Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 20:58

Roosch schreef:
Je hebt gelijk, bedankt voor de peptalk. <3

No problem, was ook weer even goed voor mezelf. Ik zat er ook beetje doorheen, dus door jou te motiveren motiveer ik mezelf ook *\o/*
We can do this!

Daarnaast wil ik even zeggen dat ik dit topic echt zo enorm waardeer! Paar jaar geleden ook al in zo'n topic gezeten, waarbij ik dus ook ts heb ontmoet en dat was zooo fijn! Nu kwam het echt precies op het juiste moment! *\o/*

Butterfly

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 21:05

TS is een beetje stil op het moment, even wat andere dingen aan mijn hoofd. Ik probeer wel op mijn eten te blijven letten, maar sta even niet op de weegschaal. Moet ik trouwens sowieso niet doen met dit weer _O- dus dat komt goed uit.

landvrouw, wat fijn! We hebben toch de saaie sportschool een beetje gezelliger gemaakt toen :)) en las dat je ook een hele mooie min had op de weegschaal *\o/*

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:09

Heerlijk topic dit inderdaad.

Roosch wat zie je er waanzinnig goed uit :D! En mooi motivatie materiaal voor mij en anderen.

Ik ben afgelopen weekend een weekend weg geweest met vrienden en had met mijzelf afgesproken dat het even gewoon genieten was. Maar daar uit blijkt nu wel dat ik nog een lange weg te gaan heb wat betreft mindset en afvallen. De rem is er dan helemaal af en er wordt niet eens over na gedacht wat ik in mijn mond stop. In mijn ogen is het verschil nu veel te groot tussen: 'Opletten met wat ik eet' en 'de lijntjes laten vieren'.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik was blij dat er maar 1 kilo bij was gekomen. Denk dat ik aankomen vrijdag gelijk ben gebleven met vorige week en daar ben ik tevreden over *D.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:36

Ja, heel fijn topic is dit! <3

Inderdaad de cheat days, dat is wel een flinke uitdaging. Ik spuug ook niet in een alcoholische versnapering, maar ben wel van mening dat je ook zo nu en dan eens moet genieten. Dan maar een paar weken langer erover doen om er te komen. Plus cheat days zijn goed voor de stoelgang. :')

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:42

Ik heb het weekend ook echt teveel gegeten/gedronken. Ik eet dan vandaag wel echt minder, soort van balansdag..

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:55

DeMolenhoek schreef:
Af en toe moet je kunnen zondigen knudd!

Even specifiek reageren op dit, ik zie het absoluut niet als zondigen, want voor mij klinkt het dan alsof het iets slechts is, terwijl het dat helemaal niet is! :D En zo wil ik het liefst naar alles kijken, niks zondigen, maar lekker genieten met mate *\o/*

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 23:17

Janneke2 schreef:
Klopt.
Gesteld dat je lichaam handig is mbt vetverbranding, is het heerlijk om eiwitten plus gezonde vetten te eten: geen honger en je verbruikt gewoon de reservevoorraden.

(Goed nieuws: daar kun je je lichaam bij helpen.)

Maar teveel eiwitten vinden je nieren niet leuk.. (understatement). Kijk daar wel mee uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 23:23

Knudd schreef:
DeMolenhoek schreef:
Af en toe moet je kunnen zondigen knudd!

Even specifiek reageren op dit, ik zie het absoluut niet als zondigen, want voor mij klinkt het dan alsof het iets slechts is, terwijl het dat helemaal niet is! :D En zo wil ik het liefst naar alles kijken, niks zondigen, maar lekker genieten met mate *\o/*

Mooie instelling :j

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 05:01

Knap van iedereen die afgevallen is! ik ben 200 gram afgevallen afgelopen week :+

moet zeggen dat ik ook nog erg veel honger heb gehad, met name 's nachts als ik aan het werk ben. Heb een zeer grote behoefte aan koolhydraten -O- geen idee waar dat vandaan komt maar het lijkt wel of ik niet gevuld raak van eiwitten en vetten.

Afgelopen weekend wel gezondigd want hadden een verjaardags-BBQ. Helaas vannacht (zojuist) best wat gegeten weer, kwam ik aan met m'n bakje kwark, tomaat en leftover broccoli van gisterenavond. Die zijn dus niet op...

