Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Avalanche schreef:Ik ben aan het zoeken geweest. Maar Republikeinse bronnen geloof ik sowieso al niet. Er zal ongetwijfeld meer nieuws komen. Ik vond ook iets op The Times maar helaas achter een betaalmuur.
Urbanus schreef:Ik kan nergens iets vinden over Artemis, alleen wat anderen zeggen over hem/haar.
Femke_Tweety schreef:Urbanus schreef:Ik kan nergens iets vinden over Artemis, alleen wat anderen zeggen over hem/haar.
Precies.
Zijn het 7 wrokkige dames die iemand niet aardig vinden en die gezamenlijk een behoorlijk extreem verhaal in elkaar zetten, en heel veel mensen op hun hand krijgen,
Of is er echt iets serieus aan de hand. En is Artemis daar echt seksueel overschrijdend gedrag aan het laten zien.
In dat laatste geval moet dat aangepakt worden, maar dat staat in feite los van transgender.
Als een cis-vrouw daar seksuele overschrijdend gedrag vertoont richting de andere bewoners is dat evengoed een probleem...
Ik kan niet oordelen over deze zaak en wie er gelijk heeft, zónder de inhoudelijke details grondig te kennen.
(En dat geldt mijns inziens voor iedereen....)
Urbanus schreef:Maar ik vraag me af of het daadwerkelijk is zoals ze zeggen of dat het gewoon pestgedrag is.
Het zijn ook alleen republikeinse/rechtse bronnen en een paar Nederlandse online krantjes.
Als iemand niet in transitie is, dan heeft diegene toch niks te zoeken bij zo'n meidenclub?
Needje schreef:Iemand die zich zo gedraagt als wat beweert wordt moet gewoon uit huis. Ongeacht of het een man vrouw trans non of wat dan ook is.
Ik vind het lastig om te bepalen of hier gelogen wordt om zo een trans uit huis te krijgen of dat dat er niets mee te maken heeft en er vanuit de trans-positieve kant maar meteen geroepen wordt dat dat de reden is.
Zelfde voorbeeld wat eerder aangehaald werd dat iemand commentaar gaf aan een persoon met kleur en meteen te horen kreeg dat ie discrimineerde.
Sommige mensen nemen ook graag een slachtofferrol.
Elisa2 schreef:Denk je niet dat 'ze', net als ieder ander, gewoon onderdeel wil(len) uitmaken van de maatschappij?Urbanus schreef:Heftige berichten over Artemis Langford wel. Helaas alleen maar rechtse/republikeinse bronnen dus ik vind het lastig een standpunt te bepalen. Tiktok wordt ook overspoeld door conservatief.
Ik moest dit eerst even opzoeken.
Wat een lastige situatie..mijn eerste gedachte was dat Artemis door de mannelijke hormonen gewoon wellicht geen controle heeft over de lichamelijke reacties. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat die meiden zich daar niet prettig bij voelen.
Zou denken dat wellicht een eigen studentenhuis voor transgenders een oplossing zou kunnen zijn, maar dan moeten er natuurlijk wel voldoende transgenders zijn anders wordt het ook een eenzame bedoening.
En dan nog, voelt dat ook als een soort buiten sluiten dus wellicht ook niet goed voor het gevoel van acceptatie voor transgenders. Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe die hier zelf tegen aan kijken.
Hutcherson schreef:Ook dat staat niet op je voorhoofd en dan pak ik wat meest voor de hand ligt en als dat niet duidelijk is zeg ik 'het'. Maar das vaak weer kwetsend.
Ik snap er geen zak meer van.
Avalanche schreef:https://translegislation.com/
Hier vind ik heel interessante dingen. Bedenk ook dat gezondheidszorg in Amerika allemaal uit eigen zak betaald moet worden. Ik kan me voorstellen dat iemand die niet in transitie kan, door bovenstaande wetten of simpelweg niet genoeg geld ervoor, als transvrouw ook niet veilig is bij de mannen.
_San87_ schreef:Ik weet niet of dat moet mogen.Als je niet samen wil wonen met een transpersoon, dan moet dat ook mogen, denk ik? Je deelt toch een hoop van je privé in zo'n huis, leeft behoorlijk op elkaar, en dan moet je je wel comfortabel voelen met je huisgenoten.
Wat de situatie ook is, je kunt niet afdwingen dat iedereen iedereen leuk vindt. Als het om wat voor reden dan ook niet klikt tussen de huidige bewoners en de toekomstige nieuwe bewoner, dan is dat denk ik een prima reden iemand niet in te laten trekken.
_San87_ schreef:Als je niet samen wil wonen met een transpersoon, dan moet dat ook mogen, denk ik? Je deelt toch een hoop van je privé in zo'n huis, leeft behoorlijk op elkaar, en dan moet je je wel comfortabel voelen met je huisgenoten.
Ailill schreef:Ik weet niet of dat moet mogen.
Het is toch een vorm van buitensluiting in mijn optiek.
Needje schreef:Ik zou het prima vinden met een trans in huis te wonen maar niets als deze de hele dag naar me gluurt en aan z’n banketstaaf zit.
Evamarie schreef:_San87_ schreef:Als je niet samen wil wonen met een transpersoon, dan moet dat ook mogen, denk ik? Je deelt toch een hoop van je privé in zo'n huis, leeft behoorlijk op elkaar, en dan moet je je wel comfortabel voelen met je huisgenoten.
Dat vind ik oprecht een lastige. De transpersoon wil ook gewoon en terecht algeheel geaccepteerd worden en opgenomen worden in de maatschappij.
_San87_ schreef:Maar ik wilde dan ook sowieso al nooit in een studentenhuis wonen.