Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 12:13

Welkom! Spannend is het hè? Mijn eerste keer zwanger was ik echt ontzettend vrolijk en blij, maar dat ging dus mis en sindsdien ben ik op z'n minst sceptisch te noemen. Ik geniet er wel van hoor als ik hoor dat het goed gaat. Gisteren ook weer hartje gehoord en ik vind het toch elke keer weer spannend, want die 'wat als' blijft wel spoken. Dan helpt bloed verliezen ook niet.

Wij hebben op 22 november een pretecho waar ze hopelijk het geslacht kunnen zien. *\o/*

Gnome schreef:
Mriek1990 - 31 maart 2023 - jongen
Carika - 27 april 2023 - geslacht nog onbekend
Azmay - 8 mei 2023 - geslacht nog onbekend
[***] - 10 mei 2023 - geslacht nog onbekend
Gnome - 15 mei 2023 - geslacht nog onbekend
Peeltje - 25 mei 2023 - geslacht nog onbekend
Marlis - 7 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Lisewiesje - 9 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Flowery - 14 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Freekiee- 04-juni-2023 - geslacht nog onbekend

Oh en ik heb vanochtend m'n water uitgekotst. :') Ik drink elke ochtend gelijk als ik wakker word een glas water en vanochtend was m'n maag er niet blij mee. Genieten hoor. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 12:52

Gnome schreef:
Dit is volgens mij de laatste:

Freekiee- 04-juni-2023 - geslacht nog onbekend
Angela_ - 18 juli 2023 - geslacht nog onbekend

Welkom HappyBuddha! Ik heb ook bloedverlies gehad een paar dagen na de positieve test dus ik herken het wel.

Ballard: Ik ga er nog eens goed over nadenken. :D

[***]: ik sta er nu ook heel anders in dan de vorige zwangerschap. Ik ben wel blij, maar voorzichtig blij ofzo.

Flowery

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 16:20

Vanaf hoeveel weken kan je eigenlijk het beste een pretecho doen voor het geslacht? :o Ik ken namelijk iemand die vrij vroeg was en daar hadden ze het dus verkeerd gezien. Maar ik wil het eigenlijk met 16 weken wel weten hahaha. Iets met willen shoppen O:)

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 18:28

Met 16 weken kan het al prima, mits ie goed ligt. Als het een twijfel geval is of helemaal niet te zien mag je vaak nog een keer terug komen begreep ik.
Wij gaan het niet doen. Het wordt een verrassing.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 18:44

Ik heb met 15+6 de geslachtsecho gepland. Over anderhalve week alweer. Net bijna al het materiaal gehaald om het geslacht aan ouders en grootouders bekend te maken. Word een fotolijstje met sokjes etc.

Nou gisteren ging super, vandaag om half 12 wakker geschrokken. De honden uit gelaten en om 1 uur weer in slaap gevallen tot half 4 :x

Verder eigenlijk geen klachten meer, merk wel dat ik als zijslaper een probleem begin te krijgen want mijn buik heeft nu al steun nodig :=

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 19:42

Azmay schreef:
Ik heb met 15+6 de geslachtsecho gepland. Over anderhalve week alweer. Net bijna al het materiaal gehaald om het geslacht aan ouders en grootouders bekend te maken. Word een fotolijstje met sokjes etc.

Nou gisteren ging super, vandaag om half 12 wakker geschrokken. De honden uit gelaten en om 1 uur weer in slaap gevallen tot half 4 :x

Verder eigenlijk geen klachten meer, merk wel dat ik als zijslaper een probleem begin te krijgen want mijn buik heeft nu al steun nodig :=

Oh bijna al, super leuk.
Kan Ook niet wachten haha. Maar ben woensdag pas 11 weken.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 13:39

Hier de uitslag al binnen van de nipt en nevenbevindingen en alles was in orde gelukkig. Op naar de 20 weken echo.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 15:24

Fijn! Kan je zo lang wachten? Ik ben te ongeduldig. :')

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 15:28

Gnome schreef:
Hier de uitslag al binnen van de nipt en nevenbevindingen en alles was in orde gelukkig. Op naar de 20 weken echo.

