Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ibbel schreef:Tegelijkertijd? Dat wordt toch afgeraden?
Eerst influenza -> dan minimaal week later Covid vaccinatie.
Eerst Covid -> dan minimaal twee weken later influenza.
Dat is de regel die gehanteerd wordt overal.
Sakura789 schreef:Polly schreef:Wat er bekend is is dat ze in aanmerking komt voor de booster 6mnd na de tweede vaccinatie
Dat is jammer, vooral voor de AZ en Janssen vaccinaties die bekend minder effectief zijn.
Citaat:Wat er bekend is is dat ze in aanmerking komt voor de booster 6mnd na de tweede vaccinatie
Dat is jammer, vooral voor de AZ en Janssen vaccinaties die bekend minder effectief zijn.
Met AZ ook nog het issue dat er veel tijd tussen de eerste en tweede prik zaten. Daar hebben de Janssens niet zo last van.
Mijn moeder moet ook wachten tot januari.
Sakura789 schreef:Is er al iets bekend over AZ en de booster < 6 maanden na laatste vaccinatie? Mijn moeder is met AZ gevaccineerd en heeft haar laatste prik pas in juli gekregen. Ze komt nu niet in aanmerking voor de booster omdat ze binnen 6 maanden de laatste vaccinatie heeft gehad. Alleen wil ze wel graag de booster ivm werk met jonge (schoolgaande) kinderen.
Janneke2 schreef:Hmmmm.
Ik heb ook via de huisarts AZ gekregen, met de tweede prik in juli.
Ik heb just for fun ingelogd met mijn die-gie-dee en 'gezegd' dat ik een half jaar geleden ben ingeënt.
Naar de letter van de wet is dat op 6 januari waar.
Mij werden drie data aangeboden, de laatste op 3 januari.
Ik wacht dus nog een paar dagen, waarschijnlijk krijg ik dan een optie voor 6 of 7 januari en die neem ik dan.
Citaat:Bel ons om een afspraak te maken
Als u al een afspraak heeft ingepland of minder dan 6 maanden geleden uw laatste vaccinatie heeft gekregen, dan kunt u nu online geen afspraak maken. Bel het Landelijke Vaccinatie Afsprakennummer. Het nummer staat in uw uitnodiging.