[Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Henzz

Re: [Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 09:48

Ik was 18 toen ik het liet toen. En nu, vijf jaar later, ben ik toch weer zo'n 2 maten gegroeid. Je lichaam verandert toch nog in die jaren, je komt wat aan, etc..
Mijn onderste litteken is wel redelijk mooi. Alleen aan de buitenzijkanten is het wat 'lelijker' maar niet heel erg hoor.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 09:51

dat heb ik ook dat de buitenkant minder mooi is... zal es kijken misschien durf ik wel een foto te maken Clownvia pm dan hoor Haha!

ik heb het nu drie jaar geleden laten doen, ben nu 24 maar ze zijn bij mij niets gegroeid,eerder kleiner Bloos

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 09:55

het verschilt per persoon hoe de borsten verder groeien of krimpen zei mijn pc. Ze zei ook dat tot nu toe vaker had gehoord dat de borsten krimpen dan dat ze groeien.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 09:56

oh ok ben dus niet compleet raar Clown

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 10:00

Goh, dat zou ik ook wel willen, dat ze krimpen! Ik vind ze nu eigenlijk weer te groot maar ik denk niet groot genoeg voor nog een bvk... Ik moet eerst maar een paar kilo kwijtraken, kijken of dat scheelt...

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 14:44

Waterkippie schreef:
jeetje zeg dat het bij jullie "bijgroeid".. dat lijkt me echt naar!
Ik heb het eerder andersom, bij mij worden ze eerder nóg kleiner!
Ik eigenlijk wel benieuwd hoe jullie onderste lidteken is? Heb het idee dat die van mij erg lelijk zijn Bloos!

Worden ze kleiner? ruilen? Bloos
Mijn onderste litteken is lelijk op de plek waar ik de infectie heb gehad, voor de rest heelt het prachtig.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 15:20

Mijn onderste littekens zijn nog steeds vreselijk (na 3 jaar). Heb er een paar maanden terug een behandeling voor gehad (injecties met corticosteroide in de littekens) Het is naar mijn idee iets minder geworden maar nog steeds dik en rood.

Van de winter moet ik weer terug naar de pc en krijg ik waarschijnlijk nog zo´n zelfde behandeling en daarna nog lasertherapie.

Bij mij is er trouwens na de operatie niks meer bijgekomen, wel een maat eraf omdat ik heel veel was afgevallen.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 10:31

MissJ schreef:
Mijn onderste litteken is lelijk op de plek waar ik de infectie heb gehad, voor de rest heelt het prachtig.

Ja op de plek van mijn infectie is het litteken ook niet zo mooi, maar gelukkig was bij mij de infectie niet zo groot, maar hij zit in onder de borst dus het valt wel weer erg op.

edit: Hoe gaat het eigenlijk met Ellen..??

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 10:40

Bij mij zit het aan de binnenkant van mijn decollete, het lijkt net een plooi of schaduw. Zijn die grotere tieten toch nog ergens goed voor. Knipoog Clown

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 11:27

Aan de binnenkant van mijn decolleté heb ik wat verdikkingen op mijn littekens. Maar klein hoor, maar ik moet er met het kopen en dragen van een bikini wel op letten (vind ik dan toch)!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 15:24

Je borsten kunnen zelfs nog tot je 25e groeien en veel PC's hanteren daarom toch zeker 18 als het minimum. In sommige uitzonderlijke gevallen worden er wel eens uitzonderingen gemaakt en kan je eerder een verkleining krijgen, maar meestal proberen ze het uit te stellen.
Zeg nou zelf, wil je over een maand een borstverkleining naar een mooie C om over 5 jaar weer op een F te zitten? Loop je dan niet liever een jaartje of wat langer rond met die joekels om er daarna voor altijd vanaf te zijn?

Ik ben nu ruim 2 jaar geleden geopereert toen ik 24 was en had toen een mooie C. Nu loop ik weer met een E rond, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook niet zo erg vind. Ze hangen veel minder waardoor ik er veel minder last van heb.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 16:39

ik was 17 Ja ben nu 21

ze zijn al wel weer gegroeid, helaas, maar nog niet zo groot/hangend/irriterend als voorheen. Knipoog

Toch had ik ze graag nog wat kleiner gezien.

mijn littekens zijn overigens wel vrij mooi, voor zover littekens mooi kunnen zijn natuurlijk Clown
Ik zie het niet als een litteken, zoals die bijvoorbeeld op mijn buik nav een operatie. Die vind ik vreselijk, maar die op mijn borsten zie ik amper. Vork

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 18:25

Oeioei!!!

Ik heb vanochtend mijn hechtingen eruit laten halen..(wat overigens behoorlijk pijnlijk was!! Tong uitsteken )

Maar toen keek ik net naar mijn borsten...bij de linkerborst is er een stukje open en er komt groene blerrie uit (al doorgelekt in mijn BH)

En de andere daar is de snee die naar onderen toe loopt gaan lekken in de kleur oranje...(er staat een oranje pusachtige lijn op het gaasje)

Is dit een normale reactie? Of moet ik nu aan de bel trekken?

