Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_AB_

Re: Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 18:04

Oooh dan ben ik niet de enige die wat ouder is :)
Is het trouwens leuk om een appgroep te maken? Dus naast het topic nog een contact iets? :)
Vandaag de intake van de kraamzorg gehad :)

@ Mirriezz , wij hebben de online cursus van DubbelZenn, die staat goed aangeschreven, we moeten er nog mee gaan beginnen :) Gisteren aangeschaft en nu 24 weken zwanger

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 18:10

Een appgroep klinkt leuk! Ik lees wel alles, maar post niet meer over mezelf, zou wel graag op de hoogte blijven van t wel en wee van iedereen. Ik las dat iemand nog maar 4-5 kg is aangekomen bij 28 weken, jaloers! Tenzij je eerst veel bent afgevallen door ziek zijn. Ik ben echt al mega voor m’n gevoel maar leg me er bij neer dat t bij iedereen anders is :)

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 19:35

Ja lijkt me leuk! Heb dat in het topic van winter 2020 ook gedaan en met die dames hebben we nog wekelijks contact. Toch fijn om ook later nog ervaringen uit te wisselen.

Ja gewicht verschilt zo. Ik baalde ook best wel dat ik deze keer harder aan kom dan vorige keer. Ook al kan ik het in theorie prima hebben, merk ik toch dat ik het lastig vind soms. Maar meer dan gewoon opletten met eten en niet al te vaak snacken kan je niet doen.
Gaat er heus wel weer af na de bevalling :D

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-22 20:01

Jullie mogen mij wel een pb sturen met jullie nummers en graag roepnaam erbij. Dan zal ik een groepsapp maken.

Edit: graag nog steeds pb sturen met roepnaam als je erbij wilt. Ik zal je uitnodigingslink voor de groep terug sturen. :)

Ik zit ook al in een andere groep, maar niet iedereen is daar al zwanger.. Merk dat het dan toch anders praten is soms. Beetje voorzichtig met wat je zegt.
Laatst bijgewerkt door J0anieke op 04-07-22 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 20:04

Leuk, ik stuur je PB!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 22:08

Ik ook!

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 09:00

Leuk idee van de appgroep, ik stuur je ook een PB!

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 09:15

Deze bejaarde wil er ook graag bij! (39 als de baby er is, dus ik denk de oudste hier )

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 12:08

Belsje schreef:
Deze bejaarde wil er ook graag bij! (39 als de baby er is, dus ik denk de oudste hier )

Jammer joh, 40 *slik* als de kleine er is. :')

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 13:11

Haha, ah ik vind dat eerlijk gezegd ook wel een aantal voordelen hebben. Er zit wat meer stabiliteit in, wat meer zekerheden, ....

Grootste nadeel is dat NIEMAND NOG BABIES heeft in de buurt :').

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 14:16

Belsje schreef:
Haha, ah ik vind dat eerlijk gezegd ook wel een aantal voordelen hebben. Er zit wat meer stabiliteit in, wat meer zekerheden, ....

Grootste nadeel is dat NIEMAND NOG BABIES heeft in de buurt :').

Ach, alles is relatief! Ik ben 29 en ik ben de eerste van mijn vriendengroep. In mijn beroepsveld (artsen) ben ik ook aan de vroege kant en heb ik ook nog geen collega’s met kinderen.

Dus bij mij ook geen babies in de buurt hahaha! Komt ws pas in de komende paar jaar. Dus ik bijt het spits af.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 16:27

Ja inderdaad, ik ben 26 nu en op m'n 25e kreeg ik de eerste. Was de eerste toen en nu nog steeds van de vriendengroep

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 10:56

Belsje schreef:

Nee hoor, ik wordt volgende week 40 en de kleine komt november

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 15:49

Leuk, ik heb ook een PB gestuurd!

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 07:50

Ik begrijp hieruit dat iedereen op de app verder gaat ipv hier?
Ik heb zelf geenbehoefte om mee te doen aan de app maar vond af en toe hier elkaar op de hoogte houden wel leuk. Jammer!

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 08:26

Ik was hier de laatste tijd niet zo actief ivm drukte op werk en daarbuiten, maar ik denk dat ik het tegen de tijd dat de bevalling dichterbij komt wel gezellig vind om hier in het topic weer wat meer te kletsen! Een app hoeft van mij ook niet. Dus ik blijf Manon :P

masyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 09:07

Ik heb hetzelfde als Jettie. En helemaal tijdens verlof leuk om elkaar op de hoogte te houden (meer tijd om Bokt bij te houden hihi). Dus ik blijf ook Manon en Jettie :)

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 09:36

Hetzelfde hier hoor. Alleen merk ik dat de eerste spanning van de zwangerschap eraf is en het nu met 17 weken allemaal meer normaal is. De meeste info en vragen zijn een beetje geweest.

