mirriezz schreef:Hetzelfde hier hoor. Alleen merk ik dat de eerste spanning van de zwangerschap eraf is en het nu met 17 weken allemaal meer normaal is. De meeste info en vragen zijn een beetje geweest.
Om dan toch nog wat erin te gooien, al weet ik niet of dit het juiste topic is (verwijs me anders aub door).
Mijn opa en oma zijn ondertussen de 90 gepasseerd en o zo trots dat ze overgrootouders worden. Maar, ze wonen wel aan de andere kant van het land (3 uur rijden). Ik zou ze tzt heel graag kennis laten maken met mijn kindje en realiseer me dat hoe langer ik zou wachten na de bevalling, hoe groter de kans dat zij niet meer leven. Zij zijn zelf niet in staat om de 3 uur in de auto naar ons toe te komen.
Nu hoorde ik laatst ergens dat een baby maar 30minuten aan 1 stuk in een autostoeltje mag. Ik kan dit alleen nergens terug vinden en vraag me ook af: hoe lang moet die baby uit het zitje voor het er weer in mag? En als het een half jaar oud is, geld die 30 min dan nog steeds, of is het dan langer?
En voor de ervaren mama's: wat denken jullie dat een redelijke termijn is om zo'n reis te ondernemen voor moeder en kind? Ik snap dat dit niet de 1e week na de bevalling zal zijn, maar wat is (met een normale bevalling) realistisch?
Wij zaten niet met 3 uur aaneengesloten, maar 1,5 uur enkele reis. Dus 3 uur per dag als we op en neer zouden gaan. Wij hebben er toen de oudste klein was voor gekozen om dat incidenteel wel te doen, als we verder gingen met overnachting. We zijn bijvoorbeeld ook naar Oostenrijk gereden met haar toen ze een half jaar oud was. Bij ons was de regel ongeveer iedere 2 uur te stoppen, maar we lieten ons ook een beetje sturen door slaapjes en voedingen. Nu heeft ons kuiken echt vanaf dag 1 een gruwelijke hekel aan autorijden, dus leuk heb ik het nooit gevonden.
Ik denk dat hoe snel je de reis wilt/kunt ondernemen heel erg persoonsgebonden is. Ik was heel snel weer op de been en mobiel, maar ik ken ook andere verhalen. Ik kon met 2 weken zulke dingen wel ondernemen en door de borstvoeding konden we makkelijk stoppen en troosten als het niet ging.