[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 23:36

Ik was pas na een jaar weer ongesteld nadat ik stopte met de pil :o

Ik ben nog steeds tevreden met m'n koperspiraal. Het is niet 100% ideaal en ben ook
niet helemaal klachtenvrij maar goed het is de minst slechte optie voor mij. Hormonen
trek ik niet (ik word dik, chagrijnig, verdrietig en heb steeds migraine). Nu ga ik bijna
dood als ik ongesteld word (oké beetje overdreven maar heb echt veel pijn..) en heb hier en
daar ook nog best regelmatig krampen. Maar goed je moet wat.. Ben emotioneel veel stabieler,
word niet meer zo snel vet en voel me echt beter.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 07:14

Thnx .. ben gewoon even aan het "oriënteren".

ItsMe2

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 12:33

Sem: het klopt dat de pil langer door werkt. Maar ik weet van mijzelf dat ik erg gevoelig op dit soort dingen reageer. Er hoeft maar een minimale verandering te zijn of ik merk al verschil.

Maava: dankje voor je antwoord.

xApple: fijn dat je iets hebt gevonden dat voor jou werkt! Maar nog niet ideaal als ik het zo lees :o. Ik verga ook elke menstruatie vd pijn. Met de pil kon ik het altijd mooi plannen, daarom zoek ik iets dat het liefst ervoor zorgt dat ik niet meer ongesteld word :o

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 12:45

@Itsme2 geen probleem!

Nu heb ik een vraagje, ik zit al anderhalf jaar aan de anticonseptie via hormonen, eerst prikpil nu se mirena. Nu heb ik alleen een soort harde shijf in mijn borst zitten. De ander voelt helemaal normaal. Volgens internet kan dit door de menstruatie of zwangerschap komen. Ik ben dit hele jaar ookal niet meer ongesteld geworden, en hoogst waarschijnlijk niet zwanger.
Is dit iets waar ik mij zorgen over moet maken? Ik ga maandag al naar de huisarts dus zal het daar ook nog even vragen.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 09:05

Ik heb nog even gekeken op onder andere thuisarts.nl. Ik zie dat stederil 30 microgram ethinylestradiol en 150 microgram levonorgestrel bevat en een mirena spiraaltje 0.02mg levonorgestrel en verder niets. Dat betekent dus dat de mirena veel minder hormonen bevat.. zou dat er dan voor kunnen zorgen dat die vermoeidheidsklachten en stemmingswisselingen daardoor afnemen?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:54

Er zit veel minder hormoon in en de mirena zit al daar waar hij zijn werk moet doen dus hoeft de rommel niet je hele lichaam door. Ik ben zelf overigens niks aangekomen van Mirena en heb qua stemmingswisselingen en dergelijke nauwelijks bijwerkingen. Er wordt constant een kleine hoeveelheid hormoon afgegeven dus je hebt geen pieken/dalen zoals met de pil.
Ik ben er super blij mee, na de zomer ga ik mijn tweede laten zetten :)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 14:32

Fijn topic om te lezen dit! Ik ben nu ongeveer 3 weken gestopt met de pil op advies van de gynaecoloog (ivm te dun geworden slijmvlies wat contactbloedingen veroorzaakt). Ik had eigenlijk niks te klagen over de pil, maar nu ik een poosje gestopt ben denk ik toch al veranderingen waar te nemen.
Zo heb ik sinds 4 a 5 dagen echt minder eetlust en er is nog iets verminderd, maar dat vind ik toch net iets too much om zo op Bokt te zetten :')
Libido weet ik nog niet of dat anders geworden is al. Ik ben op dit moment met een enorm leuke jongen aan het daten, dus dat wil sowieso wel.... :Y)

Ik ga nog even verder zoeken naar Mirena ervaringen in dit topic.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:22

Ik heb een beetje een stomme vraag :+ Kun je de pil ophalen bij een andere apotheek dan waar je ingeschreven staat? Ik dacht dat ik nog een strip had liggen maar dat bleek niet zo te zijn, en ik kom niet binnen een week in het dorp waar ik ingeschreven sta (woon op kamers). Ik zal morgen wel even bellen maar misschien hebben jullie hier ervaring mee?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:42

Geen idee. Hier wel in een andere apotheek, maar dat is wel in dezelfde stad.

_Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 21:47

Niniane schreef:
Heeft er iemand ervaring met Primolut e.d.? Ik slik geen anticonceptie maar wil wel min menstruatie straks verschuiven i.v.m. vakantie. Ik lees alleen over behoorlijk heftige bijwerkingen zoals hoofdpijn en heel slecht slapen.

