Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 16:33

Renee schreef:
Solleke_Noah schreef:
Succes met je poes Renee, ik duim!!

Er is heel duidelijk weefsel te zien op de foto’s, dus morgen is de volgende afspraak. Gaan we met zijn drieën afscheid nemen.

Aah Jeetje wat naar. Heel veel sterkte.

Hier nog niks gevoeld maar ben ook pas 12+2 dus dat is logisch. Zoiezo benieuwd of ik deze zwangerschap wel iets ga voelen of net als bij Soof niks.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 16:42

Eske_B schreef:
Ik heb door PDS en zwangerschap veel darmklachten, dus ik heb geen idee of ik al wat heb gevoeld van de baby (is makkelijk te verwarren denk ik). Misschien is week 13 daar ook nog wat vroeg voor? Ik heb al wel het idee dat broeken wat strakker gaan zitten. Maar dat kan wederom door darmen komen :Y)

Wat gaaf dat jullie al voelen, daar kijk ik echt naar uit!

De eerste keer duurde het bij mij tot week 18 of 20 voor ik het echt kon voelen, ook mede omdat de placenta aan de voorkant lag. Week 13 is bij de eerste over het algemeen wat vroeg, maar met een paar weken zou je het zomaar kunnen beginnen te voelen. Ik vind het zelf wel vrij duidelijk anders dan darmklachten, dat voelt voor mij meer kramperig. Dit voelt bij mij totaal niet als kramp of pijn, maar als een soort klein bubbeltje dat beweegt. Maar ook dat kan natuurlijk weer verschillen per persoon.

Ik kan niet wachten om weer compleet a la alien m'n buik te zien bewegen. Door die placenta kon ik jammer genoeg toen niet echt voetjes zien wat anderen wel hebben, maar ik kon wel voelen waar de billen zaten. Ik vond het toen ook echt heel raar na de bevalling om weer 'alleen' te zijn in m'n lichaam, als dat een beetje logisch kllinkt.

Renee

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-24 18:49

Ik voel wel al wat (al vanaf 14 weken) en het wordt telkens meer. Paar nachten terug ook echt best wel lang gevoeld. Mijn man heeft helaas nog niks kunnen voelen aan de buitenkant. De vorige keer was ook al heel vroeg ondanks dat ik een dubbele placenta aan de voorkant had. Een placenta aan de voorkant hoeft niks te zeggen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 20:45

Ik zit momenteel in Egypte, dus bijlezen is wat lastig! We wilden een fietsvakantie in NL doen, maar met de weersverwachting maar even een last minute geboekt. We zitten er sinds zondag en zitten hier nog een week!

Vind het eten hier erg lastig, ivm de kruiden enz.... Ben daardoor best veel misselijk, maar ja, is niet anders! Ook de warmte is flink pittig!

Wij hebben 27 september een pretecho met de oma's! Hier willen we dan ook het geslacht horen (sturen de oma's wel even weg dan haha).

Ik heb nog niks gevoeld met nu 14+3, maar mijn placenta ligt dan ook aan de voorkant.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 21:25

Ah nee, Renee, wat erg! Sterkte!

Irisje. Oh wat naar zeg. :o Sterkte in Egypte (en veel plezier gewenst uiteraard). :D

Ik denk geregeld dat ik wat voel, maar ik gok toch dat het mijn onrustige darmen zijn. Mijn zoon voelde ik vanaf week 19 vrij duidelijk, ondanks de voorliggende placenta.

@Solleke, ja ik kijk echt uit naar shoppen voor de kleine meid! Voor jongens is de keuze best wel beperkt en is het vaak goed zoeken naar leuke kleding.

Jitske, wat vervelend dat je zo vermoeid bent. Zeker aangeven bij je werk, hoor! Je hebt meer rechten dan je denkt namelijk. Veel plezier op vakantie! :)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 13:17

Ik ben weer eens erg slecht met op iedereen reageren...
Renee veel sterkte!!

Ik ben net weer bij de frauenartz geweest...
Blaasontsteking nog altijd niet over.
Ik heb nu een ab kuur van 6 dagen gekregen -O-
De eerste 2 seconden zei de assistente, oh nee kijk het is schoon.
Maar zo'n streeptest moet eventjes liggen voordat de uitslag echt bekend is.
Oh, ja toch nog wel een ontsteking en nu ook bloed erbij.
En dan word er nog gezegd, je moet wel genoeg drinken hea!
Ehm ja... ik kan wel drinken.... maar als het daar niet eruit komt. Hoeveel meer moet ik dan nog drinken

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 18:18

Veel mensen met katten hier! Interessant om te lezen hoe een ieder daarmee omgaat.
Ik heb zelf geen katten, maar wel een hond. Mocht er nog iemand zijn die daar ervaring mee heeft, dan lees ik dat graag! Ik heb geen idee hoe onze hond gaat reageren. Als er een andere hond in huis is, is hij nogal jaloers wat betreft de verdeling van de aandacht.