Om dan toch nog wat erin te gooien, al weet ik niet of dit het juiste topic is (verwijs me anders aub door).
Mijn opa en oma zijn ondertussen de 90 gepasseerd en o zo trots dat ze overgrootouders worden. Maar, ze wonen wel aan de andere kant van het land (3 uur rijden). Ik zou ze tzt heel graag kennis laten maken met mijn kindje en realiseer me dat hoe langer ik zou wachten na de bevalling, hoe groter de kans dat zij niet meer leven. Zij zijn zelf niet in staat om de 3 uur in de auto naar ons toe te komen.

Nu hoorde ik laatst ergens dat een baby maar 30minuten aan 1 stuk in een autostoeltje mag. Ik kan dit alleen nergens terug vinden en vraag me ook af: hoe lang moet die baby uit het zitje voor het er weer in mag? En als het een half jaar oud is, geld die 30 min dan nog steeds, of is het dan langer?

En voor de ervaren mama's: wat denken jullie dat een redelijke termijn is om zo'n reis te ondernemen voor moeder en kind? Ik snap dat dit niet de 1e week na de bevalling zal zijn, maar wat is (met een normale bevalling) realistisch?

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 11:01

mirriezz schreef:
Hetzelfde hier hoor. Alleen merk ik dat de eerste spanning van de zwangerschap eraf is en het nu met 17 weken allemaal meer normaal is. De meeste info en vragen zijn een beetje geweest.

Om dan toch nog wat erin te gooien, al weet ik niet of dit het juiste topic is (verwijs me anders aub door).
Mijn opa en oma zijn ondertussen de 90 gepasseerd en o zo trots dat ze overgrootouders worden. Maar, ze wonen wel aan de andere kant van het land (3 uur rijden). Ik zou ze tzt heel graag kennis laten maken met mijn kindje en realiseer me dat hoe langer ik zou wachten na de bevalling, hoe groter de kans dat zij niet meer leven. Zij zijn zelf niet in staat om de 3 uur in de auto naar ons toe te komen.

Nu hoorde ik laatst ergens dat een baby maar 30minuten aan 1 stuk in een autostoeltje mag. Ik kan dit alleen nergens terug vinden en vraag me ook af: hoe lang moet die baby uit het zitje voor het er weer in mag? En als het een half jaar oud is, geld die 30 min dan nog steeds, of is het dan langer?

En voor de ervaren mama's: wat denken jullie dat een redelijke termijn is om zo'n reis te ondernemen voor moeder en kind? Ik snap dat dit niet de 1e week na de bevalling zal zijn, maar wat is (met een normale bevalling) realistisch?

Wij zaten niet met 3 uur aaneengesloten, maar 1,5 uur enkele reis. Dus 3 uur per dag als we op en neer zouden gaan. Wij hebben er toen de oudste klein was voor gekozen om dat incidenteel wel te doen, als we verder gingen met overnachting. We zijn bijvoorbeeld ook naar Oostenrijk gereden met haar toen ze een half jaar oud was. Bij ons was de regel ongeveer iedere 2 uur te stoppen, maar we lieten ons ook een beetje sturen door slaapjes en voedingen. Nu heeft ons kuiken echt vanaf dag 1 een gruwelijke hekel aan autorijden, dus leuk heb ik het nooit gevonden.

Ik denk dat hoe snel je de reis wilt/kunt ondernemen heel erg persoonsgebonden is. Ik was heel snel weer op de been en mobiel, maar ik ken ook andere verhalen. Ik kon met 2 weken zulke dingen wel ondernemen en door de borstvoeding konden we makkelijk stoppen en troosten als het niet ging.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 11:58

Inwonderland schreef:
Ik denk dat hoe snel je de reis wilt/kunt ondernemen heel erg persoonsgebonden is. Ik was heel snel weer op de been en mobiel, maar ik ken ook andere verhalen. Ik kon met 2 weken zulke dingen wel ondernemen en door de borstvoeding konden we makkelijk stoppen en troosten als het niet ging.

