Edelstenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 14:12

Tja, wat we altijd eigenlijk al zeggen... Denk zelf na, wees kritisch.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:30

ja in sprookjes geloof ik ook niet kuggur Tong uitsteken

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 19:10

Jammer maar spiritualiteit gaat toch heel wat verder als dat jullie gaan helaas,dat met die rozen is al zooooooooooooooooooo lang bekend en dat leer je bij reiki.Ik heb geen reiki gedaan maar zelfs ik weet het.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 19:12

Er is zo veel meer tussen hemel en aarde,waarom dat goede niet gewoon gebruiken als het je wordt aangereikt?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:08

marleen_usar schreef:
Jammer maar spiritualiteit gaat toch heel wat verder als dat jullie gaan helaas,dat met die rozen is al zooooooooooooooooooo lang bekend en dat leer je bij reiki.Ik heb geen reiki gedaan maar zelfs ik weet het.

Ik heb Reiki II maar het zegt me niets Knipoog . Maar iedere Master kan uiteraard zijn eigen draai aan de cursus geven waardoor deze dingen erbij komen. Vind het niet slecht, maar om nou te zeggen dat het bij Reiki "hoort" gaat me wat ver Knipoog . Maar goed, dit gaat iets te ver off topic vermoed ik nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:30

Ik zal dat toch ook eens navragen aan mijn reikimaster, want ook mij zegt het niks

Ik zie ook niet helemaal het verband tussen een healingtechniek en het beveiligen van je fiets? Verward

Maar goed... On-topic... Weten jullie die armbandjes met steentjes nog die een paar jaar geleden helemaal hip waren? Mijn oma kwam er met twee aan en gaf ze aan mijn dochters, dus ik denk 'ieks! even kijken wat dat is! Bloos! '. Ik vroeg tussen neus en lippen door: "Zijn het echte steentjes?" en mijn oma: "Jaaa" Ja

Ik vond ze er toch een beetje nep uitzien, dus snel gevoeld en toch echt onvervalst plastic Haha! Deze mama is weer gerustgesteld Knipoog

EvenstarJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:35

*zet even een stipje en gaat op gemak hele topic even doorlezen*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:40

haha gewoon plastic ja len.
zou wat zijn al die armbandjes echt.

tja de kracht van visualisatie/positive thinking.. ik geloof er zeker wel in, maar het is niet met je toverstafje zwaaien en *poef* denk dat het vooral helpt qua hoe je in het leven staat. de goede dingen zien, de goede dingen eruit halen.

ik geloof als je écht iets wilt en dat goed in je hoofd hebt en voor je ziet dat te bereiken is. binnen de grenzen natuurlijk.. miljardair worden is beetje onbereikbaar. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:44

Hee hee Su, je haalt zo m'n dromen onderuit! Boos!

Maar goed, mijn oma had altijd de echte... tijgeroog en zo... Maar deze waren dus niet zo heel echt Nagelbijten / Gniffelen

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 23:11

Laurabram schreef:
Even een vraagje of iemand het hier weet.
Mijn zoontje (6) is erg verkouden en heeft last van zijn oor en hoort ook niet goed (zegt hij). Zal het helpen als ik hem mijn onyx geef (eerst even neutralizeren natuurlijk).

niemand Verdrietig

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 08:13

Een aquamarijn kan in dit geval goed helpen,het kan zijn dat de steen erg snel licht van kleur wordt maar dan doet hij goed zijn werk.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:11

ik draag een valkenoog voor woedeaanvallen en het helpt wel.

Volgens mij kan je beter geen verschillende stenen dragen, omdat hun energie dan tegen elkaar werken.

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:18

ik draag sinds een tijdje barnsteen en geloof wel dat het mij sterker in mijn schoenen laat staan. (veel last van claustrofobie enz.) maar is het nou ook nog belangrijk om hem op te laden of ontladen en hoevaak moet dat en HOE moet dat?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 08:32

De stenen die ik zelf eventueel in gebruik heb (oa bergkristal) zuiver ik onder stromend water en laad ik op in de volle maan. Sommige stenen zijn weer beter op te laden in de zon, en te reinigen door ze in een geode van bergkristal of amethyst te leggen. De verschillende methoden zoek ik pas op als ik idd met de steen ga werken of hem voor iemand reinig.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 08:41

Ik ben tegenover dit soort dingen altijd vrij nuchter geweest (en nog vaak wel hoor Lachen ), ik heb op aanraden van vrienden van ons voor mijn luchtwegen een edelsteen.

Ik heb aquamarijn, en heb zelf een steentje uitgezocht die er voor mij uitsprong op dat moment. Ik draag hem nu ongeveer 2 jaar en op het moment dat ik hem afdoe mis ik hem echt.

