[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes_R

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 23:01

Romytjuuh schreef:
Ik ben net aan de pil.
En mijn stopweek zit precies in mijn vakantie, kan ik hem dan gewoon overslaan?
Want ik vind het niet zo fijn om in mijn vakantie ongesteld tezijn Nagelbijten / Gniffelen
Heeft dat geen risico's ?

Je kunt hem gewoon doorslikken. Je kunt hem 1 weekje doorslikken of ook een volledige srtip, dat moet je zelf even bekijken. Het handigste vond ik wel altijd om dan op de dag te stoppen die je zelf gewend bent, anders kom je misschien in de war.

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 23:07

haay ik zie nu dit topic en ik heb een vraagje, ik gebruik de diana 35 pil.
en ik wil graag weten van de mensen die die pil ook slikken:
hoeveel je ben aangekomen?
hoeveel maten je borsten zijn gegroeit?
vind je dat er nog andere mindere punten zitten aan die pil?

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 00:38

Ik gebruik hem ook Ja alleen heeft die van mij een andere naam maar volgens mij was dat vroeger diana 35> CYPROTERONACETAAT/ETHINYLESTRADIOL (pfoe wat een naam) maar goed.
Ik ben er eigenlijk niet van aangekomen, geen grotere borsten en ik heb eigenlijk geen mindere punten eraan. Wel is mijn huid beter geworden
(had eerst veel onzuiverheden) en me haargroei is minder geworden Lachen

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 07:26

Ik slikte ook die Diane35 pil, maar ik kreeg er heel erge migraine van. En in de zomer had ik erge last van pigmentvlekken in mijn gezicht. Dus ik ben overgestapt op een spiraaltje.
Ik was wel iets aangekomen van die pil, maar geen grotere bortsen.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 09:02

Ik heb ook de diana 35 geslikt, ben er niet van aangekomen maar mn borsten zijn wel een maatje groter geworden (en die waren al niet klein dus daar was ik iets minder blij mee). Heb de diana-pil 1 jaar geslikt ik had namelijk gehoord dat het niet goed is om deze langer te slikken en ben op een andere pil overgestapt maar mn borsten zijn niet kleiner geworden ofzo dus ik denk dat ik bij elke pil die ik was gaan slikken er een maatje bij had gekregen...Knipoog

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 10:35

Ik ben wel wat aangekomen, en mijn borsten zijn iets gegroeid, maar ik ben niet helemaal zeker dat dat onder invloed van de pil was.
Dat mijn borsten zijn gegroeid ben ik niet kwaad om, en dat beetje dat ik ben bijgekomen gaat er langzaam maar zeker weer af Haha! (hoewel het wel erg moeilijk is om het eraf te houden)

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:15

oke ik heb ook weer een vraagje!

Heb nu weer 1ne keer doorgeslikt, en heb er nu weer 1 week op zitten!
Maar nu was ik dus de vorige keer dat ik ongesteld was, is dus 4 weken terug, heel raar ongesteld!
Dag 1 heel weinig, dag 2 ook weinig tegenover normaal, dag 3 veel, dag 4 weinig en dan 5 en 6 ook weinig!
En dan ook nog een dag of 4/5 daarna een soort van bruin achtig slijm.
Maar nu heb ik dus bijna elke dag weer een klein rood bloed/slijm vlekje in de tampon zitten, zijn dit door braakbloedingen of wat?
Ben namelijk aardig bang dat ik zwanger ben, omdat ik vorige keer zo raar ongesteld was en nu dit ineens heb, terwijl ik niets raars heb gedaan. Geen pil gemist daarvoor niets!

Cil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:16

guanacotje schreef:
Ik ben wel wat aangekomen, en mijn borsten zijn iets gegroeid, maar ik ben niet helemaal zeker dat dat onder invloed van de pil was.
Dat mijn borsten zijn gegroeid ben ik niet kwaad om, en dat beetje dat ik ben bijgekomen gaat er langzaam maar zeker weer af Haha! (hoewel het wel erg moeilijk is om het eraf te houden)

Dat je wat aankomt zodra je de pil gaat gebruiken kan kloppen, in de loop der tijd zal dit wel stabiliseren en dan blijft je gewicht hetzelfde.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 18:41

Ik heb vandaag de Nuvaring gehaald, vanwege de bijwerkingen die ik van verschillende pillen kreeg. Maar nou vraag ik me af, kan je tegelijkertijd die ring en een tampon in? Wie heeft daar ervaring mee Haha!. Aangezien je op de eerste dag van je menstruatie moet beginnen...

