4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:16

Castilja schreef:
Ik wilde het proberen omdat ik vaak's avonds ga snaaien als ik overdag toch stiekem te weinig heb gegeten. Daardoor kom ik best vaak boven mijn kcal uit terwijl de rest van de dag super netjes was. Ik schiet er vaak in de avond overheen en daarom leek het me een goed idee om eens te proberen of ik dat via IF op kan lossen. Ik kan het dus blijkbaar via IF oplossen, maar dat zorgt voor een wiebelig lijf :')
Wat zijn de voordelen voor jou, ben je afgevallen? Of geeft het vooral mentale rust?

@Castilja, heel herkenbaar dit hoor. Ik heb daar ook echt last van. Overdag gaat het prima maar in de avonden heb ik het moeilijk en wil ik snaaien.
Ook ik heb strikt IF geprobeerd in de verhouding 16/8 voor mij hield dit in pas eten vanaf 13:00 tot 21:00 in de avond. Ik ben er inmiddels mee gestopt omdat mijn darmen hier niet tegen konden en dan bedoel ik dat ik elke keer verstopt raakte en moeilijk meer naar het toilet kon.
Nu eet ik wel zo laat mogelijk op de ochtend en meestal niet voor 10:00 uur en dat gaat wel goed.
Voor de avonden probeer ik het te houden op een schaaltje popcorn (25 gram van 104 kcal) en wat later op de avond voordat ik naar bed ga eet ik een schaaltje franse magere kwark 150 gram (80 kcal) met een halve appel erdoor (30 kcal) in stukjes en wat muesli of granola (20 gram 75 kcal).
Dan kan ik ook beter slapen en weet ik dat ik in de avond altijd nog mijn bak kwark kan eten. Dus ik zorg ervoor dat ik voor de avond altijd nog een 300 kcal incalculeer.

Uiteindelijk zit ik al een paar jaar op gewicht maar het blijft opletten en passen en meten soms met eten. Ik ben in totaal ruim 40 kg afgevallen en toen deed ik ook echt geen IF tijdens mijn afval strijd dus alleen voor het afvallen hoef je het niet te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:57

_mjwb schreef:
Ik ga morgenochtend even alles bijlezen, ik loop alweer achter. Beetje chaos door alle omstandigheden!

Ik wil toch even trots vertellen dat ik vandaag ben gaan hardlopen. Ik kon dat echt nooit zonder neer te vallen, maar heb het vandaag toch gedaan en het ging nog goed ook! 2 min wandelen, 1 min hardlopen en dat 10 keer herhalen zodat ik op een half uur uit kwam. Vervolgens ben ik ‘s avonds nog 2 uur gaan wandelen met mijn moeder en ‘s morgens met mijn paard een rit gemaakt van 20 km na het werken :D.

Stappenteller staat op 33.587 voor vandaag.

Daarnet heb ik muesli-banaan koekjes gezien op FB, wat heel erg makkelijk leek om te maken dus dat ga ik morgen eens proberen. Banaan prakken en muesli erdoor heen mengen. Daarna bolletjes maken en bakken op 170 graden ongeveer 20 min (beetje in de gaten houden). Ik ben benieuwd!

En Maanlicht, ondanks het niet kunnen vieren van je verjaardag. Gefeliciteerd en ik hoop dat je een leuke dag heb gehad! :D

Dankje Oryani! Ik ga de plaatkoek van de week proberen!

Wauw wat goed! En wow 33k is serieus veel! Oh, die koekjes klinken heel erg prima. Mocht je de verhoudingen weten wil je die dan delen met ons? mij :Y)

Ik was vandaag ff bij de action, helaas geen gewichten meer. Alleen van 1KG maar dan kan ik net zo goed met pakken melk gaan staan :+ Dus helaas..

Ik heb gisteren de bijbel van beukers besteld en die was vandaag binnen gekomen. Net een heerlijke cake van gebakken met 65KCAL en 7,5g eiwit per plak! En heerlijk dat ie is. Niet normaal <3 <3
Helaas kan ik 't recept niet met jullie delen omdat het uit haar kookboek is. Maar hij is zeker aan te raden om te bestellen (en nu in de sale)

Afbeelding

linoleum

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 16:10

Fading, was hier bij de Action gisteren niet anders. Als goed is komt vrijdag of zaterdag m’n 12kg kettlebell binnen. Toch dan maar een duurdere. Maar kan ik wel echt fijne workout met gewicht doen.

