Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 13:48

Gruis, oh ik dacht dat je van AD juist bijkwam, dus dat stoppen juist zou helpen met afvallen. Qua beweging zit je zeker goed. Wat heeft de HA gezegd?

Karrij, fijn dat je iets gevonden hebt wat werkt en de kilo"s er af zijn *\o/*

Pallatin, vakantie vind ik ook altijd heel moeilijk. Normaal ben ik van het principe dat ik op vakantie er geen rekening mee hou maar ik ben zo eens op een week 5kg bijgekomen :+ Dusdat was niet zo slim van mij :')
Vooral de mocktails/cocktails waren het probleem, thuis drink ik dat nooit dusja..
Maar gelukkig ben je op hetzelfde gewicht gebleven, goed gedaan :D

Tiwi, wauw 31kg is echt al bewonderingswaardig! Wel heftig van je rug :(

Oji, succes!

Hier al wat betere eetkeuzes gemaakt, enkele dingen op voorhand in grotere porties gemaakt dus een volle diepvries met gezonde maaltijden en soep :) Helaas nog niet te merken aan de weegschaal, eerder een kilo erbij -O- Maar ik was eet-inspiratie aan het opdoen en heb allerlei gezonde lunch-opties gekocht. En gisteren besloten om nog eens te vasten, het gaat me verbazend goed af. Ik eet dan pas om 12u maar ik heb dan echt veel minder honger voor de rest van de dag. Als ik ontbijt, heb ik de ganse dag door honger en zin, ongeacht van het type ontbijt. Ik weet dat hier veel discussie over is, of vasten wel gezond is, maar mij helpt het wel

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 13:54

Hahaha Oji dat is nog eens een goede stok achter de deur :D Start je nu ook al? Of is dat dan voor t eerst? Paar jaar geleden wilde ik afvallen voor m’n bruiloft: de befaamde stok: in je trouwjurk moeten en willen passen. Was ook geen ontkomen aan want werd opgemeten bij het doorpassen :D

Tiwi, geen betere ‘stok’ dan je gezondheid toch? Al mag de reden nog zo goed zijn; het is niet makkelijk om af te vallen. Des te knapper dat het jou op die manier zo goed lukt.

En wat betreft WW of calorieën tellen; ik was er ook nooit van want werd recalcitrant van al dat getel. Ik vond het maar gedoe. Maar ik ben er wel van terug gekomen omdat ik nu gewoon meer inzicht heb in de ruimte die ik wel of niet heb qua eten. Gister bijvoorbeeld had ik tussendoor best trek dus 2 kleine boterhammen extra gegeten. ‘S avonds zuurkool met worst en normaal zou ik dan niks meer ‘durven’ eten want rookworst is een mega kcal bom. Maar toen ik alles had ingevoerd bleek ik nog zat ruimte te hebben dus heb ik lekker een stroopkoek genomen… :9 Toen ik nog niet telde en ik at ook die koek dan baalde ik erna want ‘nu is m’n lijndag verpest, wat ben ik toch een slapjanus. Ach, ik neem er nog 2 want nu maakt t toch niks meer uit.’
Mij heeft t meer rust en meer inzicht, maar iedereen is anders dus iedereen moet lekker doen waar ie goed op gaat. :j

@ Farjen, ik lees steeds meer over vasten, veelal positieve verhalen dat het voor een bepaalde groep mensen goed werkt. En zolang je wat je dan verder op de dag eet goed en gezond is dan is dat toch prima!
Ik ben echt nog van de traditie ‘goed ontbijten voor je de deur uitgaat’ maar kan het dan op een goed ontbijt dan ook lang volhouden. Uitzondering zijn kantoordagen….pfff, dan heb ik echt om 11.00 alweer een knorrende maag

Mando

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 18:15

Ben ook weer begonnen.
Kom, na alle overgang ellende, weer wat beter in mijn vel te zitten.

