Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marleen_usar schreef:Jammer maar spiritualiteit gaat toch heel wat verder als dat jullie gaan helaas,dat met die rozen is al zooooooooooooooooooo lang bekend en dat leer je bij reiki.Ik heb geen reiki gedaan maar zelfs ik weet het.
Laurabram schreef:Even een vraagje of iemand het hier weet.
Mijn zoontje (6) is erg verkouden en heeft last van zijn oor en hoort ook niet goed (zegt hij). Zal het helpen als ik hem mijn onyx geef (eerst even neutralizeren natuurlijk).
marleen_usar schreef:Een aquamarijn kan in dit geval goed helpen,het kan zijn dat de steen erg snel licht van kleur wordt maar dan doet hij goed zijn werk.
marleen_usar schreef:Als hij erg licht van kleur is moet je na gaan of de werking nog wel goed is?
Citaat:Werking
Toermalijn heeft een sterk reinigende en beschermende werking. De steen aardt en brengt balans in lichaam en geest en zet negatieve energie, gedragspatronen en gedachtes om in positieve. Toermalijn reinigt het aura en het lichaam en verwijdert negatieve energie. Hierdoor worden de chakra's, het lichaam en emoties in balans gebracht. Dit bevordert ontspanning, begrip, zelfvertrouwen, voorspoed en vermindert blokkades, angst en het aannemen een slachterofferrol. Toermalijn heeft een bijzondere connectie met bloemen en planten. Het bevordert hun groei en beschermt tegen ongedierte.
Naast de bovenstaande eigenschappen hebben toermalijnkwarts, watermeloen toermalijn en zwarte toermalijn nog de volgende aanvullende eigenschappen:
Toermalijnkwarts verenigt de eigenschappen van toermalijn en kwarts in zich en is hierdoor sterk aardend en beschermend tegen negatieve invloeden van buitenaf. De steen brengt balans in lichaam en energielichaam (chakra's) en lost problemen en negatieve energieën op.