Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-20 10:14

[quote="tokedri")

Eens. Het kan toch niet zo zijn dat alles fout gaat door anderen
Ik lees veel klachten die ts op zn beloop laat ondanks handreikingen van artsen ( bv bloedprikken)
Het kan niet zo zijn dat druppels niet uitgelegd worden
Ik kan dat gewoon niet geloven[/quote]

Joh dan geloof je dat toch niet dat er niks is uitgelegd? en dat het recept fout is geschreven door UMC Utrecht, wat UMC én de apotheek zelf bekennen.

Weet je, ik ga er niet eens meer op in! Álles ligt uiteraard aan mij, dat ik doodziek op de bank lig en niet naar het ziekenhuis kan is natuurlijk ook gewoon laksigheid.En dat de huisarts zei dat ik de uitslag pas krijg na de week vakantie,en ik daarom geen haast had met bloedprikken,dat lieg ik toch gewoon.

Weet je, als je niks gelooft wat doe je dan eigenlijk in dit topic? Of geloof je ook niet dat ik kanker heb? Misschien lieg ik dat ook wel en heb ik gewoon een oogontsteking.

Ik heb bewijzen van fouten die gemaakt zijn, ga ik hier echt niet neer zetten.Ik ga geen tekst en uitleg geven.De ander weet immers beter,die weet precies hoe het hier gaat.
Fijn weekend!

Mer1980

Re: Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 17:02

Gohya, laat het los, het is bokt.

Ik hoop dat de pijn ondertussen alweer wat minder is.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 17:05

Gohya, jij hoeft niemand verantwoording af te leggen. Het is allemaal al vervelend genoeg. Sterkte meid en hou je taai!!!

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 17:08

Vind het enorm kwetsend, als je over dergelijke zaken zou twijfelen dan denk je dat maar, dat slinger je niet op bokt.
Wens je heel veel sterkte, hoop dat er snel een oplossing komt.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 18:35

gohya schreef:
[quote="tokedri")

Eens. Het kan toch niet zo zijn dat alles fout gaat door anderen
Ik lees veel klachten die ts op zn beloop laat ondanks handreikingen van artsen ( bv bloedprikken)
Ik kan dat gewoon niet geloven

Joh dan geloof je dat toch niet dat er niks is uitgelegd? en dat het recept fout is geschreven door UMC Utrecht, wat UMC én de apotheek zelf bekennen.

Weet je, ik ga er niet eens meer op in! Álles ligt uiteraard aan mij, dat ik doodziek op de bank lig en niet naar het ziekenhuis kan is natuurlijk ook gewoon laksigheid.En dat de huisarts zei dat ik de uitslag pas krijg na de week vakantie,en ik daarom geen haast had met bloedprikken,dat lieg ik toch gewoon.

Weet je, als je niks gelooft wat doe je dan eigenlijk in dit topic? Of geloof je ook niet dat ik kanker heb? Misschien lieg ik dat ook wel en heb ik gewoon een oogontsteking.

Ik heb bewijzen van fouten die gemaakt zijn, ga ik hier echt niet neer zetten.Ik ga geen tekst en uitleg geven.De ander weet immers beter,die weet precies hoe het hier gaat.
Fijn weekend![/quote]

Zo wauw.. wat een reactie. Ik ben niet de enige die zei dat je mss iets meer zelf ook zou kunnen doen qua achter dingen aan gaan enz. Als je die druppels krijgt moet de apotheek of arts uitleggen hoe en wat
Doen ze dat niet dan vraag je het of je belt toch gewoon
Beetje overtrokken reactie

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 18:36

truus1957 schreef:
Vind het enorm kwetsend, als je over dergelijke zaken zou twijfelen dan denk je dat maar, dat slinger je niet op bokt.

Volgens mij zegt niemand hier dat ze daaraan twijfelen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 18:54

Niemand twijfelt aan de ellende die je meemaakt. Maar er zelf op bepaalde gebieden proactiever in staan zou niet zo verkeerd zijn in jouw geval . Je hebt je zorg voor je dochter wat , heel begrijpelijk is , regelmatig een struikelblok is om iets niet te doen. Hoe gaat dat dan wanneer je weken doodziek op de bank ligt ? Zodra je weer een beetje puf hebt toch maar eens zoeken naar oplossingen waar jullie beide je voordeel mee kunnen doen . Word het ook wat gemakkelijker van. En dit is geen kritiek maar een poging om te helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 18:58

tokedri schreef:
truus1957 schreef:

Volgens mij zegt niemand hier dat ze daaraan twijfelen

Je hebt letterlijk gezegd:
Citaat:
Ik kan dat gewoon niet geloven

Het is ontzettend onbeschoft om zo over iemand te praten in haar eigen topic. Dat zou je in het echte leven ook niet op deze manier doen. Als je feedback wilt geven kan dat ook anders.
Daarnaast; alsof apotheken geen fouten maken. Onderstaande is van een paar jaar geleden, maar je denkt toch niet dat het nu helemaal anders is hè?
Apothekers geven te weinig informatie over nieuwe medicijnen

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-20 20:07

Afbeelding
Geschreven door het UMC Utrecht! 2 cycli, 1 cyclus is 1 week,is 7 spuitjes.