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 18:45

Diane daardoor ben ik bijna 10 kilo aangekomen, bij mij dus geen aanrader.
Maar wel mijn hele rug zuiver gekregen waar ik eerst veel puistjes had Ja en in mijn gezicht ik eigelijk nooit meer een puistje te vinden Ja
Ben al een poos niet meer aan de Diane maar de pukkels blijven weg Ja
Het gewicht bleef wel dat moet met hulp weer weg Clown

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 19:05

Ik heb zondag mijn laatste pil van de strip geslikt. Nu is het woensdag avond en ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. Scheve mond

Het is al vaker voor gekomen dat het 2 a 3 dagen duurde. Maar wachten hierop is nooit een pretje.. En het voelt nog niet zeg maar dat ik het word, meestal heb ik z'n voorgevoel..

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 20:32

Annemarie89 schreef:
Diane daardoor ben ik bijna 10 kilo aangekomen, bij mij dus geen aanrader.
Maar wel mijn hele rug zuiver gekregen waar ik eerst veel puistjes had Ja en in mijn gezicht ik eigelijk nooit meer een puistje te vinden Ja
Ben al een poos niet meer aan de Diane maar de pukkels blijven weg Ja
Het gewicht bleef wel dat moet met hulp weer weg Clown

ik stelde deze vraag omdat ik 2 maten ben gegroeit (borsten)namelijk van B naar D (niet zo blij mee)
en ik ben ong 10 kilo aan gekomen.

een vriendin van mij die vertelde dat zei ook zo veel was aan gekomen en zo dus is dacht misschien is dit ook het geval bij andere. de dokter zei dat de ene wel van de pil aan komt en de ander niet en het zelfde met de cup maat.

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 20:36

Annelou schreef:
Ik heb zondag mijn laatste pil van de strip geslikt. Nu is het woensdag avond en ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. Scheve mond

Het is al vaker voor gekomen dat het 2 a 3 dagen duurde. Maar wachten hierop is nooit een pretje.. En het voelt nog niet zeg maar dat ik het word, meestal heb ik z'n voorgevoel..

mijn laatste pil slik ik altijd op donderdag en word altijd zondag of maandag ongesteld. (vaker maandag)
maak je geen zorgen zou ik zeggen.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 21:06

Even een algemene vraag die ik d.m.v. Google niet kon vinden:
Hoe lang duurt het tot de pil is ingewerkt?

En nog eentje:
Maakt het iets uit als je twee pillen vlak na elkaar hebt geslikt (terwijl je die van de vorige dag niet bent vergeten?) (voor de veiligheid van de pil bij seks)?

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 21:58

crazy_roxy schreef:
Ik gebruik hem ook Ja alleen heeft die van mij een andere naam maar volgens mij was dat vroeger diana 35> CYPROTERONACETAAT/ETHINYLESTRADIOL (pfoe wat een naam) maar goed.
Ik ben er eigenlijk niet van aangekomen, geen grotere borsten en ik heb eigenlijk geen mindere punten eraan. Wel is mijn huid beter geworden
(had eerst veel onzuiverheden) en me haargroei is minder geworden Lachen

Klopt dit? Want dan weet ik de naam van mij pil eindelijk Tong uitsteken

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 14:27

Ik heb een probleem denk ik.. Sigaar Ik heb een stopweek gehad, had gisteravond weer moeten beginnen met een neiuwe strip.. maar ik kwam er dus vanochtend om half 8 op mn werk achter dat ik de pil helemaal vergeten ben. Ik ben toen om half 10 naar huis gegaan, in de pauze.. snel mn pil ingenomen. Maar als ik de pil vanavond gewoon weer neem zoals altijd, ben ik dan veilig?

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:07

Helina0611 schreef:
Annelou schreef:

mijn laatste pil slik ik altijd op donderdag en word altijd zondag of maandag ongesteld. (vaker maandag)
maak je geen zorgen zou ik zeggen.

Maar vaak wordt ik het dan die woensdagavond. Daarom was ik er over een beetje aan het stressen.
Gelukkig (althans wat je gelukkig kunt noemen met ongesteld zijn Knipoog ) ben ik het vanmiddag een klein beetje geworden.
Dus de zorgen zijn weg. Lachen

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 17:10

Oeh ik zit nu even in een dilemma, en moet het toch wel zo snel mogelijk weten.

Gisteren was mijn laatste pil, en dan moet ik dus deze week ongesteld worden.

Maar dus vandaag mijn 1ste dag pilvrij.

Maar nu hoor ik net dat het erg mooi weer word van de week, en dat wij dus volgende week met de boot weggaan, en heb ikd dus niet zoveel zin in ongesteld te zijn.

Kan ik hem alsnog vandaag innemen of ben ik dan al telaat?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 17:44

parouscha schreef:

gewoon innemen, je bent nog niet te laat

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 17:46

Marly_ schreef:
Even een algemene vraag die ik d.m.v. Google niet kon vinden:
Hoe lang duurt het tot de pil is ingewerkt?