Ik wil stoppen met yin yoga het voegt voor mij niets toe meer.
Als er plek is wil ik maandag starten met aquarobics.
Dat heb ik altijd gedaan tot de sportschool failliet ging.
Ik zit al een jaar weer te twijfelen of ik wel of niet ga maar we gaan het gewoon weer doen.

Nieuwe boek van project gezond ook weer binnen dus we gaan eens zien of het nu wel lukt allemaal.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 14:23

Ik meld me hier ook even.
Ik moet echt minimaal 25 kg afvallen.

Moeilijk is het wel om het vol te houden, maar probeer vanaf vandaag weer verstandig te eten en morgen weer beginnen met sporten.

Dus ik hoop einde van het jaar een eind op weg te zijn, zodat ik met kerst weer wat blijer met mijn eigen lijf kan zijn ;-)

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 15:23

@karrij, wat fijn! 2,7 kilo in 2,5 week is echt ontzettend veel. Dat geeft de burger moed! Is WW niet een soort systeem waarbij er punten aan eten is gekoppeld, en dat je dan een bepaald aantal punten per dag mag? Echt fijn dat het zo goed voor je werkt. Zo zie je maar dat elk lichaam anders is, en iedereen toch overal weer anders op reageert. Heb je het gevoel dat je dit ook makkelijk lang(er) kan volhouden?

@Pallatin Ook weer goed bezig :) . Ik vind het al een hele prestatie om tijdens een vakantie op gewicht te blijven. Ben je behandeld voor je hernia, of is deze vanzelf weer beter geworden? Ik vind calorieën tellen zelf ook fijn, precies om de reden die jij geeft. Afgelopen weekend waren wij een weekendje weg, en als ik dan even oplet met eten zie ik dat ik inderdaad 's avonds nog ruimte heb voor 2 glaasjes wijn. Gemotiveerder en blijer ga je mij niet krijgen :D !

@tiwi -31 :oo . Heel erg goed. En wat fijn dat er een behandeling voor je in het vooruitzicht ligt. Dat geeft vast ook weer motivatie om verder af te vallen. Is het een zware behandeling/revalidatie na die tijd?

@Farjen Grappig dat het vasten zo goed werkt voor je. Ik weet niet of het per sé slecht is; als het voor jou werkt is dat toch hartstikke mooi?

@Olle Welkom :) ! Wat voor sport ga je mee beginnen?

Mijn gesprek met de huisarts was prima. Zij gaf aan dat van het stoppen met de AD de hormonen flink op de hobbel kunnen gaan, waardoor ik momenteel niet afval. Ik zit ook weer onder de acné (wat ik met goeie skincare eigenlijk de laatste tijd wel op orde had), dus dat zou best kunnen. Ze verwachtte dat het al gauw wel een week of 6 kon duren voor het lichaam/hersens weer een beetje in balans kwamen na het stoppen. Ik ga het tot het einde van het jaar maar gewoon aankijken en ondertussen lekker veel bewegen en goed eten.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 15:27

@Gruis, wat fijn dat er in elk geval een mogelijke verklaring is voor dat je blijft "hangen". Bewegen en goed eten is sowieso een goed devies om aan te houden.

Ik doe aan (kick)bokszaktraining, alleen dat heb ik de afgelopen maanden niet zoveel kunnen doen ;-)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 18:09

Hier nog iemand die aan bokszaktraining doet :j 2x per week. Helemaal heerlijk. Vanavond ga ik ook weer... *\o/*

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-24 18:46

Olle gewoon goed om te beginnen. Volhouden is makkelijker als je jezelf af en toe iets gunt en maak je een fout is er geen man over boord, maar steeds terug naar de basis.

Ik heb een basis eetlijst en daar houd ik mij doorgaans aan, maar heb ik een etentje dan doe ik gezellig mee. De rest van de dag houd ik mij aan mijn lijst en daarna ook weer.