Super. Heel fijn. Lekker nog meer genieten op vakantie.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 16:17

Wat fijn Gnome! Inderdaad extra genieten zo op de vakantie :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 17:34

[***] schreef:

Onee stom. Hebben daarvoor nog een geslachtsecho natuurlijk :') nog 3 weken. Het wachten gaat nu snel door de vakantie. Veel afleiding haha en nu 2 dagen helemaal niet misselijk geweest of gekotst dus heel blij.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 19:10

Oh zo fijn!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 19:38

Gnome schreef:
[***] schreef:

Onee stom. Hebben daarvoor nog een geslachtsecho natuurlijk :') nog 3 weken. Het wachten gaat nu snel door de vakantie. Veel afleiding haha en nu 2 dagen helemaal niet misselijk geweest of gekotst dus heel blij.

Super fijn

Ik wil proberen rond 7 december geslacht echo, dan 14 weken. Vanaf 14 weken kan het bij mijn verloskundige, tegen kleine prijs. Dus woensdag even vragen. Moet nipt inplannen, 13 weken echo en geslacht echo. Allemaal woensdag plannen. Ben woensdag 11 weken dus dan al vrij snel weer 13 weken echo en geslacht

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 19:50

Ik ga met 17 weken. Dan weten we het tenminste echt zeker.
Dacht dat het eerder niet goed te zien was? Al corrigeren ze dat dan vast met 20 weken wel weer.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 19:53

Gnome schreef:
Ik ga met 17 weken. Dan weten we het tenminste echt zeker.
Dacht dat het eerder niet goed te zien was? Al corrigeren ze dat dan vast met 20 weken wel weer.

Geen idee. Hier doen ze het vanaf 14 weken en is het niet goed te zien / twijfelen ze dan kan je na een week terug komen.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 20:02

Hier bieden ze het aan vanaf 15 weken, maar qua planning kwam het voor mij beter uit met 16 weken. Vlak voor Black Friday, dus gevaarlijk voor de portemonnee. :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 20:04

Leuk leuk meiden!!

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 20:05

Ik begrijp hieruit dat jullie ook allemaal willen weten wat het wordt?

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 21:03

Marlis spannend dinsdag de termijn echo. :)

Azmay ik hoop ook dat je je snel weer beter voelt. Misschien helpt zo'n speciaal kussen voor het slapen? :)

Ballard_L bij mij had ik klachten vanaf het moment dat we er achter kwamen dat ik zwanger was. Elke ochtend spugen en verder de hele dag misselijk. Dat was toen met 16 weken van de één op de andere dag over, echt bizar! Maar wel fijn. ;)
Snap heel goed dat je het gevoel hebt dat de dagen voorbij kruipen. Je wil het zo graag zien hé?

Angela, spannend zo in het begin. Maar komt vast helemaal goed. Qua vertellen, doen wat voor jullie goed voelt. :)

HappyBuddah, gefeliciteerd! <3 Snap dat het spannend is, zeker door het bloedverlies. Duimen draaien voot een goede echo met 6 weken voor je.

[***], leuk geslachtsbepaling! Heb je een voorgevoel? ;)
Vies he dat overgeven in de ochtend.
Hopelijk is het bij één keer gebleven.

Flowery, ik had de geslachtsbepaling met 14 weken. Was toen al duidelijk te zien dat het een jongen was. :D Deze moesten we wel zelf bepalen, €30, maar wel met garantie dat we het geslacht konden zien. Als dat niet zo was, mochten we nog een keer terug komen. :)

Gnome, gefeliciteerd met de goede uitslagen! <3 Kun je nu extra genieten op vakantie. Fijn ook om te lezen dat je je gewoon goed voelt.