De pijn is gelukkig stuk minder, de Neuropathie komt in aanvallen.Ik slik nog 3x daags 400 Mg Ibuprofen, heel soms neem ik 1x 800mg.

Nogmaals het is géén fout van de apotheek die dit recept moest maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 21:49

De apotheek is wettelijk verplicht met jou een eerste uitgiftegesprek te houden. Daar betaal je voor bij ieder voor jou nieuw medicijn. Dat hebben ze blijkbaar toch ook niet of niet volledig gedaan als je niet wist hoe je het moest gebruiken.

apotheek.nl schreef:
Krijgt u een medicijn voor de eerste keer mee van de apotheek? Dan krijgt u aan de balie uitleg over uw medicijn. Door dit begeleidingsgesprek kunt u veilig en bewust uw nieuwe medicijn gebruiken.

De apotheekmedewerker checkt of uw medicijn bij u past, of de dosering klopt, of er geen wisselwerkingen optreden met uw andere medicijnen. Dan legt de apotheekmedewerker uit hoe u het medicijn goed kunt gebruiken. Voor veilig medicijngebruik is het begeleidingsgesprek van levensbelang.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 22:09

Marie_Anne schreef:
De apotheek is wettelijk verplicht met jou een eerste uitgiftegesprek te houden. Daar betaal je voor bij ieder voor jou nieuw medicijn. Dat hebben ze blijkbaar toch ook niet of niet volledig gedaan als je niet wist hoe je het moest gebruiken.
[/quote]

Goed om te weten, dit hebben ze bij mij echt nog nooit gedaan. Krijg vaak wel een extra ‘bijsluiter’ met omschrijving

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 23:16

Als ik de spuitjes zo zie is de apotheek van ts de doorlevende apotheek. Dit zijn zulke specifieke middelen dat de eigen apotheek die eigenlijk niet kan leveren maar hoogst waarschijnlijk aangeleverd krijgt uit Utrecht
Had de eigen apotheek wel even kunnen vragen of het gebruik duidelijk is uitgelegd . Bij dit soort dingen wordt normaal gesproken door behandeld arts uitleg gegeven.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:40

Het lijkt me bijzonder lastig te druppelen als je het zelf moet doen. Dat moet wel heel voorzichtig als je t met een spuitje moet doen.

Er zit 0,5ml in, maar dat kunnen wel 100 druppels zijn. Afhankelijk van de druppelgrootte. Zou er zeker achteraan gaan hoe groot de druppels zouden moeten zijn en hoe ze aanraden om te druppelen met een spuitje.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:44

Iris82 schreef:
Het lijkt me bijzonder lastig te druppelen als je het zelf moet doen. Dat moet wel heel voorzichtig als je t met een spuitje moet doen.

Er zit 0,5ml in, maar dat kunnen wel 100 druppels zijn. Afhankelijk van de druppelgrootte. Zou er zeker achteraan gaan hoe groot de druppels zouden moeten zijn en hoe ze aanraden om te druppelen met een spuitje.

Dunne vloeistof is 20 druppels per milliliter. Maar het zou idd makkelijker zijn wanneer ze het in een druppelflacon zouden stoppen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:47

Ik heb mn koffie nog niet op. :')

Goed. 10 druppels. Maar nog, als je per ongeluk een klein beetje harder drukt heb je in 1x 2 druppels in je oog. En dat lijkt me met chemo druppels minder handig.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-20 12:16

Het recept is naar een apotheek in Ermelo gestuurd,die hebben het gemaakt en doorgestuurd naar mijn apotheek.Daar heb ik nog duidelijk gevraagd om uitleg en of er een gebruiksaanwijzing bij zat.Ze keek in het zakje en zei:ja zit bijsluiter in.
Het zijn blijkbaar niet genoeg spuitjes want UMC ging gelijk het recept opnieuw doorsturen.
Het is ontzettend moeilijk om er precies 1 druppel uit te krijgen.Ik zal ook vragen of ze er iets van een pipetje of knijpdopje op kunnen zetten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-20 12:19

Astorga schreef:
Iris82 schreef:

Dunne vloeistof is 20 druppels per milliliter. Maar het zou idd makkelijker zijn wanneer ze het in een druppelflacon zouden stoppen.

