[Centraal] Vaccinaties en wel/niet vaccineren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 20:12

Wat heeft Aids hier mee te maken? In feite suggereer je nu dat Aids door vaccinaties wordt veroorzaakt. Ik snap niet dat mensen hier nog serieus op je reageren eerlijk gezegd. Van een interessante discussie is inmiddels geen sprake meer.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 20:19

Ik heb een ex die tropenarts is en ik ben zelf in Afrika geweest. Mijn groot vader is Noord-Afrikaans, mijn grootmoeder (blank) Zuid Afrikaans. Heb vrienden in Zuid Afrika wonen. Heb wel iets een connectie met het continent.
Dus Ik weet idd hoe ze in Afrika denken over vaccineren.
Namelijk als iets waar ze alles voor over hebben. Want dan is de kans groter dat hun kind niet doodgaat.
Laatst bijgewerkt door _lautje_ op 31-05-20 20:21, in het totaal 2 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 20:19

Dinopino schreef:
Bigone sorry maar ik ga niet voor de gein aan jullie een telefoonnummer geven van iemand die gestorven is. Dat kwam even niet fijn binnen bij mij.

Maar wanneer jullie nu steeds weer met een nieuwe vraag komen wordt het voor mij moeilijk om weg te gaan. Terwijl ik ook niet het gevoel heb dat het van twee kanten komt. Ik MOET antwoorden en jullie zelf niet.

Heb ik persoonlijk geen probleem mee maar ik vind de balans een beetje zoek.

We komen hier nooit uit Imandra. Jullie halen al je voorbeelden van internet en had me kennis nog geleefd was ik haar dat ook niet gaan vragen.

Misschien is het een idee eens te informeren hoe aids in de wereld is gekomen. En waarom er zoveel mensen in Afrika aids hebben? Gewoon een idee ik hoef hier gaan antwoord op. Ik heb mijn vragen beantwoord en doordat jullie er steeds weer nieuwe bij doen. Helpt niet echt.

Wij proberen je vragen zo goed mogelijk te beantwoorden, dat verwachten we dan ook van jou. Als je dat niet wil is het niet erg, maar dit topic heeft bepaalde regels dus dan kan je beter niet reageren. Jij vroeg of we konden bewijzen of NOS betrouwbaar is. Voordat ik daar in zou duiken, vroeg ik me dus af hoe jij dat voor je ziet. Wat maakt een organisatie betrouwbaar, hoe kan ik dat aan jou bewijzen? Ik heb in het verleden veel moeite gedaan om jouw vragen te beantwoorden wat betreft vaccinaties maar dat is blijkbaar tevergeefs geweest, dus dan zou ik voor nu graag eerst van jou willen horen wát je dan zou willen horen.

Het probleem met dat soort 'ik heb van die en die gehoord dat' verhalen, dat het vaak net iets anders ligt dan geïnsinueerd wordt. (Bewezen!) overlijden door vaccinaties komt eigenlijk gewoon niet voor. Vandaar dat ik het vroeg. Het is dus wel heel makkelijk om hier te roepen dat je iemand kent waarvan de dochter is overleden door een vaccinatie, maar vervolgens geen details daarover willen verschaffen. Je snapt zelf hopelijk ook dat zo'n opmerking dan heel onbetrouwbaar is? Ik ga verder niet in op de specifieke case van allergische reacties door vaccinaties, daarvoor kan je de zoek-knop in het topic gebruiken.

En hoe aids de wereld is gekomen? Vertel, hoe is dat aldus jou?
Dit is de officiële verklaring namelijk:
Citaat:
HIV crossed from chimps to humans in the 1920s in what is now the Democratic Republic of Congo. This was probably as a result of chimps carrying the Simian Immunodeficiency Virus (SIV), a virus closely related to HIV, being hunted and eaten by people living in the area.

Vervolgens is het een kwestie van mensen die elkaar aansteken. En in een tijd waar er niet suuuuper veel aandacht was voor veilige seks etc. ...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 20:26

Dinopino schreef:
_Lautje ik wil het wel toelichten waarom ik liever niet zie dat er in Afrika ingeent wordt. Ik kende iemand wiens dochter na een inenting gestorven is.

De vraag is dan.. komt het (zeker weten) door de enting?

Ik weet uit de familie dat er kinderen dood zijn gegaan aan de mazelen..
Die zouden (toentertijd) graag geënt zijn.

