verstandskiezen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kit_for_ever

Re: verstandskiezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:44

Ik mag morgen jongens! 1tje moet eruit. Ik heb gelezen dat pijnstiller vóór de ingreep niet handig zijn? Ik heb al besloten dat ik zodra ik terug ben meteen mn bed induik met een coldpack. Deuren en ramen sluiten, zodat niemand me kan zien! Het is trouwens ook wel een goede manier om even flink te minderen met eten Tong uitsteken

Daffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:17

je kan best van te voren een pijnstiller in nemen heeft alleen niet zoveel nut omdat ze het toch verdoven, ik zou na de behandeling als je thuis komt gelijk even 2 paracetamol of ibuprofen ( Geen aspirine ) innemen.

Heel veel succes!! ik maak dit elke dag mee, ik ben assistente bij een narcose tandarts, maar vond het zelf ook dood eng toen ze er bij mij uitmoesten.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 20:42

Ik heb heel de dag buikpijn gehad van de zenuwen en de 'angst'...om kwart voor 4 was het dan zover!

Ik kreeg 2 verdovingsspuitjes waarvan de 2e een klein beetje gevoelig was. Een paar keer wippen en hopsa! De kies was eruit! Er was geen assistente aan te pas gekomen! Ze kwam aanlopen en mijn tandarts zei: "Hij is er al uit!! "

Het ging bij mij om één kies die verder goed zat maar tegen de andere kies aan ging duwen. De tandarts heeft het zelf gedaan. Verdoving is nu net een beetje uitgewerkt... en ik heb nog nergens last van! Lachen

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 05:29

Bij mij had de kaakchirurg er nogal moeite mee Knipoog
Snijden, boren, nog een beetje snijden, nog meer boren Knipoog Maar uiteindelijk er toch uit Tong uitsteken

Paulusjuh, hoe is het met je???
Bij mij was het mega dik en heb het toen als behoorlijk pijnlijk ervaren erna.. Maar achteraf vond ik het wel meevallen Haha!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:27

Met mijn kies is het allemaal prima! Het is naar mijn gevoel allemaal netjes dichtgegaan! Heb eigenlijk helemaal nergens last van gehad! Zowel met trekken niet als derna niet. Maar er zit natuurlijk wel verschil in of de tandarts het zelf kan doen...of je naar een chirurg moet.
Had alleen af en toe wat last met gapen!

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 11:29

Paulusjuh schreef:
Ik heb heel de dag buikpijn gehad van de zenuwen en de 'angst'...om kwart voor 4 was het dan zover!

Ik kreeg 2 verdovingsspuitjes waarvan de 2e een klein beetje gevoelig was. Een paar keer wippen en hopsa! De kies was eruit! Er was geen assistente aan te pas gekomen! Ze kwam aanlopen en mijn tandarts zei: "Hij is er al uit!! "

Het ging bij mij om één kies die verder goed zat maar tegen de andere kies aan ging duwen. De tandarts heeft het zelf gedaan. Verdoving is nu net een beetje uitgewerkt... en ik heb nog nergens last van! Lachen

Geluksvogel!!!!

Bij mij is er donderdag dus één uitgehaald. Hij lag iets scheef dur hij moest eerst door de midden gezaagd/geboort, en toen in 3 delen eruit. Jéétje wat hebben ze eraan liggen trekken. Ik ben geen pieperd, maar dacht echt dat ik van mn graat zou gaan zo dat ie er aan zat te trekken! Het was wel met 5 minuten klaar, maar wát een beleving... Hechting erop en naar huis. Voor ik in de auto zat had ik al pijn!!! Thuis gelijk die pijnstillers opgehaald bij de apotheek en gelijk één genomen en toen met een ice pack mn bed in. Begin van de avond beneden op de bank gaan liggen en jéétje wat was ik er beroerd van! Heb de hele avond zitten shaken van de pijn. Dag erna was ik de mascotte van de AH Hamsterweken. 3 dagen erna werd het ook nog blauw. De zwelling is zo goed als weg, en de blauwe plek ook. Verder weinig last meer. Ik weet wel dat die andere verstandskies(zen) lékker blijven zitten waar ze zitten!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 20:09

Ik ben vanochtend wakker geworden en kan mn tanden niet meer op elkaar plaatsen, me tandvlees van me vestandskies is letterlijk een bal geworden, heb de hele ochtend lopen spugen (voelt als kauwgombal helemaal achterin je kies) zo naar werd ik ervan, ben de hele dag al aan de zware ibu, maar daar word je zo duf van, belde me tandarts istie vrij op vrijdag, me mama wilde weekend tandarts wel bellen en betalen maar heb gezegd dat ik t wel red nog even.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 22:33

Als het ehct flink aan het onsteken is zou ik de tandarts wel bellen en niet afwachten! Bij mijn vader is het ook zo erg gaan ontsteken toen der tijd...en die is hier best goed aan behandeld geweest. Maar heeft wel een drain etc gehad ervoor.

