Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 15:58

Prachtig Maaike, balen van je issues op de weg, maar mooi gelukt uiteindelijk.

Hier vandaag koffiestop bij een vriendin gedaan, dus fietsen met sociaal gezellig doen gecombineerd. 68km met zalig weer!

Heb helaas last van mijn handen. De bikefitter plant me zeer binnenkort weer in want op de mtb is het prima maar de gravelbike geeft problemen. Teveel druk aan de handpalm waardoor inmiddels mijn huid ook los laat. Foto van onderweg en een foto van mijn hand die is een half uur na het fietsen gemaakt, na het douchen.
Afbeelding
Afbeelding

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-24 20:02

Oeh Marlies, dat ziet er pijnlijk uit! Ik heb dit enigszins wanneer ik met 1 paar handschoenen gravel, maar die zijn net te groot (reservepaar). Hopelijk kun je na de bikefit weer fijn gravelen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 09:26

Gothico schreef:
Ik zou het wel leuk vinden om je gewoon een keer te treffen als je hier langs fietst :o

Dat moet ik dan een keer plannen :j

@Zebrastreep , balen dat je "hondsrug " niet door kan gaan . :(:)

Mooie plaatjes @Maaike , kan me voostellen dat het genieten was :j
Het was sowieso d hele week genieten , het weer was echt nog top !

@Marlies , dat ziet er idd uit alsof er teveel druk op je handen staat tijdens het fietsen .
Ik hoop dat er snel een plekje bij de bikefitter vrij komt .

Zo , vandaag rustdag .Afgelopen week ging het trainen wel lekker .Heb netjes alles gedaan .
Echter gisteren tijdens het fietsen vloog er een insect ( wesp ?) in mijn oor . -O-
Iig iets was stak , auw ...branderig gevoel , steken .
Kon gelukkig s,avonds bij een vriendin cortisonen zalf ophalen .
Dat branderige / stekerige gevoel is weg , maar het is nog wel warm .

Mijn meisjes <3

Afbeelding

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 11:14

Au Marlies, dat ziet er erg pijnlijk uit! Het kan zoveel zeer doen als er wat huid vanaf is..

Brrr een prikinsect in je oor is niet lekker T2T. Ik fietste laatst door een zwerm bijen, Een deel bleef in de gaten van mijn helm hangen. Ik ben niet zo bang maar toen kneep ik 'm behoorlijk....

De dames staan/hangen er weer mooi bij Time +:)+

MarliesV

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 11:20

Qua huid valt de pijn mee hoor, blijkbaar heb ik door alle druk ook eelt opgebouwd daar, maar dat het niet goed is, dat lijkt me duidelijk. Was al bij de bikefitter geweest dus verwacht dat ze me op korte termijn alleen voor dit opnieuw inpland, ze is normaal echt top als je een issue hebt.

T2T oh dat klinkt echt heel naar!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 13:30

leeslampje schreef:
Brrr een prikinsect in je oor is niet lekker T2T. Ik fietste laatst door een zwerm bijen, Een deel bleef in de gaten van mijn helm hangen. Ik ben niet zo bang maar toen kneep ik 'm behoorlijk....

De dames staan/hangen er weer mooi bij Time +:)+

Moet er niet aan denken een bij of wesp in mijn helm -O-
Thanks _/-\o_

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 14:35

@T2T, Een insect in je oor krijgen lijkt mij ook echt niet zo lekker.

Ik zou het ook leuk vinden om gewoon een keer langs te komen. Die fietsen zien er echt netjes uit.

@Marlies. Wat vervelend van je handen. Hopelijk is dit wel goed te krijgen.

Op het moment met fietsen is het niet echt druk. Muziek is op het moment wat voor gaat. En natuurlijk de paarden.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 15:13

Het was ook nog prachtig weer voor je rit in Limburg Maaike. Het is echt zo mooi daar!

Oeh dat ziet er vervelend uit Marlies. Is dat door je handschoenen heen gebeurd? Heb je teveel wrijving door een verkeerde afstelling? Hopelijk kan een fitting het verhelpen, want zoiets is echt geen pretje als je flinke km's maakt.

