Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mama3

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:34

@Gribaldi; over waarom ik compenseer? Dat is wat ik heb onthouden van mijn fitness trainer. Die zei altijd na een tegenvallend weegmoment; je mag best een keer een frietje, maar doe dat dan op een dag dat je hebt gesport. En ik probeer(de) daar eigenlijk altijd rekening mee te houden.

Feestje; 10 km hardlopen
Friet; sportschool

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:37

Suzanne F. schreef:
Amandavd schreef:
Zijn er hier eigenlijk nog mensen die weinig dingen lusten?

Ja hier. :wave:

Een lotgenoot! Ik vind het altijd zo moeilijk om aan dingen als project gezond te beginnen etc. Die roepen altijd, normaal eten etc. maar voor mij is parelcouscous met halloumi niet normaal hoor :')
Ik wil wel veel proberen maar ik heb gewoon moeite met de textuur van dingen.

Echt jaloers op mensen die veel lusten en lekker veel kunnen variëren :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:47

Ja eens Amanda. Ik heb dat allang opgegeven hoor. Daarom neem ik trouw elke dag mijn supplementen. Om ieder geval alles binnen te krijgen wat ik binnen hoor te krijgen. Verder drink of eet ik elke dag zuivel en eet ik 1 of 2 x in de week eieren. Verder eet ik graag kip. Dus eiwitten lukken ook wel.
Mijn grootste valkuil zijn de suikers en de koolhydraten. Ik ben dol op brood dus nu maar 2 sneetjes per dag is best afkicken. Waar ik absoluut niet op inlever is mijn kopje koffie met suiker en melk in de ochtend. Ik wil overal over praten maar daar niet over. :P

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:50

Suzanne F. schreef:
Ja eens Amanda. Ik heb dat allang opgegeven hoor. Daarom neem ik trouw elke dag mijn supplementen. Om ieder geval alles binnen te krijgen wat ik binnen hoor te krijgen. Verder drink of eet ik elke dag zuivel en eet ik 1 of 2 x in de week eieren. Verder eet ik graag kip. Dus eiwitten lukken ook wel.
Mijn grootste valkuil zijn de suikers en de koolhydraten. Ik ben dol op brood dus nu maar 2 sneetjes per dag is best afkicken. Waar ik absoluut niet op inlever is mijn kopje koffie met suiker en melk in de ochtend. Ik wil overal over praten maar daar niet over. :P

Hahaha, snap ik. Welke supplementen pak jij?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:56

Ik neem ‘s ochtends (na de koffie :P ) een beker optimel met een Vitamine C 1500 tablet, 2 magnesium 400 tabletten en afwisselend B complex of ijzer. ‘S avonds na het tandenpoetsen neem ik een multivitamine/mineralen. Ik kom dus niks tekort. :+ Hier doe ik het goed op. Ben nooit ziek of verkouden en door de magnesium geen pijn meer in mijn lijf/spieren.
Ik weet dat een gezond en gevarieerd voedingspatroon het beste is en al dit overbodig maakt, maar doordat ik weinig lust moet je toch wat en dit is voor mij het beste alternatief. Dan hoef ik geen dingen tegen mijn zin te eten en ik hoef me niet druk te maken dat ik dingen tekort kom.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:52

Ik neem een multivitamine en extra vitamine B12. Verder heb ik nu ook eiwitpoeder gekocht. Ik verging van de spierpijn en kon 's nachts niet meer slapen van de Rusteloze Benen (RLS) Nu is het een stuk beter.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 20:04

Ik eet vrijwel geen zuivel, dus dat beperkt wel voor de eiwitten. Ik reageer er gewoon niet goed op. Kwark gaat soms wel maar ook niet dagelijks.

Ik slik wel los B12 en vit D maar daarvan heb ik ook uit bloedonderzoek uitgewezen lage niveau’s van.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 20:38

Cookies schreef:
Ik neem een multivitamine en extra vitamine B12. Verder heb ik nu ook eiwitpoeder gekocht. Ik verging van de spierpijn en kon 's nachts niet meer slapen van de Rusteloze Benen (RLS) Nu is het een stuk beter.

