Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 19:19

Ja, avondklok vanaf zaterdag en begint om 21.00. Her is me niet duidelijk of de eindtijd ook 30min opschuift.
Laatst bijgewerkt door secricible op 21-01-21 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 19:20

Ik denk dus omdat je hersenen tot je 25e oid nog sterk in ontwikkeling zijn. En dus de schade op lange termijn groter kan zijn.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 19:38

secricible schreef:
Ja, avondklok vanaf zaterdag en begint om 21.00. Her is me niet duidelijk of de eindtijd ook 30min opschuift.

De eindtijd blijft hetzelfde.

Ben zelf teleurgesteld. Je kunt nl prima ergens gaan borrelen en zelfs eten en om 21 uur terug zijn.

Suzanne F.

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 19:40

Eens. Dit slaat nergens op. Doe het dan gewoon niet. Zoveel mensen zijn er niet meer op straat nu om 21.00 nu de horeca dicht is.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 19:42

Suzanne F. schreef:
Eens. Dit slaat nergens op. Doe het dan gewoon niet. Zoveel mensen zijn er niet meer op straat nu om 21.00 nu de horeca dicht is.

Ik zie best veel jongeren in groepen rondhangen na 21 uur hoor. Nou, ik ben blij met dat uurtje laten pff.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 19:50

Suzanne F. schreef:

Die zitten binnen bij elkaar te feesten vandaar de avondklok. Dan moeten ze voor negen uur thuis zijn.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 19:52

Ik ben ook blij met dat uurtje en ik ben vooral blij met alle andere toezeggingen die zijn gedaan en zaken die naar voren zijn gekomen. Zoals 24/7 vaccineren wanneer dat kan, wetgeving voor quarantaineplicht en om 'niet thuiswerkende bedrijven' aan te pakken, vliegverbod etc.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 19:56

bigone schreef:
Suzanne F. schreef:

Die zitten binnen bij elkaar te feesten vandaar de avondklok. Dan moeten ze voor negen uur thuis zijn.

Of tot 04.30.

Ik denk ook dat dit niks gaat uithalen. Maar als het wel zo is, is dat fijn voor de zorg

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 19:57

Voor zover ik er als Belg natuurlijk iets mee te maken heb, vind ik 21 uur heel schappelijk. Dan heb je al wat meer ruimte om noodzakelijke dingen gedaan te krijgen zonder dat iedere dag een race tegen de klok wordt.

Urielle, maar dat gaan borrelen wordt dan toch aan banden gelegd door de regel van max. aantal bezoekers?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 19:59

Ik ben blij met die 21.00, dat is een stuk beter te doen dan 20.00.
Hebben we genoeg tijd om de paarden na werk te verzorgen en we hoeven ze maar ietsje vroeger te voeren...

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 20:02

Je kunt ook prima tussen 16.00 en 20.00 borrelen in het weekend. En als student/jongere altijd, wij deden ook ontbijtborrels :D. En het scheelt denk ik inderdaad best veel gehaast voor mensen uit hun werk en kinderen liggen vaak zo rond 8 uur wel op bed, dus dan kunnen de ouders nog even naar buiten.

Ik denk dat het aantal bezoekers sowieso meer gaat doen dan de avondklok.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 20:27

Gini schreef:
Voor zover ik er als Belg natuurlijk iets mee te maken heb, vind ik 21 uur heel schappelijk. Dan heb je al wat meer ruimte om noodzakelijke dingen gedaan te krijgen zonder dat iedere dag een race tegen de klok wordt.

Urielle, maar dat gaan borrelen wordt dan toch aan banden gelegd door de regel van max. aantal bezoekers?

Je mocht hier nu ook maar twee bezoekers per dag ontvangen. Veel jeugd ging gezamelijk feesten of huurden gezamelijk vakantiehuizen om oud en nieuw te vieren. Dus denk niet dat de jeugd zich iets van de regels aantrekt. Maar heel begrijpelijk, ze hebben het ook enorm zwaar :D :+ _O-

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 20:29

Mindim, wil je aub kappen met constant iedereen over een kam scheren en die nare toon? Je beledigd er mensen mee. We weten nu wel dat jij vind dat ze het niet zwaar vinden, een keer is genoeg.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 20:30

Mindim schreef:
Gini schreef:

