[Centraal] Wat kan ik met mijn haar doen? / haarverf Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Wat kan ik met mijn haar doen? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:04

Heb je mischien ook een foto van voren, waar je normaal op staat? Nagelbijten / Gniffelen

chantaldewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:09

is deze foto niet goed dan? Knipoog deze foto heb ik vanmiddag genomen hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:18

Nja, je staat iets raar, en het is handiger als je een duidelijke foto van récht van voren hebt. Clown Iig, vind ik, als het om een pony gaat. Haha!
Als ik jou was zou ik het trouwens nieteens veranderen, je hebt prachtig haar. *LOL*

chantaldewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:18

Owja ik ga waarschijnlijk met mijn vriendin hebben jullie ook nog tips voor haar? Zij wil ook iets anders met dr haar...

mijn vriendin
Afbeelding

dit ben ik nogmaals:
Afbeelding

chantaldewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:19

ja maar ben me haar nu een beetje beu hihi, heb je eventueel toch nog tips ondanks dat ik van jou het zo moet laten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:22

Schuine pony mischien? Heb zoiezo wel een zwak voor schuine pony's. Huilen van het lachen Zolang het niet je halve gezicht bedekt tenminste. Clown

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:40

Misschien een gek vraagje, maar is er ook iets om je haar wat tinten blonder mee te krijgen zonder dat je echt verft of blondeert (tis toch met een t he, ziet er zo stom uit)?
Dus iets wat na zoveel keer wassen er weer uit gaat.
Ik heb namelijk een hekel aan uitgroei en kan ik eens testen of ik het echt leuk vind..

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:59

Je hebt wel van dat andrelon zomerblond... En van die sprays die je na het douchen op je haar moet spuiten, en dan haar fohnen. Maar ik zou geen naam weten te noemen...

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:10

@Willemlover, mooi!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:18

I need some help.

Mijn haar is nu laaaang, té lang. Dus er moet flink wat af!

- Heel steil haar
- Donkerbruin
- Ronde kop. Vork

Foto:
Afbeelding
Ja sorry chagrijnige kop, maar moest snel even foto maken.
Op deze foto is mijn haar trouwens met wat golfjes onderaan, dat is normaal dus steil.

---

Laagjes vind ik altijd wel leuk, maar zie je vrij weinig van bij mij.
Pony lijkt me wel mooi om keer te doen, ben alleen bang dat bij een rechte pony mn kop nog dikker wordt. Schuine pony vind ik niet mooi staan bij mezelf.

Tips, ideeën, bladiebla? Pleaseee. Schijnheilig

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:35

MyrtheJ schreef:
Je hebt wel van dat andrelon zomerblond... En van die sprays die je na het douchen op je haar moet spuiten, en dan haar fohnen. Maar ik zou geen naam weten te noemen...

Hmm jah zomerblond ken ik, maar daar wordt het haar echt niet veel lichter van..
En die spray, ik denk dat je blondspray bedoeld. En dat is wel definitief, krijg je er dus niet meer uit, ook al geprobeerd Clown

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:41

Hmm Koe er zijn wel kleurspoelingen verkrijgbaar bij de drogist, maar ook dat duurt een tijd voor het er echt uit is.

Edit typfoutje
Laatst bijgewerkt door MyrtheJ op 28-02-08 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 00:09

Ook voor je haar blonder te maken?
Ik dacht dat dat alleen kon met je haar donkerder te krijgen...

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 00:13

Ik weet he tniet zeker... je zou eens kunnen kijken bij de drogist Knipoog

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:26

ik ga m'n haar vandaag wss laten knippen.. heb nu een erg lange schuine pony, wil toch maar weer de rechte proberen.. en als dat niet staat wordie weer schuin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:50

_Tessaa schreef:
I need some help.

Mijn haar is nu laaaang, té lang. Dus er moet flink wat af!

- Heel steil haar
- Donkerbruin
- Ronde kop. Vork

Foto:
http://img116.imageshack.us/img116/2994/leinqs5.jpg
Ja sorry chagrijnige kop, maar moest snel even foto maken.
Op deze foto is mijn haar trouwens met wat golfjes onderaan, dat is normaal dus steil.

---

Laagjes vind ik altijd wel leuk, maar zie je vrij weinig van bij mij.
Pony lijkt me wel mooi om keer te doen, ben alleen bang dat bij een rechte pony mn kop nog dikker wordt. Schuine pony vind ik niet mooi staan bij mezelf.

Tips, ideeën, bladiebla? Pleaseee. Schijnheilig

Zo is mijn haar normaal:
(nieuwe foto)
Afbeelding

Ik moet écht wat anders Huilen van het lachen.

chantaldewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 00:55

chantaldewit schreef:
Hey,

Ik ben van plan om binnekort naar de kapper te gaan, ik heb best wel erg lang haar, en dat heb ik al heel lang zo dat ik wel eens iets anders wil, misschien een pony ofzo? en 5 tot 15 centimeter er vanaf halen, want nu hangt het maar te hanngen me haar zeg maar.
Wat meer laagjes erin knippen is misschien ook een optie...

