[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DenK4ever

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:07

Ow op die fiets... maar dan is het antwoord ja denk ik.. kan heel goed dat je daardoor (nog) niet ongesteld bent geworden.. zit natuurlijk behoorlijk wat "zooi" in waar je lichaam door in de war kan raken...

en idd, testje is misschien wel een idee Bloos

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:34

Kan ik nu al testen dan?
Als het zondag fout gegaan is ....

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:57

Zoals ik het begrepen heb, kan je testen vanaf de dat NA dat je ongesteld had moeten worden.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:00

Zoiets dacht ik ook ja, na de eerste dag dat je ongesteld had moeten worden...

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:13

Ik loop te twijfelen of ik over zal stappen naar de nuvaring, vooral omdat mijn vriend dat allemaal niet zo vertrouwd en hij zo duur is. Slik nu de Yasmin en opzich bevalt me dat allemaal wel, alleen ik vraag me af hoe het zit als je stopt met slikken en evt overstapt dan naar de nuvaring, iemand hier ervaringen mee met evt. bijwerkingen zoals stemmingswisselingen/aankomen/afvallen enz? Ik slik hem al vanaf dat ik 13 ben en dat is al 4 jaar, kan me niet meer herinneren of de pil voor mij verschil heeft gemaakt, op het feit na dat de laatste tijd mijn menstruatie de ene keer hevig is en de andere keer heel licht.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:17

wil je wel of niet overstappen?
wat vertrouwd je vriend niet?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:20

IvysToeter schreef:
wil je wel of niet overstappen?
wat vertrouwd je vriend niet?

Ik weet het nog niet, ben gewoon benieuwd naar ervaringen Lachen Mijn vriend vertrouwd gewoon al die anticonceptie niet, maar zeker spiraaltje en nuvaring enz niet, bang dat ik het verlies ofzo Knipoog Pil vergeet ik gelukkig zo goed als nooit niet, dus vandaar dat ik er nog niet over uit ben. Opzich bevalt het wel, maar het laatste jaar die wisselende menstruatie vind ik wat minder. Het enige wat ik wel nog kan herinneren is dat het hielp tegen mijn rug en buikpijn, maar dat begint ook langzaamaan terug te komen lijkt het wel.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:22

Klinkt als pilmoeheid...
Spiraaltje is echt wel hééél betrouwbaar hoor Ja Trouwens, het is jouw lichaam, jouw keuze vind ik Ja

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:24

Misschien eens met je HA overleggen over die wisselende menstruatie sinds de laatste tijd.
als je je pil bijna nooit vergeet waarom dan overstappen?

Ik blijf lekker de pil slikken hoor Ja
vergeet hem praktisch nooit.
en gelukkig helpt mijn vriend altijd herrinneren.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:27

Poes, daar zat ik ook aan te denken dat het pilmoeheid is, maar spiraaltje wil ik liever weer niet, lijkt mij niks. Mijn vriend laat de keuze ook aan mij over, maar hij is daar gewoon niet zo van Lachen De HA kan ik weleens doen, maar ik ben een beetje lui, woon tegenwoordig aan de andere kant van breda dus dat is een halfuur tot drie kwartier fietsen Nagelbijten / Gniffelen Het liefste zou ik zoiezo de nuvaring eens uitproberen, maar ik heb het probleem met die eigen bijdrage 30 euro per keer was het toch?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:28

wat is nuvaring eigenlijk? de werking ervan enzo?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:33

Ik betaalde 32 euro voor 3 maand en kreeg niks terug, maar das België...

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:39

poes schreef:
Ik betaalde 32 euro voor 3 maand en kreeg niks terug, maar das België...

Beviel het goed of niet?

Ivy, dat is een ring die je inbrengt voor drie weken en dan hormonen afgeeft, je kan gewoon ipv doorslikken doorringen Lachen

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:43

Ik heb 3 ringen gekregen van de dokter om te proberen. Heb nu mijn 3e ring en ben erg tevreden Ja
Bij de pil op aanraden van de dokter al na 3 maand gestopt omdat ik er echt ontzettend ziek van was. Vond het heel eng om weer iets met hormonen te proberen, maar het bevalt tot nu toe heel goed Ja

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:49

maar zo'n ring zit toch geen touwtje o.i.d. aan net als een tampon?
je brengt het wel hetzelfde in? en hoe er weer uit dan?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:52

IvysToeter schreef:
maar zo'n ring zit toch geen touwtje o.i.d. aan net als een tampon?
je brengt het wel hetzelfde in? en hoe er weer uit dan?