Die van mij is van licht boktblauw naar melkwit / bijna doorzichtig gegaan, is wel gereinigd tussendoor. Ik weet niet of het helpt, maar blijkbaar heb ik hem nog steeds nodig want hij hangt nog steeds Lachen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 09:31

Als hij erg licht van kleur is moet je na gaan of de werking nog wel goed is?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 10:55

Mij is altijd verteld dat een steen bij je blijft tot ie niet meer werkt of klaar is, dat je hem dan vanzelf kwijt raakt. Je zou eens kan kunnen kijken of je hem op kan laden en zien of er iets verandert in de werking. Zo niet, lekker laten hangen lijkt me.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 12:47

Nou hij heeft vandeweek een hele nachtin het maanlicht geleden en hij wordt ook regelmatig gereinigd, maar ik voel me prima met steen, dus ik ga er op dit moment niks aan veranderen omdat ik zeker niet het idee hebt dat hij 'tegenwerkt'. Mij is ook altijd verteld dat op het moment dat ik hem niet meer nodig heb ik hem vanzelf kwijt zou raken. Hij was eigenlijk binnen 1,5 maand zo, er zit nog wel een blauwe gloed bij dat wel. Maar zo blauw als hij was, dat is hij niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 16:17

marleen_usar schreef:
Een aquamarijn kan in dit geval goed helpen,het kan zijn dat de steen erg snel licht van kleur wordt maar dan doet hij goed zijn werk.

marleen_usar schreef:
Als hij erg licht van kleur is moet je na gaan of de werking nog wel goed is?

Spreek je jezelf nu niet ietwat tegen binnen vijf posts? Schijnheilig

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 16:45

Als je goed leest weet je wat ik bedoel,een steen kan snel verkleuren en dat is een teken dat hij goed werkt.Wel is het zo dat als de steen licht van kleur is hij alle energie heeft weggegeven, dus nhiet meer werkzaam is of althans veel minder.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:59

op die manier klinkt het wel logisch ja.

de laatste dagen ben ik gefacineerd door mijn oranje calciet,ik vind hem zo mooi en veel vrolijkheid uitstralen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:34

Afgelopen zaterdag heb ik een fluoriet gekocht!

Liep maar te dwalen door dat winkeltje, al een paar keer gekeken naar de fluorietbrokken omdat ik ze mooi vond, maar iets boven mijn budget...

Uiteindelijk een steen laten uitpendelen, en daar kwam tijgeroog uit. Deels helemaal mijn steen, maar het verscherpt ook de zintuigen, en ik die als ADHD'er continu op scherp staat....

Ik had dus een gevoel van "nee dat is het niet"... Ben verder rond gaan dwalen, pakte de Kristallengids erbij... Ik weet wat ik nodig heb nu, maar natuurlijk geen steen die én bij concentratie helpt, én bij schildklierproblemen...

Ik weer verder gedwaald, uiteindelijk weer de kristallengids erbij gepakt en toch maar fluoriet opgezocht...

En die werkt dus goed voor concentratie, overzicht, leren, én infecties! Haha!

Dus... Had gewoon meteen naar mijn instinct moeten luisteren. Clown

Heb nu een fluoriet in hartvorm met een touwtje erdoor. Misschien niet de beste manier voor een steen, maar voor nu voelt het even goed. Heb geen oerkracht nodig, gewoon een beetje ondersteuning. Lachen

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:36

gaaf Rock! Zo zie je maar eens te meer dat je toch zelf vaak al weet in welke richting je het kan zoeken.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:36

zo zie je maar rock,in eerste instantie kies je op je gevoel de beste eruit.
ook op de manier met een touwtje erdoor kan het krachtig zijn,hoor Lachen

EvenstarJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 23:17

Ik heb een toermalijnkwarts gekocht, gewoon op gevoel.

Afbeelding

Blijkt deze werking te hebben:
Citaat:
Werking
Toermalijn heeft een sterk reinigende en beschermende werking. De steen aardt en brengt balans in lichaam en geest en zet negatieve energie, gedragspatronen en gedachtes om in positieve. Toermalijn reinigt het aura en het lichaam en verwijdert negatieve energie. Hierdoor worden de chakra's, het lichaam en emoties in balans gebracht. Dit bevordert ontspanning, begrip, zelfvertrouwen, voorspoed en vermindert blokkades, angst en het aannemen een slachterofferrol. Toermalijn heeft een bijzondere connectie met bloemen en planten. Het bevordert hun groei en beschermt tegen ongedierte.

Naast de bovenstaande eigenschappen hebben toermalijnkwarts, watermeloen toermalijn en zwarte toermalijn nog de volgende aanvullende eigenschappen:

Toermalijnkwarts verenigt de eigenschappen van toermalijn en kwarts in zich en is hierdoor sterk aardend en beschermend tegen negatieve invloeden van buitenaf. De steen brengt balans in lichaam en energielichaam (chakra's) en lost problemen en negatieve energieën op.