Je mocht hier nu ook maar twee bezoekers per dag ontvangen. Veel jeugd ging gezamelijk feesten of huurden gezamelijk vakantiehuizen om oud en nieuw te vieren. Dus denk niet dat de jeugd zich iets van de regels aantrekt. Maar heel begrijpelijk, ze hebben het ook enorm zwaar :D :+ _O-

Jeugd is ook de kinderen die het idd heel zwaar hebben
Meer meldingen mishandeling en bv groep 8 die naar VO moeten en geen idee hebben waar
Geen ritme en voor de jeugd is dat zeker heel zwaar..
Hoop ook dat de basisschool weer snel open kan
Daar blijf ik net liefde wel voor binnen savonds

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 20:36

Mindim schreef:
Gini schreef:

Ja echt joh, uitschot van de maatschappij is het. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 20:42

Echwel schreef:
Meer meldingen mishandeling en bv groep 8 die naar VO moeten en geen idee hebben waar

Ik heb het niet over kinderen, serieus niet, ik weet dat sommige kinderen het thuis enorm zwaar hebben en die zijn nog heel erg afhankelijk van hun ouders voor werkelijk alles.
Mijn zoon is 14 en heeft online les met camera aan, een meisje is er nooit, want ze hebben geen wifi thuis, andere kinderen zitten net wakker met de laptop in bed hun broertje of zusje onder controle te houden. Kinderen vind ik wel iets anders dan de 18 plussers, welke ik bedoel met jeugd.
Het stoort me enerzijds dat ze zich profileren als hebbende het zwaar, maar tevens veel in het nieuws komen door een piek in de verspreiding te geven door zich niet aan de regels te houden en te feesten. En ze zijn op een leeftijd dat ze heus het een en ander wel begrijpen.
In mijn directe omgeving hebben we ze van 14, 15, 18 en 20 , de oudste twee studeren en....feesten en zien veel vrienden en vriendinnen.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 20:46

sureido schreef:
bigone schreef:

Of tot 04.30.

Ik denk ook dat dit niks gaat uithalen. Maar als het wel zo is, is dat fijn voor de zorg

Ik denk dat andere landen imiddels wel hebben aangetoond dat het wel degelijk werkt. Waarom doet NL zo moeilijk? Pfff wat een bevalling steeds. Mondkapjes een bevalling van 9 maanden. Nu weer die avondklok. Lijkt wel of de discussie en gelijk zien krijgen belangrijker zijn dan het verslaan van een pandemie.
En die intelligente lockdown die toch niet zo intelligent bleek te zijn...

Misschien moet het grote eigen IK eens in totale lockdown.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 20:46

Gini schreef:

Dat is alleen een advies, geen verbod.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 20:47

sureido schreef:
Mindim, wil je aub kappen met constant iedereen over een kam scheren en die nare toon? Je beledigd er mensen mee. We weten nu wel dat jij vind dat ze het niet zwaar vinden, een keer is genoeg.

Ik reageer op een post van Gini en wat zeg ik nu wat niet klopt dan? Dat laatste was als grap bedoeld, vandaar de clown, op een eerdere reactie van Gini.

Als je dit al een nare toon vind en beledigend, dan snap ik opeens waarom studenten het lastig vinden allemaal, dank voor het heldere inzicht.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 20:47

... er zijn ook studenten die zich er wel aan houden. En die hebben niet zoals “jullie generatie” een gezin, groot huis en een tuin. Die wonen alleen, op een kleine ruimte. Inkomsten vallen weg, hobby’s, studeren al een jaar thuis. Nee hoor die ouderen die opeens hun kinderen zelf moeten opvoeden ipv in de Opvang dumpen die zijn zielig. Poeh de hele dag financieel stabiel in je grote huis zitten. Gezellig met je partner en kinderen. Samen spelletjes doen of eropuit. Medelijden hoor.

Nog zieliger dan die bejaarden die ook thuis zitten. Maar wél voor hun eigen gezondheid. En niet net als ik voor de gezondheid van een ander.