Gister toen ik in bed lag heb ik de kleine écht goed gevoeld. Hij draaide zich denk ik om, want het leek alsof ik zijn rug onder mijn buik door voelde gaan. Echt een speciaal gevoel. ♡
Vandaag nog naar de intocht hier in Emmen geweest. <:) Was heel leuk, maar ben nu wel gesloopt haha.
Hoe is het verder met jullie?
Goede dag gehad vandaag?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 21:04

Ballard_L schreef:
Ik begrijp hieruit dat jullie ook allemaal willen weten wat het wordt?

Liever gister als vandaag haha

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 21:07

Ik ben echt te ongeduldig om tot 20 weken te wachten haha. Ik heb het gevoel dat het een jongetje is, maarja 50% kans hè dus zo'n voorgevoel voelt ook wel een beetje suf. De kans dat het klopt is net zo groot als de kans dat het niet klopt. Een meisje is ook meer dan welkom. :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 21:30

mriek1990 schreef:
Marlis spannend dinsdag de termijn echo. :)

Azmay ik hoop ook dat je je snel weer beter voelt. Misschien helpt zo'n speciaal kussen voor het slapen? :)

Ballard_L bij mij had ik klachten vanaf het moment dat we er achter kwamen dat ik zwanger was. Elke ochtend spugen en verder de hele dag misselijk. Dat was toen met 16 weken van de één op de andere dag over, echt bizar! Maar wel fijn. ;)
Snap heel goed dat je het gevoel hebt dat de dagen voorbij kruipen. Je wil het zo graag zien hé?

Angela, spannend zo in het begin. Maar komt vast helemaal goed. Qua vertellen, doen wat voor jullie goed voelt. :)

HappyBuddah, gefeliciteerd! <3 Snap dat het spannend is, zeker door het bloedverlies. Duimen draaien voot een goede echo met 6 weken voor je.

[***], leuk geslachtsbepaling! Heb je een voorgevoel? ;)
Vies he dat overgeven in de ochtend.
Hopelijk is het bij één keer gebleven.

Flowery, ik had de geslachtsbepaling met 14 weken. Was toen al duidelijk te zien dat het een jongen was. :D Deze moesten we wel zelf bepalen, €30, maar wel met garantie dat we het geslacht konden zien. Als dat niet zo was, mochten we nog een keer terug komen. :)

Gnome, gefeliciteerd met de goede uitslagen! <3 Kun je nu extra genieten op vakantie. Fijn ook om te lezen dat je je gewoon goed voelt.

Gister toen ik in bed lag heb ik de kleine écht goed gevoeld. Hij draaide zich denk ik om, want het leek alsof ik zijn rug onder mijn buik door voelde gaan. Echt een speciaal gevoel. ♡
Vandaag nog naar de intocht hier in Emmen geweest. <:) Was heel leuk, maar ben nu wel gesloopt haha.
Hoe is het verder met jullie?
Goede dag gehad vandaag?

Wauw super gaaf dat je de kleine gevoeld heb

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 21:35

Goedenavond allemaal :D
Ik lees al zeker 2 maanden mee in het topic, heb een hoop vrolijke berichten en helaas ook een aantal niet zulke leuke berichten voorbij zien komen. Soms erg jammer dat ik nog niet kon reageren, maar ik leefde erg mee!

Graag wil ik vanaf nu mee praten in het topic, dus zal ik mij even voorstellen!
Ik ben Mirjam, getrouwd en wij hebben al 2 hele lieve kinderen van 5 (jongen) en 3 (meisje). De wens voor een 3de heb ik al zo'n 2 jaar, vorig jaar november was ik ook zwanger welke helaas een miskraam werd. Hierna zijn we 10 maanden bezig geweest om weer zwanger te worden, maar uiteindelijk bleek ik een ernstig B12 te kort te hebben. Een B12 tekort zorgt voor miskramen en onvruchtbaarheid en nadat ik net 4 weken 2x per week een B12 injectie was ik ineens wel zwanger! Nu 13 weekjes <3

9 september had ik een positieve test *\o/* Deze zwangerschap erg misselijk geweest (vorige 2 zwangerschappen niet) Maar gelukkig niet zo erg als sommige hier. Maar het is emotioneel wel een zware zwangerschap na de miskraam en het hele traject van afgelopen jaar. Afgelopen woensdag hebben we voor het eerst het hartje gehoord en moest ik heel erg huilen, eindelijk kwam echt het besef dat er een klein kindje in mijn buik zit.