Wandelen gaat wel nog steeds lekker :) eten niet :') de keuken met allerlei eten is veel te dichtbij.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 19:48

Ik vind IF heel erg fijn Castilja! Maar iedereen heeft zijn eigen ding. Ik krijg pas honger rond half 1/1 uur terwijl ik wel om 12 uur probeer te eten en na 8 uur is het eten ook klaar. Het is heel gek want als ik bijvoorbeeld om half 8 iets ga zoeken om te snaaien en ik wacht een half uur dan weet ik dat het 8 uur is en dan is een eens mijn trek weg. Meestal ga ik dan een kop thee maken en een glas water drinken. Maar tussen 8 en 12 helemaal niks. Ik doe het wel al sinds begin januari dus mijn lichaam is er al helemaal aan gewend.

Fading - Jaaaa ik ken dat recept, zo lekker! <3 Jammer dat ik de ingrediënten niet heb liggen. De banaan/muesli koekjes ga ik morgen maken! Ben daarnet vergeten muesli te kopen en heb geen zin om terug te gaan. Heb wel bananen gekocht maar geen muesli 8)7 Ik denk dat ik straks een bananencake ga bakken en die dan voor de rest van de week in ga vriezen. Een plak is 137 kcal.

Vandaag weer hardgelopen. Ik snap nu echt waarom mensen hardlopen. Heerlijk om lekker buiten te zijn en verstand op 0 te zetten! Ik zit vandaag aan de 17.528 stappen en ga straks nog een uurtje/ander half uur wandelen met mijn moeder na het avondeten.

Ik zit nu op mijn streefgewicht dus ga nu niet meer mijn gewicht bijhouden maar mijn vetpercentage en de omtrek van mijn bovenbenen aangezien ik nu veel ga sporten en ik waarschijnlijk daardoor zwaarder ga wegen.

Lijst van vandaag:
M - twee boterhammen met 1 ei, een halve avocado en een beetje geraspte kaas
T - eiwit koffie smoothie na het hardlopen
T - 10 druiven en een glas verse jus d’orange
A - ravioli met tomatensaus, een hamburger en sla
T - red velvet Dunkin Donut :=

Vetpercentage 28 februari = 24.07
Vetpercentage 18 maart = 20.1

Edit: ravioli zonder saus want die zijn we vergeten te kopen

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 22:43

Lys_PPA schreef:
\
Wij hebben een prima fitness aan huis (powerrack, rack pull, leg extension, leg curl, veeeel dumbells, roeiapparaat, fiets etc.) en mijn vriend is er nog nooit zo blij mee geweest, wordt dat ding toch nog gebruikt ;) Ivm zijn abo bij zo'n 24/7 open fitness werd er bij ons bijna nooit aan huis getraind.

Ooh, heerlijke luxe! Morgen geef ik mezelf een trap onder m'n kont en ga ik ook weer wat krachtoefeningen doen thuis.

@Fading: die cake ziet er heerlijk uit!

@_mjwb: ik heb je smoothie geprobeerd en die was jummmm!

IF klinkt echt niet als iets voor mij... Ik word altijd best hangry als ik niet regelmatig eet. Of verdrietig en neerslachtig en alles gaat moeilijk. Algemene energy low zeg maar.

Mijn lijstje van vandaag:
O: havermout met amandelmelk en eiwitpoeder
T: twee havermoutkoekjes
L: slaatje met rucola, kikkererwten, kidneybonen, seitan, mozarella
T: de smoothie a la _mjwb
A: spinaziepuree met een aspergeburger (hoorde snijbonen te zijn, maar die waren helaas slecht geworden)
Kcal 1399
B: 12 km gefietst, half uurtje gejogd

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 09:38

@Fading, die cake ziet er echt lekker uit en fijne voedingswaarden! Misschien leuk om te bestellen inderdaad. We zitten waarschijnlijk voorlopig toch nog binnen, dus genoeg tijd om te bakken.

@_mjwb, dat is een nette verbetering in vetpercentage in een paar weken! Heb je nu een bepaald doel waar je naartoe werkt, of gaat het je vooral om wat je in de spiegel ziet?