Nee zit er idd niet aan, hoe hij precies ingebracht word moet je anders even op de site kijken, is gewoon nuvaring.nl als ik me niet vergis. Komt er gewoon op neer dat je hem gewoon met je vingers erin en eruit moet halen Lachen

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:52

Gewoon er in duwen en stukje doorduwen. En met er uithalen je vinger achter die ring haken en er uit trekken Lachen Vind het persoonlijk alleen niet heel prettig om 'm weer in te doen terwijl ik nog ongesteld ben Nagelbijten / Gniffelen Clown Maja ff handen wassen, of onder de douche doen en dan valt dat toch ook wel weer mee Lachen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:53

Njen schreef:
Mijn vriend laat de keuze ook aan mij over, maar hij is daar gewoon niet zo van Lachen

Sorry, maar das lekker aso. Jullie hebben toch samen sex? Dan is het ook aan jullie beide om te zorgen dat je niet zwanger raakt.
Ik zou dan heel makkelijk zijn hoor; dan moet hij aan de condooms. Op het moment dat je daar mee dreigt willen ze vaak ineens wel meedenken op een positieve manier.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:55

Wendy schreef:
Njen schreef:
Mijn vriend laat de keuze ook aan mij over, maar hij is daar gewoon niet zo van Lachen

Sorry, maar das lekker aso. Jullie hebben toch samen sex? Dan is het ook aan jullie beide om te zorgen dat je niet zwanger raakt.
Ik zou dan heel makkelijk zijn hoor; dan moet hij aan de condooms. Op het moment dat je daar mee dreigt willen ze vaak ineens wel meedenken op een positieve manier.

Dat is het niet Knipoog Ik ben gewoon aan de pil, maar hij is juist doodsbang dat ik zwanger raak en condooms daar heb ik het niet zo op Clown Maar zijn ma heeft hem vanalles ingepraat over alle horrorverhalen dat je een spiraaltje weleens zou kunnen verliezen ofzo en nuvaring vind hij maar gewoon een eng idee, omdat die nog maar verder naar voren zit zegmaar Lachen Maar spiraaltje wil ik zelf (nog) niet.

Edit: Hij zou ook best aan de condooms gaan als ik dat zou vragen, maar daar heb ik zelf dus een hekel aan.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:57

Wendy schreef:
Njen schreef:

Ik hoef niet te dreigen.
wij doen sowieso met condoom....
voorlopig in ieder geval wel, we willen geen enkel risico lopen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:01

Njen schreef:
Dat is het niet Knipoog Ik ben gewoon aan de pil, maar hij is juist doodsbang dat ik zwanger raak en condooms daar heb ik het niet zo op Clown Maar zijn ma heeft hem vanalles ingepraat over alle horrorverhalen dat je een spiraaltje weleens zou kunnen verliezen ofzo en nuvaring vind hij maar gewoon een eng idee, omdat die nog maar verder naar voren zit zegmaar Lachen Maar spiraaltje wil ik zelf (nog) niet.

Edit: Hij zou ook best aan de condooms gaan als ik dat zou vragen, maar daar heb ik zelf dus een hekel aan.

Tsja, er is maar 1 manier die 100% betrouwbaar is...
En an sich is een spiraal dus betrouwbaarder dan de pil Ja

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:12

Nuva ring geloof ik ook. Wordt natuurlijk ook niet beinvloed als je een keer moet spugen of diarree hebt of een keer iets te laat bent oid Lachen (behalve dan die ene keer per maand met inbrengen natuurlijk Tong uitsteken )

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:16

Ik vond het een echt gemak alleen na een tijdje voelde ik hem tijdens ... en ik wou ook even helemaal hormoonloos.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:26

Wendy15 schreef:
Nuva ring geloof ik ook. Wordt natuurlijk ook niet beinvloed als je een keer moet spugen of diarree hebt of een keer iets te laat bent oid Lachen (behalve dan die ene keer per maand met inbrengen natuurlijk Tong uitsteken )

Dat is ook een van de redenen waarom ik erover denk over te stappen Lachen

Poes, jij had nu toch een spiraaltje? Bevalt die beter dan de nuvaring? Wat mij daarbij tegenstaat is het in laten brengen en dat je tussendoor bloed verliest af en toe.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:28

Je kan ook even met je dokter gaan praten en vragen de nuva ring voor 3 maandjes voor te schrijven. Dan probeer je het en als het niet bevalt doe je wat anders, heb ik ook gedaan Ja