Heb jullie nog tips voor mij?

Zo ziet mijn haar er nu uit:

Afbeelding

dit ben ik nogmaals:
Afbeelding[/quote]

mijn vriendin
Afbeelding

tips tips tips zijn welkom voor ons... Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 09:03

3 keer posten is nergens voor nodig..

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 10:24

Ik heb dus ook problemen met mijn haar! ik kan er echt niks mee! Tis redelijk lang en gigantisch stijl. Krultang werkt voor een 1/2 uurtjes en dan is het eruit. Niet heel dik haar maar gewoon gemiddeld. Weet iemand wat ik met mn haar kan doen?! Scheefe pony staat niet en korter dan mn schouders laat ik het niet knippen. laagjes zie je bij mij niet zo veel van... Iemand tips?!

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 16:58

& ik wil ook weer iets anders, k heb het altijd los
wie weet wat leuks Haha! (k moet zowiezo een stukje eraf Haha! )

Afbeelding

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:29

Citaat:
Ronde kop.

Waarom zegt iedereen altijd dat ie een ronde kop heeft?! Alle koppies die ik nu nog voorbij zie komen hebben echt geen rond hoofd!

Om je gezichtsvorm goed te bepalen doe je haar strak naar achteren en neem dan van voren een foto. Dan zie je pas welke vorm jouw gezicht heeft Lachen

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:39

Nou, ff uitleg dan maar:

De ovale gezichtsvorm
Ovaal gezicht: de lengte is gelijk aan 1,5 x de breedte en het voorhoofd en de kaaklijn hebben dezelfde breedte
Een ovaal gezicht wordt beschouwd als de ideale gezichtsvorm. Iemand met deze gezichtsvorm kan alle kapsels dragen met flair. Een boblijn, laagjes, lang,kort, dik dun noem maar op. Maar het enige wat u in de gaten moet houden is op wel deel van uw gezicht u de nadruk wilt leggen met uw kapsel. Een pony legt de nadruk op uw ogen terwijl als u uw haar uit uw gezicht en voorhoofd draagt juist de nadruk wordt gelegd op uw neus. Uw haartype(krul, stijl, dik dun haar) zal ook uw beste kapsel. Wat dan weer bepalend is of de nadruk bijv. op uw ogen of uw neus zal liggen.

Diamantvormige gezichtsvorm

( breed voorhoofd en een spitse puntige kin)

Diamantvormig gezicht: Het voorhoofd en jukbeenderen zijn hoog en breed met een smalle kin Om de spitse kin in balans te brengen is een ideaal kapsel een kapsel met een ronde valling waarbij het aan de onderkant wat breder is. Een breed vallende pony zal het gezicht wat meer ovaal laten lijken. Het beste klassieke kapsel voor deze gezichtsvorm is een kapsel in de boblijn met lengte tot aan de kin wat naar onderen toe dikker is, ook wat geknipt in wat plukjes die in het gezicht vallen en daardoor de hoekige kanten wat afzwakken. Ook hier zal een pony het accent op de oogpartij van het gezicht leggen terwijl als u het haar helemaal van het voorhoofd haalt het accent weer op uw neus zal liggen. Ook hier hangt het beste kapsel weer samen met uw haarstructuur waarbij uw gezichtsvorm het uitgangspunt vormt voor het beste kapsel.

De vierkante gezichtsvorm

Vierkant gezicht: Een breed, sterk voorhoofd met een brede hoekige kaaklijn
Door het haar bijv. door een mooie pony aan de zijkanten van het gezicht op de slapen te laten hangen wordt de vierkantige hoeken van dit gezicht wat afgezwakt. Daarom kan lang haar het beste tot over de schouders gedragen worden.

Het beste korte kapsel voor deze gezichtsvorm is het haar in een ronde vorm te houden en wat hoog op het hoofd te dragen. Bij opgestoken haar zorg dan voor plukjes in het gezicht.

Als u wilt dat uw ogen of uw neus naar voren komen kan dat als volgt. Een pony zorgt voor het accent op uw ogen terwijl als u het haar uit het voorhoofd weg houdt juist het accent op uw neus zal vallen. Het hangt natuurlijk af van uw haarstructuur welk kapsel hu het best kunt dragen. Uw gezichtsvorm is alleen het startpunt voor het kiezen van een goed kapsel.

Ronde gezichtsvorm
Rond gezicht: De lengte van het gezicht is even lang dan de breedte

Het doel voor het kiezen van het beste kapsel voor deze ronde gezichtsvorm is om het gezicht meer ovaal te laten lijken en het gezicht als het ware wat op te lichten. De haren kunnen het beste glad tegen het gezicht liggen en moet bovenop het hoofd wat meer volume hebben. Een klassiek moderne stijl voor deze gezichtsvorm is een in laagjes geknipt ruig kapsel .Een kort kapsel met naar binnen vallende plukjes zullen iemand met deze gezichtsvorm flatteren. Een pony zal het accent leggen op uw ogen als u daarentegen het haar uit uw voorhoofd houdt zal dat het accent op uw neus leggen. Ook in dit geval zal uw haarstructuur in belangrijke mate uw kapsel moeten bepalen. Ook hier is uw gezichtsvorm weer het uitgangspunt.