@Oryani, net lijstje zeg! Heb je geen honger overdag? Het zou voor mij persoonlijk te weinig zijn denk ik om niet heel de dag te vechten tegen honger :')

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 225gr Melkunie protein + 20gr whey crispy
T: Time out chocolate chip cookie & 10gr amandelen
L: Bananenpannenkoek van 1 banaan en 2 eieren, met 10gr whey cookies & cream en 200gr magere kwark
T: 100gr cottage cheese
A: 100gr varkenshaas souvlaki met tzatziki, 1 volkoren pita, gegrilde aubergine en komkommer
T: 2 protein bites
Totaal 1544 kcal (130gr eiwit)

Ben nog een klein beetje zoekende of dit het juiste eetpatroon is voor spieropbouw. Ik probeer me aan de eiwitrichtlijn van 2x lichaamsgewicht te houden, maar lees daarnaast ook dat je qua kcal eigenlijk niet onder je verbruik zou moeten zitten om spieren op te kunnen bouwen. Toch vind ik het zonde/eng om meer te gaan eten. Ik ga voorlopig dus goed in de gaten houden of minder kcal maar wel voldoende eiwit toch het gewenste effect opleverd.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 10:07

Nou mijn doel van vandaag is om me aan m’n kcal te houden en niet te laten verleiden door al het lekkers in de keuken 2 meter verderop. Netjes eten is zoveel makkelijker op kantoor dan thuis aan het week.
Wel vanmorgen al uur gewandeld voor werk, blijf lekker veel wandelen. Anders word ik echt gek binnen.

M9ara, kan je momenteel nog fanatiek krachttrainen? Gezien je voor een nuttige bulk ook echt fanatiek moet trainen, is momenteel een (licht!) deficit handigste. Ik train wel thuis, maar lang niet zo zwaar als in sportschool. Dus dan maar focus op een cut. En vooral niet echte progress verwachten op gebied van m’n kracht en spieren. Het is maar even zo.

Mjwb, donut <3

Oryani, vooral zo eten waar jij je goed bij voelt. Als daar ontbijt voor nodig is, vooral doen en van genieten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 10:37

Ik moet zeggen dat ik het wel lastig vind om een beetje een ritme te houden nu ik zo thuis zit. Ik heb het ondertussen wel voor elkaar dat ik op tijd wakker word en elke dag gewoon kleren aantrek in plaats van in mijn pyjama/badjas blijven hangen, maar qua eten is het een beetje een rommeltje. Vandaag dus weer ff strak in het gareel.

O: Een bagel met roomkaas (364)
L: Twee volkoren boterhammen met kaas en pesto (in de vorm van een tosti), twee gekookte eieren (afhankelijk van hoe veel honger ik heb spreid ik die misschien uit over de middag of neem ik er maar eentje) en een kop drinkbouillon (504)
T: Een smoothie met verschillende soorten fruit, havermelk en een halve schep vegan whey (186)
A: Een portie dahl met wortel en spinazie met basmatirijst (565)
T: Eventueel nog een Alpro Go On Mango (129)

In totaal zou ik zo uitkomen op 1748.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 10:52

Ja ik ben nu ook van plan om voor m’n dag een planning op papier te maken. Wat ik wanneer ga doen, en dus idd huishouden, beweging en dergelijke. Dit om te voorkomen dat ik op de bank ga zitten als ik pc afsluit en verder niks nuttigs doe.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:05

Wij zijn begonnen aan #steundelocals dus veel lekker, maar meer kcalrijk eten momenteel. Gister Italiaans besteld en vandaag komt het locale cafe lunch bezorgen op kantoor.

Mensen kunnen het goed gebruiken :).

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:10

Stephanie, heb ik van de week ook gedaan. Heerlijke andijviestamppot met een soort rollade gehad van restaurant hier om de hoek. Italiaan komt ook nog aan beurt. Verder nog niet gevonden hier die ook doen (zonder dat ze een keten zijn).

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 14:24

linoleum schreef:
Nou mijn doel van vandaag is om me aan m’n kcal te houden en niet te laten verleiden door al het lekkers in de keuken 2 meter verderop. Netjes eten is zoveel makkelijker op kantoor dan thuis aan het week.
Wel vanmorgen al uur gewandeld voor werk, blijf lekker veel wandelen. Anders word ik echt gek binnen.

M9ara, kan je momenteel nog fanatiek krachttrainen? Gezien je voor een nuttige bulk ook echt fanatiek moet trainen, is momenteel een (licht!) deficit handigste. Ik train wel thuis, maar lang niet zo zwaar als in sportschool. Dus dan maar focus op een cut. En vooral niet echte progress verwachten op gebied van m’n kracht en spieren. Het is maar even zo.