Niet afwachten dus!

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 22:38

Paulusjuh schreef:
Met mijn kies is het allemaal prima! Het is naar mijn gevoel allemaal netjes dichtgegaan! Heb eigenlijk helemaal nergens last van gehad! Zowel met trekken niet als derna niet. Maar er zit natuurlijk wel verschil in of de tandarts het zelf kan doen...of je naar een chirurg moet.
Had alleen af en toe wat last met gapen!

Ik heb ook nergens last van gehad heb geen pijnstiller hoeven slikken Haha!
Trekken vond ik wel wat eng, ivm het horen breken van mn verstandskies toen ie eruit werd getrokken Nagelbijten / Gniffelen brrr.. eng geluid en dan ook nog eens onder zo'n operatiedoek liggen Scheve mond
Maar gelukkig heb ik geen pijn gehad Vork

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:34

Baaah wat een enge verhalen allemaal hier Nagelbijten / Gniffelen

Mijn verstandskiezen zijn nog niet doorgekomen.. maar sinds een paar dagen groeit er tandvlees over mijn achterste kies wat dus erg fijn eet wanneer je er lekker op bijt Scheve mond Rolleyes

Nou is het ook zo dat dit rijtje tanden niet meer recht is, heb dus het idee dat er een verstandskies probeert door te komen. Maar dat gaat dus niet passen Verward

En dan moeten ze er straks allemaal uit.. brrr Ziek

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:40

Mijn verstandskiezen zijn ook zo goed als door, maar moeten 100% zeker getroken worden..

Ze groeien verkeerd aangezien ik te weinig ruimte heb, en als ik ze niet laat trekken gaat mijn gebid ook weer scheef staan Nagelbijten / Gniffelen

Maar zit er niet zo tegen op om ze te laten trekken Tong uitsteken

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 00:01

Heej heej Haha! nog een verstandkies slachtoffer hier.
ik heb een paar jaar een beugel gehad dus ik heb genoeg ruimte in me onderkaak voor me verstandkiezen. En in me boven kaak heb ik geen verstandkiezen Tong uitsteken (ja ja ik heb er maar 2 )

maar me rechter verstandkies komt nu door en dat doet irritant zeer Scheve mond me linker is al door.

het doet niet echt pijn ofzo, het is meer die rare soort druk op me tandvlees.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 08:55

Ik moet vanmiddag Scheve mond
Zie er echt als een berg tegenop...

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 12:13

Ik heb wel eerder kiezen laten trekken Ach gut
het komt wel goed je voelt niks. (alleen bij de verdoving een prik maar dat is zo voorbij)

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 12:16

Ik heb ze niet meer ( gelukkig). 2 konden er bij de tandarts uit. en 2 bij de kaakchirurg. Helaas was er 1 zo vervelend dat ze deze in stukken moesten breken en de fragmenten er toen konden uithalen.resultaat 10 dagen pijn en een blauwe wang.
maar als ze er niet makkelijk uit te halen zijn kan je best terecht bij de kaakchirurg.

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 12:18

Bij mij zijn de 4e rechtsonder en boven eruit gehaald!
1 tip: GA NOOIT NAAR BED ALS ZE ERUIT GEHAALD ZIJN!!
Ik had nachtdienst gehad, werd half 1 's middags wakker en wist niet meer hoe ik het had van de pijn!!!
Maandags weer gewoon aan het werk, maar daar hebben ze me naar huis gestuurd...
Nu ruim een week later verrek ik nog steeds van de pijn... In tegenstelling tot de andere keer, toen had ik véél minder pijn!!

Maar ja.... Afwachten tot het over is, het dikke en harde in mn wang is bijna weg!!! Go jij! Go jij!

