Zwanger! Uitgerekend najaar 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Delaja

Re: Zwanger! Uitgerekend najaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-26 21:42

De WHO raadt pas vanaf 6 maanden aan, dus dat is ook ons doel en dan zoveel mogelijk zelf maken. Grote pan in één keer en dan 'ijsblokjes' invriezen.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 18:55

Ik wil ook niet eerder als 5 maanden beginnen eigenlijk, al is hij er wel erg in geïnteresseerd al :')

Ik denk een combinatie van beide, uit onderzoek bleek dat potjes naast makkelijk ook vaak nog gezonder is ook :=

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:30

Danielle: oh erg he als ze dan zo lekker doorslapen en dan ineens weer komen! Roel sliep ook aardig door (22.30 tot 7.00), maar na z'n prikjes was t weer een week drama. Gelukkig sliep hij vannacht weer semi door, als in, hij had geen voeding meer nodig.
En qua voeding hoeveelheid, als hij het er goed op doet is het prima toch? Maar krijg hij dan nog meer 4 flessen? Ald je op 600 uitkomt? Wij maken Roel dus nog echt wakker voor de 5de fles en zit dan op 5x180, maar drinkt niet alle flessen helemaal leeg hoor. Hij woog met 3 maanden 6,1 kilo.
Qua hapjes willen wij ook niet strak met 4 maanden gaan beginnen. Wil eerst zien dat hij wat beter kan zitten/hoofd echt recht kan houden. Denk niet dat we helemaal tot 6 maanden wachten, maar we gaan het wel zien. We gaan wel voornamelijk voor potjes haha, makkelijker er idd uit onderzoek vaak zelfs gezonder.

Ik heb nog twee weekjes verlof en dan mag ik weer aan de bak! Heb er wel weer zin in, maar zie er wel tegen op om gelijk weer 4 dagen aan de slag te moeten. Hopelijk hebben we snel weer een ritme te pakken. Maandag mag hij vast voor het eerst naar de opvang. Ben heel benieuwd hoe moe hij terug gaat komen.

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:39

Spannend morgen eerste keer opvang! Gaat hij dan een paar uurtjes?
Geniet nog lekker van die 2 weken, ze vliegen zo om!

Ik mag morgen weer beginnen met werken na ruim 5,5 maand. Hier ook 4 dagen, alleen zegt mijn gevoel dat ik liever 3 dagen werk. Financieel is dat haalbaar, alleen mijn functie is niet uit te voeren in 3 dagen. Dus even afwachten hoe ik het allemaal ga vinden.

Wij geven Noël 5 flessen, bieden altijd 150 aan. Moet zeggen vandaag hadden we een goede dag van totaal 665ml.
Hij is gewoon niet zo’n grote eter denk.

Fijn om jullie inzichten over hapjes te lezen. Voor nu wacht ik nog even, hij toont nog niet echt interesse dat is echt sporadisch.