Jennyj01 schreef:@vayo. Dan moet je nog even geduld hebben. Er komt vast een vaccin wat bij de apotheek besteld kan worden en door de assistente van de huisarts kan worden gezet. Die zet het dan keurig in je dossier. En je kan dan ook het stickertje in het gele boekje met stempel krijgen. Zoals het eigenlijk hoort met vaccinaties
Daar ga ik niet op wachten. Het is geen reden voor mij om het uit te stellen. Ik zit bij de eerste groep en wil hem juist graag hebben. Ik vind het gewoon alleen vreemd en wat vervelend dat dit niet geregeld is.
Die 1,5 meter afstand en beperkt aantal mensen uitnodigen vind ik eigenlijk alleen vervelend met vrienden en familie. Wij zullen onderling echt niet liegen over wel of niet gevaccineerd zijn. Zodra ik en een vriend of familielid beide zijn ingeënt, zie ik geen reden meer tot afstand van elkaar houden.
Ook neem ik aan dat ik niet meer in quarantaine hoef als ik nauw in contact ben geweest met een besmet iemand. Daarin zullen ze me op mijn woord moeten geloven dat ik gevaccineerd ben.
Het is vooral als straks gevraagd gaat worden om een bewijs van vaccinatie. En ze besluiten straks om dat bewijs in zijn geheel niet meer af te geven.
Of stel ik word ziek na de vaccinatie. Of ik krijg een flinke bijwerking. Hoe ''bewijs'' ik bij mijn huisarts of in het ziekenhuis dat ik gevaccineerd ben en met welk middel?
Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat je iets krijgt dat je in zo'n situatie kunt tonen aan een arts. Of dat het in je medisch dossier staat. En als dat laatste zo is, dan vind ik dat ik ook het recht heb om dat in te kunnen zien en een uitdraai van te kunnen maken.
Zo ben ik ook benieuwd of op mijn oproep straks staat met welk middel ik gevaccineerd word. Ondanks dat ik er wel vertrouwen in heb, lijkt het mij mijn recht om dat te weten en de bijsluiter door te kunnen lezen.