Mjwb, donut <3

Oryani, vooral zo eten waar jij je goed bij voelt. Als daar ontbijt voor nodig is, vooral doen en van genieten :D

Ja ik train altijd thuis! Heb zelf een mini fitnessruimte met de benodigde apparaten en gewichten, dus dat zit wel goed! Ik heb zelf juist moeite om me naar de sportschool te slepen, terwijl ik de motivatie thuis wel kan vinden. Ik heb daarom dus geinvesteerd, zodat ik thuis de juiste middelen heb. Komt in deze periode extra goed uit.

Goed om je planning op papier te zetten! Ik herken me er wel in dat je snel in een inactief ritme valt, doordat je de hele dag in dezelfde ruimte bent. Ik probeer ook elke dag een huishoudelijke taak op te pakken na werktijd, in de tijd dat ik normaal naar huis zou reizen.

Goed van je Stephanie_M! De horeca kan het heel goed gebruiken nu. Ik ben inderdaad ook van plan dit weekend wat te bestellen. Moet ik niet vergeten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:36

Ja mijn cake was heerlijk! En mag er nog van genieten hihi! Tijd voor gezonde baksels de komende weken. Ik ben de zaterdag en de dinsdag/donderdag vrij de komende tijd.

Zie hier weer heerlijke lijstjes!

Mijn lijstje van gisteren:

O: amandelmelk / brinta / appel 304
L: Appel / aardbei / stukje gezonde cake 158
T: Appelflap van de bakker 369
A: Spekreepjes / bladspinazie / ui / volkoren spaghetti / paturain 733
T: Stukje cake / chocolade soesjes roomijs 181

Totaal 1.745
14.000 stappen

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:17

linoleum schreef:
Stephanie, heb ik van de week ook gedaan. Heerlijke andijviestamppot met een soort rollade gehad van restaurant hier om de hoek. Italiaan komt ook nog aan beurt. Verder nog niet gevonden hier die ook doen (zonder dat ze een keten zijn).

Lekker goed bezig! :)

Vandaag had ik op werk lekker broodje carpaccio besteld! :).

Vanavond wordt het dan wel weer koken, pasta of soep ben dr nog niet uit!

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:32

Lekker he die smoothie Oryani! Ik kijk er nu echt elke dag naar uit. Gewoon doen wat goed voelt voor jou! En zeker eten als je honger hebt anders ben je alleen maar aan het lijden heel de dag.

Mara - Het gaat vooral om hoe ik eruit zie en hoe ik mezelf voel. Mijn broeken zijn allemaal te groot geworden, mijn riem zit nu op het strakste gaatje (eerst altijd halverwege) en ik begin enigszins vormen in mijn buik te krijgen. Mijn benen zijn 5 cm per been dunner geworden. Nu gaat het vooral om strakke benen krijgen, conditie opbouwen met hardlopen en spieren sterker maken. De ultieme doel is natuurlijk een strak buikje met blokjes, maar dat is nog ver dromen!

Ik zou gaan shoppen voor nieuwe kleding (had €250
gespaard) maar dat gaat nu niet meer. Online wel maar fysiek had ik me heel erg op verheugd!

Dat vind ik zelf ook een lastig iets, maar ik probeer het wel en hou in mijn gedachten dat ik gesport heb dus dan mag het :+ Super fijn dat je thuis kunt sporten!!

Linoleum - Super handig om een planning te maken! Vervelend he van dat thuiszitten. Ik ben echt heel dankbaar dat ik wel naar mijn werk moet (paarden) en dat dat niet vanuit huis kan. School is jammer genoeg wel thuis.

Emma - Bagels, zo lekker! <3

Super goed Stephanie! Wij gaan waarschijnlijk zaterdag ook wat bestellen bij een restaurant dat vorige week open is gegaan.

