Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:52

Verantwoordelijkheden worden net zolang verdund en verdeeld tot niemand ze meer heeft... :\

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:02

Kinke schreef:
heeft een bedrijfsarts daar wettelijk iets over te zeggen? Die bedrijfsarts wordt ingehuurd door het bedrijf.

Ja dacht ik ook
Heb stevige gesprekken erover gehad binnen t team en met manager maar helaas bedrijfsarts beslist

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:02

Shadow0 schreef:
Verantwoordelijkheden worden net zolang verdund en verdeeld tot niemand ze meer heeft... :

Dat ja -O-

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:09

Het personeel in het tehuis waar mijn moeder woont, is vorige week pas getest. Dat had ook eerder gekund. Ze liepen zonder enige bescherming van de ene kamer naar de andere.
De test van m’n moeder was maandag aangevraagd en vrijdag pas uitgevoerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:09

tokedri schreef:
Kinke schreef:
heeft een bedrijfsarts daar wettelijk iets over te zeggen? Die bedrijfsarts wordt ingehuurd door het bedrijf.

Ja dacht ik ook
Heb stevige gesprekken erover gehad binnen t team en met manager maar helaas bedrijfsarts beslist

Al subtiel bij de bedrijfsarts gevraagd naar de klachtenprocedure? Gemeld bij beroepsvereniging? https://ggdghor.nl/thema/testen-covid-19/

Juist hiervoor hebben ze de testcapaciteit voor de zorg verruimd. Zodat mensen zoals jij goed hun werk kunnen doen met kwetsbare groepen. -O-

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:16

Wat bizar dat het via die weg moet. Blij dat ik hier gewoon de ggd kan bellen en dan probleemloos een test kan laten doen.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:30

Kimbers schreef:
Wat bizar dat het via die weg moet. Blij dat ik hier gewoon de ggd kan bellen en dan probleemloos een test kan laten doen.

Je belt zelf de ggd?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:35

Ja, dan vullen ze een formulier in en krijg ik via de mail informatie waar en wanneer ik de test kan laten doen. Enkele weken geleden gedaan. In Groningen zijn ze er erg makkelijk mee.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:50

Het per regio anders hoe het beleid van de GGD is. Heel krom.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 21:45

Voor medewerkers in de zorg die tegen muren aanlopen: ik hoop dat jullie je niet bezwaard voelen om dit via vakbond, MR/OR, beroepsverenigingen en desnoods de media aan de orde te stellen.
Meewerken en loyaal zijn aan je organisatie is goed, maar als je je werk niet goed of verantwoord kunt doen doordat er ergens bureaucratische barrieres zijn dan moeten er mensen opstaan om dat te doorbreken. Als iedereen het accepteert verandert het waarschijnlijk niet.

(En het gaat om echt wezenlijke dingen: als je geen goede zorg meer kunt leveren, of als je bang bent mensen te besmetten of zelf ziek te worden in risicovolle situaties.)

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 21:50

Shadow0 schreef:
Voor medewerkers in de zorg die tegen muren aanlopen: ik hoop dat jullie je niet bezwaard voelen om dit via vakbond, MR/OR, beroepsverenigingen en desnoods de media aan de orde te stellen.
Meewerken en loyaal zijn aan je organisatie is goed, maar als je je werk niet goed of verantwoord kunt doen doordat er ergens bureaucratische barrieres zijn dan moeten er mensen opstaan om dat te doorbreken. Als iedereen het accepteert verandert het waarschijnlijk niet.

(En het gaat om echt wezenlijke dingen: als je geen goede zorg meer kunt leveren, of als je bang bent mensen te besmetten of zelf ziek te worden in risicovolle situaties.)

Helemaal mee eens. Ik wist even niet waar ik terecht kan maar inderdaad or of mss vakbond wel. Bedankt!!

Dan vraag aan coronapatienten.. herkent iemand continue prikkels en kriebel in de borst ( luchtwegen)
T is echt zo n irritant gevoel , ik ken het helemaal niet en heb het nu een week na 5 weken keelpijn

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 21:55

Bij ons heeft de bedrijfsarts ook niks te maken met de testen.
Als je denkt dat je getest moet worden meld je dat bij je leidinggevende en die besluit of er getest moet worden en maakt dan een formulier.
Om te bepalen of een test nodig is heeft ons CMT een protocol opgesteld.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 22:05

Tokedri had ik ook inderdaad.
Bij ons wordt wel redelijk makkelijk getest.