Ze hangen er weer netjes bij T2T :j En een prikbeest is echt hel. Ik had eens een paniekerige vliegeraar in een ventilatiegat die er iets te lang naar mijn zin bleef zitten. Gelukkig niet geprikt. Daarna heb ik een tijd met een bandana gereden, maar daar kreeg ik het zo warm onder dat ik daar weer mee ben gestopt.

Balen van de Hondsrug Zebrastreep... Maar die komt volgend jaar ook wel weer voorbij. Voordeel is dat je dan alweer wat meer trainingsuurtjes erop hebt zitten ;)

Ik heb na donderdag niet meer gefietst. Manlief had 221 km gereden (rondje Markermeer vanuit hier), dus dat was mij echt te ver. Zal voor hem ook wel de laatste lange rit van het jaar zijn. We zijn wel bezig met voorbereidingen voor Mallorca volgend jaar om daar een mooie 4 daagse voor in te plannen met zijn wielervrienden. Dus wel al een boel voorpret :D

Afgelopen weekend 2 dagen op de golfbaan gestaan en theorie en praktijk gehaald, dus als het fietsweer klaar is dan kan ik lekker op de zondag een uurtje gaan afslaan straks 8-)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 21:10

Ja dit is met goede handschoenen aan. Kan gelukkig zaterdag al bij de bikefitter weer terecht. Heb ook zere polsen de dag er na, dus even fine tunen. Heb wel vertrouwen in de bikefitter, daar komen we wel uit.

Het is altijd fietsweer Padoertje :P
Fietsen jullie in de winter binnen op de Tacx of zo?

Prima toch soms Gothico. Fietsen komt wel weer. Even lekker met muziek en de paarden bezig zijn is ook fijn.

Ik rij zaterdag als kopvrouw in de clubrit op de gravel vanuit Nijverdal. Kirsten is hard gevallen en heeft een hersenschudding. Dus neem het over van haar deze keer.
Blijkt maar weer hoe mega belangrijk een helm is. Zie ze nog steeds af en toe voorbij komen zonder :roll:

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 22:15

Hahahaha ja in de winter zit ik binnen op de kickr met swift. Kerel van mij heeft een gravel en doet nog weleens een rondje buiten, maar ik ben echt een mooi weer rijder. Al ga ik het beste met 13-18 graden buiten. Te warm is niks voor mij, zeker niet als ik een gemiddelde van 30 rijd. Dan knalt mijn hoofd echt uit elkaar.

Kopwerk is pittig. Tof dat je dat overneemt.
En zonder helm fiets ik ook niet. Ik zag in Frankrijk en Mallorca nog zat (vooral oudere) mannen die zonder fietsten. Echt bizar…

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-24 08:24

Ik ben een redelijke mooiweer fietser: vieze ondergrond vind ik niet erg, maar het moet wel droog zijn wanneer ik vertrek en het liefst ook droog blijven. Dus bij slecht weer en bij donker weer (in het donker fietsen doe ik liever niet), zit ik op de Tacx.

Mensen zonder helm… 8)7 . Als ik zie wat voor gevolgen een val heeft gehad voor mij met een gewone stadsfiets op laag tempo.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 09:33

Ik heb precies het zelfde als jij Maaike. Als het regent of er is een behoorlijke bui voorspeld als ik weg wil gaan dan ga ik niet. Komend weekend is mijn laatste triathlon van het seizoen, daarna ga ik de fiets een keer goed schoonmaken en mag hij voor een onderhoudsbeurtje en dan gaat ie voor de winter op de Tacx denk ik. Focus is inmiddels verschoven naar hardlopen in verband met langere afstand plannen daar, maar een paar uurtjes in de week fietsen is een goede aanvulling altijd. En dan als het buiten echt koud en glad wordt dan vult fietsen weer mooi aan wanneer ik niet naar buiten wil

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 09:53

Goedemorgen .
Nou , ik weet niet precies wat me heeft gestoken zondag , maar ik heb er wel twee dagen
last van gehad.

@Marlies ; ik ben ook een mooi weer fietser {:}
Zo,n dag als vandaag is al een twijfel geval .Vind er met slecht weer niets aan .
Hier is dan ook alles al voorbereid voor een winter seizoen op de Tacx .
Straks even voor een wifi versterker gaan , zodat er ook beter internet in mijn kelder aan komt .
Al die drek , zand , modder , nat is ook niet zo fijn voor de ketting en tandwielen .
Als ik al zag hoe alles er alweer uit zag door die paar dagen in Almere -O-

In Kerstsferen , de lichtjes zijn mogelijk in alle kleuren :D

Afbeelding

Hier nog met de oude Tacx

Afbeelding

No helm , is een no go !