Nipt test was goed, 16 november hebben wij de 13 weken echo en 2 december een extra echo voor de geslachtsbepaling! We vieren sinterklaas met opa en de oma's en we willen dan als verrassing een cadeautje voor de baby ertussen doen, met daarin roze/blauwe kleding. Zo willen we het geslacht bekend maken <3

Wat betreft bloedverlies, het is inderdaad schrikken, maar het hoeft niet altijd wat te betekenen! Bij mijn tweede zwangerschap heb ik tot ongeveer 8 weken bloedverlies gehad, maar nu een perfect dochtertje van 3 :D

Voelen van het kindje heb ik bij beide zwangerschappen pas rond week 19 gehad, dus zal voor mij nog even duren. Mijn placenta ligt steeds vooraan haha.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 21:38

jenkins - 21 mei 2023 - geslacht nog onbekend
Freekiee - 4 juni 2023 - geslacht nog onbekend

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 21:46

Jenkins schreef:
Goedenavond allemaal :D
Ik lees al zeker 2 maanden mee in het topic, heb een hoop vrolijke berichten en helaas ook een aantal niet zulke leuke berichten voorbij zien komen. Soms erg jammer dat ik nog niet kon reageren, maar ik leefde erg mee!

Graag wil ik vanaf nu mee praten in het topic, dus zal ik mij even voorstellen!
Ik ben Mirjam, getrouwd en wij hebben al 2 hele lieve kinderen van 5 (jongen) en 3 (meisje). De wens voor een 3de heb ik al zo'n 2 jaar, vorig jaar november was ik ook zwanger welke helaas een miskraam werd. Hierna zijn we 10 maanden bezig geweest om weer zwanger te worden, maar uiteindelijk bleek ik een ernstig B12 te kort te hebben. Een B12 tekort zorgt voor miskramen en onvruchtbaarheid en nadat ik net 4 weken 2x per week een B12 injectie was ik ineens wel zwanger! Nu 13 weekjes <3

9 september had ik een positieve test *\o/* Deze zwangerschap erg misselijk geweest (vorige 2 zwangerschappen niet) Maar gelukkig niet zo erg als sommige hier. Maar het is emotioneel wel een zware zwangerschap na de miskraam en het hele traject van afgelopen jaar. Afgelopen woensdag hebben we voor het eerst het hartje gehoord en moest ik heel erg huilen, eindelijk kwam echt het besef dat er een klein kindje in mijn buik zit.

Nipt test was goed, 16 november hebben wij de 13 weken echo en 2 december een extra echo voor de geslachtsbepaling! We vieren sinterklaas met opa en de oma's en we willen dan als verrassing een cadeautje voor de baby ertussen doen, met daarin roze/blauwe kleding. Zo willen we het geslacht bekend maken <3

Wat betreft bloedverlies, het is inderdaad schrikken, maar het hoeft niet altijd wat te betekenen! Bij mijn tweede zwangerschap heb ik tot ongeveer 8 weken bloedverlies gehad, maar nu een perfect dochtertje van 3 :D

Voelen van het kindje heb ik bij beide zwangerschappen pas rond week 19 gehad, dus zal voor mij nog even duren. Mijn placenta ligt steeds vooraan haha.

Gezellig dat er bij bent en gefeliciteerd! <3
Wat fijn dat het alsnog gelukt is. Snap dat deze zwangerschap veel spannender is. Hopelijk blijft alles gewoon goed gaan!