Dus het zou wel genoeg kunnen zijn dan, 2 spuitjes?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 18:54

[/quote]

Dus het zou wel genoeg kunnen zijn dan, 2 spuitjes?[/quote]

Waarschijnlijk maar 24 uur houdbaar na openen? Meestal zit er geen conserveermiddel in.
De naam van de apotheek uit ermelo staat er vast wel op. Zou hun even bellen of ze advies hebben hoe je dit het makkelijkst kan druppelen. Lijkt mij alleen bijna onmogelijk

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-20 19:29

Het is idd.na openen maar 24 uur houdbaar.
De sticker die erop zit kan ik helemaal geen wijs uit
Morgen ga ik naar de apotheek toe,is beter dan bellen.
Afbeelding

Alleen druppelen is idd.lastig en al helemaal omdat het Ooglid onder helemaal vast gegroeid zit aan mijn oog.Er is bijna geen geultje meer.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:32

Wat staat er als bovenste zin op het papiertje onder de sticker? "in Nacl 0,9 (niet..."?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:39

Polly schreef:
Wat staat er als bovenste zin op het papiertje onder de sticker? "in Nacl 0,9 (niet..."?

Ik gok niet geconseveerd .
Ts de apotheek op etiket is je eigen apotheek ?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 00:26

gohya schreef:
[ [url=m/L3Gq07.jpg]Afbeelding[/url] ]

Alleen druppelen is idd.lastig en al helemaal omdat het Ooglid onder helemaal vast gegroeid zit aan mijn oog.Er is bijna geen geultje meer.

TS, ik denk dat het verstandig is dat je de huisarts vraagt om dit door de thuiszorg te laten doen.
Dit is medicatie waarmee je voorzichtig moet omgaan.
Zelf druppelen lijkt erg lastig en risicovol.
Sterkte.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-20 09:10

genja schreef:
Polly schreef:

Ik gok niet geconseveerd .
Ts de apotheek op etiket is je eigen apotheek ?

Klopt,daar staat idd.niet geconserveerd.
Naam is ook van mijn eigen apotheek.
Er staat ook op: Risicovolle stof.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 10:16

senna21 schreef:
gohya schreef:
[ [url=m/L3Gq07.jpg]Afbeelding[/url] ]

TS, ik denk dat het verstandig is dat je de huisarts vraagt om dit door de thuiszorg te laten doen.
Dit is medicatie waarmee je voorzichtig moet omgaan.
Zelf druppelen lijkt erg lastig en risicovol.
Sterkte.

Goede tip

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 10:33

Stille meelezer.
Goyha, wat krijg je veel over je heen.

Ik vraag me steeds meer af of je in dit traject niet iets van een belangenbehartiger kan gebruiken. Iemand die je helpt artsen aanhoren, aanvullende vragen stellen, actie ondernemen waar nodig, hulp regelen voor je dochter wanneer jij toch echt naar het ziekenhuis moet, enz.

Want weet je, ik snap dat er bij jou een grens is van wat je kan. En ik snap ook dat je soms gewoon niet meer overziet hoe je dan in godsnaam zaken moet regelen. Wat als gevolg heeft dat je niet terug kan naar de arts wanneer deze dat aanbiedt (wat mogelijk als gevolg heeft dat zij denken: het zal wel meevallen, want we bieden de optie om te komen en ze komt niet). Naar huis gaan en liegen over pijn gaat je niet helpen, maar snap ook dat je andere zorgen hebt waardoor je soms 'onhandige' keuzes maakt. En juist als er dan ook nog veel mis gaat (of lijkt te gaan, of wellicht ruis ontstaat doordat je met alles op je schouders dingen niet volledig juist kan interpreteren) sta je er nu wel heel alleen voor.

Misschien iets om met je huisarts te bespreken, als je dit niet in eigen kring kan oplossen. Want ik vind het totaalplaatje best zorgelijk klinken. En hoezeer je ook je best doet, je laat steken vallen wat het proces niet helpt. En dat is geen verwijt he, ik lees bijv dat je assertiever zou moeten zijn, maar ik geloof echt direct dat je dat op een bepaald moment niet meer kan.

Hoop dat ik een beetje heb kunnen overbrengen wat ik bedoel zo.. Iig: ik gun je hulp in dit traject, zodat jij 'gewoon' bezig kan zijn met ziek zijn en niet alle randzaken eromheen.