Roosch: echt heel knap van je, je ziet er goed uit!
Ik zag ergens voorbij komen dat er iemand onder de 110 is gekomen, Jeeeej! *\o/*

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 06:32

Ik snap echt niks can die weegschaal af en toe... Gister was ik o.4 kg bijgekomen ten op zichte van vrijdag. Ik wilde even weten wat zo'n weekend nu eigenlijk aanricht.
Dus mijn vriend zei nu moet je morgen eigenlijk weer even erop want dit kan een vertekend beeld zijn..
Denk dat ik er morgen maar weer op moet, want nu geeft oe 2.2 kg minder aan als gister.. zou super tof zijn, maar ergens klopt er iets niet _O-

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 07:14

landvrouw schreef:
Ik snap echt niks can die weegschaal af en toe... Gister was ik o.4 kg bijgekomen ten op zichte van vrijdag. Ik wilde even weten wat zo'n weekend nu eigenlijk aanricht.
Dus mijn vriend zei nu moet je morgen eigenlijk weer even erop want dit kan een vertekend beeld zijn..
Denk dat ik er morgen maar weer op moet, want nu geeft oe 2.2 kg minder aan als gister.. zou super tof zijn, maar ergens klopt er iets niet _O-

Vocht vasthouden! :D Ik heb het dat ook. Was gister 1,5 kilo zwaarder dan vandaag.

Ik kan het inmiddels van tevoren al weten.. Ik plas altijd voor het wegen en daarna ga ik staan voor ik iets eet of drink in de ochtend. Weinig plassen dan ben ik gewoon een kilo zwaarder omdat ik die dag vocht op sla :')

Dus die 2.2 kan best kloppen :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 07:34

Hier precies hetzelfde. Ik had verwacht dat ik vandaag wel flink wat minder zou wegen, maar het was maar 0,1. Normaal moet 1 a 2x per nacht naar de wc en nu alleen vanmorgen was het maar een beetje plus dat men ring moeilijker af gaat.

Dit topic ben ik ook heel blij mee. Ik voel me hier "thuis". Voor mijn gevoel niemand die raar staat te kijken omdat ik 120 kilo weeg.. :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 07:40

Het kan ook gewoon aan je weegschaal liggen. Sommigen zijn mega gevoelig, verzet je weegschaal 10cm en ga er nog eens op staan en het scheelt ook 2 kilo. Ik zet hem altijd op een bepaalde tegel tegen de lijntjes aan :+ Ik heb ook nog een analoge weegschaal, die is altijd betrouwbaar.
2 kilo vocht vast houden in 1 dag is ook bijna onmogelijk.. Dat zou betekenen dat wanneer je 2 liter water drinkt, je totaal niet plast en die complete 2 liter vast houdt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 09:08

Idd, de weegschaal verschuiven scheelt soms zo een paar ons..
Ik weeg niet meer iedere dag, demotiveert mij teveel als het dan tegenvalt, ook al ben ik ook heel nieuwsgierig :+
Ik eet nu eigenlijk helemaal geen suikers meer en merk dat ik echt zoveel meer energie heb, echt bizar wat suiker met je doet!

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 09:15

Hier zondag een gourmet gehad, me wel beetje ingehouden maar niet supergoed opgelet, nu weer door met de strijd!

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 09:46

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die dit wel eens ervaart.. Blijf nu gewoon weer van de weegschaal af tot vrijdag. Vrijdag = weegdag!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 11:31

Vrijdag is hier ook weegdag, maar ik weeg nog steeds iedere dag om te kijken hoe mijn lichaam reageert. Moet het eigenlijk ook afleren, maar ben veel te nieuwschierig haha

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 11:48

Uiteindelijk vertelt je kleding meer dan de weegschaal. :)

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 13:28

Wat dat betreft is Roosch wel een heel goed voorbeeld *\o/*

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 14:45

Butterfly schreef:
Wat dat betreft is Roosch wel een heel goed voorbeeld *\o/*

Ahhh wat lief <3 <3

Ik vraag me oprecht af of ik ooit nog op de weegschaal ga staan. :') het verbreken van die relatie was toch wel een goede keus.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 14:49

Ben je dan echt niet benieuwd Roosch? Ik zou uiteindelijk als ik me goed voel toch wel willen weten wat dat getalletje zegt haha

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 14:52

Op dit moment niet. Het gaat me echt om hoe ik me voel, eruit zie etc. Heb echt problemen gehad met die weegschaal en wil mijn zelfvertrouwen en wellbeing niet laten afhangen van zo een stom cijfertje op de weegschaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 14:54

Nou Roosch, ik zou het ook wel weten, de weegschaal de deur uit :D Super toch hoe je eruit ziet en je voelt, dat is idd het allerbelangrijkste :j

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 15:11

ik weeg elke dag, zit zo in het ritme 's ochtends.. wc, weegschaal, douchen.. ondanks een mindere dag gister was er toch niets bij gekomen gelukkig. paar dagen stabiel op de 99.2.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 15:17

Relaxed schreef:
Nou Roosch, ik zou het ook wel weten, de weegschaal de deur uit :D Super toch hoe je eruit ziet en je voelt, dat is idd het allerbelangrijkste :j

Ja in het kader van liever geen relatie dan een ongezonde relatie: hoppa. :')