Zal aan jullie denken als ik mijn kans op een koophuis zie verdwijnen.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 21-01-21 20:49, in het totaal 4 keer bewerkt

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 20:48

Mindim schreef:
Echwel schreef:

Ik heb het niet over kinderen, serieus niet, ik weet dat sommige kinderen het thuis enorm zwaar hebben en die zijn nog heel erg afhankelijk van hun ouders voor werkelijk alles.
Mijn zoon is 14 en heeft online les met camera aan, een meisje is er nooit, want ze hebben geen wifi thuis, andere kinderen zitten net wakker met de laptop in bed hun broertje of zusje onder controle te houden. Kinderen vind ik wel iets anders dan de 18 plussers, welke ik bedoel met jeugd.
Het stoort me enerzijds dat ze zich profileren als hebbende het zwaar, maar tevens veel in het nieuws komen door een piek in de verspreiding te geven door zich niet aan de regels te houden en te feesten. En ze zijn op een leeftijd dat ze heus het een en ander wel begrijpen.
In mijn directe omgeving hebben we ze van 14, 15, 18 en 20 , de oudste twee studeren en....feesten en zien veel vrienden en vriendinnen.

Wat praat jij een onzin zeg Mindim.
De ene jongere is toch de andere niet.

Ik ben 22 en zie een heleboel mensen van mijn leeftijd om me heen die zich netjes aan de regels houden en er ontzettend doorheen zitten door de hele situatie.
En hiermee zeg ik niet dat er geen mensen zijn die het zwaarder hebben.

Maar goed, hier ging dit hele topic niet over. Kon het alleen niet laten om hier even op te reageren.

Ben blij dat de tijd nog iets is opgeschoven :D
Laatst bijgewerkt door Felien_Kyra op 21-01-21 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 20:48

Pareltjes schreef:
Ik denk dat andere landen imiddels wel hebben aangetoond dat het wel degelijk werkt. Waarom doet NL zo moeilijk? Pfff wat een bevalling steeds. Mondkapjes een bevalling van 9 maanden. Nu weer die avondklok. Lijkt wel of de discussie en gelijk zien krijgen belangrijker zijn dan het verslaan van een pandemie.
En die intelligente lockdown die toch niet zo intelligent bleek te zijn...

Misschien moet het grote eigen IK eens in totale lockdown.

Amen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 20:52

Mindim je kinderen zullen het vast leuk vinden dat je de jeugd en studenten een nutteloze en achterlijke groep vindt. Hoop dat ze meer empathie heeft dan jij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 20:55

MarlindeRooz schreef:
Mindim je kinderen zullen het vast leuk vinden dat je de jeugd en studenten een nutteloze en achterlijke groep vindt. Hoop dat ze meer empathie heeft dan jij.

Kijk en dit is een persoonlijke aanval. Ik noem de jeugd als geheel, welke veel in het nieuws komen. Ik noem niemand persoonlijk, ik noem ook niemand achterlijk of nutteloos. Dat maak jij er van. Discussie prima, maar als je niet op de bal kan spelen, dan houdt het op.

Citaat:
... er zijn ook studenten die zich er wel aan houden. En die hebben niet zoals “jullie generatie” een gezin, groot huis en een tuin. Die wonen alleen, op een kleine ruimte. Inkomsten vallen weg, hobby’s, studeren al een jaar thuis. Nee hoor die ouderen die opeens hun kinderen zelf moeten opvoeden ipv in de Opvang dumpen die zijn zielig. Poeh de hele dag financieel stabiel in je grote huis zitten. Gezellig met je partner en kinderen. Samen spelletjes doen of eropuit. Medelijden hoor.

Nog zieliger dan die bejaarden die ook thuis zitten. Maar wél voor hun eigen gezondheid. En niet net als ik voor de gezondheid van een ander.

Zal aan jullie denken als ik mijn kans op een koophuis zie verdwijnen.

En als je mij generaliseren verwijt, wat is dit dan..

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 20:58

Mindim schreef:
sureido schreef:

Ik reageer op een post van Gini en wat zeg ik nu wat niet klopt dan? Dat laatste was als grap bedoeld, vandaar de clown, op een eerdere reactie van Gini.

Als je dit al een nare toon vind en beledigend, dan snap ik opeens waarom studenten het lastig vinden allemaal, dank voor het heldere inzicht.

Ik ken echt niemand die een vakantiehuis gehuurd heeft met oud en nieuw en ik ken héél veel mensen in de categorie 18-25. Daarbij zeg je dat jeugd zich niks van regels aantrekt.

Dus vraag je nu serieus wat niet klopt aan je reactie?

Alles zo’n beetje misschien? :')

Verder eens met MarlindeRooz.
.