BeFunny schreef:Geen enkele behandeling.
Ik ben sinds dat ik de medicijnen kon ophalen afgelopen week aan de letrozol en vitamine D en morgen komen daar de injecties bij dus zit ik van af morgen weer aan de anti hormoon.
Chemo willen ze later inzetten maar waarom dat weten ze niet "het zou niks doen?" maar waarom dan later wel. Maar nu zou dat ook een keuze zijn. Maar het gaat om Chemo die idd niet veel doet bij Her2- terwijl daar wel gerichte therapie voor is. Dus daarin ben ik heel blij dat AVL mee kijkt.
Ik heb op 19september (sorry er stond eerst December dat was verkeerd getypt) twee afspraken namelijk de second opinion en daarna gelijk een afspraak met een oncoloog en er is een patiënt nummer waarmee ik in kan loggen bij AVL dus ik ga ervan uit dat ze meer voor mij denken te kunnen betekenen dan een advies of mee kijken.
Voor elke patiënt waarvoor een tweede mening wordt gevraagd wordt er een patiëntnummer aangevraagd. Hoe het in het AvL bij de vakgroep MDL-oncologie (en volgens mij geldt dit organisatiebreed) gaat is dat er vanuit een zorgverlener uit een perifeer ziekenhuis, dus in jouw geval is dat het GHZ, wordt gevraagd naar een tweede mening. Dit wordt beoordeeld door één van de oncologen en die maken de afweging of er in het AvL voor eenzelfde behandeling wordt gekozen, in dat geval wordt een patiënt niet overgenomen, omdat er in de periferie dezelfde behandeling wordt aangeboden en dat toch vaak comfortabeler is voor een patiënt omdat de reistijd minder lang is en de zorg dan dus hetzelfde is. Zegt de oncoloog; wij kijken hier toch anders naar en ik wil de betreffende patiënt graag zien, dan wordt een patiënt vaak overgenomen en mag die komen voor een eerste consult. Dat is iig wat weet over de overname van patiënten na een aanvraag voor een tweede mening. Ik heb zelf, naast mijn studie, een jaar op verschillende secretariaten binnen het AvL gewerkt. Ik heb dus de nodige afwijsbrieven verstuurd naar verwijzers en hun patiënten, waarin de boodschap eigenlijk altijd was; "wij zouden dit op eenzelfde manier behandelen."
Ik hoop oprecht voor je dat ze in het AvL meer voor je kunnen betekenen, al is het alleen maar een stukje vertrouwen in je zorgverlener, want wat een lapzwans is jouw huisdige arts. Een verwijzing die vol fouten staat kan echt niet en is echt ontzettend onprofessioneel. Goed dat je het tegen de verpleegkundig consulent hebt gezegd en ik hoop dat ze het kan laten rectificeren. Vind het echt van de zotte dat dit gebeurt