En nog eentje:
Maakt het iets uit als je twee pillen vlak na elkaar hebt geslikt (terwijl je die van de vorige dag niet bent vergeten?) (voor de veiligheid van de pil bij seks)?

hoe bedoel je 'is ingewerkt'?
als je iedere dag trouw je pil inneemt dan ben je constant beschermt. de pil werkt gewoon door, zelfs in je stopweek.

en je hoeft echt géén 2 pillen in te nemen voor extra zekerheid! dan krijg je teveel hormonen binnen en dat is niet goed voor je! Gewoon 1 pil per dag, en dan ben je prima beschermd.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 17:49

Ilona__ schreef:
Ik heb een probleem denk ik.. Sigaar Ik heb een stopweek gehad, had gisteravond weer moeten beginnen met een neiuwe strip.. maar ik kwam er dus vanochtend om half 8 op mn werk achter dat ik de pil helemaal vergeten ben. Ik ben toen om half 10 naar huis gegaan, in de pauze.. snel mn pil ingenomen. Maar als ik de pil vanavond gewoon weer neem zoals altijd, ben ik dan veilig?

nee, je bent nu niet meer 100% beschermd, je hebt namelijk te lang gewacht en je hebt nu kans dat er een eisprong plaats gaat vinden. De eerste week van je pil is de belangrijkste, die zorgt ervoor dat er geen eitje vrijkomt.
Deze maand dus met een condoom vrijen helaas!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 17:53

@Storm76:
De vragen waren ook niet specifiek op mij gericht, maar dit vroeg ik me al heel lang af, gewoon nieuwschierig. Lachen

Met ingewerkt bedoel ik:
Tot het in je lichaam is "opgenomen" maar dat is na 3uur had ik al gevonden, toch bedankt. Knipoog

Ik had de tweede vraag eigenlijk niet goed geformuleerd, ik bedoelde:
Als je bijvoorbeeld perongelijk 2pillen hebt geslikt, maar je hebt de voorgaande dagen wel je pil goed geslikt. En als je dan bijvoorbeeld de volgende dag weer gewoon 1 pil neemt, of je hormonen"stelsel" dan niet helemaal door de war is!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 17:56

Marly_ schreef:
@Storm76:
De vragen waren ook niet specifiek op mij gericht, maar dit vroeg ik me al heel lang af, gewoon nieuwschierig. Lachen

Met ingewerkt bedoel ik:
Tot het in je lichaam is "opgenomen" maar dat is na 3uur had ik al gevonden, toch bedankt. Knipoog

Ik had de tweede vraag eigenlijk niet goed geformuleerd, ik bedoelde:
Als je bijvoorbeeld perongelijk 2pillen hebt geslikt, maar je hebt de voorgaande dagen wel je pil goed geslikt. En als je dan bijvoorbeeld de volgende dag weer gewoon 1 pil neemt, of je hormonen"stelsel" dan niet helemaal door de war is!

ik denk als je 1 keer per ongeluk 2 pillen slikt op een dag, het niet zo heel erg is.
toen ikzelf de pil nog slikte, keek ik altijd goed naar de dag, dus dan kan het bijna niet foutgaan.
(ik was al bang dat je 2 pillen slikte voor extra veiligheid, maar gelukkig niet, haha) Lachen

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 18:11

parouscha schreef:

Gisteren was mijn laatste pil, en dan moet ik dus deze week ongesteld worden.

Maar dus vandaag mijn 1ste dag pilvrij.

Maar nu hoor ik net dat het erg mooi weer word van de week, en dat wij dus volgende week met de boot weggaan, en heb ikd dus niet zoveel zin in ongesteld te zijn.

Kan ik hem alsnog vandaag innemen of ben ik dan al telaat?

Je kunt hem gewoon vanavond weer innemen, gewoon op het normale tijdstip. Dan slik je hem gewoon een week door en stop je volgende week woensdag, of wanneer jou dat het beste uitkomt.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 18:18

Marloes_R schreef:
parouscha schreef:

Je kunt hem gewoon vanavond weer innemen, gewoon op het normale tijdstip. Dan slik je hem gewoon een week door en stop je volgende week woensdag, of wanneer jou dat het beste uitkomt.

Klopt!
Maar absoluut nooit langer dan 7 dagen een stopweek inlassen, anders kan je toch zwanger raken.

Ik ken een meisje die haar pil een halve week later ging slikken om de volgende ongesteldheid ná het weekend te laten komen. Daardoor begon ze 4 dagen later met de pil, met gevolg dat ze zwanger is geworden. Ze is nu 19 en heeft een kindje van 2...