Automutilatie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Robin

Re: Automutilatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:15

Ik denk dat ze dat niet meegekregen heeft dat je helemaal clean bent Knipoog
hier reageren veel mensen die t nog steeds doen, dus miss dat ze daarmee in de war is Lachen

Lau_Ra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 10:37

Ukkiee schreef:
Lau_Ra schreef:
Dat is al een goede stap.

Eén goede stap?? Ik ben helemaal "clean", hoor Knipoog Het is nu al ruim 2 jaar geleden dat ik het voor het laatst heb gedaan. Maar af en toe komt dat gevoel gewoon opeens weer zo erg opzetten, dan moet ik mezelf haast vastbinden. En ik ben zo bang dat ik op zulke momenten weer eens de fout in ga.

Oh sorry, dat wist ik niet! Wel goed dat je je op zulke momenten toch kunt inhouden,ik kan dat nog niet. Het is wel
al minder geworden maar nog steeds niet dat ik mezelf kan tegenhouden, want het voelt wel goed op dat moment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 14:17

Ukkiee schreef:
Eén goede stap?? Ik ben helemaal "clean", hoor Knipoog Het is nu al ruim 2 jaar geleden dat ik het voor het laatst heb gedaan. Maar af en toe komt dat gevoel gewoon opeens weer zo erg opzetten, dan moet ik mezelf haast vastbinden. En ik ben zo bang dat ik op zulke momenten weer eens de fout in ga.

400% herkenbaar.

Interrupted

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:41

Chiqa schreef:
Ukkiee schreef:

400% herkenbaar.

Hier ook!

Ik heb het ook gedaan - voor het laatst ongeveer 1,5 jaar geleden - door bepaalde dingen die in mijn leven zijn gebeurd. Het gebeurde in vlagen, met tussenpozen van soms enkele maanden. Kan me herinneren dat ik een jaar of tien was (misschien jonger) en dat ik uit woede mijn voorhoofd had opengekrabd. Daar is het geloof ik begonnen...

Ik ben geen prater (over moeilijke dingen) en wil vooral anderen niet tot last zijn. Sommigen zoeken hulp voor het 'te laat' is (respect!!), anderen gaan aan de drank of drugs. Ik begon mezelf te beschadigen. Vooral als straf. Nu heb ik spijt, de littekens blijven en ik maak me druk om vakanties aan het strand. Toch kan ik niet met zekerheid zeggen dat ik het nooit meer doe. Geloof dat ik nog aan een heleboel dingen moet werken.

Sterkte voor iedereen hier!

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:43

Toch knap dat je gestopt bent!!

Ik heb gister voor t eerst met een meisje gepraat over alles enzo, en ook dat ik mezelf dus snij, ze schrok wel maar ze ging niet raar tegen me doen ofzo
k heb toen echt heel fijn met haar kunnen praten en dat heeft echt opgelucht Ja

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:44

Ik ben een weekend op kamp geweest, en dat heeft me zo goed gedaan! Lachen Ik voel me helemaal blij Lachen

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:11

Dat is fijn B_rOwny Lachen

Ik heb het ook laatst met een vriendin besproken, maar ze had al zo'n een vermoeden zei ze..
Ze was dus niet erg verbaasd, maar wel geschrokken.
Ze vind dat ik het ook tegen mijn ouders moet vertellen, maar dat lijkt me geen goed plan...

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:12

ik moest t ook aan me ouders vertellen, maar dat kan ik echt niet Nagelbijten / Gniffelen

de enige die ik t verteld heb is m'n zus, maar die dacht da'k gestopt was ...

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:17

oow en denkt je zus dat nu nog steeds?

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:24

Jaa, k heb d'r eigenlijk niks meer verteld
nogal vaak ruzie met d'r...

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:26

dat is niet fijn Boos! dat kan je er vast niet bij hebben..

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:32

ik ben ook een weekend op ponykampt geweest Lachen en ik heb met mezelf afgesproken dat ik nu echt eens ga stoppen.dus dat ga ik deze vakantie maar eens proberen Lachen verder heb ik niet echt vakantieplannen Tong uitsteken hebben jullie nu ook vakantie ? en nog vakantieplannen ?
groetjes

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:33

nee ik heb geen vakantieplannen
maar ik ben wel van plan om lekker uit te rusten Ja

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:54

K ga morgen naar een hele goeie vriendin van me
doet me geod denk ik als ik ahar weer zie Lachen

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:59

Veel plezier morgen Robin!
Vriendinnen betekenen veel voor je he? Lachen

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:00

Jup, heel erg veel ..
en daarom baal ik er ook altijd van als ze me kei hard laten vallen, zoals vandaag dus weer eens..