Ziekenhuis doet ook veel onderzoek. Laborante kreeg bijna een rolberoerte toen ze zag dat ik voor de covid studie kwam. Die had niet door dat ze die uitvoeren bij herstelde medewerkers.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 22:38

raket schreef:
Tokedri had ik ook inderdaad.
Bij ons wordt wel redelijk makkelijk getest.

Ziekenhuis doet ook veel onderzoek. Laborante kreeg bijna een rolberoerte toen ze zag dat ik voor de covid studie kwam. Die had niet door dat ze die uitvoeren bij herstelde medewerkers.

Wist je wat je eraan kom doen? T wordt meer en bijna niet te doen en ik ben wel wat gewend( ik heb neurolyme)
T voelt als een hoestprikkel maar is het niet helemaal
Prikken en jeuken ofzo bij t kuiltje in mn keel begon het, nu is het lager en trekt het al twee dagen niet meer weg.
Was het toen je aan het herstellen was of ervoor?
Ik vind het een soort van eng
Woon alleen met mn dieren in the middle of nowhere

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 23:28

Ik werd er ook gek van. Ik vond honing-eucalyptus brokken en dat hielp een beetje.
Ik heb het redelijk lang gehad, maar ik hoest ook makkelijk vanwege astma.
Glaasje ouzo helpt ook. Alleen de drank was geen aanrader.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 01:00

raket schreef:
Ik werd er ook gek van. Ik vond honing-eucalyptus brokken en dat hielp een beetje.
Ik heb het redelijk lang gehad, maar ik hoest ook makkelijk vanwege astma.
Glaasje ouzo helpt ook. Alleen de drank was geen aanrader.

Haha aan de drank dan maar
Ik merk dat een hoestsnoepje even werkt
Maar alleen even
Trok het uiteindelijk weg?
Ik had het eerst af en toe
Nu continue

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 23:49

Hoe gaat het nu met de mensen die corona hebben gehad of verdacht waren erop? Nog steeds klachten?

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 23:58

Ja al vanaf maart klachten
En nog steeds niet weg
Ik lees het van veel mensen helaas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 00:04

Ik weet niet of ik het gehad heb of niet.. maar was eind maart ziek. En ben nu nog steeds heel snel ontzettend moe. Sommige dagen ben ik een uur wakker en wil ik al naar bed. Erg productief qua thuiswerken ben ik dus niet. Vorige week nog tussen de middag op de bank in slaap gevallen en werd pas na 5en wakker. Maar ook wel goede dagen.

Dus ik sukkel zo maar beetje door. Ook niet echt erover gehad op werk. Vind het niet genoeg om ziek te melden. En zolang baas niet klaagt over de uren..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 00:08

Waarom test je niet met de nieuwe serum test?
Misschien sukkel je met iets anders wat gewoon te verhelpen is (tekort van iets).
Een collega werd verdacht van corona door langdurige kortademigheid maar had het niet, die wordt nu gewoon goed verder onderzocht op andere problemen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 05:52

Boterbloem90 schreef:
Hoe gaat het nu met de mensen die corona hebben gehad of verdacht waren erop? Nog steeds klachten?

Ik ben weer helemaal oké.
Heeft wel lang geduurd.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:24

Ik heb vandaag de test gehad
Zaterdag werd ik wakker met keelpijn, loop van de dag snotneus en zondag loop van de dag maakte de keelpijn plaats voor een prikkel en benauwd (maar dat heb ik altijd meteen bij verkoudheid, luchtweg patient)
Vannacht echt beroerd geweest, misselijk, diarree en buikpijn erbij
Dus toen ik de huisarts belde om wel of niet een test aan te vragen vonden ze van wel. GGD gebeld en kon vanmiddag al terecht. Denk wel dat het echt verkoudheid is, maar beter zekere voor het onzekere

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:30

Ik mag morgen voor de bloedtest. Grote kans dat ze niets kunnen vinden maar ik blijf kwakkelen dus wil t uitsluiten

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:50

Vervelend om te lezen dat sommige nog steeds er mee sukkelen.
Fijn voor de gene die zijn opgeknapt!

Hopen dat het 'gewoon' een verkoudheid is, Joanne1987

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 07:42

Ik heb me gisteren ook laten testen.
Hele week keel en hoofdpijn gehad en zondagavond ineens heel veel niesen en snuiten.
Na een rotnacht was ineens het niesen en snotteren over maar dat heb ik vaker, dan heb ik een voorhoofdsholteontsteking dus de dokter gebeld en kuurtje gekregen maar ze wilde ook dat ik me liet testen.
Ze zei dat Corona vele gezichten had en ze het zekere voor het onzekere wilde nemen.
Gelukkig zit er vlakbij een teststraat dus nu afwachten.