Mijn eet lijst staat hier wel ergens in het topic. Die is gebaseerd op 1400/1500 kcal. Die variatie zit vooral in het avondeten.
Je mag die kopiëren maar het is geen lijst die voor iedereen hetzelfde zou moeten zijn.

@gruis het is een zware operatie waarbij ze met een frame mijn wervels vastzetten. Revalidatie is nodig maar kan waarschijnlijk wel thuis. Mijn fysio heeft al toegezegd dat ze komen.
Voor de operatie hoop ik verhuisd te zijn naar een 55+ woning met slaapkamer beneden, dat is wel een voorwaarde om als single thuis te mogen revalideren. Woensdag heb ik een bezichtiging waarbij ik nummer 3 sta.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 11:03

MuSLi schreef:
Hier nog iemand die aan bokszaktraining doet :j 2x per week. Helemaal heerlijk. Vanavond ga ik ook weer... *\o/*

Heerlijk om even tegen die zak te slaan :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 12:48

Olle schreef:
MuSLi schreef:

Heerlijk om even tegen die zak te slaan :D

Ja, en je kunt het zo zwaar maken als je zelf wil. Wil je het wat zwaarder, dan neem je een iets hoger tempo en blijf je bewegen tussen de tellen. Wil je het wat rustiger, dan volg je gewoon de tellen en doe je in de vrije rondes wat relaxter. Heel prettig :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 10:10

Hier gaat het gelukkig de afgelopen week/weken wel weer lekker. Merkte dat ik het echt even had laten verslappen en dat mijn gewicht langzaamaan telkens weer een beetje omhoog ging.

Dus nu echt even op de rem getrapt. Goede keuzes gemaakt, goed opgelet en even niet "ach, eentje kan wel". -2,5kg nu weer. Heel welkom :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 10:22

MuSLi schreef:
Hier gaat het gelukkig de afgelopen week/weken wel weer lekker. Merkte dat ik het echt even had laten verslappen en dat mijn gewicht langzaamaan telkens weer een beetje omhoog ging.

Deze modus herken ik. Dus ik ben ook weer begonnen. Vandaag voor het werk aan alvast een hele lading stappen gezet dmv een stappenworkout. Voor mijn stappendoel moet ik er nog 2500. Dat gaat wel lukken.

Het eten inmiddels ook weer braaf registreren. En netjes mijn eigen lunch mee die ik mag aanvullen met een soepje en gekookt eitje van de kantine. Vanavond kookt de vent en die is ook aan het opletten met eten. Dus dat zit qua avondeten sowieso wel goed.

Baal er zo van dat het niet meer zo makkelijk gaat dan toen ik 25 was _O- Het is toch wel echt waar met ouder worden en metabolisme die langzamer gaat zijn.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 15:39

Ik lees wel steeds mee, maar post weinig. Het gaat al ruim zes weken goed, maar afgelopen weekend een lang weekend in Duitsland geweest en natuurlijk (?) Küchen gegeten en lekkere belegde broodjes en chips. Maar het had geen invloed op mn gewicht. Ik weeg me elke dag, zonder een oordeel erbij te hebben, en noteer het laagste gewicht in een app. Het schommelt altijd een beetje tussen een pond en een kilo. Maar ik weet dat dat geen vet kan zijn. Inmiddels zo’n vijf kilo eraf en merk het aan mijn kleding. Uiteindelijk is dat natuurlijk de beste informatie.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 17:46

Ceetje_bokt schreef:
Ik lees wel steeds mee, maar post weinig. Het gaat al ruim zes weken goed, maar afgelopen weekend een lang weekend in Duitsland geweest en natuurlijk (?) Küchen gegeten en lekkere belegde broodjes en chips. Maar het had geen invloed op mn gewicht. Ik weeg me elke dag, zonder een oordeel erbij te hebben, en noteer het laagste gewicht in een app. Het schommelt altijd een beetje tussen een pond en een kilo. Maar ik weet dat dat geen vet kan zijn. Inmiddels zo’n vijf kilo eraf en merk het aan mijn kleding. Uiteindelijk is dat natuurlijk de beste informatie.

