Nouja 'gelukkig ' maken de artsen die overweging maar dat weet ik pas na de ct scan en planningsberekening.
BeFunny
Geplaatst: 09-04-25 11:06
Bij mij is het ook buiten litteken gebied. Als ik na de operatie bestraald had geweest onder de oksel en de borst had ik fotonen bestraling gekregen en zou dan ademhalingsoefeningen moeten doen, ivm links nu op het sternum boven mijn hart dacht ik ook dat ik mijn adem in zou moeten houden maar hoeft nu niet omdat ze met protonen preciezer kunnen bestralen en risico voor hart en long is daarmee veeeel kleiner. En omdat het geen operatie gebied is heb ik ook geen klachten daarvan. Ik zou wel huidklachten en pijnklachten kunnen krijgen want bot is bestraald. Maar er is niks te zien geen brandplekken. Eergister voelde ik de plek op sternum een beetje gevoelig maar meer ook niet en die plek is klaar. Zo de laatste bestraling van schouderblad. Hoe het met prothese is daar hebben ze in zh natuurlijk ervaring mee.
Nou ik was lekker even aan het genieten van een heuze ziekenhuis loze week. Maar daar kwam gisteren ook al weer een einde aan
Ik heb 8 maanden griep en verkoudheden buiten de deur weten te houden maar helaas nu toch. Gisteravond liep in paar uur tijd temperatuur op van normaal naar 38,8 dus toen mocht ik me alsnog bij ziekenhuis melden op de huisartsen spoed post
Ontstekingswaarden waren daar al verhoogd maar nog twijfelachtig dus afgesproken ik vanochtend naar mijn eigen huisarts zou gaan en daar waren ze al verdubbeld tov gisteren. Dus ik heb nu een antibiotica kuur gekregen en hoop die snel aanslaat anders moet ik dinsdag hoestend door de ct scan
Och jakkes, wat vervelend. Ik snap ook wel dat je zorgen hebt voor die scan en het evt. hoesten. Een tijdje geleden heb ik longontsteking gehad (en later nog een luchtweginfectie) en het is echt naar om dan in de scan te moeten. Ik heb het 'opgelost' door een oxycodon te nemen. Dat remt de hoestprikkel. Ik heb het standaard in huis, maar het is wel receptplichtig. Als ze het niet willen voorschrijven dan zou je evt. nog codeinetabletten kunnen vragen. Het lost niet alles op, maar alle beetjes helpen als je zo'n hoestprikkel hebt.
Ohhh SansaS wat een beroerde timing. Uit ervaring. weet ik dat antibiotica snel kan aanslaan. Dus ik ga duimen voor een snel herstel!
En anders idd wat Oscar zegt. Met ocycodon heb ik geen ervaring maar met codeïne wel. Jaren geleden was ik getuige op een bruiloft en werd 2 dagen tevoren geconfronteerd met een nare hoest. HA schreef codeïne voor en dat werkte als een wondermiddel. Gedurende de plechtigheid geen hoest horen...