Probeer eens magnesium. Dat werkt super tegen restless legs en spierpijn.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 20:42

Ik lust ook bijna niks. Ik eet sla maar lekker vind ik het niet. Alle gebakken groente hoef ik niet. Champignons lust ik niet, paprika niet, prei niet, en kan nog wel even door gaan.
Dus wokgroente enz wordt hem al niet voor mij. Daar baal ik echt af en toe van!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:03

Ik verdraag geen magnesium, daar krijg ik verschrikkelijke migraine van.

Het lijkt me heel lastig als je zo weinig lust.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:04

Cookies schreef:
Ik verdraag geen magnesium, daar krijg ik verschrikkelijke migraine van.

Echt? Wat raar. Nog nooit van gehoord. Lijkt me vervelend, bij mij doet het wonderen. Ik functioneer niet zonder die pillen. Heb ik overal pijn en voel me niet fijn.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:10

Indi_Vito schreef:
Ik lust ook bijna niks. Ik eet sla maar lekker vind ik het niet. Alle gebakken groente hoef ik niet. Champignons lust ik niet, paprika niet, prei niet, en kan nog wel even door gaan.

Ik eet dat gelukkig wel maar kerken de frustratie!

Bedankt voor de supplementen tips!

Misschien interessant om te lezen:

https://www.nu.nl/gezondheid/6176513/ge ... os-af.html

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:14

Indi_Vito schreef:

Ik was ook echt zo, zakken groentemixen vond ik verschrikkelijk en ik ben er nog steeds erg kieskeurig in. Maar ik vind het wel 'eetbaar', als ik het bijvoorbeeld met wraps eet.
Kip, fajita kruiden, groentemix erdoor, op een wrap met salsa en wat kaas, dan voelt het niet als groente eten voor mij door de vele smaken :)
Groente is sowieso iets dat je naar mijn idee echt lekker moet maken met veeeeel kruiden of ergens door.
Door pasta saus fijn gesneden of gepureerd is ook prima, net als soep. Krijg je het toch binnen zonder echt te proeven :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:15

Ja eerlijk en duidelijk artikel. Zo is het, helaas. Eigenlijk moet je je leven lang op dieet. Of je leven lang jezelf een eetpatroon aanleren waarin je op gewicht blijft. Net hoe je het noemt. En je mag heus weleens zondigen. Maar niet teveel en te vaak. Ik ben dol op frikandel speciaal maar het is nu al echt een tijd geleden dat ik het gegeten heb. Binnenkort mag ik het weer een keertje van mezelf. Ik ben nu juist zo goed op weg.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:41

Wat lastig voor iedereen die niet veel lusten! Ik heb het geluk bijna alles wel te lusten maar veel dingen na een paar keer beu ben. Had eens een koolhydraatarm dieet en na 2 weken was ik er klaar mee omdat alles hetzelfde bleef bijna en er te weinig variatie was.

Volgens mijn app zit ik vandaag gemiddeld op 70% van mijn dag totalen. En so far echt geen honger. Geen idee of dat eigenlijk goed of juist heel slecht nu is.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 22:17

Koolhydraatarm dieet is ook niks voor mij. Ik ben dol op brood.

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 08:27

Morning!

Vandaag m’n weeg en meetmoment als startpunt voor 2022.

Gewicht 79,4 kg
Taille 84cm

Streefdoel is 68 kg bij een lengte van 168.
Het eerstvolgende doel is naar 77kg, dan wil ik graag t rijden weer oppakken. Zonder schuldgevoel weer lekker beginnen met de buitenritten! :)

Sinds de eerste meting met onze nieuwe weegschaal in december 2021 3,8 kg afgevallen. 79,4 is m’n startpunt voor dit jaar.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 08:55

Ook ik heb gewogen vandaag. Niet ontevreden.

27-12: 65.4
07-01: 63.8

Vanaf nu zal het minder snel gaan, maar ik ga lekker zo door en dan komt het wel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 09:53

Goed bezig!! Hier in de eerste week 2,7 kg kwijt :=

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:02

Goed bezig!

