Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tokedri schreef:Kinke schreef:heeft een bedrijfsarts daar wettelijk iets over te zeggen? Die bedrijfsarts wordt ingehuurd door het bedrijf.
Ja dacht ik ook
Heb stevige gesprekken erover gehad binnen t team en met manager maar helaas bedrijfsarts beslist
Shadow0 schreef:Voor medewerkers in de zorg die tegen muren aanlopen: ik hoop dat jullie je niet bezwaard voelen om dit via vakbond, MR/OR, beroepsverenigingen en desnoods de media aan de orde te stellen.
Meewerken en loyaal zijn aan je organisatie is goed, maar als je je werk niet goed of verantwoord kunt doen doordat er ergens bureaucratische barrieres zijn dan moeten er mensen opstaan om dat te doorbreken. Als iedereen het accepteert verandert het waarschijnlijk niet.
(En het gaat om echt wezenlijke dingen: als je geen goede zorg meer kunt leveren, of als je bang bent mensen te besmetten of zelf ziek te worden in risicovolle situaties.)
raket schreef:Tokedri had ik ook inderdaad.
Bij ons wordt wel redelijk makkelijk getest.
Ziekenhuis doet ook veel onderzoek. Laborante kreeg bijna een rolberoerte toen ze zag dat ik voor de covid studie kwam. Die had niet door dat ze die uitvoeren bij herstelde medewerkers.
raket schreef:Ik werd er ook gek van. Ik vond honing-eucalyptus brokken en dat hielp een beetje.
Ik heb het redelijk lang gehad, maar ik hoest ook makkelijk vanwege astma.
Glaasje ouzo helpt ook. Alleen de drank was geen aanrader.