. Mijn reu heeft echt problemen met kinderen (ook met puppies, die vind hij ook niets). Toch zo vaak dat kinderen uit het niets op ze af duiken. Ben serieus aan het overwegen grommen op commando te zetten...

Altijd handig hoor, met een van de twee hebben we dat ook gedaan, zelfde met blaffen.
Maakt toch wel indruk als er een cane corso van 55 kilo voor je staat te grommen :+
De andere is doof en blaft/gromt nooit dus dan is het een stuk moeilijker aan te leren ineens haha!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:05

Zoe_97 schreef:

Goh en dan zijn mensen verwonderd dat er bijtincidenten zijn met honden. Je gaat toch nooit plompverloren een vreemde hond vastpakken. :n Is echt iets wat mijn vader er goed ingepeperd heeft. Onbekende dieren raak je niet aan of ze moeten te kennen geven dat ze wel een aai over de hoofd willen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:07

sanso schreef:
Zoe_97 schreef:

Altijd handig hoor, met een van de twee hebben we dat ook gedaan, zelfde met blaffen.
Maakt toch wel indruk als er een cane corso van 55 kilo voor je staat te grommen :+
De andere is doof en blaft/gromt nooit dus dan is het een stuk moeilijker aan te leren ineens haha!

Hahahah ik heb de “pech” dat ik 2 border collies heb. Die hebben blijkbaar een hoge aaibaarheidsfactor. Als ik met de cattle dogs van vrienden mee ga wandelen lijkt het wel of Dior hun uiterlijk de kindere automatisch afstand houden. Ook handig

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:08

Je ziet het echt vaak gebeuren tegenwoordig petraaken, ik heb ook geleerd eerst vragen en als de baas ja zegt dan mag je voorzichtig aaien. Anders niet.
Zelfs dat is blijkbaar te moeilijk om kinderen aan te leren

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:12

Nee vragen is erg moeilijk.
Mijn moeder had een dwerg pincher. En omdat die zo klein zijn zien die er schattig uit. Maar als je daarop af vloog beet ze. Deed je het rustig ging het wel oke.
Maar wij hadden die altijd aan een kort riempje dus eigenlijk geen probleem.
Maar hoe vaak daar geen koters zonder vragen heen zijn gevlogen en ik haar terug heb moeten trekken omdat ze gromde of hapte. En dan kreeg ik een grote mond van de moeder maffia.
Ja daag, voed eerst je niet vragende kreng maar eens op.
Ik vlieg je kind toch ook niet om de nek en dat moet ze maar accepteren.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:27

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:28

haha, dat hij dat ook gewoon zegt, kan soms handig zijn met kleine kinderen :))

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:35

_O- _O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:42

topsylover schreef:
Hier dé oplossing voor ouders die af en toe van hun kinderen af willen :')
http://www.dumpert.nl/mediabase/7354299 ... kopen.html

Geeft mij iets teveel een dutroux gevoel om dat grappig te vinden. :o Ik zie nl nog steeds die beelden van die kelder voor mijn ogen af en toe. :o

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:08

Ik wist dat dat huis hier genoemd zou worden :')

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:37

Als het vriendelijk gevraagd wordt, dan mag mijn paard best geaaid worden. Kindje blij, ik blij, want zo werkt het dan weer wel. Vond ik vroeger ook supertof als het mocht :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:48

Hilli schreef:
Als het vriendelijk gevraagd wordt, dan mag mijn paard best geaaid worden. Kindje blij, ik blij, want zo werkt het dan weer wel. Vond ik vroeger ook supertof als het mocht :j

Mee eens.
Bovendien vinden mijn paarden kinderen ook heel gezellig meestal :j