Ik heb ook vaak primolut gebruikt voor vakanties. Je moet wel consequent 3x op een dag die pil slikken en 3 dagen voor je ' te verwachten' menstruatie beginnen met slikken. Ik heb geen bijwerkingen gehad :)

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 07:21

Hey,
Ik ben nu al 9 jaar aan de microgynon 30 (het echte merk) en het lijkt erop dat ik nu voor de 2de keer in die 9 jaar een doorbraak bloeding heb. Echter heb ik het alleen na het plassen en alleen wat kramp en ben ik de afgelopen maand wel gewoon ongesteld geweest.. Het is lichtrood en ik heb het nu 1,5 dag, hoelang houdt dit normaal aan? Het is wel precies op de helft van mijn pil. Eerlijk gezegd ben ik nogal in de stress omdat je op internet nogal veel leest.. (innestellingsbloed, baarmoederhalskanker en blablabla)

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 16:18

Ik slik Levonorgestel en heb nu van een andere fabrikant. De naam is hetzelfde alleen van een andere fabrikant. Maar het is toch bizar hoe mijn lichaam daarop reageert. Had eerst last van een hoog libido nu is dat weg. Ik werd er helemaal dol van en dan kreeg ik nog de schuld ook nota bene van een arts. Ze nemen me nu wel serieus maar het schijnt soms wel moeilijk voor ze begrijpen te zijn.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 14:35

Hoi bokkers, ik heb een beetje een gênante vraag, en ben een afspraak aan het maken met een andere dokter, maar weet niet goed wat ik moet vertellen (onduidelijke klachten maar wil wel serieus genomen worden): heb 3dagen geleden erg vreemde afscheiding gehad, niet echt bloederig maar eerder paarsig(?), ik zit juist tussen 2 menstruaties in. Dag 3 dat ik afscheiding had werd het meer als bloed, maar nog steeds anders dan wanneer je menstrueert.

Ik heb al tijden regelmatig pijn(scheuten) aan de rechter kant van mijn buik (ter hoogte eierstokken), of een mild gevoel van menstruatie terwijl ik ze niet heb.

Ik heb een koperspiraal, al 2 jaar. Deze is voor het laatst gecontroleerd in september, komende september ga ik terug.

Ik weet dat jullie geen dokter zijn maar misschien herkend iemand dit. Ik maak me zorgen maar word door mijn eigen dokter niet serieus genomen (daarom zoek ik nu een andere) en ben bang voor onderzoek.

Soa's zijn gecontroleerd, heb er geen. 1.5maand geleden wel, blijkbaar zeer lange periode mee rondgelopen, heb daar behandeling voor gehad.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 14:40

Je eisprong? Ik ben mijn eisprong ook gaan voelen. Vroeger nooit, nu wel. Het voelt voor mij aan als lichte menstruatie kramp, maar dan puur rond de eierstok die dienst heeft. Dus niet in de rug b.v.
En ook wat afscheiding. Niet veel, met een inlegkruisje op te lossen.
Dus waarschijnlijk heb jij gewoon hetzelfde. :)
Je kunt dit gewoon zelf controleren hè: je eispring is altijd zo'n 2 weken na begin menstruatie.

Edit: is er wel gecontroleerd of je soa echt weg is, of de behandeling goed is aangeslagen?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 14:50

Ja, net controle gehad inderdaad, enkel candida(schimmel dacht ik?) maar niet teveel of gevaarlijk.
Ik heb altijd pijn aan dezelfde kant. Kan eisprong zijn inderdaad. Maar zoveel bloedverlies en zo vreemd... Het kan natuurlijk wel. Dankje alle sinds.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 14:50

Ik zou gewoon nog een SOA testje doen voor de zekerheid. Weet niet welke je had, maar Chlamydia kan je lang mee rondlopen zonder dat je het merkt, en pijn krijgen aan je eierstokken geloof ik. Je hebt tegenwoordig ook van die zelftests die je op kan halen bij de dokter :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 14:56

Heb al 4 testen gehad de voorbij 2 maand, op verschillende, ook chlamydia. Dus dat is het niet.

Heb wel met die andere soa iets van een 6 maand rondgelopen. En ik dacht dus ook, misschien is het dan idd zo'n ontsteking. Maar uit de testjes kwam geen ontsteking (urine test).

