o: een boterham, magere yoghurt met havermout en zonnebloempitten
T: bak koffie en een banaan
L: twee boterhammen, handje druiven, bak koffie
T: bak thee
D: verschillend

Goed vol te houden zo zonder mezelf uit te hongeren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
purny schreef:Ben een tijdje niet geweest maar ik heb een beetje beschamende vraag... M'n collega kwam met water met citroen daarin... maar werkt dat niet laxerend op een lege maag?
denice schreef:purny schreef:Ben een tijdje niet geweest maar ik heb een beetje beschamende vraag... M'n collega kwam met water met citroen daarin... maar werkt dat niet laxerend op een lege maag?
Nee hoor, op een lege maag zou het je maag moeten laten 'krimpen' maar of dat waar is..
Wel laxerend werken twee kiwi's of pruimen op een lege maag. Dus mocht je verstopt zitten, dan is dat een natuurlijke oplossing
Kayleigh_ schreef:Ja, ik baalde vreselijk toen ik het hoorde. Was juist zo gemotiveerd om het terug op te pakken![]()
Bananenbrood zelf gemaakt ja! Naar recept van Jelmer de BoerMaar dan een beetje aangepast.
150 gram amandelmeel
100 gram magere kwark
200 ml water
1 ei
2 eiwitten
60 gram whey (ik heb chocolade gebruikt, erg lekker!)
1 zakje bakpoeder
2 bananen (Jelmer zegt a 100 gram per stuk, maar de mijne waren maar klein, ik denk 150 gram totaal)
Hoe ik het gemaakt heb:
De amandelmeel, kwark en water mengen.
In een ander schaaltje de bananen prakken en dit prakje toevoegen aan bovenstaand mengsel.
Eieren erbij.
Whey en bakpoeder erbij.
Alles mengen tot een luchtig beslag.
Beslag in een cakeblik (voor het gemak heb ik er bakpapier in gedaan).
60 minuten bakken op 160 graden hete lucht.
Hij is erg lekker. Zoet, maar niet te. Een beetje 'notig' door de amandelmeel. Hmmm
Macro's van 1/8 cake:
187 kcal
8 gram koolhydraten
12 gram vet
12 gram eiwit
Als je heel spannend wil doen kan je nog een bakje cream cheese light mengen met wat whey en eroverheen smeren als icing.