Eske_B: dat probleem met de winterjas loop ik ook tegen aan. De rits van mijn huidige winterjas loopt niet zo lekker meer, dus ik had sws al bedacht dat ik een nieuwe wilde. Toen kwam de zwangerschap erbij :')
De zwangerschapsjas had ik ook al voorbij zien komen. Ik denk dat ik zelf even op Vinted of marktplaats/Facebook ga speuren.

Renee: Sterkte met jullie oma poes :(:)

De foto van Solleke_Noah... smelt! <3

Iirriissjjee; fijne vakantie!

hagelslag een ab kuurtje. Hopelijk slaat het aan!

Is iemand van jullie bekend met CenteringZwangerschap? Een programma bij de verloskundige met meerdere zwangeren die rond dezelfde periode uitgerekend zijn?
Ze bieden dat aan bij mijn verloskundigepraktijk. Omdat het nog niet zo lang bestaat, ken ik nog niet veel mensen die daar aan mee doen/mee hebben gedaan.
Ik twijfelde heel erg of ik dat wel zag zitten. Ik heb nu besloten dat ik het wel ga doen en als het niet bevalt/bij mij past, dat ik er altijd nog mee kan stoppen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 18:29

S_imonee schreef:
Veel mensen met katten hier! Interessant om te lezen hoe een ieder daarmee omgaat.
Ik heb zelf geen katten, maar wel een hond. Mocht er nog iemand zijn die daar ervaring mee heeft, dan lees ik dat graag! Ik heb geen idee hoe onze hond gaat reageren. Als er een andere hond in huis is, is hij nogal jaloers wat betreft de verdeling van de aandacht.

Eske_B: dat probleem met de winterjas loop ik ook tegen aan. De rits van mijn huidige winterjas loopt niet zo lekker meer, dus ik had sws al bedacht dat ik een nieuwe wilde. Toen kwam de zwangerschap erbij :')
De zwangerschapsjas had ik ook al voorbij zien komen. Ik denk dat ik zelf even op Vinted of marktplaats/Facebook ga speuren.

Renee: Sterkte met jullie oma poes :(:)

De foto van Solleke_Noah... smelt! <3

Iirriissjjee; fijne vakantie!

hagelslag een ab kuurtje. Hopelijk slaat het aan!

Is iemand van jullie bekend met CenteringZwangerschap? Een programma bij de verloskundige met meerdere zwangeren die rond dezelfde periode uitgerekend zijn?
Ze bieden dat aan bij mijn verloskundigepraktijk. Omdat het nog niet zo lang bestaat, ken ik nog niet veel mensen die daar aan mee doen/mee hebben gedaan.
Ik twijfelde heel erg of ik dat wel zag zitten. Ik heb nu besloten dat ik het wel ga doen en als het niet bevalt/bij mij past, dat ik er altijd nog mee kan stoppen.

Hier honden, toen Soof geboren werd drie nu twee.
Waarvan de jongste als pup genomen tijdens mijn verlof, na mn kraamweek.
De jongste en Soof zijn echt beste maatjes maar met de andere ging het ook gelijk goed en met de honden van mn zus ook. Terwijl daar een nerveuze Mechelaar bij zit maar dit zien ze echt als eigen.

Niks raars voor gedaan behalve gelijk overal bij betrekken.

Hier geen ervaring mee, vorige praktijk ging ik ivm verhuizing naar de andere kant van het land weg voor day starten en hier geven ze dat niet. Had het anders wel leuk gevonden denk ik.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-24 18:52

Centering ken ik wel maar geen eigen ervaring. Wat ik begrijp van mede yoga cursisten is dat het heel waardevol wordt ervaren. Zelf zou ik het wel doen als ik bij die praktijk zou zitten (mijn 2e keuze hier in de buurt). Maar ik kon terecht bij mijn eerste keuze (caseload). Het intensieve contact met de verloskundige is nu belangrijker.