Fading - lekker lijstje! De bananenbrood zit nu bij mij in de oven. Straks nog de muesli koekjes maken. Veel plezier met bakken!! Edit; hier de bananenbrood <3
Afbeelding

Ik heb zojuist gehoord van mijn uni dat we geen fysieke lessen meer hebben tot volgend schooljaar en dat de tentamens ook online worden gegeven. Ik wist dat het zou gebeuren maar het komt toch hard aan. Ik vind het heel erg leuk om naar de uni te gaan. Nu heb ik op maandag van 10 tot 1 “skype” les en zijn de rest van de vakken zelfstandig. Ik probeer het positieve hiervan te zien dat ik niet meer 4 uur per dag hoef te reizen, elke dag kan werken op stal (als ik zou willen), veel km’s kan maken met mijn paard en tijd heb voor hardlopen. Maar alsnog, ik moet het even een plaatsje geven.

Daarnet weer hardgelopen! Wat een heerlijk gevoel geeft dat zeg :D

Lijst voor vandaag:
M - 2 snack & jack wafels met kaasspul? (weet even niet hoe het heet) en drie maiswafels met een halve avocado en een beetje geraspte kaas
T - eiwit koffie smoothie
A - bak salade met een schnitzel
T - stuk bananenbrood

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:47

Vandaag afgesloten met 33.529 stappen omgerekend 27,56 km waarvan 10 km gelopen met werken, iets minder dan 10 km gewandeld met mijn moeder en precies 8 km hardgelopen. Daarnaast na het werken nog een rit gemaakt met mijn paard van 21 km.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 21:30

_mjwb schreef:
Fading - lekker lijstje! De bananenbrood zit nu bij mij in de oven. Straks nog de muesli koekjes maken. Veel plezier met bakken!! Edit; hier de bananenbrood <3
[ [url=m/jg68bH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sorry, ik doe vanavond nog een bijleespost, maar damnnnn, wat ziet dat ze lekker uit :9

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:57

@Fading en Linoleum: wat een ramp ja, thuis zijn := zo blij toen ik na de middag buitenshuis ging om de paarden te verzorgen. Weg van alle verleidingen!

@m9ara: ik heb vaak tegen de middag wel honger, als in: dan voel ik m’n maag. De rest van de dag valt het mee. Soms heb ik wel het gevoel van ‘energy low’, heel vervelend. Maar ik heb altijd trek. Het liefste eet ik gigantische porties. En snel. Dus ik probeer honger en trek te onderscheiden. Gek genoeg (en helaas) kan ik honger veel beter ‘negeren’ dan trek.
Wat betreft je kcal en spieropbouw, denk dat je dat best kan meten door je lichaam in de gaten te houden.

@Emmaa: is het je gelukt om volgens je schema te eten?

@_mjwb: wat betreft het shoppen, uitstel hoeft geen afstel te worden, toch? :D

Mijn lijstje vandaag:

O: havermout - sojamelk - eiwitpoeder
T: twee havermoutkoekjes
L: de shake van mjwb maar dan met wat Brinta erbij
T: rijstwafel met speculoospasta
A: frittata met champignon, bloemkool, kerstomaat en wat parmezaan in het ei
T: Vegan protein bar
Kcal 1485
B: uurtje rustige buitenrit met paard, drie kwartier thuisfitness

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 07:54

Hey sunshines! Sorry ben iets inactief, maar ik heb letterlijk online school van 08:30-17:00 dus constant bezig op de laptop, maar geen tijd voor Bokt :') Vind dat echt pittig man, zit de he-le dag binnen. In de ochtend moeten we een bewegingsles via YouTube volgen maar die skip ik gewoon en doe dan mijn boodschappen.
Fading, heb je een recept van je avondeten met de spinazie en paturain? Klinkt echt heel lekker :oo
Mjwb, wat rot voor je ;( Bij ons gaat de Universiteit van Leiden ook dicht, of zit je daar toevallig op? En zie je het wel zitten om alles via Skype te doen? Niet meer 4 uur hoeven te reizen klinkt me als muziek in de oren maar als je het echt zo leuk vindt op school is het gewoon rottig. Ik zit op het HBO en doe een studie die je echt ECHT niet uit boekjes kunt leren dus ik hoop dat wij de boel alsnog op gaan pakken. Bij ons krijg je studiepunten door de ontwikkeling die docenten wel/niet bij je zien en da's niet te toetsen, dus hou m'n hart vast hoe het gaat met mijn studiepunten wat dat betreft.

