Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barbabientje

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 19:18

@Yipee; ik weet af en toe nog steeds niet wat ik doe :+
Maar ze groeit en ontwikkeld dus zal iets goeds doen _O-

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 19:23

Liefdevol aanmoederen :D

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 19:26

@Cynthier Ik kan mij voorstellen dat je geschrokken bent en toch wel onzeker wordt hiervan zeg. Hopelijk blijft het verder hierbij.

@Barbabientje Wat fijn dat alle uitslagen goed zijn! En ook zo snel alweer zwanger geworden. Dat is een fijn geluk. Ik zit trouwens in de regio zuidelijk van Utrecht. (Vianen, Nieuwegein en omstreken).

@Doubtless,ik zou het ook niet erg vinden eerst naar een locatie te moeten iets verder rijden dan in ons dorp zelf. Maar ik kan mij voorstellen dat je wel voorkeuren hebt. Die heb ik ook al wel, los staand van de locatie.

Veel van jullie zijn natuurlijk al een stuk verder. Hoeveel last hebben jullie gehad in de eerste weken van kwaaltjes? Ik was van de week in de avond een aantal keer misselijk en wat lichte menstruatie achtige krampjes in mijn buik. Dat is vandaag al een stuk minder. Maar ik ben pas 4 weken geschat dus dat komt dan vast nog wel terug. Ook mensen die nauwelijks last hadden van misselijkheid? :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 19:49

Inderdaad ook nauwelijks misselijk geweest maar wel die menstruatiekrampen en ontzettend moe, veel honger vooral snachts, en toen ook al dromen. Pijnlijke borsten.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 19:54

Ik ben vanaf week 4 tot 11 kotsmisselijk geweest, kon nauwelijks eten. Verder eigenlijk alleen moe.

Nu sinds 5 dagen niet meer misselijk, maar wel echt ontzettend snel groeiende buik en dus bijbehorende bandenpijnen.

Morgen lekker 3 weken naar Italië dus hopelijk zakt het dan een beetje

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 20:12

Welkom nieuwe mama’s, gefeliciteerd!! <3

Hier kom ik maar moeilijk in contact met kinderopvang. Hebben 19-9 afspraak voor een rondleiding bij eentje en heb me ook aangemeld bij een gastouder bureau voor meer informatie.

Dromen herken ik ook wel, al is het de laatste tijd wel minder geworden. Daar had ik de eerste weken meer last van.

Echt misselijk ben ik niet geweest, 1x boven de pot gehangen maar dat was met een boer klaar. :’)
Heb nu wel meer last van me rug en heupen en wat zeurende pijn onderin me buik. Vandaag urine nog laten controleren voor een uwi, maar die was schoon.

Ik voel de kleine nu trappen in me buik. Hij reageerde zelfs al een beetje toen ik aan het tikken was op mijn buik. <3

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 23:40

Yipee schreef:
Veel van jullie zijn natuurlijk al een stuk verder. Hoeveel last hebben jullie gehad in de eerste weken van kwaaltjes? Ik was van de week in de avond een aantal keer misselijk en wat lichte menstruatie achtige krampjes in mijn buik. Dat is vandaag al een stuk minder. Maar ik ben pas 4 weken geschat dus dat komt dan vast nog wel terug. Ook mensen die nauwelijks last hadden van misselijkheid? :)

Ik had van 4 tot 6 weken nauwelijks kwaaltjes, soms wat lichte kramp of een korte vlaag van misselijkheid. Vanaf 6 weken was ik wel veel misselijk en zooooo moe. Nu nog steeds trouwens, ik lig er na een werkdag echt helemaal af. Vorige keer voelde ik me vanaf de start van het tweede trimester weer topfit dus daar hoop ik nu ook op.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 07:18

Ik ben in het tweede trimester nog steeds zo moe :+ en de hitte helpt echt niet.

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 07:41

Poe, wat gaan we hard in het topic, kan het amper bijhouden, haha!

Vervelend dat de ‘vader’ zich zo opstelt, maar jij gaat dit zelf kunnen! Je hebt immers lieve mensen die voor je klaarstaan.

Mooi dat daar zoveel door de familie gedaan wordt, Pressent.

Gefeliciteerd en welkom Noeps! Fijn dat alles lekker relaxed verloopt.

Dat is schrikken, Cynthier! Gelukkig kon je snel terecht.

Fijn dat de termijnecho goed was, Linoleum! Slim van de kauwtabletten.