Dat klinkt als een mooie manier om het te doen :j fijn dat je ook resultaten ziet van je inspanningen... En uiteraard blijft het ook leven hè, dus een luxe broodje, wat chips en küchen horen en soms ook bij. Als de basis maar goed en gezond is, dan kun je soms wel wat spelen...

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 17:58

Klopt helemaal MuSli, maar bij mij zit het gevaar in het daarna niet terug kunnen zetten van ‘de’ knop. Als ik alle kilo’s in mijn leven van mijn huidige gewicht af zou halen, denk ik dat ik op -10 kilo uitkom. Helaas story of my life, ik ben een jojo.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 06:17

[quote="Gruis"]@karrij, wat fijn! 2,7 kilo in 2,5 week is echt ontzettend veel. Dat geeft de burger moed! Is WW niet een soort systeem waarbij er punten aan eten is gekoppeld, en dat je dan een bepaald aantal punten per dag mag? Echt fijn dat het zo goed voor je werkt. Zo zie je maar dat elk lichaam anders is, en iedereen toch overal weer anders op reageert. Heb je het gevoel dat je dit ook makkelijk lang(er) kan volhouden?

ja joh het werkt echt super voor mij! en ik vind het super makkelijk vol te houden, app is ook heel overzichtelijk! Ik eet 6 crackers per dag, ik doe het met heinz sandwichspread of met heksenkaas, maar echt heel weinig alleen voor de smaak. Ik eet 2 eitjes per dag, wat fruit, komkommer, een hele bak met optimel kwark (vooral de straciatella is erg lekker.) Ik eet gewoon mee met warm eten, maar ik weeg het wel af, ik eet max 350 gram aan avond eten. En verder niet snoepen :(:) .

Morgen gaan we uit eten, bij een goede italiaan. Omdat je ook extra weekpunten heb, zou ik gerust een hele pizza oid kunnen eten en een toetje erbij. een pizza is iets van 26 punten , maar ik denk dat ik niet de hele pizza opeet. Meestal zit ik na een halve toch al wel vol, maar die tiramisu gaat vast helemaal op :+

Maar al met al heel goed te doen!

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 07:59

Hoe gaat het bij jullie?

Hier ging het de afgelopen 2 weken minder, wat stressvolle dingen gehad en dan ben ik dus geneigd meer en ongezonder te eten.
Nu weer minder stress dus ga nu de draad weer oppakken.
Meer mensen die last hebben van stress eten? En wat helpt jullie?

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 09:55

zeker , daar heb ik ook last van :knuffel:

Ik ben ook echt van mening dat je ook in de goede mindset moet zitten hoor! Ik hou er rekening mee dat dat bij mij ook weer kan veranderen. Maar als je eenmaal in een dalende gewichtslijn zit , dat je ook positiever blijft, en die flow zit ik momenteel :D

Ik ben nu een kleine 3 weken weer met de Weight Watchers begonnen, dit heb ik eerder gedaan met goed resultaat, en ik ben al een kilo of 4 kwijt, blij dus!

Tja tips, blijf in een goede gemoedstoestand en wees bewust van wat je in je mond propt zo de hele dag door. Ik schrik nu wel eens hoe achteloos ik alles maar in m'n mik gooide .

Ik ben er nog niet, nog 10/11 kilo en dat met de feestdagen in het verre verschiet, zal dat ook een uitdaging zijn :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 10:47

karrij schreef:
Ik schrik nu wel eens hoe achteloos ik alles maar in m'n mik gooide .

Dit herken ik volledig. Jezelf met de neus op de feiten drukken en registreren wat je doet (en dan ook echt eerlijk) geeft zoveel inzicht en (voor mij ook) motivatie om het anders te doen.

