Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gohya schreef:[quote="tokedri")
Eens. Het kan toch niet zo zijn dat alles fout gaat door anderen
Ik lees veel klachten die ts op zn beloop laat ondanks handreikingen van artsen ( bv bloedprikken)
Het kan niet zo zijn dat druppels niet uitgelegd worden
Ik kan dat gewoon niet geloven
tokedri schreef:truus1957 schreef:Vind het enorm kwetsend, als je over dergelijke zaken zou twijfelen dan denk je dat maar, dat slinger je niet op bokt.
Wens je heel veel sterkte, hoop dat er snel een oplossing komt.
Volgens mij zegt niemand hier dat ze daaraan twijfelen
Citaat:Het kan niet zo zijn dat druppels niet uitgelegd worden
Ik kan dat gewoon niet geloven
apotheek.nl schreef:Krijgt u een medicijn voor de eerste keer mee van de apotheek? Dan krijgt u aan de balie uitleg over uw medicijn. Door dit begeleidingsgesprek kunt u veilig en bewust uw nieuwe medicijn gebruiken.
De apotheekmedewerker checkt of uw medicijn bij u past, of de dosering klopt, of er geen wisselwerkingen optreden met uw andere medicijnen. Dan legt de apotheekmedewerker uit hoe u het medicijn goed kunt gebruiken. Voor veilig medicijngebruik is het begeleidingsgesprek van levensbelang.
Marie_Anne schreef:[/quote]De apotheek is wettelijk verplicht met jou een eerste uitgiftegesprek te houden. Daar betaal je voor bij ieder voor jou nieuw medicijn. Dat hebben ze blijkbaar toch ook niet of niet volledig gedaan als je niet wist hoe je het moest gebruiken.
Iris82 schreef:Het lijkt me bijzonder lastig te druppelen als je het zelf moet doen. Dat moet wel heel voorzichtig als je t met een spuitje moet doen.
Er zit 0,5ml in, maar dat kunnen wel 100 druppels zijn. Afhankelijk van de druppelgrootte. Zou er zeker achteraan gaan hoe groot de druppels zouden moeten zijn en hoe ze aanraden om te druppelen met een spuitje.
Astorga schreef:Iris82 schreef:Het lijkt me bijzonder lastig te druppelen als je het zelf moet doen. Dat moet wel heel voorzichtig als je t met een spuitje moet doen.
Er zit 0,5ml in, maar dat kunnen wel 100 druppels zijn. Afhankelijk van de druppelgrootte. Zou er zeker achteraan gaan hoe groot de druppels zouden moeten zijn en hoe ze aanraden om te druppelen met een spuitje.
Dunne vloeistof is 20 druppels per milliliter. Maar het zou idd makkelijker zijn wanneer ze het in een druppelflacon zouden stoppen.
gohya schreef:Het is idd.na openen maar 24 uur houdbaar.
De sticker die erop zit kan ik helemaal geen wijs uit
Morgen ga ik naar de apotheek toe,is beter dan bellen.
[ [url=m/L3Gq07.jpg]Afbeelding[/url] ]
Alleen druppelen is idd.lastig en al helemaal omdat het Ooglid onder helemaal vast gegroeid zit aan mijn oog.Er is bijna geen geultje meer.
genja schreef:Polly schreef:Wat staat er als bovenste zin op het papiertje onder de sticker? "in Nacl 0,9 (niet..."?
Ik gok niet geconseveerd .
Ts de apotheek op etiket is je eigen apotheek ?
senna21 schreef:gohya schreef:Het is idd.na openen maar 24 uur houdbaar.
De sticker die erop zit kan ik helemaal geen wijs uit
Morgen ga ik naar de apotheek toe,is beter dan bellen.
[ [url=m/L3Gq07.jpg]Afbeelding[/url] ]
Alleen druppelen is idd.lastig en al helemaal omdat het Ooglid onder helemaal vast gegroeid zit aan mijn oog.Er is bijna geen geultje meer.
TS, ik denk dat het verstandig is dat je de huisarts vraagt om dit door de thuiszorg te laten doen.
Dit is medicatie waarmee je voorzichtig moet omgaan.
Zelf druppelen lijkt erg lastig en risicovol.
Sterkte.