Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 13:33

Zijn er hier toevallig mensen met de Xero Genesis?

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 17:52

Ik heb ook een vraag; wat voor sokken dragen jullie in huis nu het kouder wordt ?
Ik loop nu nog op blote voeten maar dat wordt langzaam te koud.
Mijn normale sokken zijn qua vorm eigenlijk te strak, ik gebruik nu de xl variant van mijn man maar zou graag normale maat sokken dragen die niet knellen bij je tenen.

Raamzicht

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 18:35

Help needed!! Wie heeft er tips voor stalschoenen of laarzen om beetje door de halve blub te gaan komend seizoen en liefst ook nog vegan..

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 18:45

Thami schreef:
Ik heb ook een vraag; wat voor sokken dragen jullie in huis nu het kouder wordt ?
Mijn normale sokken zijn qua vorm eigenlijk te strak, ik gebruik nu de xl variant van mijn man maar zou graag normale maat sokken dragen die niet knellen bij je tenen.

Ik draag zelden sokken, maar heb wel 2 paar hele fijne dikke Knitido merino cashmere teensokken voor de winter.

Raamzicht schreef:
Help needed!! Wie heeft er tips voor stalschoenen of laarzen om beetje door de halve blub te gaan komend seizoen en liefst ook nog vegan..

Pokeboo regenlaarzen misschien? Zijn vegan :j

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 19:08

Thami schreef:

Injinji teensokken? Die draag ik zelf graag in mijn trailrunschoenen, maar vriendin van me die veel barefoot loopt, draagt die ook vaak dagelijks. Zij heeft ook bredere voeten en gespreidere tenen gekregen van het barefoot lopen.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 19:19

Dank jullie voor de tips! Teensokken ben ik huiverig voor omdat ik een slechte bloedsomloop heb en bijvoorbeeld handschoenen ook heel snel afknellen bij mij. Kan me voorstellen dat teensokken hetzelfde effect hebben?
Ik heb liever hele losse sokken, waar mijn tenen vrijheid hebben.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 19:22

Ik vind de teensokken echt fantastisch zitten, totaal niet knellen! En knellen merk je echt wel bij 30+ kilometer afstanden hardlopen waarbij je voeten ook uitzetten door de warmte. En ik ben iemand die normaal hele koude voeten heeft, slechte bloedsomloop en dan opeens in beweging dikke rode voeten krijgt. := Ze zijn ook wel echt heel erg elastisch.

Maar anders zou ik in huis dikkere wollen sokken dragen, ik weet niet of je het merk falke kent? Die heeft hele fijne wollen slofsokken met platte zool.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 19:25

Teensokken hebben mij warmere voeten gegeven dan gewone sokken konden.
Ik draag de merino-katoenmix sokken van Knitido op koudere dagen, op in de zomer als het minder warm is en ik wel sokken nodig heb, dan draag ik sokken van alleen katoen, zonder merinowol, ook van Knitido. Ik verdraag al die soorten kunstvezel zoals coolmax etc erg slecht, daar krijg ik hitte-uitslag van, daarom heb ik die van Ininji niet geprobeerd.
Ik draag ze dagelijks thuis zonder schoenen (in de zomer ook veel helemaal blote voeten) in de herfst en winter loop ik in huis op sokken en ik draag ze ook in al mijn schoenen, ook in de niet-barefoot veiligheidsschoenen die ik deels op mijn werk moet dragen en in mijn niet barefoot paardrijlaarzen.
Draag eigenlijk nauwelijks nog gewone sokken.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 19:58

Thami schreef:
Dank jullie voor de tips! Teensokken ben ik huiverig voor omdat ik een slechte bloedsomloop heb en bijvoorbeeld handschoenen ook heel snel afknellen bij mij. Kan me voorstellen dat teensokken hetzelfde effect hebben?
Ik heb liever hele losse sokken, waar mijn tenen vrijheid hebben.