Ik heb altijd dit voor ogen !

Afbeelding

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 18:00

Hoi, ik kom hier ook om het hoekje gluren :D

Ik vind fietsen echt heerlijk, voordat ik mijn rijbewijs had heb ik dat best actief gedaan. Vooral onverharde weggetjes en bospaden is hier favoriet!
Nu ik merk hoe belabberd mijn conditie is, wil ik het fietsen weer oppakken :j
Ook wil ik toch actief blijven in de wat koudere maanden; ik neig toch vaak saai en sip thuis te blijven zitten onder een warm dekentje :')

Dus zolang het buiten droog is en niet te koud, ga ik lekker op pad… das het plan in ieder geval, nu hopen dat ik het ook volhou :))
Ik gebruik een aardig simpel fietsje, een Batavus Delivery Bike; deze heeft iets bredere banden dan een normale fiets. Dat vind ik persoonlijk wel fijn fietsen, ik fiets ook lekker op m’n gemakje en ik zie wel hoever ik kom :D

Vandaag zo’n, ik gok, 25 km gefietst naar het middelpunt van Nederland en weer terug naar huis.

Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 18:33

@Nick_en_ik

Welkom! En weer eens wat anders dan een wielrenfiets of mountainbike. In ieder geval heb je een veel zwaardere fiets dus moet je ook echt wel wat meer moeite doen. Fijn begin al de 25 km , zeker niks mis mee. En lekker op je gemak fietsen en vogeltjes kijken is ook heel leuk.

--

Ik ben nu alweer even kwijt wie er allemaal meegaan zondag en met welke fiets.
Ik zou op zich een groepsapp wel handig vinden om de plannen concreet te maken , maar ik snap ook dat niet iedereen zomaar even zijn nummer gaat geven.

Als er genoeg mensen zijn met verschillende fietsen zijn 2 groepen wel leuk en dan onderweg ergens samenkomen. Ik sta ook zeker open voor een rondje over de weg als er bijv meer mountainbikers zijn dan wielrenners.

Wat vindt iedereen een prettige tijd? Mijn voorkeur heeft wel in de ochtend om te starten ( hoeft niet heel vroeg) ik moet 1,5 uur rijden ongeveer. Ik dacht zelf rond een uur of 11?

Voor de mtb groep dacht ik aan de route of deels de route Rheden te rijden. Gewoon op een rustig makkelijk tempo dat het voor iedereen leuk is. Je kan starten vanaf parkeerplaats de steeg , maar ik verwacht daar wel drukte omdat je niet meer overal in de weekenden mag komen met de auto op de PosBank. Maar we kunnen natuurlijk ook ergens allemaal gezamenlijk afspreken in een dorpje dichtbij met voldoende parkeerruimte.

Voor de wielrenners had ik geen vaste route , omdat ik daar niet zou aansluiten in eerste instantie en ik dacht dan weten de wielrenners vast een betere route dan ik :')

Graag hoor ik van iedereen die nog steeds meegaan aankomende zondag. Dan hoop ik op vrijdag een goed concreet plan te hebben qua tijd en locatie. Mochten mensen een app groep geen probleem vinden laat maar weten dan maak ik die aan. ( het is jammer dat je op bokt niet een soort privé groep chat kan aanmaken wat dat betreft)

Eventueel een groep via FB kan ook

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 18:51

Zebrastreep schreef:
@Nick_en_ik

Welkom! En weer eens wat anders dan een wielrenfiets of mountainbike. In ieder geval heb je een veel zwaardere fiets dus moet je ook echt wel wat meer moeite doen. Fijn begin al de 25 km , zeker niks mis mee. En lekker op je gemak fietsen en vogeltjes kijken is ook heel leuk.