Voorbeeld: de autogordel...
Stel ik zeg; de autogordel is levensgevaarlijk want ik weet van iemand die in het water is gekomen en zo verdronken is omdat degene vast zat in de autogordel.
Als degene er geen had om gehad dan had degene nog geleefd en ik pleit er ook voor dat autogordels verboden worden.

Heb ik gelijk of ongelijk?
Gedeeltelijk wel.. als je in het water beland kan een gordel zeker negatief werken.
Maar!!! Bij 99,9999% ongevallen die er gebeuren beland niemand in het water en is de autogordel juist levensreddend.
Toch blijf ik pleiten voor een verbod op de gordel (en helemaal dat je een boete kan krijgen als je er geen 1 wilt dragen omdat ik het heel gevaarlijk vind).

Zo werkt het bij anti-vaxxers... en ja daar weet ik alles van.

Die willen niet enten want er is een kindje ernstig ziek geworden (of zelfs overleden?!), maar dat er bij de ziekte zelf er veel meer ernstig ziek worden en overlijden wordt dan niet meegerekend.

IMANDRA

Re: [Centraal] Vaccinaties en wel/niet vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 20:40

Brainless je doet je username geen eer aan :D

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 22:10

Ik heb al pagina's geleden uitgelegd waarom het artikel volgens mij betrouwbaar is. In het artikel worden de bronnen die ze voor hun informatie met naam genoemd en die zijn dus controleerbaar. Verder zijn er geen aanwijsbare redenen waarom de bronnen daarover zouden liegen en er zijn geen bronnen die iets tegenovergestelds beweren. Je mag er dus vanuit gaan dat het een betrouwbaar bericht is.

Als je blijkbaar niet de moeite hebt genomen om het artikel te lezen, als je niet weet wat het idee achter bronvermelding is, als je maar door blijft trollen over de betrouwbaarheid van een site, dan kom je om het heel netjes te zeggen nogal dom over. En als Dinopino verder nog problemen met de betrouwbaarheid van de NOS heeft, dan stel ik voor dat ze daar een topic over opent. Wellicht geeft dat weer onvermoede mogelijkheden voor haar om te trollen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 22:15

Dinopino schreef:
We komen hier nooit uit Imandra. Jullie halen al je voorbeelden van internet en had me kennis nog geleefd was ik haar dat ook niet gaan vragen.

Ik heb het al 2x gevraagd maar nog geen antwoord gelezen. Jij beweert dingen over 9/11 en specifiek het instorten van de twin Towers. Mijn vraag nogmaals: hoe kom jij aan die kennis? Als je niks van internet wilt aannemen dan ben jij daar geweest en bouwkundige oid?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 22:22

Kinke schreef:
Dinopino schreef:

Ik heb het al 2x gevraagd maar nog geen antwoord gelezen. Jij beweert dingen over 9/11 en specifiek het instorten van de twin Towers. Mijn vraag nogmaals: hoe kom jij aan die kennis? Als je niks van internet wilt aannemen dan ben jij daar geweest en bouwkundige oid?

Dat heeft ze waarschijnlijk net opgepikt uit het conspiracy topic , iemand vermelde het daar . Ze is wel zo slim om daar niet te reageren maar je moet het toch ergens kwijt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 22:32

Volgens mij gaat dit topic over vaccineren. Een discussie over 9/11 kan prima in het conspiracy topic.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 22:33

IMANDRA schreef:
Brainless je doet je username geen eer aan :D
*\o/*

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 01:09

Pfoe bijgelezen. Nu laat ik me ook wel eens vangen in een zinloze, verhitte discussie op bokt hoor, maar jeeeetje wat hebben velen onder jullie een lange adem en vooral niet door hoe er met jullie voeten gespeeld wordt... dat of dinopino kan het écht gewoon niet volgen (wat allesbehalve een schande is, maar het maakt de discussie even zinloos).

Ik pik even in op een paar pagina's terug; ik heb zelf nog nooit een griepspuit gehad, maar met 2 nieuwe kankerpatiënten in het gezin tijdens deze crisis (een hele slechte kosmische grap), ga je toch wat beter nadenken over zo'n zaken. Ik wil mijn omgeving wel beschermen op eender welke manier.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 08:01

Sorry offtopic, maar sterkte sinne. Wat heftig, helemaal in deze tijd ook

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 08:01

SinneJ, sterkte want dat is niet niks. Wat betreft discussie, ik ga nog altijd uit van het goede van mensen en dat mensen zich niet doelbewust dom voor doen om zo te rellen.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 11:47

Dankjulliewel! Lief :j .

