Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Barbabientje

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 11:25

Ik loop eigenlijk met alleen mijn telefoon, nu staan daar wel 3 noodoproepnrs in (ja die euhm iets met een I nr), dus wat dat betreft zouden ze mijn moeder altijd kunnen bereiken!

Ik heb alleen zaterdag nog gelopen, ben hartstikke verkouden, dus hou het even rustig hier..
Moet/mag 5 oktober weer knallen op de 10 km bij de Singelloop in Breda, dan 19 oktober de halve marathon van A'dam nog op de planning en dan rustig de winter in :j
Moet van mezelf in de winter wel elke week minstens 2 keer blijven lopen, wil niet alles weer kwijtraken wat ik nu heb opgebouwd :)

Dat van die jongen had ik ook gehoord, schrok er toch wel van, ben nl ook 24.. Moet er niet aan denken dat mijn moeder me achter de finish staat op te wachten en me zo dood neer ziet vallen.. -O- Vooral omdat ik de laatste km toch altijd nog even extra aanzet O:)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:07

ICE, In Case of Emercency

MAar, zit er een wachtwoord op je teleofon? Wat hebben ze dan aan die noodnummers als ze er niet bij kunnen? :+

Ik loop nooit met telefoon, ID of iets herkenbaars als clubkleding := Eigenlijk ook nooit over nagedacht terwijl ik wel vaak alleen en in het donker loop

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:14

Romyv schreef:
ICE, In Case of Emercency

MAar, zit er een wachtwoord op je teleofon? Wat hebben ze dan aan die noodnummers als ze er niet bij kunnen? :+

Ik loop nooit met telefoon, ID of iets herkenbaars als clubkleding := Eigenlijk ook nooit over nagedacht terwijl ik wel vaak alleen en in het donker loop

Buiten mijn Ipod en huissleutels heb ik inderdaad ook nooit iets bij me. Nooit over nagedacht.
Misschien geven ze me af bij gevonden voorwerpen :')

Ik ga ook met de hond zonder spullen of even naar de snackbar zonder ID etc. Ook dan kan ik ook omkiepen natuurlijk. Maak me er niet zo heel druk om.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:23

Met wedstrijden douw ik altijd m'n ID in m'n belt. Verder neem ik meestal alleen m'n telefoon mee.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:26

Die ICE nummers staan onder noodoproep, wat je dus ook kan bellen als je wachtwoord ingesteld staat :j
Daar had ik al overna gedacht ;)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:51

Votti: jij hebt ook mooie tijden :D Dat zijn een beetje mijn doelen _O-

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:52

Votti is snelllllll. Ik denk niet dat dat voor mij haalbaar is :=

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:04

Ik train nu ongeveer op 80% van mijn kunnen denk ik..
Loop met trainingen 16 km in 1:50 en met de Tilburg Ten Miles had ik 1:31, dus ongeveer 80% :j
Maar wilde eigenlijk de 10 km van 5 oktober op 50 min klokken, maar denk dat dat met deze voorbereiding niet gaat lukken :(

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:43

Verschrikkelijk nieuws inderdaad van die die hardloop slachtoffers.
Ik heb ook ICE in mijn telefoon staan, maar niet onder nood nummers en wel een wachtwoord. Zal dat maar eens anders instellen. Heb ook nooit iets van ID bij me (met sporten of paardrijden of wat dan ook).
Wat betreft mijn hardlopen, dat is even over. Weer een 2e diclofenac kuur van mn knie gekregen en moet naar therapie voor gerichte oefeningen. Dus ben er mooi klaar mee. Zal wel lekker bij blijven lezen, want er komen ook goede tips naar voren die ik wie weet in de toekomst wel kan toepassen!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:47

Ik zie inderdaad nu dat je wel je wachtwoord in moet typen om bij de ICE nummers te komen :') Dus gooi nu mijn wachtwoord eraf als ik ga lopen :j Heb het zo ook weer ingesteld, dus tja..

Daar zouden ze eigenlijk wel even iets voor moeten verzinnen...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:38

Ik kan wel gewoon bij m'n ICE nummers met wachtwoord erop (Galaxy S4)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 15:17

Grapje, hij doet het wel :') Ik had gewoon te weinig geduld _O-

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 15:45

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 12:54

Ik heb ook nooit iets bij me als ik ga lopen... Misschien zo'n leuk kattenkokertje aan mijn veters monteren ;)

@Votti: zeker mooie tijden! Vooral je 10km! Moet je 5 dan niet nog sneller kunnen?

Ik ga volgend weekend voor het eerst meedoen aan een duathlon. Onlangs al even snel leren wisselen, ben benieuwd wat ik ervan bak...