Onze poes is heel rustig gegaan. Viel vlot in slaap en zonder lichamelijke strijd is het hartje stil komen te liggen en de ademhaling gestopt. Ze was echt helemaal klaar. De laatste dagen waren verschrikkelijk. Eigenlijk is ze in 1,5 week van een poes naar een leeg omhulsel gegaan. Elke dag zag de dierenarts haar verder wegglijden. Wij natuurlijk nog meer. Ook hebben we haar bij haar moeder kunnen begraven waar ze geboren is. Maar damn wat een leegte is er nu. Heb haar 14 jaar, bijna mijn halve leven, met haar samen gewoond. Het was echt mijn once in a lifetime huisdier. We waren echt twee handen en vier poten op 1 buik. Nu ik haar het hardst nodig heb is ze er niet meer. Heb al wat familie dichtbij verloren maar niks voelde zoals dit. Deze wond snijdt ontzettend diep. Het is echt jammer dat de gedachte dat dit het beste was niet genoeg is om de pijn te verzachten. Mijn man en zoontje hebben het ook enorm zwaar. Weet ook niet hoe ik mijn zoontje kan helpen. Net gaf hij nog een kus aan mijn telefoon omdat hij een foto van “zijn” poes zag.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 18:54

Renee schreef:
Centering ken ik wel maar geen eigen ervaring. Wat ik begrijp van mede yoga cursisten is dat het heel waardevol wordt ervaren. Zelf zou ik het wel doen als ik bij die praktijk zou zitten (mijn 2e keuze hier in de buurt). Maar ik kon terecht bij mijn eerste keuze (caseload). Het intensieve contact met de verloskundige is nu belangrijker.

Onze poes is heel rustig gegaan. Viel vlot in slaap en zonder lichamelijke strijd is het hartje stil komen te liggen en de ademhaling gestopt. Ze was echt helemaal klaar. De laatste dagen waren verschrikkelijk. Eigenlijk is ze in 1,5 week van een poes naar een leeg omhulsel gegaan. Elke dag zag de dierenarts haar verder wegglijden. Wij natuurlijk nog meer. Ook hebben we haar bij haar moeder kunnen begraven waar ze geboren is. Maar damn wat een leegte is er nu. Heb haar 14 jaar, bijna mijn halve leven, met haar samen gewoond. Het was echt mijn once in a lifetime huisdier. We waren echt twee handen en vier poten op 1 buik. Nu ik haar het hardst nodig heb is ze er niet meer. Heb al wat familie dichtbij verloren maar niks voelde zoals dit. Deze wond snijdt ontzettend diep. Het is echt jammer dat de gedachte dat dit het beste was niet genoeg is om de pijn te verzachten. Mijn man en zoontje hebben het ook enorm zwaar. Weet ook niet hoe ik mijn zoontje kan helpen. Net gaf hij nog een kus aan mijn telefoon omdat hij een foto van “zijn” poes zag.

Ach gosh tranen in mn ogen. Heel veel sterkte met het grote verlies.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 19:29

Ach lieverd... Wat ontzettend naar.
Heel veel sterkte

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 21:22

Veel sterkte ermee Renee!

Ze bieden bij ons wel centring aan, maar de tijden komen me slecht uit met werk. Dus ik twijfel er nog over uit praktisch oogpunt.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 21:31

@renee sterkte! Wel fijn dat ze rustig is heengegaan

Hoe onze katten en honden gaan reageren op de kleine, geen idee....
Wel als handige tip voor mensen met streskatten, feliway.
Dit gebruiken wij soms als meneer guus miauwes weer eens te grappig denkt te zijn en onze oude poes denkt te mogen irriteren.... dat maakt hem toch iets rustiger en acceptabeler

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 00:43

Wat ontzettend verdrietig Renee Y;(
Veel sterkte met het verlies van je trouwe vriendin. Een huisdier verliezen kan soms zwaarder voelen dan een persoon dichtbij. Ik herken dat gevoel.
Koester de fijne herinnering aan je lieve poes :knuffel:

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 09:31

Wat verdrietig dat jullie afscheid hebben moeten nemen van jullie trouwe, oude vriendin, Renee! Veel sterkte... :(:)

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 09:41

Sterkte Renee!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 16:29

Hoeveel rompertjes gaan jullie kopen per maat voor jullie baby?

Iets wat wij ons ineens afvragen...
De een heeft er 10 in elke maat, de ander wel 20 :')

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 16:32

Heel veel sterkte Renee :knuffel:

Jolliegirl schreef:
Hoeveel rompertjes gaan jullie kopen per maat voor jullie baby?

Iets wat wij ons ineens afvragen...
De een heeft er 10 in elke maat, de ander wel 20 :')

Ik hou altijd aan: 7 van elke soort (romper, tshirt, trui, broek) + 1 reserve. Op die manier kan je in theorie een hele week door voordat je de was moet doen. Reken zeker op elke dag een nieuwe outfit als ze peuter/kleuter zijn, hele 'verse' baby's kunnen soms enkele dagen met één outfitje doen.

Dat is in theorie, ons eerste zoontje had reflux en spuwde soms wel 3x per dag zijn hele outfit onder :))

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 16:35

Hier had ik er wel dertig nodig minimaal. Maar zou er tien kopen en je kan altijd bijkopen. Hier had ik honderd keer per dag mezelf en Soof omkleden ivm hele erge reflux. Die spuugde zelfs na drie uur niet drinken nog alles eruit.