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 14:59

Aria_zz schreef:
Ja, net controle gehad inderdaad, enkel candida(schimmel dacht ik?) maar niet teveel of gevaarlijk.
Ik heb altijd pijn aan dezelfde kant. Kan eisprong zijn inderdaad. Maar zoveel bloedverlies en zo vreemd... Het kan natuurlijk wel. Dankje alle sinds.

Candida = géén SOA! Het is een schimmelinfectie die iedereen bij zich draagt. Normaliter heb je er geen last van, totdat hij door bv verminderde weerstand toeslaat.
Pas als hij chronisch word heb je echt een probleem. Maar jij hebt je laten behandelen, en als hij daardoor weg is kun je deze mogelijkheid van het lijstje schrappen.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 18:15

Ben je al eens naar een gynaecoloog geweest? Je zou evt om een doorverwijzing kunnen vragen als je je zorgen maakt maar de dokter niet echt helpt.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 18:18

Nikki_ schreef:
Hey,
Ik ben nu al 9 jaar aan de microgynon 30 (het echte merk) en het lijkt erop dat ik nu voor de 2de keer in die 9 jaar een doorbraak bloeding heb. Echter heb ik het alleen na het plassen en alleen wat kramp en ben ik de afgelopen maand wel gewoon ongesteld geweest.. Het is lichtrood en ik heb het nu 1,5 dag, hoelang houdt dit normaal aan? Het is wel precies op de helft van mijn pil. Eerlijk gezegd ben ik nogal in de stress omdat je op internet nogal veel leest.. (innestellingsbloed, baarmoederhalskanker en blablabla)

Is het dan geen bloed uit de urinebuis ipv vagina? Ik zou eerder denken aan iets van een blaasontsteking.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 18:25

Ah dat is ook een goede. Na het plassen alleen en kramp en licht rood bloed doet wel erg denken aan een blaasontsteking :+ maar dat zou de dokter toch ook wel moeten noemen dan...

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 18:48

Palmera schreef:
Aria_zz schreef:

Candida = géén SOA! Het is een schimmelinfectie die iedereen bij zich draagt. Normaliter heb je er geen last van, totdat hij door bv verminderde weerstand toeslaat.
Pas als hij chronisch word heb je echt een probleem. Maar jij hebt je laten behandelen, en als hij daardoor weg is kun je deze mogelijkheid van het lijstje schrappen.

Dat was niet de soa die ik had, bedoelde meer dat candida nu gevonden is in de laatste testjes, wat normaal is aangezien mijn weerstand de laatste maanden erg slecht was in het algemeen. Ik had gonorroe, wat ook kan terug slaan op de eierstokken heb ik gelezen.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:02

iertJ schreef:
Niniane schreef:
Heeft er iemand ervaring met Primolut e.d.? Ik slik geen anticonceptie maar wil wel min menstruatie straks verschuiven i.v.m. vakantie. Ik lees alleen over behoorlijk heftige bijwerkingen zoals hoofdpijn en heel slecht slapen.

Ik heb ook vaak primolut gebruikt voor vakanties. Je moet wel consequent 3x op een dag die pil slikken en 3 dagen voor je ' te verwachten' menstruatie beginnen met slikken. Ik heb geen bijwerkingen gehad :)

Dank je. :) Toch maar een afspraak bij de HA maken.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 23:16

Thesserd schreef:
Ben je al eens naar een gynaecoloog geweest? Je zou evt om een doorverwijzing kunnen vragen als je je zorgen maakt maar de dokter niet echt helpt.

Sorry, even over gelezen.
Nee, wel dus in september voor controle van de spiraal maar daar was niets mis.
Misschien doe ik dat beter wel, maar moet eerst een doorverwijzing krijgen (geld teruggave enz) en dat heeft mijn dokter nog niet willen doen.

Nee, niet alleen na het plassen. Begon na de seks, maar dus niet de normale bloed kleur zoals je die na toucheren bv zou verwachten, of die ik had toen ik de soa had (waar ik toen dus niets vanaf wist).

guusjew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 09:01

Hebben nog meer mensen last van een heftige menstruatie dat je echt na 2 uur al flink door lekt? Ik heb altijd een tampon en maandverband in maar hebben jullie nog tips hoe het minder heftig word of hoe je minder snel doorlekt.

Ik heb hiervoor zon menstruatie cup gekocht alleen die klapt bij mij niet uit. Als ik hem inbreng moet je hem dus opvouwen maar daarna klapt hij niet uit en werkt hij dus niet