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 13:49

Ik wil mij hier ook melden om mee te kletsen :D

Ik heb altijd heel fanatiek gelopen, totdat ik een lopersknie kreeg.
Daarna jaren niet gelopen en nu ben ik weer aan het opbouwen.
Kan nu weer 5 km lopen aan één stuk.

Lees een hoop over veiligheid. Ik heb altijd mijn telefoon bij mij, maar nog geen ICE nummer erin staan. Zal ik zo gelijk even doen. Maandag is er weer hardloopkleding en verlichting bij de Lidl in de aanbieding. Ik zag dat ze ook bandjes voor om de schoenen hebben en om je arm.
heel handig :)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 14:23

Succes Denica! Wat voor duo heb je dan, fietsen erbij? Lijkt me ook wel leuk om een keer te doen ter afwisseling, maar je moet natuurlijk beiden wel een béétje kunnen :P.
En inderdaad, ik duik dinsdag ook de Lidl in, hopen dat ze dan nog wat over hebben! Maandag écht geen tijd vrees ik....

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 16:18

Duathlon is inderdaad met fietsen! Zwemmen en lopen heet volgens mij altijd zwemloop.
Ik moet 5km rennen, 20km fietsen en 2,5km rennen.

Ik heb zelf een racefiets en fiets geregeld maar nog nooit wedstrijdje gedaan. Ik denk dat het indelen van zo'n duathlon de eerste keer met name lastig is. Iemand nog ervaring daarmee en tips ervoor? Ik kreeg al als tip eerste 5km op 10km tempo te lopen en bij het fietsen laatste km langzamer te gaan..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 13:17

Hallo, ik kruip even onder de meeleessteen vandaan :wave:

Ik wil weer beginnen maar ben een beetje bang omdat ik de vorige keer dat ik hard heb gelopen nog weken last heb gehad van mijn enkels dus, mede omdat ik niet echt rust kan nemen omdat ik nog steeds geen fiets heb :z . Nu gaat het weer goed, ik zit me alleen af te vragen of het een idee is om preventief met enkelbandjes te gaan lopen, of maak ik het dan alleen maar erger?
Ik ben er overigens niet voor bij de fysio geweest. Gewoon enkelbandjes gedragen en kistjes strak vastgesnoerd en dat werkte heel goed.

Maar goed, ik vraag me dus af of het kwaad kan om met bandjes te lopen, wordt het daarna dan niet weer moeilijker om zonder te lopen? Of kan ik het beter heul rustig opbouwen? (Dat wordt echt een rondje van 500m dan voor mij, ik mag al amper := )

Ik neem trouwens altijd mijn telefoon mee vanwege de app :j geen ICE op staan maar ik loop niet ver weg en het is hier niet heel eng ofzo, het engste wat hier rondloopt zijn dronken studenten die met je willen trouwen :=

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:37

Nou die dronken studenten klinken anders best eng ;)

Ik zou dan gewoon beginnen met dat rondje van 500m en dan goed je lijf in de gaten blijven houden. Misschien daarnaast thuis spierversterkende oefeningen doen voor je enkels?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:40

DarkShines schreef:
Nou die dronken studenten klinken anders best eng ;)

Ik zou dan gewoon beginnen met dat rondje van 500m en dan goed je lijf in de gaten blijven houden. Misschien daarnaast thuis spierversterkende oefeningen doen voor je enkels?

Vorige keer kreeg ik pas een dag later last -O- dat is mijn probleem een beetje... Ik overvraag mezelf gemakkelijk omdat ik tijdens de training nooit ergens last van heb, het is altijd achteraf.
Dus ja, misschien is het wel een idee... En even googelen op oefeningen voor de enkels :)*

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:41

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 07:37

Ben je niet aanvullend verzekerd met fysiotherapie in je pakket? Anders zou ik het even voorleggen aan iemand met verstand van zaken ;)

Ik heb elke keer na het lopen weer last van mijn onderrug... Morgen ook een bezoekje fysio gepland. Komt nooit uit maar nu extra ongelukkig nu ik komende weken 3 wedstrijdjes ga lopen.

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 18:04

Heeft iemand ervaring met de muscle support tight van asics? Lees er veel goede reviews over, maar het is best een prijzige broek. Dus dacht wellicht heeft iemand hier ervaring met deze broek

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 18:06

Heb daar de 3/4 tight van. Vind het een heerlijke broek en wil ook graag de lange variant nog kopen. Hou er wel rekening mee dat deze strakker / kleiner valt dan de andere broeken van Asics.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:52

Heb m ook (3kwart). Ik vind m vooral erg mooi, of dat muscle support echt werkt weet ik niet. Hij was 50% afgeprijsd dus kon 'm niet laten liggen.
Asics vind ik sowieso klein vallen btw, mijn gewone broek is ook 1 maat groter.