Castilja schreef:Ik wilde het proberen omdat ik vaak's avonds ga snaaien als ik overdag toch stiekem te weinig heb gegeten. Daardoor kom ik best vaak boven mijn kcal uit terwijl de rest van de dag super netjes was. Ik schiet er vaak in de avond overheen en daarom leek het me een goed idee om eens te proberen of ik dat via IF op kan lossen. Ik kan het dus blijkbaar via IF oplossen, maar dat zorgt voor een wiebelig lijf![]()
Wat zijn de voordelen voor jou, ben je afgevallen? Of geeft het vooral mentale rust?
@Castilja, heel herkenbaar dit hoor. Ik heb daar ook echt last van. Overdag gaat het prima maar in de avonden heb ik het moeilijk en wil ik snaaien.
Ook ik heb strikt IF geprobeerd in de verhouding 16/8 voor mij hield dit in pas eten vanaf 13:00 tot 21:00 in de avond. Ik ben er inmiddels mee gestopt omdat mijn darmen hier niet tegen konden en dan bedoel ik dat ik elke keer verstopt raakte en moeilijk meer naar het toilet kon.
Nu eet ik wel zo laat mogelijk op de ochtend en meestal niet voor 10:00 uur en dat gaat wel goed.
Voor de avonden probeer ik het te houden op een schaaltje popcorn (25 gram van 104 kcal) en wat later op de avond voordat ik naar bed ga eet ik een schaaltje franse magere kwark 150 gram (80 kcal) met een halve appel erdoor (30 kcal) in stukjes en wat muesli of granola (20 gram 75 kcal).
Dan kan ik ook beter slapen en weet ik dat ik in de avond altijd nog mijn bak kwark kan eten. Dus ik zorg ervoor dat ik voor de avond altijd nog een 300 kcal incalculeer.
Uiteindelijk zit ik al een paar jaar op gewicht maar het blijft opletten en passen en meten soms met eten. Ik ben in totaal ruim 40 kg afgevallen en toen deed ik ook echt geen IF tijdens mijn afval strijd dus alleen voor het afvallen hoef je het niet te doen.