Die ervaring heb ik niet, maar die voorkeur is heel persoonlijk natuurlijk. Ik heb ook echt warmere voeten met teensokken en ben heel gevoelig voor afknellende kleding in het algemeen. Ik heb niet eens gewone sokken meer geloof ik, alleen merino liners (die draag ik veruit het meest, lekker dun) en sportsokken van Injinji en een paar wollen modellen van Knitido.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 20:11

Dank jullie voor jullie ervaringen, dan ga ik het gewoon eens proberen met de teensokken!
Mijn buurvrouw breit zelf wollen sokken, daar ga ik ook even langs.
Ik ben herstellende van een Hallux Valgus operatie, daardoor is mijn voet nog extra gevoelig nu.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 21:19

Thami, ander geluid hier : ik ben absoluut fan van teensokken maar heb in de winter echt wel gewone merinowolkousen nodig helaas. Mijn wintertenen zijn niet blij met de teensokken eens het richting november gaat.
Wat betreft niet knellen : vrouwlief zweert bij diabeteskousen (heeft geen diabetes maar kan sinds zware beenbreuk niets van druk meer verdragen op die voet).

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 06:03

Thami schreef:

Teensokken! Of als het heel koud is van die dikke oversized werksokken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 07:12

Ik ben niet zo'n liefhebber van teensokken, al die stof rondom en tussen je tenen....tenen horen gewoon tegen elkaar aan te liggen vind mijn zenuwstelsel :j

Ik heb brede voeten maar heb altijd gewoon van die standaard katoenen sokken als er bvb. een aanbieding is bij de Lidl of Zeeman ofzo. Dan neem ik meteen 10 paar dezelfde mee zodat je nog nieuwe paren kan maken als de gaten er in beginnen te vallen :=

Ik heb altijd wel een klein teentje over qua breedte van mijn voeten maar die sokken rekken gewoon mee.

Voor in huis heb ik ook wel Falke Cosyshoe sokken / sloffen die erg fijn zijn. Voorheen niks maar sinds het dure gas is de vloerverwarming een heel stuk lager gegaan.... -O-

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 07:21

@pmarena ik houd ook helemaal niet van teenslippers bijvoorbeeld en heb ook wintertenen. Maar ik zag op de site van knitido als tussenvariant de tabi sokken staan, een want model! Misschien is dat nog een goede optie.
Kennelijk zijn teensokken wel goed bij hallux valgus, dus ook daarvoor ( andere voet ook betroffen) wel benieuwd.
En anders ga ik voor comfi Falke huissokken denk ik.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 07:32

Schoenen met alleen een aparte grote teen vind ik wel fijn :j

Maar niet tussen al die teentjes hoor.....

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 07:51

Ik vind de falke cosy shoes heerlijk!

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 10:34

black_kelpie schreef:
Raamzicht schreef:

Pokeboo regenlaarzen misschien? Zijn vegan :j

Dank!! Die zien er wel koud uit! Misschien meer in de richting van een fijne stal / paddock schoen? Iemand nog ideeen?

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 10:42

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 14:56

Heeft iemand ervaring met Groundies?

Heb voor het eerst daar barefoot schoenen besteld omdat mn kleine teen vaak knelt in normale schoenen, maar het valt een beetje tegen… Mijn kleine teen zit nog steeds tegen de zijkant en mijn voeten zijn niet super breed oid. Delen jullie deze ervaring? Wat zijn andere merken die wellicht wat breder zijn, nog betaalbaar en het liefst ook nog een beetje stijlvol (daardoor koos ik voor groundies.)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 15:02

Heb je wel de ‘goede’ variant besteld? Groundies heeft tegenwoordig ook smallere neuzen, onder het mom van meer marktconforme schoenen te kunnen verkopen.

Maar Groundies zijn sowieso niet enorm breed. Er zijn veel bredere merken, o.a. Belenka.
Ik draag nu Fleeters, die zijn ook leuk om te zien vind ik. Alleen ietsje minder budget vriendelijk, helaas.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 15:16

Ik heb een paar Groundies die heerlijk lopen.

Heb ik tweedehands via Facebook besteld, na mijn eerste positieve ervaringen met de Vivobarefoot Trackers bij Barefoot&More gekocht, wilde ik niet direct veel geld uitgeven en wel een paar wat nettere schoenen hebben.

Ik weet idd wel dat Groundies ook een normale leest heeft, naast de BF leest.

Die van mij zijn overduidelijk breder dan normale schoenen, die laatste kan ik echt niet meer aan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 16:34

Ik heb vorig jaar een aantal Groundies in de sale besteld. Maar weer teruggestuurd want helaas te smal. Hier past BeLenka wel prima. VivoBarefoot te smal. Koel gaat ook goed.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 17:15

Koel valt over het algemeen ook breder idd :j

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 17:50

Mijn Koel vallen smaller dan mijn Groundies.
Dat is dan ook wel bijzonder, als ik dat zo lees hier.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 18:39

Per model kan het verschillen :j