Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
siskeh schreef:pff heb ritalin gehad, heel eventjes maar!
ik ging nadenken![]()
maar zoveel dat ik er behoorlijk depri van werd, heb 1 week aan een stuk door gejankt om het leed van de wereld en ben toen maar weer gestopt met mn medicatie, ook om medische problemen overigens!
ik weet niet of ik minder creatief was, maar had wel veel minder spontane acties om het zo te zeggen
siskeh schreef:tja het is bij iedereen zo verschillend hoe het werkt!!
maar ik heb er voor gekozen om gewoon helemaal geen medicatie meer te nemen.
ookal heb ik echt wel last van mn ADD, ik kan hoogstwaarschijnlijk geen voltijdopleiding volgen en kom straks mogelijk in de wajong.
ben nu begonnen met extra psychologische begeleiding
silvana84 schreef:@siskeh ok en die spontane acties wil ik dus niet kwijt ook mijn creatieve kant bevalt me wel, maar als ik iets meer rust in me hoofd heb kan ik misschien eindelijk een keer iets goed uitwerken.
Doortje58 schreef:Maar dat ervaar je echt nog niet na een week slikken!
Ook de dosis kunnen ze niet juist uitzoeken in een week.
Dus is dit een typische ADHD reactie, hahahahahahahahah
Het lukt niet snel genoeg, dus het helpt niet bij mij.............................
dwaallicht schreef:Lijkt me dat je ook niet zo makkelijk in de wajong komt, om eerlijk te zijn denk ik dat je met add/adhd best kunt werken.
Misschien kort door de bocht want er zijn vast wel gradaties in, maar dan moet je werk kiezen wat je wel kunt doen. Uitkering zou ik iig nooit willen hebben.
Shadow0 schreef:dwaallicht schreef:Lijkt me dat je ook niet zo makkelijk in de wajong komt, om eerlijk te zijn denk ik dat je met add/adhd best kunt werken.
Misschien kort door de bocht want er zijn vast wel gradaties in, maar dan moet je werk kiezen wat je wel kunt doen. Uitkering zou ik iig nooit willen hebben.
Een uitkering, zoals de wajong, is niet alleen maar als uitkering bedoeld, maar ook voor diegenen waarbij het haalbaar is, om ze op een goede manier naar werk te begeleiden. Met de wajong op de achtergrond kun je hulp krijgen bij het zoeken van een goede werkplek (omdat niet elke werkplek geschikt is) en bij het begeleiden van dat werk.
Dat lijkt mij wenselijker dan in allerlei baantjes terechtkomen waar men niet met de problemen om kan gaan waardoor je er in je proeftijd ook alweer uitvliegt.
dwaallicht schreef:Overigens, wat je zegt over ritalin en bijwerkingen klopt niet helemaal. De bijwerkingen nemen wel degelijk af. Ik slik het zelf en had in het begin maag-darmklachten, hoofdpijn en toch ook een licht euforisch gevoel. Nu mijn lijf eraan gewend is heb ik dat niet meer.
silvana84 schreef:Wat zijn de positieve en negatieve ervaringen van 20+ bokkers die na hun twintigste zijn behandeld voor ADD? Waarom wel of geen medicijnen?
En las hier boven iets over werk en ADD. Ik heb veel baantje gehad(ben het na een tijdje zat, geen uitdaging meer), nu zit ik vanwege de gezondheid van mijn zoontje al weer 3 jaar in de bijstand. Omdat de kleine 4 is geworden, hij haast geen gezondheidsklachten meer heeft en naar school gaat, moet ik weer gaan solliciteren. Ik stel dit steeds uit en wil eigenlijk ook veel liever een eigen bedrijfje beginnen, heb een goed idee maar ik kan het (door ADD) niet goed uitwerken.
Nu zitten ze bij de sociale dienst te pushen om te gaan werken maar ik wil gewoon niet in een fabriek aan het werk en mijn toekomst vergooien. Vinden jullie dat ik uitstel mag vragen aan de sociale dienst als ik me ga laten onderzoeken voor ADD? Of moet ik me niet aan stellen en gewoon gaan werken?