Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Popstra schreef:Het te snel afvallen zonder begeleiding @rien10
Denk dat enig begeleiding wel gewenst is. Nog betere info gegeven moet worden. Het betreft tenslotte wel een medicijn wat eigenlijk voor iets totaal anders bedoeld is en waar het wel onder begeleiding van een arts voor geschreven word.
Suzanne F. schreef:Volumeverlies in je gezicht is inherent aan (snel) gewichtsverlies. Dus het komt niet door de Ozempic maar door het gewichtsverlies. Ik snap niet dat er dan weer een negatief label aan moet worden gehangen. Moeten we dan maar allemaal dik blijven met veel vet in de wangen? Dat zal vast gezonder zijn.
opisop_shop schreef:Oh wauw Deertje dat is echt veel!
Stom van de opmerkingen van je collegas. Weten ze van de spuit? Of reageren ze alleen zo op je gewichtsverlies?
Deertje schreef:Suzanne F. schreef:Volumeverlies in je gezicht is inherent aan (snel) gewichtsverlies. Dus het komt niet door de Ozempic maar door het gewichtsverlies. Ik snap niet dat er dan weer een negatief label aan moet worden gehangen. Moeten we dan maar allemaal dik blijven met veel vet in de wangen? Dat zal vast gezonder zijn.
Inderdaad... gisteren zei een collega van mij, ' ohhh, je bent precies veel afgevallen" En meteen daarna " ohh, en ook veel rimpeltjes bij"![]()
![]()
![]()
Meteen gereageerd, liever dat dan mijn ziekte niet onder controle te hebben..
Denk dat het ook een stuk jaloezie is hoor, op het werk is het niet normaal welke reacties ik er op krijg, ik zwijg er maar over, en denk bij mezelf ' f**ck y**'
Ik blijf trouwens zweren bij Mounjaro. 20 kilo kwijt op 10 weken. Eet ongeveer 1200-1300 kcal per dag.
Polar schreef:Het zijn niet de negatieve kanten die belicht worden, maar de potentieel gevaarlijke kanten.
Ik kreeg ook oliebol over me heen toen ik dit benoemde, het was TikTok of Instagram wijsheid.
Maar dat is het niet.
Ik spreek uit ervaring en je maakt écht je lichaam kapot als je langere tijd zo blijft eten.
En ik zal het blijven benoemen, want als ik één persoon kan behoeden voor een levenlang lijden, dan is het voor mij de moeite waard om oliebol over me heen te krijgen.
Ibbel schreef:Als Deertje 1.80 lang is met een BMR van 1500 kcal, is die 1300 kcal niet zo gezond.
Als Deertje 1.50 lang is met een BMR van 900 kcal, is er niets aan de hand.
Oftewel, je kan er niets van zeggen.