@Bigone, ik snap het wel hoor. Dat is ook de beste insteek op een forum. Ben het daar ook meestal mee eens, alleen is er hier heeeel duidelijk sprake van slechte wil en geeft hij/zij toe dat er met de anderen van het forum gelachen wordt. Dat is jammer, want ik vind dat zoveel mensen die hier discussiëren prachtige stukjes schrijven!

Ik apprecieer het in ieder geval wel hoor, lees graag mee! Dus stop vooral niet. Ik doe voor unief volgend semester mijn thesis over het gebruik van data science in de strijd tegen infectieziekten (in het bijzonder covid-19), dus mocht iemand een bron tegenkomen van vaccinatieonderzoek met de nadruk op datagebruik, zijn die altijd welkom, hier of via pb! Ik ga deze zomer, na mijn examens binnenkort, al proberen een begin te maken nu het allemaal 'hot' is.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:31

Dinopino schreef:
Maar waarom is mijn vraag om aan te tonen dat de nos betrouwbaar is zo raar? Zoeken jullie echt een voorbeeld waarom ik de NOS nou niet echt heel errug vertrouw. Iemand gisteren nog de launching geziien van SpaceX. Kan je op de NOS site ook iet over vinden.

De NOS had zelfs een livestream waar je alles kon volgen :+

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:53

De vraag of de NOS betrouwbaar is, vind ik persoonlijk nogal off topic. Past meer in het topic over conspiracy theories. Stel daar je vraag maar.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 12:33

Askja schreef:
De vraag of de NOS betrouwbaar is, vind ik persoonlijk nogal off topic. Past meer in het topic over conspiracy theories. Stel daar je vraag maar.

_/-\o_

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 19:46

Aangezien jullie je kennis toch van jullie tv halen en de radio.
Hier een video die jullie ook zullen afkraken. Dit is schijnbaar ook weer zo'n man zonder wetenschappelijke opleiding die spoken ziet en niets snapt van de farmacie en hoe inentingen werken.

https://www.facebook.com/sansabil.jamal ... on_generic

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 19:58

Moet je wel iets delen dat werkt . Zie dat een ander het wel ziet, komt misschien door mijn anti onzin filter op Facebook . Heerlijk.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 10-06-20 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 19:59

Die reacties eronder :n

En de eerste zin: ‘als jij binnenkort in de rij gaat staan om een vaccinatie te halen, zul je binnenkort overlijden. Vaccinaties zijn wapens, een moordknop voor de mensheid ‘ :')

Er lopen dan nog verrassend veel mensen rond op de aarde, ondanks iets wat zo dodelijk is.

Lekkere binnenkomer, dan wordt je vast serieus geworden. Maar goed, ik zal even kijken.

Edit:
1. De machthebbers willen ons uitroeien. Wie zijn de machthebbers?
2. Ik ben gestopt met kijken, dit kan je niet serieus nemen, als je dit gelooft is er echt een steekje los. Hij is een zelfbenoemde ‘health ranger’ maar lijkt me last hebben van een paranoïde persoonlijkheidsstoornis.

Maar ben wel benieuwd wie de machthebbers zijn?

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:32

Dinopino schreef:
Hier een video die jullie ook zullen afkraken. Dit is schijnbaar ook weer zo'n man zonder wetenschappelijke opleiding die spoken ziet en niets snapt van de farmacie en hoe inentingen werken.

Nog geen minuut van het filmpje gezien. Afgehaakt bij: 'De wereldmachten willen 90% van de mensheid uitroeien' 'Vaccines zijn de moordknop'

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:21

Dinopino schreef:

Hoe kun je zoiets delen wanneer dit zogenaamd je motto is:

Meine grosse Leidenschaft sind die Tiere und Menschen.

Want je handelt er niet naar , het lijkt wel of je de schurft hebt aan alle normaal denkende mensen die op zaken vertrouwen die uit den treure onderzocht zijn. Hele vreemde denkwijze die jij er op na houd . En dan kun je wel zeggen dat jullie heerlijk zitten te lachen maar ik vermoed dat er maar weinig zo’n kronkel hebben of je vriend moet net zo zijn.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:16

Als je doelbewust onzin deelt wordt het inderdaad afgekraakt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:21

Magrathea schreef:
Als je doelbewust onzin deelt wordt het inderdaad afgekraakt

Doelbewust is tot daar aan toe, gewoon dit verspreiden omdat je echt zo denkt is nog veel erger.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:25

Als zelfs tot elf tellen al niet lukt, dan vraag ik mij af hoeveel bewustzijn er achter dat 'doelbewust' zit.