MonteKarlo schreef:Hoe doen jullie dit dan met je mobiele röntgenapparaat? Als ik naar de covid afdeling / bufferzone/ spoed ga met m’n machine doe ik twee paar handschoenen aan. Zodra ik de plaat achter de patiënt heb trek ik de bovenste laag uit zodat ik met ‘onbesmette’ handschoenen de machine kan bedienen. Soms is de luxe om met twee te gaan er helaas niet.
Toestel schoonmaken

Zodra je bij de patiënt weg gaat handschoenen uit, ontsmetten, schone handschoenen aan en schoonmaken, kwestie van alles wat je aanraakte of dichtbij genoeg was schoonmaken. Buis bij de handvaten en knoppen schoonmaken, knop schoonmaken, stuur/gas/handvat hoe dat heet schoonmaken, plaat schoonmaken. En dan zelfde riedeltje van uitpakken als anders. Touchscreen maken we niet schoon omdat die in principe ver genoeg van de pt blijft en wij als het goed is niet aanraken als we alles van tevoren goed klaar zetten.
Eigenlijk niet anders dan wanneer een patiënt bij ons voor een foto komt we alles aan bucky, buis en kleedhok e.d. schoonmaken. Alleen dan met een loodschort onder je covid jas