En dan waste ik meerdere keren per dag maar geen droger.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 16:52

Tegen mij werd destijds gezegd dat ik er in maatje 56 niet teveel moest kopen, want daar zou ze misschien maar twee weken in passen. We zijn wel in 56 begonnen (ze was bij geboorte 50,5 cm), maar ik denk dat ze toch wel richting de 1,5-2 maanden ging voordat ze een maatje groter moest. Ik zou even afwachten tot de groeiecho; dan heb je een idee of je een kleine of grote baby hebt en of je maatje 50 nodig hebt.

Als ik nu kijk, heb ik denk ik zo'n 15 rompertjes in alle maten van 56 tot 98-104 nu. De meeste kunnen nog prima een ronde mee.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 17:08

Mocht iemand nog rompertjes willen verkopen, daar hebben wij eventueel wel interesse in :D

Al zijn we allemaal natuurlijk uitgerekend in het voorjaar :')

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 17:43

Hier normaal gewicht (3210) en toch echt flinke poos in maat 44 gezeten. Ze verzoop dus in de kleding en moesten snel maat 44 hebben. Groeide na geboorte traag dus echt wel poos in 44 en erna 50 gezeten voor überhaupt 56 aan de beurt was.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 18:35

Oei, dat is eigenlijk wel een goede om nu al te bedenken wat je nodig bent.
Ik ga in het laatste weekeind van september hier in het dorp naar een kleiderbörse.
Daar word als het goed is van privémensen ook veel baby/kinder kleding aangeboden en ook speelgoed etc etc.
Dus ik wil dan wel even kijken.

Ik heb vandaag een afspraak gehad ivm wat ik allemaal moet regelen etc.
Kinderbijslag en weet ik veel wat meer. Ook omdat we niet getrouwd zijn moeten we binnenkort langs bij jugendambt zodat mijn vriend ons kind kan aanmelden zodra als dat hij/zij geboren is. Anders zou ik direct mee moeten(en dan direct na de geboorte).
Eind oktober nog een afspraak daar staan zodat dan de nodige formulieren ingevuld kunnen worden

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-24 18:55

Bedankt voor je lieve steun berichten dames! We missen ons meisje echt enorm.

Vandaag de 20 weken echo gehad. Alles wat gezien kon worden was goed alleen lag het kindje niet helemaal goed waardoor we voor het hartje volgende week nog even langs moeten komen. Dit keer ook een normaal formaat kind en maar 1 placenta. Alles is gewoon normaal en gemiddeld. Dus ik denk dat ik dit keer ook niet preventief ga laten checken op zwangerschap suiker. Vorige keer bleven ze maar testen en ik vond het verschrikkelijk. Ook overweeg ik niet om groeiecho’s te laten doen. We weten nu ook wat het kindje wordt. We zijn gezegend met een meisje. Dus we krijgen een heerlijke jongen-meisje combinatie. <3

Hoeveel kleren je nodig hebt is zo afhankelijk van je kindje. Bij een spuger is meer fijn, al hadden wij de eerste 8 weken een kindje wat regelmatig misselijk was en redde het met weinig. Het is ook maar net hoe vaak je wilt/kunt wassen. Omdat onze zoon groot was op de echo hadden we eigenlijk geen maat 50, maar daar paste hij echt wel in. Wij hadden tussen de 5-10 rompers en dit ging prima. Ook maar 5 setjes en 3 boxpakjes. Daar moet ik wel echt bij zeggen dat ik het wassen van die Kinder kleertjes echt zo gezellig vind. Nog steeds overigens. Mijn man zijn plank is leeg terwijl de commode altijd gevuld is :') ik heb bijvoorbeeld ook wasbare luiers. Dat is ook geen probleem. Echter kan onze zoon niet tegen de wasbare luiers (hij krijgt er sneller rode billen en schimmelinfecties van).

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 19:09

Renee schreef:
Bedankt voor je lieve steun berichten dames! We missen ons meisje echt enorm.

...
Daar moet ik wel echt bij zeggen dat ik het wassen van die Kinder kleertjes echt zo gezellig vind. Nog steeds overigens. Mijn man zijn plank is leeg terwijl de commode altijd gevuld is :') ik heb bijvoorbeeld ook wasbare luiers. Dat is ook geen probleem. Echter kan onze zoon niet tegen de wasbare luiers (hij krijgt er sneller rode billen en schimmelinfecties van).

Dat gemis zal je nog wel een hele tijd zo voelen, zeker als je haar zo lang in je leven gehad hebt :knuffel:

en herkenbaar haha, de kleren van ons zoontje hou ik ook super goed bij met wassen, onze eigen kleren daarentegen :')

en wat leuk zeg een meisje <3