Kennen jullie Secret eaters? Een (al wat oudere) Britse serie over mensen die willen afvallen, maar waarbij het niet lukt. Die gaan ze volgen om te zien wat ze op een dag dan zoal doen en daarna worden ze daarmee geconfronteerd.. die bewustwording geeft ze vaak dat zetje om het nu wel echt te gaan doen en juist te gaan doen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 11:09

karrij schreef:
Ik ben er nog niet, nog 10/11 kilo en dat met de feestdagen in het verre verschiet, zal dat ook een uitdaging zijn :D

De meeste kilo's komen eraan tussen oud en nieuw en kerst. Niet andersom :D Laten we hopen dat we allen de verleidingen van alle pepernoten en andere lekkernijen kunnen laten staan tot in ieder geval sinterklaas IN het land is. Daarna in de Sint-periode gematigd snoepen. Tussen Sint en Kerstavond iets in balans kunnen zitten en met Kerst even lekker kunnen genieten van het gezelschap en eten (en ook dat kun je gezond houden :D). Dan is het 1 oliebol en 1 appelflap bij oud en nieuw. En dan zitten we alweer in de nog betere voornemens. Eigenlijk is dit een beetje mij doel van dit jaar... Maar ohhh wat verleidelijk allemaal alweer

Ik ben deze maand weer begonnen met tracken. Over het algemeen doe ik het heel netjes, maar toch blijft dat gewicht wat schommelen. Kan ook een toename zijn in spiermassa. Mijn heupomtrek is namelijk wel 4cm geslonken. De taille is 1 cm smaller.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 18:15

De afname in centimeters is waar het om gaat toch? Mooi resultaat hoor.
Tip voor Sinterklaas: koop alleen van alles een beetje van zeer hoge kwaliteit bij een echte goede bakker. Dan geniet je zo veel meer is mijn ervaring dan van zo’n kilo zak met kruidnoten naar binnen gooien. :D

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-24 19:57

Juist met die gekke dagen ben ik zo blij met mijn basis eetlijst. Even een uitspatting en weer terug naar de basis, dat geeft mij houvast en structuur waardoor het nu wel lukt.
En vooral één “slechte” maaltijd of tussendoortje is niet alles verpest dus daar vooral van genieten en weer terug naar de lijst.
Net een pannenkoek en een ijsje (niet helemaal) op vanavond alleen nog een sinaasappel. De kwark van mijn lijst heb ik ingeleverd voor het ijsje.

Sint snoep is voor Sinterklaas avond en kerstkransjes voor kerst, niet voor alle dagen ervoor en erna.
Wat ik dan eet moet echt lekker zijn en geen “bulk bagger” van Action of Kruitvat, ik haal dan iets bij de bakker en geniet daar heel erg van. Eten met aandacht, niet achteloos naar binnen schuiven of “grazen”

Het is een mindset maar voor mij werkt het.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 13:35

Gisteravond alweer schandalig uit de bocht gevlogen |o

We waren uitgenodigd om uit eten te gaan, bij een pizzeria.

Ik had me nog zo voorgenomen een halve pizza op te eten (je eet vaak te veel door in die krengen,waardoor je na afloop vreslijk vol zit).
Ik dacht als je nu de helft op eet en dan bij mezelf te raadde ga of ik nog echt honger heb. Nou voor ik het wist zat die 2de helft ook in de mik en ik zou een Tirmisu met mijn man delen! 3X raden wie het grootste stuk op had :+

Maar het was heeeeeeeeeeeerlijk en gezellig *\%/*

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 15:17

Haha karrij, lekker kanen en genieten! Nu weer back to normal.

Ik kreeg onderstaande foto van een vriendin. Prachtig woord <3
Afbeelding

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 09:58

Heel mooi inderdaad :D

Hier wat geschrokken over wat ik dit weekend allemaal naar binnen heb gewerkt. Gezellig tafelen in de kroeg. Mega gezellig, maar... teveel gedronken en daarmee eigenlijk doelloze calorieën naar binnen weten te werken die werkelijk nergens goed voor zijn. Zo zonde.