Ik ga richting eisprong, dan heb ik altijd zin om te snoepen.
Heb echt de neiging om naar de supermarkt te lopen voor kitkat mini's.
Maar doe het niet :) Eerst maar kwark met granola eten zo

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:03

Amandavd schreef:
Suzanne F. schreef:

Ja hier. :wave:

Een lotgenoot! Ik vind het altijd zo moeilijk om aan dingen als project gezond te beginnen etc. Die roepen altijd, normaal eten etc. maar voor mij is parelcouscous met halloumi niet normaal hoor :')
Ik wil wel veel proberen maar ik heb gewoon moeite met de textuur van dingen.

Echt jaloers op mensen die veel lusten en lekker veel kunnen variëren :D

Precies dit heb ik ook. Nu lukt het met avondeten nog wel, daar heb ik mijn ‘veilige’ gezonde opties, maar lunch, ontbijt en tussendoor vind ik vreselijk. Vooral tussendoor, behalve fruit heb ik niks ‘gezonds’ wat ik wel zou willen pakken. Ik lust geen rauwe groente namelijk. Ik lust alle groente (behalve champignon) verwerkt ergens in, verwarmd en in kleine stukjes, maar ik zal nooit een stuk rauwe paprika of rauwe wortel eten voor mijn lol.

Als ik kijk bij project gezond zie ik ook niets wat me echt al aanspreekt ofzo :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:07

Suzanne F. schreef:
Ik neem ‘s ochtends (na de koffie :P ) een beker optimel met een Vitamine C 1500 tablet, 2 magnesium 400 tabletten en afwisselend B complex of ijzer. ‘S avonds na het tandenpoetsen neem ik een multivitamine/mineralen. Ik kom dus niks tekort. :+ Hier doe ik het goed op. Ben nooit ziek of verkouden en door de magnesium geen pijn meer in mijn lijf/spieren.
Ik weet dat een gezond en gevarieerd voedingspatroon het beste is en al dit overbodig maakt, maar doordat ik weinig lust moet je toch wat en dit is voor mij het beste alternatief. Dan hoef ik geen dingen tegen mijn zin te eten en ik hoef me niet druk te maken dat ik dingen tekort kom.

Ik neem ongeveer hetzelfde :)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:08

Er herkenbaar artikel van nu. Je ziet het hier op bokt ook, jaar na jaar dezelfde mensen in de dieettopics (ik hoor daar ook bij). En ondanks dat ik hier dit jaar weer zit, heb ik in de loop der jaren toch al een hoop gewoontes veranderd. Maar dankzij een aantal valkuilen lukte het toch niet om dat vast te houden. Toch heb ik er vertrouwen in dat het nu wel lukt, maar het hoeft dan ook niet in een paar weken of maanden.

Goed om te lezen dat een aantal al zo goed zijn begonnen, goed gedaan! Hier heb ik ook het gevoel dat ik er goed in zit, in kilo's gaat dat nog niet meteen snel (of niet), maar mijn startpunt was dan ook niet begin dit jaar, maar halverwege vorig jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:20

Ik trek het ook niet met de meeste recepten van hippe gezondheidgoeroes :o er is ook helemaal niets mis met gewone 'boerenkost', mits je er genoeg groente aan toevoegt + alles vers maakt + niet alles overgiet met kant-en-klare of zware sauzen.

Ik lust gelukkig wel alles en ben dol op nieuwe dingen proberen. Maar wij eten nog steeds voornamelijk gewone dagelijkse kost :)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:22

Goed bezig mensen!
Nu doorpakken en doorgaan! **\O/**

Ik heb met de kerstvakantie echt giga veel chocolade gekregen van allemaal mensen ivm persoonlijke omstandigheden. Weggooien of weggeven vind ik banketstaaf doordat ik het zelf gekregen heb, dus ik houd me nu netjes aan 1 of 2 stukjes per dag. Moet ook geen issue zijn qua dagbudget, zolang als ik daarnaast maar niet ga snaaien.