Ja, tis wel pittig fietsen af en toe, maar aan de andere kant weet ik ook niet beter dus gaat ‘t prima :j
Tis echt heerlijk, zo op je dooie gemakje een beetje rond fietsen. Over vogels gesproken, ik heb zelfs een roofvogel gespot, prachtig gezicht!
Af en toe wat stukjes crossen vind ik ook helemaal leuk, het pad bij het middelpunt van Nederland daalt flink af, volgens mij is daar ook een mountainbike route? beetje spannend maar wel keileuk om zo te boscrossen *\o/*
Misschien dat ik me later wel ga verdiepen in mountainbiken, *voegt het toe aan het denkbeeldige lijstje met vele hobby’s* :list:

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-24 19:48

Uhmmmm, ik zou meegaan, maar ik weet niet of dit nu echt gaat werken. Ik heb een gravel, maar daarmee MTB is niet aan te bevelen. Dus dan wordt het weg, maar dan had ik wel graag een route gehad. Ik had hem best willen maken, maar dan een paar weken geleden zodat de route nog nagereden kon worden. Ook met het oog op twee groepen die elkaar ergens halverwege of op het einde tegen moeten komen.

Je kunt niet ‘ik denk de MTB-route van Rheden of delen daarvan’ en ‘een nog nader te bepalen wielrenroute’ last minute op elkaar aan laten sluiten wanneer er geen mensen met lokale kennis over routes en tijden. Dan kun je beter gewoon afspreken in het café.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 19:52

Ik zou met een racefiets komen , heb geen gravel/ MTB .
Zijn er überhaupt Bokkers die op een racefiets komen ?
Alleen een rondje fietsen is ook zoiets .
En ik heb geen route kennis helaas ,een route maken is ook niet voor mij weg gelegd .

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 19:53

Wie zou komen zondag a.s , en met welke fiets ?
Gaarne door quote aanvullen . Dan hebben we even een overzicht .

1- Time2tri ( Jeanette ) - racefiets

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 19:56

De tacx is echt mijn redding swinters, ik vind kou en nattigheid echt vreselijk. Heeft ook niks met kleding te maken, heb echt fijne winterkleding maar wordt gewoon zo snel koud.

Fietsen zonder helm is een hele grote no go, heb de helm van mijn oom gezien na dat hij een ongeluk had gehad die was echt zwaar beschadigd. Volgens de arts die hem toen behandelde mocht hij echt in zijn handjes knijpen dat de helm zijn hoofd zo goed beschermd had.

@t2t echt leuk zo met die lampjes, je brengt mij op ideeën.

@nickenik welkom, 25 km op een gewone fiets is een mooie afstand! Lekker genieten van de omgeving, niks mis mee.

@zebrastreep wie gaan er allemaal mee op de mtb? Ik heb de route even opgezocht en zie dat je een vignet nodig hebt. Opzich geen probleem maar vind 15 euro voor 1 keer fietsen een beetje jammer of zo. Utrechtseheuvel rug kost "maar" 7.50.

@maaike voor de rest eens met jou, ik denk dat het ook nog wel lastig is of 2 groepen op een bepaald moment ergens af te laten spreken. Omdat je 2 verschillende routes rijd.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 19:56

Time2Tri schreef:

2. Thami - racefiets

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 19:57

Time2Tri schreef:

2. Thami - racefiets
3- laran (carolien) mtb

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 20:01

Misschien is het een idee eerst in een café met z’n allen wat te drinken en daarna te splitsen? Ik kan mijn man wel lief aankijken voor een wegroute van rond de 50/60km denk ik.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 20:02

Ik wil ook wel mee over de weg hoor! Dat maakt mij niet zoveel uit. En nee was niet de bedoeling om er alleen een mtb meeting van te maken hoor. Afhankelijk van de mensen die meegingen. Ik kan op komoot nog wel een route maken dat we allemaal over de weg gaan dat is voor mij geen probleem.

Ik ken de omgeving inmiddels redelijk goed dus ik kan altijd met de weggroep mee. de mtb route staat wel goed aangeven namelijk die hoeft niet uitgestippeld te worden.

Misschien denk ik heel makkelijk hoor haha ik fiets meestal maar ergens heen zonder route dus ook niet bij stil gestaan :o

@laran goed dat je het zegt! Een dagvignet kost 7,00 een jaar kost inderdaad 15 euro.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 20:03

Thami schreef:
Misschien is het een idee eerst in een café met z’n allen wat te drinken en daarna te splitsen? Ik kan mijn man wel lief aankijken voor een wegroute van rond de 50/60km denk ik.

Als je man daar zin aan heeft mag dat altijd natuurlijk :D