Ja dit denk ik. Ik heb wel bewust m'n zoontje niet steeds ook nog im de maxi cosi vervoerd als we gingen wandelen, maar gewoon in de reiswieg. Maar verder heb ik daar nooit veel rekening mee gehouden. In het begin had hij veel krampjes en reed m'n vriend vaak rondjes in de auto. Ik heb nou niet het idee dat hij daar later last van heeft gehad. Sommige kinderen willen ook echt niet in de auto en dat laten ze wel merken. Dan worst zo'n reis wat lastiger natuurlijk.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 12:09

Ik blijf ook hier hoor

Volgens mij staat er 2 uur max in de maxi cosi en dan een poosje er uit

Als wij de kinderen van mijn man naar hun moeder brengen zijn we ook 2 uur onderweg. Als de baby meegaat op den duur zullen we dus daar ergens een pauze houden voor we terug gaan. Dit is ook niet elke week nodig.

Ik denk als je incidenteel lange ritten maakt met max 2 uur aaneengesloten je prima een keer wat langer weg kan. Voor op locatie zou ik dan gewoon de reiswieg van de kinderwagen gebruiken

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 13:00

Ik praat ook nog graag mee!
Lekker vakantie in Frankrijk gehad, helaas weer last van m’n blaas dus m’n urine staat weer op kweek.

Even denken, we gingen eigenlijk in t begin niet veel weg met de maxi cosi en nog steeds niet eigenlijk niet, en dan is t meestal niet langer dan 30 minuten kan daar niet zo goed advies over geven.
Nu met 10 maanden naar Frankrijk geweest en de rit van 10 uur heen en terug hebben we het advies wel overschreden maar ja die ene keer vind ik wel kunnen.

Volgende week afspraak in t zh over de bevalling omdat ik vorige keer een keizersnee heb gehad. Ben benieuwd wat ze zeggen wil denk ik als t kan graag natuurlijk bevallen maar vind de risico’s ook wel eng.

Gefeliciteerd trusthim :D

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 13:47

Hier ook niet superveel ontwikkelingen, behalve dat we weten dat we een meisje verwachten. *\o/* We hadden geen voorkeur, maar vanaf het begin had ik het gevoel dat het een meisje is, dus dat klopte.

Vanochtend een goede 20 weken echo gehad, alles in orde en doorbroeden maar. :')

Fysiek zelf gelukkig nog vrijwel nergens last van. De ochtend misselijkheid blijft, maar verder heb ik gelukkig nergens last van. Afgelopen weekend naar de F1 in Oostenrijk geweest en zonder problemen alle dagen lange afstanden gelopen, dus daar erg blij mee. :j Hopen dat ik zo lang mogelijk gewoon min of meer m'n dingen kan blijven doen.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 13:47

jasz schreef:
Ja dit denk ik. Ik heb wel bewust m'n zoontje niet steeds ook nog im de maxi cosi vervoerd als we gingen wandelen, maar gewoon in de reiswieg. Maar verder heb ik daar nooit veel rekening mee gehouden. In het begin had hij veel krampjes en reed m'n vriend vaak rondjes in de auto. Ik heb nou niet het idee dat hij daar later last van heeft gehad. Sommige kinderen willen ook echt niet in de auto en dat laten ze wel merken. Dan worst zo'n reis wat lastiger natuurlijk.

Omdat wij regelmatig wat langer reizen hebben wij gekozen om geen maxicosi maar een Cybex groep 0 stoel te kopen, die kunnen we verstellen naar ligstand. Als onze dochter nog sliep bij aankomst konden we haar dan zonder haar wakker te maken naar ligstand brengen. Maar de reiswieg was inderdaad wel altijd mee, leek me sowieso comfortabeler liggen.

Gefeliciteerd TrustHim!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 14:13

Saaarr schreef:
Ik praat ook nog graag mee!
Lekker vakantie in Frankrijk gehad, helaas weer last van m’n blaas dus m’n urine staat weer op kweek.

Even denken, we gingen eigenlijk in t begin niet veel weg met de maxi cosi en nog steeds niet eigenlijk niet, en dan is t meestal niet langer dan 30 minuten kan daar niet zo goed advies over geven.
Nu met 10 maanden naar Frankrijk geweest en de rit van 10 uur heen en terug hebben we het advies wel overschreden maar ja die ene keer vind ik wel kunnen.

Volgende week afspraak in t zh over de bevalling omdat ik vorige keer een keizersnee heb gehad. Ben benieuwd wat ze zeggen wil denk ik als t kan graag natuurlijk bevallen maar vind de risico’s ook wel eng.

Gefeliciteerd trusthim :D

dank je wel