hier reageren veel mensen die t nog steeds doen, dus miss dat ze daarmee in de war is
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ukkiee schreef:Lau_Ra schreef:Dat is al een goede stap.
Eén goede stap?? Ik ben helemaal "clean", hoorHet is nu al ruim 2 jaar geleden dat ik het voor het laatst heb gedaan. Maar af en toe komt dat gevoel gewoon opeens weer zo erg opzetten, dan moet ik mezelf haast vastbinden. En ik ben zo bang dat ik op zulke momenten weer eens de fout in ga.
Ukkiee schreef:Eén goede stap?? Ik ben helemaal "clean", hoorHet is nu al ruim 2 jaar geleden dat ik het voor het laatst heb gedaan. Maar af en toe komt dat gevoel gewoon opeens weer zo erg opzetten, dan moet ik mezelf haast vastbinden. En ik ben zo bang dat ik op zulke momenten weer eens de fout in ga.
Chiqa schreef:Ukkiee schreef:Eén goede stap?? Ik ben helemaal "clean", hoorHet is nu al ruim 2 jaar geleden dat ik het voor het laatst heb gedaan. Maar af en toe komt dat gevoel gewoon opeens weer zo erg opzetten, dan moet ik mezelf haast vastbinden. En ik ben zo bang dat ik op zulke momenten weer eens de fout in ga.
400% herkenbaar.
Ik voel me helemaal blij

dat kan je er vast niet bij hebben..
en ik heb met mezelf afgesproken dat ik nu echt eens ga stoppen.dus dat ga ik deze vakantie maar eens proberen
verder heb ik niet echt vakantieplannen
hebben jullie nu ook vakantie ? en nog vakantieplannen ?
ik wil even niet aan school denken

Interrupted schreef:Chiqa schreef:400% herkenbaar.
Hier ook!
Ik heb het ook gedaan - voor het laatst ongeveer 1,5 jaar geleden - door bepaalde dingen die in mijn leven zijn gebeurd. Het gebeurde in vlagen, met tussenpozen van soms enkele maanden. Kan me herinneren dat ik een jaar of tien was (misschien jonger) en dat ik uit woede mijn voorhoofd had opengekrabd. Daar is het geloof ik begonnen...
Ik ben geen prater (over moeilijke dingen) en wil vooral anderen niet tot last zijn. Sommigen zoeken hulp voor het 'te laat' is (respect!!), anderen gaan aan de drank of drugs. Ik begon mezelf te beschadigen. Vooral als straf. Nu heb ik spijt, de littekens blijven en ik maak me druk om vakanties aan het strand. Toch kan ik niet met zekerheid zeggen dat ik het nooit meer doe. Geloof dat ik nog aan een heleboel dingen moet werken.
Sterkte voor iedereen hier!
ben trots op mezelf.maar ik denk dat het ook te maken heeft met het feit dat het nu vakantie is.

ik las je verhaal en dat ik idd echt poedersuiker
.
maarja men vind toch wel andere scherpe dingen om het weer mee te doen..(ik spreek uit ervaring) je kunt me altijd pb-en hoor