Wat kan je van je HA verwachten als..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Swah

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 19:01

Rusten is zeker belangrijk. Het is een enorm vermoeiend traject. Het leest voor mij ook alsof de medicatie aan het werken is, dat klinkt hoopvol!

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 22:34

Ik vind het ook positief klinken, ik hoop dat dat zo doorzet.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 14:46

Deze week stond in het teken van naar huis gaan en ben ik begonnen met eetmomenten alleen te doen. Ik zag daar heel erg tegenop omdat ik dan alleen daar moest zitten, ook als ik klaar ben, ipv bij de groep waar je de mensen om je heen hebt. Maar ja, thuis ben ik ook alleen . Ik werd vooral onrustig wanneer ik klaar was met eten. Dus nu proberen we steeds iets anders, podcast, serie, muziek, boek, tijdschrift, niets? En dan goed voor en na bespreken.
Daarnaast heb ik potten en pakken zoetbeleg gekregen om uit te smeren ipv de kuipjes. Ik heb een extra afspraak met de diëtiste gehad en ben bezig met mijn terugval preventie plan.

Verder nog veel therapie en met de psychiater ben ik de 2e antidepressiva weer rustig aan het opbouwen. Ik had net een gesprekje met haar en ze gaf aan dat ze me inspirerend vond . Na alles wat er was gebeurd zo doorgaan en ze vond m'n brief echt goed. Volgende week weer een volgende afspraak. Maar ik raakte er een beetje verlegen van .

Komende week meer uitbreiden met zelfstandig eten ed en natuurlijk donderdag mijn verjaardag vieren

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 15:55

Klinkt goed! Maar voel je je ook beter? (Rustiger)

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 16:22

Denk je zelf wel dat je er klaar voor bent? (als ik vragen mag)

Zoniet, dan zou ik dit toch echt aankaarten en hopen gaat ze dat serieus naar kijken.

En als je wel denkt dat je er klaar voor bent, succes!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 09:08

Hartstikke goede feedback!
'En alles moet je leren: :o ook complimenten in ontvangst nemen. ;)
(Soms went het snel en daarna voelt het heerlijk!)

Naar huis is één ding - maar ik hoop wel dat de verschillende therapieën, begeleiding etc op één of andere manier doorlopen!

eppieheppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 09:59

De nagel lak is prachtig , ik hou van die warme kleuren , ook bij lippen stift <3 . Mooi passend bij je trui!
Heb je er zelf vertrouwen in dat je het thuis gaat redden ? De overgang van kliniek naar helemaal in je eentje thuis lijkt me een enorme ( veel te ) grote stap. Ik begrijp niet zo goed dat ze je geen over brugging bieden van eerst weekenden naar huis en daarna volledig thuis met dag therapie op de kliniek . Zo ver liggen Eindhoven en Helmond niet van elkaar af .

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 17:15

De stap naar alleen thuis is ook heel groot. Eerst was er wel verlof maar door de corona mogen we niet van de afdeling af. Daarom eet ik nu sommige momenten alleen.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 18:56

Doen ze geen dagopname ivm de overgang richting thuis toe? Mochten jullie in het weekend niet naar huis ook?

Lijkt me ongelofelijk lastig van alles naar niets..

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:23

ik kreeg na mijn opname van bijna 3 maanden IHT ze kwamen iedere dag aan huis, naarmate het beter ging kwamen ze steeds een x minder

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 11:52

Kaatastrof schreef:
Doen ze geen dagopname ivm de overgang richting thuis toe? Mochten jullie in het weekend niet naar huis ook?

Lijkt me ongelofelijk lastig van alles naar niets..

Nee dat mag nu niet ivm corona. Dat was normaal wel zo dat je een weekendje thuis kon wennen maar nu is het gewoon volgende week dinsdag naar huis en niet meer terug.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 11:54

Oh dat is heftig zeg. Hier in België hebben ze dat wel altijd toegelaten. Ben daar ook wel dankbaar om eigenlijk. Ik denk dat ik anders enorm afstandelijk zou geworden zijn tov thuis zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 11:56

Toch een beetje vreemd. Iemand anders die nu opgenomen is, heeft zeker wel verlof om op te bouwen. En je hebt toch ook vaccin gehad?

