Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 11:30

Blussem schreef:
lenaa_tje schreef:
Gaas? Dan werkt het toch niet?

Daar gaat ook niet om, zolang op deze manier aan de wet voldoet is het helemaal prima.

Maar dat voldoet het dus niet

Citaat:
Een mondkapje moet de neus en mond volledig bedekken en het moet ontworpen zijn om de verspreiding van virussen tegen te gaan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 11:32

Je zal zien dat de grenzen worden opgezocht van wat wel en niet een mondkapje is.

Ik moet trouwens bij de kassa altijd even het mondkapje losmaken anders herkent mijn telefoon mij niet en kan ik niet betalen met Apple Pay.

Mungbean

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 11:35

Tot zo ver: vliegen is veilig.
Op een vlucht van Dubai naar Auckland heeft iemand 7 medepassagiers aangestoken ondanks negatieve test en mondmaskers.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 11:38

Sizzle schreef:
Op een vlucht van Dubai naar Auckland heeft iemand 7 medepassagiers aangestoken ondanks negatieve test en mondmaskers.

Tja dat moet dan iemand geweest zijn zonder symptomen maar blijkbaar kan je dus ook negatief testen en toch een verspreider zijn. Mondmaskers beschermen sowieso niet. Het virus komt via de lucht in je ogen terecht. Mondmasker zou alleen moeten helpen bij de persoon die besmet is en het zo minder kan verspreiden. Maar in een vliegtuig eet je ook dus diegene zal het gewoon verspreid hebben via de luchtcirculatie.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 11:41

Het gaat om 2 rijen ervoor en erachter.
Dat dit zo werkt was al jaren bekend van infectie studies met influenza en TBC. Toch besloot men afgelopen zomer dat deze kennis voor covid ‚niet waar‘ was. Nou voila, met wetenschap valt niet te spotten ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 11:42

Heb je een bron trouwens? Zie het nergens staan.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 11:44

Suzanne F. schreef:
Je zal zien dat de grenzen worden opgezocht van wat wel en niet een mondkapje is.

Ik moet trouwens bij de kassa altijd even het mondkapje losmaken anders herkent mijn telefoon mij niet en kan ik niet betalen met Apple Pay.

Met de faceshield zijn ze anders wel duidelijk kunnen ze de lijst ook uitbreiden met wat wel en niet mag.
Vind het in Duitsland wat dat betreft makkelijker waar gewoon meer mag. Of dat goed helpt of niet, wel makkelijker

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 11:45

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 12:22

Even een vraagje aan de Nederlanders. Welke code heeft België voor jullie en moeten jullie als je naar België komt voor een dagje in quarantaine als je terug thuis bent?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 12:26

petraaken schreef:
Even een vraagje aan de Nederlanders. Welke code heeft België voor jullie en moeten jullie als je naar België komt voor een dagje in quarantaine als je terug thuis bent?

Oranje en het advies is 10 dagen. Of er uitzonderingen zijn voor grensprovincies weet ik niet.

Oranje is dan alleen noodzakelijke reizen

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 12:35

Morrie schreef:
nee, ik woon gelukkig niet in Amsterdam......
.

Ik gelukkig wel.
Ik zou dan weer niet kunnen wonen waar een vve van die bizarre regels heeft.
Dan maar onze tegendraadse eigenwijze soms arrogante stad.

Afbeelding

Er zijn hier straten waar elk huis er zoals dit uitziet en dan ook dan een dak van knipperende lichtjes over de straat....
Dat is dan weer een beetje het andere uiterste vind ik. Mag van mjb iets minder maar kan er ook wel om lachen

Oh ja on topic.
Denk dat wij dit jaar ook gelijk na sinterklaas voor de kerstboom gaan in plaats van een week voor kerst oid.
Beetje gezelligheid.

Wij vieren het dit jaar met 'n viertjes, geen familie behalve ons gezin.

Zoals m'n schoonouders zeggen. Die paar maanden tot het vaccin houden we ook nog wel uit.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 12:36

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 12:40

Sizzle schreef:

:+
Een vliegtuig had toch van die speciale filters waardoor het virus gedood werd ? :=

Ik dacht trouwens dat Nieuw-Zeeland de grenzen nog steeds dichthield ? Maar dat is ook alweer verleden tijd blijkbaar.

Bij mijn achterbuur 3 van de 4 gezinsleden positief getest. De oude moeder is flink ziek, de 2 anderen ( ook al bejaard ) hebben tot nu toe nog niks van klachten.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 12:41

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 13:03

Suzanne F. schreef:

Kun je telefoon niet ontgrendelen met een code?
Normaal Face ID met mondkapje heb ik een code nodig.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 14:13

Sizzle schreef:
Suzanne, mag het duits zijn? Het was namelijk een Zwitser maar meestal worden links in een andere taal dan NL of Engels slecht gewaardeerd op bokt.

https://www.tagesanzeiger.ch/wie-ein-sc ... 7727092749

https://www.20min.ch/story/schweizer-st ... 6870036142

Ik heb na de eerste golf toen ze vliegen mysterieus tot veilig verklaarde de link naar een wetenschappelijk artikel gepost voor andere ziekten maar ik heb even geen zin om dat terug te gaan zoeken.

Dat heb ik toen gelezen en gedacht, dat gaat niet werken. Snap ook niet dat mensen denken dat vliegen, urenlang, veilig is. Deze persoon heeft dan mensen besmet die vlakbij zaten dus de luchtverversing in vliegtuigen werkt wel( anders was iedereen besmet) maar dus lang niet genoeg.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 14:19

petraaken schreef:

Oranje, maar ik ga als grensbewoner er wel gewoon tanken en preparé halen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 14:21

Winkelen en wandelen mag niet want is niet-noodzakelijk. :)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 14:24

Sizzle schreef:

Dat is blijkbaar al oud nieuws van begin juli:
https://www.thenationalnews.com/uae/tra ... -1.1044487

Valt mij persoonlijk nog mee dat er zo weinig van dit soort berichten zijn. Mensen schijnen tijdens de vlucht hun mondkapjes vaak onder hun neus/kin te hangen omdat ze eten/drinken. En mensen zitten met hun handen vaak aan al die rugleuningen als ze naar de wc lopen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 14:24

Neonlight schreef:
Winkelen en wandelen mag niet want is niet-noodzakelijk. :)

Als ik jou website invul mogen de Belgen dat anders om wel. Zijn ze binnen 48 uur terug hoeven ze niet in quarantaine en een formulier in te vullen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 14:29

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 14:30

Ja lenaa_tje, maar de vraag ging over Nederlanders die naar België gaan. :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 14:37

Popstra schreef:

Jawel, het kabinet probeert eigenlijk al maanden een evenwicht te vinden tussen bestrijding van covid en het niet compleet in laten storten van de economie. Of dat de juiste weg is zal nog wel blijken in de toekomst.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 14:40

Is een black friday zo belangrijk dan? Paar jaar terug was dat er nooit.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 14:40

Dat weten we echt niet, of ze dat proberen. En nog minder of ze dat een beetje zinnig doen. Ik snap er in elk geval niks van maar er is ook niets te snappen want er is nergens uitleg of dialoog mogelijk.