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 12:41

shamyrah schreef:
Ik heb ze niet meer ( gelukkig). 2 konden er bij de tandarts uit. en 2 bij de kaakchirurg. Helaas was er 1 zo vervelend dat ze deze in stukken moesten breken en de fragmenten er toen konden uithalen.resultaat 10 dagen pijn en een blauwe wang.
maar als ze er niet makkelijk uit te halen zijn kan je best terecht bij de kaakchirurg.

Ik heb er 1 bij de kaakchirurg uit laten halen. Die lag scheef dus moest ook in 100 stukjes voor de zie eruit hadden. Die was ook nog helemaal niet door, dus die hebben ze uit het bot moeten vissen Sigaar

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:27

Bij mij zijn er 2 in stukken gebroken en eruit gevist, 1 verbrijzelde door de kracht die ze moest zetten!
Heb er nog 1, maar voorlopig ga ik niet meer!

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:42

Ik ga helemaal niet meer!!!!! Het is me zó ontzettend tegengevallen!!!!

Dribbel_24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 16:31

Ik ben afgelopen vrijdag weer geweest, vorige keer hadden ze er twee uitgehaald nu 1tje en nu ben ik ze allemaal kwijt.. maar wat viel het mij deze keer ook tegen.. en nu nogsteeds vet veel pijn Boos!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 16:31

Ben net weer thuis.
De ingreep zelf viel me 100% mee. Heb 3 spuiten gehad en mijn mond is nog steeds gevoelloos aan de linkerkant.
De kies zelf moest ook in stukken gebroken worden en de kracht die ze op mijn kaak zetten was niet echt prettig. Maar verder viel het me reuze mee. Geen idee nog wat de napijn gaat worden uiteraard. En ik heb nu trek, maar kan en mag nog niks eten Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 16:32

Ik heb ze er drie week geleden uitgekregen. Het moest wel gehecht worden.

Totaal geen last van gehad verder. Maarja er moet dan ook heel wat gebeuren wil je míj pijn doen. Knipoog (Ben niet zo'n watje Knipoog ).

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 17:32

Hoe lang duurt het ongeveer voor de verdoving is uitgewerkt??
Ik wil nu eigenlijk wel wat eten, maar het boeltje is nog steeds veroofd Scheve mond

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 18:35

Zere kies meldt zich Tong uitsteken

Ik zou toch zweren dat ik 10 jaar geleden al overal een extra kies achter heb gekregen....heb geen ruimte meer ook.
Maar sinds een jaar of 2 (3?) voel ik rechtsonder nog wat prikken en het afgelopen jaar voel ik een vlezig kratertje met in het midden wat puntjes van de bovenkant van een kies Tong uitsteken

2 controles geleden zei de tandarts al handenwrijvend : ha een verstandskies , die zullen we er uit moeten halen. Ik had nergens last van dus vroeg of dat ECHT nodig was. Neuh dat niet. Nou dan blijf je er lekker vanaf , helemaal gek geworden Boos! Tong uitsteken

Maar nu afgelopen week is hij toch wel goed zeer gaan doen , en als ik kijk zie ik dat mijn normaal-achterste kies helemaal scheef is gaan staan , niet meer netjes in het verlengde staat van de rest van m'n gebit. En onder stond het juist zo netjes altijd zover ik weet dus ik denk dat die rotkies toch flink aan het duwen is Nagelbijten / Gniffelen Heeft de afgelopen week flink zeer gedaan , erg dik geworden , voelde alsof hij in m'n wang aan het ontsteken was. Maar Godzijdank wordt de pijn sinds een paar uur rap minder dus het gaat nog goed *juich*

Wel blijft er al maanden steeds allerlei eten achter hangen dat je dan weer speciaal los moet spoelen of poetsen , dat is wel irritant , ik krijg het met m'n tong niet los dan , kan er net niet bij Tong uitsteken

Dus ben bang dat hij er binnenkort echt uit moet. Lijkt ook alsof hij niet netjes omhoog groeit maar meer richting m'n wang zeg maar. Maar dat zie ik niet goed nu het zo dik is.... Denk dat ik dan maar meteen vraag of ze boven een kies kunnen trekken zodat m'n tanden daar wat meer ruimte krijgen.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 19:00

Amanda schreef:
Hoe lang duurt het ongeveer voor de verdoving is uitgewerkt??
Ik wil nu eigenlijk wel wat eten, maar het boeltje is nog steeds veroofd Scheve mond

De verdoving is een goede ook! Deze zal zo rond de 4 uur lang blijven werken. En dan langzaamaan steeds minder worden.