Ik ben gestopt met IF, maar probeer wel zo laat op de ochtend pas wat te eten en in de avond minder lang door te eten. Spreekt elkaar een beetje tegen; omdat ik in de avond sneller stop met eten heb ik 's ochtends sneller trek. Nog ff zoeken :') Ben ook even gestopt met het invoeren van mijn eten in MFP maar eet nu gewoon wanneer ik trek heb. Gaat best goed. Voel me door het gebrek aan beweging van deze twee weken wel echt met de seconde aankomen so to speak, maar weet ook dat het even niet anders kan en tijdelijk is. Ben gisteravond gaan hardlopen :evaw:

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:41

Mjwb, wat een stappen! Lekker bezig :D En je bananenbrood is om te kwijlen.

Castilja, wat pittig zoveel online les. Ik heb dan wel weer voordeel dat ik m’n gewone werkuren heb, maar dan zonder de reistijd. Dus pak voor en na werktijd dat halfuur reistijd als moment om te wandelen.
Heel veel succes!

Gisteren goede dag gehad met eten!
L: kvarg, cruesli en whey crispy
T: 3 rijstwafels met chocola, 2 gekookte eieren met 4 plakjes rookvlees
A: groene curry van broccoli, sperziebonen en vega shoarma (dacht dat ik nog vega kipstuckjes had, maar niet :') ) met zilvervliesrijst
T: whey milkshake
Totaal 1.589 kcal en 135 gram eiwit
B: 13k stappen, halfuurtje soort van HIIT workout. Echt. Haat aan cardio. Hopelijk is m’n kettlebell er snel.

Vandaag weer lekker wandelen en eten!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:21

Wat zijn jullie goed bezig zeg ondanks het thuis zitten!

Gisteren:

O: Optimel magere kwark 500 gr
L: Wentelteefjes
A: Mihoen met kip ketjap
T: Stukje chocola
Totaal 1900 kcal
B: 8000 stappen+ paddocks mesten.

Vanmorgen op de weegschaal en deze week 1,4 kilo afgevallen :D

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:29

Oryani - Nee zeker niet! Nu kan ik nog meer gaan sparen :') Hoe was de frittata? Is die erg vullend. Ik zit er aan te denken om die zondag te gaan maken met sla erbij. Mijn ouders en broertje eten dan mie maar dat lust ik echt niet.

Castilja - Ik zit op de uni Leiden. Skype wordt een dingetje want mijn laptop valt bijna uit elkaar. Ik doe eigenlijk alles met mijn iPad dus hoop dat het programma op mijn iPad kan, anders heb ik een probleem. Ik heb geen geld voor een splinternieuwe laptop... Op de uni krijg ik ook veel meer voor elkaar. Ik ben nu al een week lang mijn essay aan het uitstellen, als ik nog op de uni was dan was ik naar de UB gegaan en had ik hem allang af. Ik word thuis te snel afgeleid.
Wat mega rot die lange dagen!! Ik weet niet of je nog met BSA zit? Maar dat wordt afgeschaft dus je bent sowieso door naar het tweede jaar maar daar moeten we wel alle punten halen die we dit jaar niet gehaald hebben (als we die niet halen door de situatie momenteel). Ik ben echt benieuwd hoe dit gaat uitpakken! Succes met alle lessen!!

Linoleum - Vreselijke he cardio! Wij hebben thuis een crosstrainer staan en hebben er een tv voor gezet zodat het minder saai is. Ik moet wel zeggen dat als ik bijvoorbeeld heel de dag thuis heb gezeten dat ik dan wel even de crosstrainer op ga. Alhoewel ik nu begonnen ben met hardlopen en ik dat veel leuker vind! Ik hoop dat de kettlebell snel binnen is!

Dustinlover - Lekker bezig!! Ik ben ondanks het vele sporten een eens toch nog 0,4 lichter ten op zichtte van maandag alhoewel dat niet nodig is.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:52

@_mjwb, Jee wat goed zeg dat je al zoveel resultaat hebt behaald! Daar mag je super trots op zijn.
Kan me goed voorstellen dat je het sluiten van de uni even een plaatsje moet geven. Je dagelijks leven wordt toch flink op de schop gegooid. Probeer vast te houden aan het positieve dat je noemde!
En ik krijg honger van je bananenbrood :')

@Oryani, Ook gewoon een stukje mentale omslag dus, om bewuster te gaan eten, in plaats van snel en veel. Ik herken het wel hoor. Wanneer je trek hebt, heb je gewoon zin om te eten, waardoor het moeilijker te negeren is. Ik probeer voor mezelf wel dat 'energie low' gevoel te voorkomen, omdat ik van mezelf weet dat ik daarna juist een soort eetbui krijg tot ik me weer goed voel.