Maar vrienden op school, ben ik erg blij mee en geef ik ook veel om, maar daar vertel ik eigenlijk niks aan, heb een aantal echt héle goeie vriendin hier van bokt, en die weten echt veel van me, ben dus ook blij als ik ze zie Lachen

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 21:22

ik dacht ook dat ik goeie vriendinnen had,maar voor mij bestaan die niet meer.het gaat de laatste 2.5 jaar echt bagger.ik ga echt met tegenzin naar school.het is gewoon niet leuk.ik voel me minderwaardig,en als we bijv.groepjes moeten maken blijf ik als enigste over..gelukkig is het nu vakantie Haha! ik wil even niet aan school denken Lachen

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 21:30

Een hoop vakantieplannen, lekker veel paardrijden Haha!
Helaas zit ik wel een beetje in de knoop met mijn gevoel; ik ben verliefd op mijn beste vriend maar het is (nog) niet echt wederzijds. Bovendien laat hij me momenteel een beetje in de steek. Het is vast zijn bedoeling niet, ik heb het idee dat hij heel erg bang is om te ver te gaan in onze vriendschap en dit zo te verwoesten, en daardoor heel erg afstand probeert te houden. Maar daardoor verwoest hij het alleen maar meer.

Interrupted schreef:
Chiqa schreef:
400% herkenbaar.

Hier ook!

Ik heb het ook gedaan - voor het laatst ongeveer 1,5 jaar geleden - door bepaalde dingen die in mijn leven zijn gebeurd. Het gebeurde in vlagen, met tussenpozen van soms enkele maanden. Kan me herinneren dat ik een jaar of tien was (misschien jonger) en dat ik uit woede mijn voorhoofd had opengekrabd. Daar is het geloof ik begonnen...

Ik ben geen prater (over moeilijke dingen) en wil vooral anderen niet tot last zijn. Sommigen zoeken hulp voor het 'te laat' is (respect!!), anderen gaan aan de drank of drugs. Ik begon mezelf te beschadigen. Vooral als straf. Nu heb ik spijt, de littekens blijven en ik maak me druk om vakanties aan het strand. Toch kan ik niet met zekerheid zeggen dat ik het nooit meer doe. Geloof dat ik nog aan een heleboel dingen moet werken.

Sterkte voor iedereen hier!

Ik ben ook begonnen door bepaalde dingen. Zat behoorlijk in de knoop met mezelf, ik voelde me vaak zo diep ongelukkig en was kwaad op mezelf dat ik me zo voelde. Uit woede heb ik mezelf toen een keer gekrast en het werd alleen maar erger. Uiteindelijk was ik een keer zo boos dat ik mezelf echt heel erg heb beschadigd, met hele onderarm lag open, en dat kon ook niet anders dan opgemerkt worden. Toen begonnen vriendinnen er met mij over te praten en zo ben ik uiteindelijk professionele hulp gaan zoeken.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 21:42

Ik weet niet of dit topic een HK topic is geworden maargoed.
Ik automutileer ook. Ik ben al een ruime tijd depressief en soms wordt het me te veel en dan ga ik snijden. Vroeger was het alleen mezelf openkrabben...
Ik heb steeds vaker de drang om mezelf te snijden, het is heel moeilijk om het onder te drukken. In begin lukte het me wel en nu niet zo meer.

(ik slik trouwens sinds ongeveer 3 weken antidepressiva maar het werkt nog niet)

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 14:32

ik zat ruim 2.5 jaar niet lekker in mijn vel,daarna begon ik met automuliteren.en nu nog steeds,maar het is meer krassen dan echt snijden,dus gelukkig zijn de krassen na anderhalve week wel weg,als er geen nieuwe zijn bij gekomen tenminste..ik ben nu al iets meer dan een week gestopt Lachen ben trots op mezelf.maar ik denk dat het ook te maken heeft met het feit dat het nu vakantie is.

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 18:18

ja ik voel me nu ook beter omdat het vakantie is..
dan heb ff niks aan je hoofd..

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 18:23

Mijn vakantie is net over, het is nu dindsdag en het was gister gelijk weer raaak
NAVhttp://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=849833 heb ik weer gesneden, Gelukkig was mn zakmes kwijt, en snijd een schaar niet soepel, dus meer dan een paar krassen heb ik nu niet, maar mn knokkels liggen wel open, omdat ik het afreageerde op de muur Sigaar

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 18:24

dan hoop ik maar dat je zakmes kwijt blijft Lachen
het is misschien hard, maar zo kan je misschien wel stoppen

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:30

@Nickey__ : o meisje toch.! Bloos! ik las je verhaal en dat ik idd echt poedersuiker Ach gut .
het is maar goed dat je je zakmes kwijt bent Knipoog maarja men vind toch wel andere scherpe dingen om het weer mee te doen..(ik spreek uit ervaring) je kunt me altijd pb-en hoor Cool

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:32

Haha, volgens mij heb ik hem zelf ooit op een plek gelegd, waarvan ik dacht dan kan ik niks snijden, maar dat ben ik al vergeten, want zo heeeel vaak snijd ik niet