Grappig om over de gekke dromen te horen. Hier wel een paar gehad, maar gelukkig niet heel extreem.

Fijn dat t klusje wel af is, Bellex. Fijn van de goedkeuring!

Kinderopvang is echt drama op het moment, helaas…

Fijn van de goede echo, Doubtless!

Welkom, Yipee en gefeliciteerd!

Welkom en gefeliciteerd, Barbalientje! Fijn dat je je iets beter begint te voelen. Lekker nog even naar Italië!

Leuk dat je de kleine begint te voelen, Welmoed.

Hier vooral in de avond last van misselijkheid gehad. Borsten beginnen nu echt wel vervelend te worden. Mijn voedingsbh’s van vorige zwangerschap zijn al zo goed als te klein… hier ook moe. Nog steeds, maar wel minder gelukkig. Moet zeggen dat ik er deze zwangerschap meer last van heb dan vorige keer. Misschien omdat ik er al een van bijna 1,5 heb rondlopen en nog 4 dagen werk + paard met wat zorgen… moeten het ff maar mee doen :')

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 08:57

Herkenbaar hoor Marjo :(:) Vorige keer vond ik het niet makkelijk, maar nu vind ik het gewoon zwaar :') Lig echt elke avond na het eten uitgeteld op de bank. En dan laat ik al best wel veel activiteiten/taken. Ben ook vaak misselijk 's avonds, waardoor avond eten niet goed gaat. Dat helpt natuurlijk ook niet qua energie.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-23 09:09

Sommige zijn echt bikkels met die BLP's ik ben daar niet zo goed in.

Welkom voor de nieuwe mama's!

Stress rondom de kdv begrijp ik dus heel goed, je moet je kind eigenlijk aangemeld hebben alvorens je zwanger bent :+ hier zelfs beidde kindjes al voor de bso opgegeven.

Ik moet toch nog even terug komen op datbik niet meer raar droom. Vannacht toch weer heel intens en raar gedroomd :')

Ik las ook iets over klachten die vielen bij mij in 1e trimester reuze mee weinig misselijk geweest enzo.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 09:49

Yippie en Barbabientje van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschappen en natuurlijk welkom *\o/* Wat een geluk Yippie dat het zo snel gelukt is

Linoleum fijn dat de termijnecho goed was en de verwijzing geregeld is!

Doubtless ah dat klinkt heel fijn dat hij nu dan over kan naar het andere KDV. Dat gevoel is heel belangrijk!

Hier heel veel last van kwaaltjes gehad, en nog steeds veel misselijkheid en vermoeidheid ondanks dat ik over de helft ben. Maar momenteel is het goed onder controle met de medicatie en vind ik het prima zo, maar man wat kijk ik uit naar weer een maaltijd met smaak zoals een tikka masala oid eten :') Na 15 weken kon ik eindelijk mijn borsten weer aanraken, maar inmiddels zijn ze weer gevoelig en aan het groeien, geloof dat ze zo echt op mijn knieën eindigen :+

Barbabientje alvast heel veel plezier in Italië, heerlijk zeg!

Welmoed wat vervelend dat je zo moeilijk in contact komt met het KDV, dat lijkt me toch een hele normale wens om een rondleiding te willen

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 11:03

Doubtless schreef:
Herkenbaar hoor Marjo :(:) Vorige keer vond ik het niet makkelijk, maar nu vind ik het gewoon zwaar :') Lig echt elke avond na het eten uitgeteld op de bank. En dan laat ik al best wel veel activiteiten/taken. Ben ook vaak misselijk 's avonds, waardoor avond eten niet goed gaat. Dat helpt natuurlijk ook niet qua energie.

Ja en met een rondlopende dreumes/peuter is het ook niet altijd mogelijk om toe te geven aan vermoeidheid. Gelukkig slaapt onze dochter sinds een maand ineens door (*klopt af*) en dat scheelt al wel een hoop. Alhoewel ze vannacht wel liep te spoken, maar mijn man is met haar in de weer geweest en ik kon lekker doortukken en heb niet meegekregen dat hij anderhalf uur in haar kamer heeft gezeten }:0

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 11:36

Dat is dan wel voordeel van zo snel zwanger zijn van de tweede. M’n dochter doet overdag nog twee dutjes van beide al snel 1,5/2 uur. Dan kan ik ook mooi even slapen O:)

Hier kwam de misselijkheid pas rond 6/7 weken. Vorige zwangerschap al direct met 4 weken. Dus ik had heel even goede hoop. Maar waren toch alweer een paar weken minder.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 11:41