De hechtingen hebben geen 2 weken gezeten..maar 10 dagen.

Borst steekt wel een beetje...maar tegelijkertijd jeukt ie als een gek!!

wjhhaa paniek in huize Ojevaar! Bloos

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 20:21

blerrie heb ik ook nog een tijd gehad, bij dat "driehoekspunt" zou maar zeggen. mij werd toen verteld dat het normaal was en dat het kan gebeuren Ja

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 11:56

Wuurggh vandaag gaat het gewoon kl*te

Ik ben ziekerig...heb vreselijke jeuk over mij hele lijf en krijg van het krabben duizenden witte bultjes! brrr ik wordt gek van de jeuk aahhh

Ook met 1 borst gaat het niet zo goed denk ik: De tepel waar eerst aan de onderkant groene smurrie lekte is nu donkerpaars gekleurd en de borst is erg warm! Tepelhof is hard en pijnlijk.

Morgen toch eerst maar eens langs mijn huisarts!! Huilen Huilen

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 12:03

aagg jee dat is niet best ellen.
Nou veel sterkte vandaag.

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 12:53

Olle schreef:
aagg jee dat is niet best ellen.
Nou veel sterkte vandaag.

Dankjewel!

We hebben zelf een tapje eraf gehaald die erop geplakt zat, helemaal vol met groene pus.
Nu hebben we het dus schoongemaakt en nieuw gaas erop gedaan!

Ik ben echt gewoon zo bang dat mijn tepel dadelijk eraf "zweert"

Huilen Huilen

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 15:13

Ellen, wat vervelend meis. Ach gut Ik ben zo'n muts die voor ieder wissewasje het ziekenhuis belde. Bloos Gewoon doen hoor! Daar kunnen ze je heel goed uitleggen wat er aan de hand is en wat je eventueel zelf kan doen, en misschien zelfs een afspraak voor je inplannen om het even na te laten kijken.
Het schijnt normaal te zijn, maar ik kan me je zorgen heel goed voorstellen. Hopelijk knap je snel op! En schroom dus niet om dagelijks met de balie plastische chirurgie aan de lijn te hangen. Knipoog

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 15:14

Falona schreef:
Ik ben nu ruim 2 jaar geleden geopereert toen ik 24 was en had toen een mooie C. Nu loop ik weer met een E rond, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook niet zo erg vind. Ze hangen veel minder waardoor ik er veel minder last van heb.

Ik ben dus niet de enige? Bloos Baal alleen lichtelijk dat het bij mij al binnen een jaar weer zover is. Bloos Maar idd, nog steeds een dramatisch verschil met eerst.
Al had ik ze, net als Soeskia, toch nog graag wat kleiner gezien. Bloos

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 19:31

Hier maar even een fotootje van hoe de tepel eruit ziet!

De kleuren van de foto kloppen niet helemaal want ik heb ze in een donkere badkamer gemaakt Tong uitsteken
De tepel is dus die donker paars! (terwijl hij eerst mooi roze was!!)

Afbeelding
Hier zie je dus duidelijk dat gaatje waar de pus uitloopt

Afbeelding
Het gaat dus om de borst zonder wit tapje

Afbeelding

Whhaa ik hang morgen gelijk aan de telefoon hoor...ook vanwege die jeuk die niet ophoud!!
Wanneer ik krab dan verschijnen er honderden witte bultjes (die je ook heb als je in de brandnetels bent gevallen!)

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 19:51

Jeetje zeg, dat ziet er niet zo lekker uit. Morgen maar even bellen. En doe rustig aan. Ga lekker even uitrusten enz.

Houd ons op de hoogte, heel veel sterkte.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 08:55

En heb je de arts al gebeld ellen??

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 10:34

Ik ben ook benieuwd hoe het met je gaat. Het ziet er toch niet helemaal goed uit, lijkt mij...

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 10:37

Nee, lijkt mij ook niet helemaal fijn. Ach gut Wat zei de dokter?
Die witte bultjes, krijg je die misschien van de pleisters? Daar kreeg ik dikke blaren en veel jeuk van.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:38

Ik vind het best meevallen hoe het eruit ziet. Ik denk dat dit vanzelf wel heelt. Tenzij er een oplosbare hechting uitsteekt, dat lost namelijk niet meer op als het met de buitenlucht in aanraking komt. Als je je zorgen maakt gewoon even naar de arts gaan. Ik had een gat op het drielandenpunt doordat er zo´n hechting door kwam, kan niet echt zien of het daar nu slechter is geworden aangezien het hele litteken er bij mij gewoon niet uitziet.