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 13:27

Het is ook een heel grote stap, vooral omdat ik helemaal alleen ben thuis en dan kan de eetstoornis weer snel ruimte winnen. Maar ben een terugval preventie plan aan het schrijven die moet voorkomen dat dat gebeurt.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 13:35

Kun je als tussenstap “digitaal mee eten” met de groep als je thuis bent?
Dus scherm aan thuis en in de groep en zo toch “niet alleen” eten?
Eventueel 1 maaltijd per dag digitaal met je vader?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 13:43

Wat misschien ook kan helpen is dat je samen met je ouders eet of zij je eten tijdelijk bereiden? Ik vind het idee van Bloemetje ook wel goed eigenlijk.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 13:47

Wat "kun" je in dat plan zetten...?

Aanhalingstekens, omdat het een rare vraag is.
In principe kun je alles wat je wil op papier zetten. Inclusief 'dagopname', in home training en wat al niet.
Of men vervolgens doet wat jij wil is een volgende vraag...

Uiteraard is het ook goed om je eigen plan te trekken 'dit is de realiteit : wat vind ik er moeilijk aan en welke acties kan ik ondernemen? (Inclusief waar en hoe om hulp te vragen.)'

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 19:22

Ik vind het wel spannend om naar huis te gaan maar het heeft wel gescheeld dat ik nu 12 weken mocht blijven ipv 6, 9,of zelfs 11.

Ik hoop dat ik ritme kan houden. Want nu in het weekend hebben we geen therapie maar wel nogsteeds heel veel regelmaat. Maar als ik me verslaap dan zijn er nu mensen die mij wekken en thuis niet.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 20:06

Fleury schreef:
Ik vind het wel spannend om naar huis te gaan maar het heeft wel gescheeld dat ik nu 12 weken mocht blijven ipv 6, 9,of zelfs 11.

Ik hoop dat ik ritme kan houden. Want nu in het weekend hebben we geen therapie maar wel nogsteeds heel veel regelmaat. Maar als ik me verslaap dan zijn er nu mensen die mij wekken en thuis niet.

Kun je dat laatste niet voorkomen door je vader elke dag op een vast tijdstip te laten bellen?
En ik zie ook al hele goede tips voor het eten.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 20:08

Fleury schreef:

Jemig zijn er 12 weken voorbij?! Voor mijn gevoel een week of 4 .. voor het verslapen mss meerdere wekkers op je telefoon zetten? Verder idd wat hierboven gezegd is via beeld met iemand mee eten? Heb je nog evt goede contacten over gehouden aan de opname?
Voel je je verder lichamelijk beter zoals meer kracht oid...
Krijg je al zin om dingen te doen? Verder vind ik je berichten positiever als in het begin ... mss merk je dat niet maar het valt wel op in je schrijfstijl

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 08:25

Er zijn nu 11 weken voorbij in Helmond plus nog de week ervoor in de autismekliniek dus 12 weken alles bij elkaar. En dus nog 1 week te gaan.

Ik lees al jullie tips en ga uitproberen wat het beste voor mij werkt.

Gisteren nog een goed gesprek gehad waarbij mijn zorgen goed aan bod zijn gekomen en zij delen mijn zorgen en proberen zo veel mogelijk te doen om het goed te laten verlopen.
Nu ga ik iig mijn ontbijt alleen eten dus smakelijk eten!

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 23:45

Misschien is het eerder genoemd, maar bieden ze geen IHT? Dan komt er iemand bij jou thuis, de frequentie kan dan in overleg worden bepaald.

Hopelijk heb je een goede dag gehad vandaag

eppieheppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 09:12

Je boekt volgens mij enorme proggressie in je doen en laten Fleur +:)+ .
Je doet allemaal precies en braaf wat er van je verwacht word en dat is op zich goed .
Maar wat ik nog niet lees : hoe voel je je er onder ? Heb je vertrouwen in het thuis zijn en heb je vertrouwen in de toekomst ? Wat ga je doen als je thuis bent (behalve je eet plan volgen) ?

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 19:07

Als ik heel eerlijk ben, dan heb ik er niet het volste vertrouwen in vooral omdat ik nogsteeds heel erg moe ben en geen structuur heb thuis en dat moeilijk vind te zoeken en behouden.

Maar ik kreeg vandaag te horen dat ik 2 dagen na thuiskomst een intakegesprek heb bij de autismekliniek. Dat zou voor mij een goede tussenstap zijn denk ik.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 20:31

Dat lijkt me een mooie oplossing.