@linoleum: Merk je fysiek nog iets? Her en der lees je dat het advies is om niet vroeger dan 9 maanden na je bevalling zwanger te worden, zodat je lijf goed kan herstellen. Zal natuurlijk ook wel afhankelijk zijn van hoe je 1e zwangerschap en bevalling zijn verlopen. Heb je het idee dat je er nu fysiek anders ingaat dan de 1e keer?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 11:45

Ik heb wel echt gewoon een slechtere conditie en stuk zwaarder dan met de eerste. Maar tot nu toe voel ik me beter dan tijdens eerste zwangerschap. Eerste zwangerschap ook heel erg bekkenpijn, dus gelijk alweer extra afspraken ingepland bij chiropractor. Ik heb wel altijd al gezegd dat we snel voor tweede willen gaan, dus ben direct vanaf begin heel serieus bezig geweest met herstel van mijn bekken. Dus al met al, heb ik tot nu toe niet idee dat ik het nu zwaarder heb, eerder beter.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 13:44

Yippie en barabientje gefeliciteerd en welkom!

Barabientje veel plezier op vakantie alvast!

Welmoed leuk is dat he als je die kleine begint te voelen!

Hier dan van de 1e zwanger en heb 1e trimester nergens last van gehad, maar nu zo met 21 weken merk ik wel dat ik eigenlijk wat rustiger aan moet doen. Doe ik dat niet en ga ik op bed liggen dan kom ik haast niet overeind door lage rugpijn/bandenpijn. Eenmaal overeind en 5 stappen lopen gaat het dan wel weer.
Ben oo blij als die warmte weer voorbij is haha

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 16:22

Wat zijn er weer veel nieuwe meiden bijgekomen! Welkom allemaal!

Even schakelen als je ineens al over de helft blijkt te zijn Odin! Is het al een beetje bezonken? Nu snel alle onderzoeken kunnen inplannen? Of kan nu niet alles meer gedaan worden?

Yonker, hopelijk heb je lieve mensen om je heen welke je kunnen ondersteunen! Gaat vast goedkomen met jou en de kleine!

Qua kinderopvang had ik met nog geen 7 weken contact opgenomen… toen ze vroeg hoe ver ik was zei ze: oh dan ben je er mooi vroeg bij, echter zou ik dan ook pas per juli/augustus de kleine er kwijt kunnen (nodig vanaf half april) nu gelukkig eerder plek daar en vanaf mei mogelijk!!

Afgelopen tijd weinig mee gekletst, vanaf vorige week, op de terugweg van vakantie veel last gekregen van buikklachten. Lijkt erop dat dit van de cyste af komt, en voorlopig kunnen ze er niks mee vanwege de termijn in de zwangerschap. Werkweek dus ook anders gestart weer dan gehoopt, en vanaf komende week ook daar even wat pas op de plaats… dat vind ik nog wel een dingetje, mentaal gezien…
De kleine doet het gelukkig goed, hij groeit super. Met de 20 weken echo was alles goed, z’n beentjes werden gemeten op 93! :P

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 20:47

Hier even ego post vanuit de auto;
NIPT was helemaal top! Dus ik ga heerlijk m’n vakantie in!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 11:44

Wat fijn, geniet van de vakantie!

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 13:43

Oh zie dat mijn vorige bericht niet geplaatst is..
Wel een extra stressfactor zeg voor de mensen die zoveel onzekerheid hebben over de kinderopvang.. Hoop dat het bij jullie toch allemaal te regelen valt..

Barbabientje, fijn om zo je vakantie in te gaan!! Ben blij voor je :)

Yesterday, oh dat is wel even balen.. Gelukkig groeit je kleine wel goed.,

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 15:39

@Yesterday wat vervelend dat je ook nog een cyste hebt. Gaan ze die behandelen na de zwangerschap? Wat fijn dat je redelijk snel terecht kan voor opvang. Welke regio zit je?

Ik denk dat ik na de eerste echo ook nog even ga rondbellen voor rondleidingen bij de eerste keuzes kwa opvang. Ik laat het voor nu maar een beetje los. Sta ingeschreven bij meer dan 10 locaties met de prille 4 weken. Meer kan ik niet doen.
Misschien nog eens gaan informeren over gastouderopvang als back-up. Al zit dat vast ook vol. :)

@Barbabientje wat fijn een goede uitslag! Dat lucht vast op. Fijne vakantie gewenst! Ik mag volgende week weer aan het werk. Ik moet proberen niks te vertellen voorlopig. Het kan natuurlijk ook nog alle kanten op gaan zo vroeg.