@castilja, Pfoe lijkt me vermoeiend zeg, zulke lange lesdagen thuis achter de laptop. Kan me voorstellen dat je dan ook minder beweegt, omdat je ook tussendoor niet even een stukje kan lopen oid. Goed dat je naar je lichaam luistert wat betreft eten, dan is IF het gewoon niet voor jou. Hopelijk vind je snel een ritme wat goed bij je past!

@Dustinlover, Goed bezig joh! 1,4 kilo is een hele hoop!

Ondanks het afgelopen cheatweekend had ik geen schade op de weegschaal vanochtend. Mijn doel is om ongeveer gelijk te blijven in gewicht en was nu -0,2 op vorige week. Heb afgelopen week ook wel wat proberen te compenseren voor het weekend, dus ik ben tevreden!

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 30gr havermout met 1 blokje 99% chocolade, kersen en 5gr lijnzaad
T: Time out chocolate chip + appel
L: 450gr Melkunie proteine + 20gr whey crispy
T: 2 protein bites
A: Pitapizza met mozzarella, taleggio, salie en tomaten
T: Smart bar crunchy en 100gr magere kwark
Totaal 1702 kcal (128gr eiwit)

B: 2 paarden rijden, half uur krachttraining en een lunchwandeling :D

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:56

Castilja -> Goed bezig hoor! Pittige dagen maar je zal het vast ook fijn vinden dat je lekker wat kan doen.

Dustinlover -> Lekker bezig hoor! Klinkt als een best lekker menuutje!

M9ara -> Jij ook mooi lijstje!

Eergister was bij mij complete ramp hihi 2500+ kcal, lekker zitten vreten aan de Italiaan. (Lasagne, pizza, garnalen, broodjes knoflooksaus en als toetje boterkoek)

Ik had gister maar even goed ingehouden op de tussendoortjes haha, daardoor nog redelijk netjes:

O: Snack tomaatjes en veel te veel cappuccino (is eigenlijk geen O)
L: Broodje carpaccio bestel #steunlocals (hopelijk gaan mensen ons ook steunen, gaat niet best met de omzet hier. Groothandel in bedtextiel)
T: Worteltjes, drinkbouillon
A: Spaghetti bolognaise met extra veel groente
T: Oppo ijs (gruwelijk lekker!)

KCAL: +- 1700
Stappen: 10007
Wat kettlebell oefeningen

Mijn huidige doel nou ik niet naar de sportschool/tennisbaan kan is elke dag minimaal 10000 stappen. Zit wel op kantoor, dus ga elke avond wandelen. Probeer daarnaast wat van mn kettlebell oefeningen te doen elke dag.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:07

Owwww Italiaans en broodje Carpaccio :9 Helemaal zin in nu haha. Gelukkig heb ik morgen mijn cheatday (en ik ga vanavond stiekem ook al een biertje open trekken) en ik verheug me. Lol. Vind het knap om te lezen hoe iedereen zich ietwat staande probeert te houden qua eten en bewegen. Weet even niet meer wie dat nou zei maar het ging om 'steun de locals' en vind dat zo'n goed initiatief. Die arme zelfstandig ondernemers die alle klanten zien verdwijnen, wat een paniek moet dat zijn ;( Ik probeer nu ook om wat meer eten te halen bij de kleine winkeltjes, alleen zijn die soms ook al dicht als ik 's avonds na mijn online lessen op pad ga. Hoop dat ze allemaal 'overleven'; in mijn omgeving komen de horrorverhalen over ontslagen etc op gang. Ik heb het grote geluk dat ik nu nog studeer en niet afhankelijk ben van ZZP opdrachten om rond te komen.

@Mjwb; ik heb je even een PB gestuurd want ik woon letterlijk tegenover een faculteit van de uni, zou heel toevallig zijn als je daar zit! En ik zit zelf gelukkig al in mijn derde jaar. We hebben een kleine opleiding en er wordt super helder gecommuniceerd vanuit de hoofddocenten. Maak me alleen wel zorgen over de eerstejaars; paar hadden rond kerst een waarschuwing en ik weet niet hoe het nu gaat aflopen. Een van de hoofdvakken van het eerste jaar kan nu niet worden gegeven omdat dat echt onmogelijk is via skype. Maargoed, daar zullen ze ongetwijfeld een passende oplossing voor vinden.