rien10 schreef:@Femke tweety. Je uitspraak “ Voor mij persoonlijk is het ff-ing waardevol dat dit topic bestaat, want ik durf hier dingen uit te spreken en bespreekbaar te maken die ik nergens anders durf.” Raakt me.
Bah, wat moet dat naar zijn.
Is ook naar.
Weet je, ik laat eigenlijk altijd alleen de sterke Femke zien. De intelligente Femke die over heel veel onderwerpen mee kan praten. Die een enorme drive en motivatie heeft om toch iets zinvols te doen op deze wereld, en die daar binnen haar beperkingen alles aan doet.
Dat is de Femke die de meeste mensen zien. En eerlijk, ook gewoon het liefst hoe ik gezien wil worden.
De Femke die na iedere keer iets leuks een dag plat ligt, die eigenlijk nooit een week zonder pijnstillers doorkomt vaak niet eens een paar dagen, die na een verkeerde beweging, of zelfs maar te lang achter een laptop zitten compleet dol is en haar evenwicht zodanig verliest dat ze zich steeds vast moet grijpen,
Degene die het liefst in de Aldi boodschappen doet, niet eens zozeer voor de prijs maar omdat daar geen radio aan is en dat prikkels scheelt,
Degene die zichzelf door krachtverlies in haar handen regelmatig in haar vingers snijdt,
Die vers eten veel lekkerder vindt maar door gebrek aan energies eigenlijk altijd voor kant en klaar kiest,
Die het vreselijk leuk vindt om in groepen sociaal te doen, maar dat maximaal eens per twee weken doet, maar meestal veel minder.
De Femke die als haar by far favoriete band in Nederland optreedt, wat een zeldzaamheid is, maar niet gaat omdat dat echt gewoon fysiek en qua prikkels te zwaar is,
Die ziet bijna niemand.
Maar ook bijna niemand begrijpt dat. Want je studeert universitair en reist.
Dus dan kan er niets mis met je zijn.
Hier zijn tenminste een aantal mensen die dat wél begrijpen, waar ik het niet helemaal uit hoef te leggen.
Mezelf minder hoef te verdedigen.
Waar ik eens kan vragen hoe anderen iets aanpakken.
Dat is héél waardevol.
Dus ik dank alle mensen in dit topic die dat mogelijk maken.
En ik verzoek echt met klem om degenen die hier persoonlijke fitties willen uitvechten, om daar mee te stoppen