@Welmoed wat leuk dat je je baby nu voelt! Lijkt mij een bijzonder moment. En ook een beetje een raar gevoel.

Het zwangerschapsnieuws begint voor mij een beetje in te dalen en ik begin nu eindelijk ook de positieve en leuke dingen te zien. Ik ben ook een beetje een doemdenker en heb alles graag goed geregeld. Ik was nu al een beetje aan het kijken wat we nodig hebben voor de babykamer en dan vooral hoe in te richten en natuurlijk lekker namen gaan bedenken. O en hoe en wanneer we het zouden willen bekend maken.

Kwa klachten valt het bij mij nu nog wel erg mee. Alleen de borsten doen wel al zeer joh.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 20:43

Barbabientje schreef:
Hier even ego post vanuit de auto;
NIPT was helemaal top! Dus ik ga heerlijk m’n vakantie in!

Wat fijn! Geniet van jullie vakantie :)

Yipee fijn dat je ook de positieve en leuke dingen wat kan gaan zien. Dat zulk nieuws even moet landen is heel normaal. Lekker pinteresten voor ee babykamer <3

Trekken jullie de warmte een beetje? Ik had vandaag een 10km hardloopwedstrijd. Was een teamestafette dus ik kon het ook niet maken om af te zeggen, maar 12.00 in de brandende zon starten was, zacht uitgedrukt, wel pittig :')

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 14:01

Noeps, respect hoor dat je wel gewoon 10 km bent gaan hardlopen, midden op de dag met de warmte.

Yipee, deze zwangerschap ben ik pas sinds 2 weken een beetje over de baby spulletjes na aan het denken. Ben nu 23 weken, haha. Wel ook omdat ik in okt in Nl ben dus daar het een en ander wil halen. Maar bij de eerste geleerd dat er zoveel is maar je uiteindelijk helemaal niet zoveel nodig hebt. Dingen die ik zeker ga kopen zijn kleertjes, een goede draagzak en hydrofiele doeken. Bij ons slaapt de kleine de eerste maanden trouwens gewoon bij ons in bed, dus een baby nestje ga ik ook halen. Fijn dat je nog niet echt last hebt van klachten, ja mijn borsten waren inderdaad ook mijn eerste symptoom, dus toen wist ik dat ik zwanger was.

Pfff ik heb 3 dagen extra ijzer geslikt maar ben er nu helemaal klaar mee, zoveel bijwerkingen.. Dag 1 voelde ik me duizelig, dag 2 last van mijn maag en dag 3 savonds overgegeven en de rest van de nacht niet geslapen omdat ik me niet lekker voelde… Begin ook een beetje last te krijgen van mijn rechter lies in de nacht dus dat hielp ook niet mee.. Dus gewoon maar extra voeding met hoge ijzerwaarde eten, die supplementen gaan er niet meer in.. En vandaag even bijkomen..

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 09:46

linoleum schreef:
Dus al met al, heb ik tot nu toe niet idee dat ik het nu zwaarder heb, eerder beter.

+:)+ Super!

Yesterday schreef:
Afgelopen tijd weinig mee gekletst, vanaf vorige week, op de terugweg van vakantie veel last gekregen van buikklachten. Lijkt erop dat dit van de cyste af komt, en voorlopig kunnen ze er niks mee vanwege de termijn in de zwangerschap. Werkweek dus ook anders gestart weer dan gehoopt, en vanaf komende week ook daar even wat pas op de plaats…

He oliebol : Ik had zo gehoopt dat je daar tijdens de zwangerschap nog geen last van zou hebben! Ga je nu tijdelijk minder werken, of hoe vul je 'pas op de plaats' in?

Barbabientje goed nieuws, fijn :heart:

Noeps schreef:
Trekken jullie de warmte een beetje? Ik had vandaag een 10km hardloopwedstrijd. Was een teamestafette dus ik kon het ook niet maken om af te zeggen, maar 12.00 in de brandende zon starten was, zacht uitgedrukt, wel pittig :')

Wat goed dat je nog 10K gelopen hebt! Ik heb niet meer last van de warmte dan normaal, maar ik kan er altijd al slecht tegen :') Ben blij als het herfstweer intreedt.

Voel je je al wat beter pressent?