De rechthoekige (lange) gezichtsvorm
Rechthoekig(lang) gezicht: Dit gezicht is langer dan het breed is met eveneens langwerpige rechte wangen

Neem een breed en volumineus kapsel. Een draagbaar kort kapsel kan het beste breed bovenop zijn en aan de zijkanten glad. Een lang kapsel is het mooiste voor deze gezichtsvorm als het niet langer is dan net boven of op schouderlengte. Een pony staat hierbij het mooiste als hij net tot op de wenkbrauwen valt en zorgt ervoor dat de lange vorm van dit gezicht wat korter lijkt. Een pony legt de nadruk op de ogen en het haar helemaal uit het gezicht legt het accent op de neus. Welk kapsel of haarstructuur u ook heeft u moet altijd uitgaan van uw gezichtsvorm

De hartvormige gezichtsvorm
Hartvormig gezicht: Zowel brede jukbeenderen als voorhoofd en een smalle kaaklijn en kin
Het perfecte kapsel voor een hartvormig gezicht is een zachte krullig kapsel op kin lengte .Hier moet ook weer breedte gecreëerd worden om de smalle kin te compenseren. Aan de zijkanten soepel vallende krullen zullen de aandacht van de brede kaaklijn afhalen. Het beste kapsel voor deze gezichtvorm is een krullend springerig kapsel. Een pony zorgt ervoor dat het voorhoofd korter lijkt terwijl het haar helemaal uit het gezicht het accent op de neuspartij legt. Uw gezichtsvorm is ook hier weer het uitgangspunt voor een perfect kapsel.

Peervormige gezichtsvorm
(omgekeerd driehoekige gezichtsvorm, smal voorhoofd en brede kin)

Peervormig gezicht: Met een smal voorhoofd en jukbeenderen en een brede kaaklijn en kin
Leg het accent op een volle haardos boven op het hoofd om symmetrie te creëren ten opzichte van de brede kaaklijn. Een ruige bos haar flatteert een peervormig gezicht. Haar achter de oren om de natdruk niet op het wangengebied te leggen. Een kort kapsel moet niet langer gehouden worden dan in de hals. Terwijl een lang kapsel het beste dicht en vol in de nek valt. Een pony legt de nadruk op de ogen terwijl het haar helemaal uit het gezicht de nadruk legt op de neus. Ook hier moet u ervoor zorgen dat bij de keuze van uw kapsel uw gezichtsvorm altijd het uitgangspunt is.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 18:22

Vraagje: ik heb best dun haar tot over m'n schouders valt wat leuk in model kan zitten als ik het fohn, maar binnen een uur zit alles weer uitgezakt en hangt het futloos langs m'n hoofd.. Wat kan ik daaraan doen?

Ik was m'n haar met John Frieda shampoo voor bruin haar, daarna doe ik er mousse van Wella in en fohn ik het.
Als ik het steil wil, doe ik er ipv mousse gladmakende creme van Loreal in.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 18:38

Mareska schreef:
Vraagje: ik heb best dun haar tot over m'n schouders valt wat leuk in model kan zitten als ik het fohn, maar binnen een uur zit alles weer uitgezakt en hangt het futloos langs m'n hoofd.. Wat kan ik daaraan doen?

Ik was m'n haar met John Frieda shampoo voor bruin haar, daarna doe ik er mousse van Wella in en fohn ik het.
Als ik het steil wil, doe ik er ipv mousse gladmakende creme van Loreal in.

Ik weet niet of jij echt voor krullen gaat, anders zou je misschien onderin je haar wat papilotten kunnen gebruiken. Eerst wassen, wat mousse erin, laten drogen, en per strengetje dat je om de papilot draait eerst even wat haarlak erover. Je kunt dan zelf bepalen of je echt slagen wilt, of meer krullen, doordat papilotten in verschillende diktes zijn. Blijft denk ik wel langer zitten, zeker weten doe ik het niet want dat verschilt nogal per haarsoort. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:39

Miss_Blimm schreef:
Citaat:
Ronde kop.

Waarom zegt iedereen altijd dat ie een ronde kop heeft?! Alle koppies die ik nu nog voorbij zie komen hebben echt geen rond hoofd!

Om je gezichtsvorm goed te bepalen doe je haar strak naar achteren en neem dan van voren een foto. Dan zie je pas welke vorm jouw gezicht heeft Lachen

Volgens mij heb je mij hier gequote.
Geloof me, ik heb echt een ronde kop. ROFL
Dat van haren strak naar achteren doen heb ik inderdaad al gedaan..