Permanente make up en Microblading

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 16:57

Ik ben al een tijdje aan het nadenken om mijn wenkbrauwen te laten doen. Nou heb ik een salon gevonden in Aalsmeer waarvan het portfolio mij erg aanspreekt, echter heb ik mijn bedenkingen over deze salon en lijkt het te mooi om waar te zijn. De prijs is erg goedkoop (150,-) en de recensies zijn allemaal in het Pools. Met verder zoeken op Google (naar ervaringen/recensies in het Nederlands) kom ik ook nergens, iemand hier die de speurneus wilt uithangen of deze salon kent?

Dit is hun werk (volgens de foto’s op Facebook):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En de salon heet SOS Beauty.

Mocht iemand evt. een goede salon weten die bovenstaande resultaten ook kan waarmaken in omg. Leiden, hoor ik het ook graag :j

Edit: ik heb trouwens echt amper haartjes van mezelf, de meeste modellen hebben wel echt meer haar - ben daardoor wel erg bang dat het bij mij echt extreem nep uit komt te zien. Denk dat microblading dan de meeste kans maakt op mooi resultaat?

Nog een edit:
Dit is precies wat ik zelf ook heb aan haar - naar wat ik dus zou willen aan resultaat! :j
Afbeelding
Is dit dan Microshading?

Fitzroy

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 20:52

Ik wil ook mijn wenkbrauwen laten doen. Ik had vroeger altijd enorm volle en donkere wenkbrauwen, maar er is door leeftijd ? of gebruik medicijnen weinig meer van over.
Wie weet omgeving Arnhem een goede salon?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 11:03

Wanneer beginnen jullie weer met oog makeup, en eventueel je wenkbrauwen weer naar het zetten?

En hoe doen jullie dit met reinigen?

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 12:13

Ik raad altijd aan om een week geen make up te dragen. De eerste week alleen met water spoelen en daarna kun je weer gewoon reinigen zoals je normaal ook doet.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 19:34

Banyu schreef:
Wanneer beginnen jullie weer met oog makeup, en eventueel je wenkbrauwen weer naar het zetten?

Waarom zou je je wenkbrauwen nog willen doen na het zetten? Is de bedoeling van de pmu niet juist dat je dit niet meer hoeft te doen na het zetten?

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 22:50

Little_Gift schreef:
Banyu schreef:

Waarom zou je je wenkbrauwen nog willen doen na het zetten? Is de bedoeling van de pmu niet juist dat je dit niet meer hoeft te doen na het zetten?

Ik heb blonde wenkbrauwharen (of stiekem misschien grijs..) dus of ik moet of ze gaan verven of ik gebruik bruine browgel. Had ik me vooraf ook niet helemaal gerealiseerd haha :Y) maar de vorm is wel superstrak en ik ben in 1 sec klaar met de browgel, dus alsnog wel superblij met m’n powderbrows!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 18:59

Inmiddels al wat meer foto’s van mensen die hun lippen hebben laten doen? Hoe zijn jullie tot een bepaalde kleur gekomen?

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 16:08

Ik krijg volgende week of powderbrows of hairstrokes.
Nou las ik over een verdovende crème bij de huisarts. Is dat nodig? Hoe is de behandeling qua pijn?

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 16:09

Bij mij hadden ze die zalf gewoon daar. Zat gewoon bij de prijs in.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 16:10

Bullebeest schreef:

Oh echt? Ik moet het via de huisarts halen..

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 16:16

Majabeestje schreef:
Bullebeest schreef:

Oh echt? Ik moet het via de huisarts halen..

Krijg je een tube mee waar je het gros van overhoudt. Ik vind het schandalig. Als ze zelf voor die zelf zorgen kunnen ze meerdere personen mee doen. In mijn ogen is dit een beetje onnodig de farmacie spekken.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 16:28

Waar laat je het zetten? Een beetje een gekwalificeerd salon heeft dat zelf in huis lijkt me. Zonder zalf is het ook behoorlijk pijnlijk

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 16:29

De wetgeving is wel veranderd en pmu artiesten mogen geen verdoving hebben liggen. Dit is namelijk iets wat een arts moet voorschrijven en je eigen huisarts kan adhv je medisch dossier hierover beslissen.

Ik heb mijn wenkbrauwen nog laten doen met een (verboden) zalf, ik vind het Imo wel echt nodig.
In mijn opleiding pmu kreeg ik ook verdoving in mijn starterskit, maar dat mag nu niet meer…
Althans in België :)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 16:43

Mijn powder Brows zijn zonder zalf gezet. Ik lag bijna te slapen in de stoel.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 17:35

Bij mij werkte dr zalf niet maar ik kon wel door de grond zakken. Het deed me echt zo godsgruwelijk zeer, terwijl ik een sleeve heb gezet dus kan echt wel wat hebben..
Bij 2 vriendinnen deed het ook geen zeer.

Ik moet eigg bijwerken maar ik durf niet

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 17:52

Ik ben vandaag geweest voor mijn intake, maar mijn huid is zo onrustig en gevoelig dat ze me hebben aangeraden toch eerst naar de dermatoloog te gaan, omdat anders de kans op ontsteking zeer groot is.
Gelijk maar een afspraak met de huisarts gemaakt voor doorverwijzing & dan hopen dat ik ook maar iets krijg wat kan helpen :+

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 23:28

Ik sluit me aan bij jester, bij mij werkte de zelf wel maar had het echt niet grappig gevonden zonder. En ik ben grote tattoeages gewend…

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 06:24

Oh eenkies had ik evt wel zonder kunnen doen. Werkte bij mij ook niet optimaal en heb dat niet als vreselijk ervaren.
Eyeliners doen bij mij wel echt zoveel pijn! Die laat ik niet meer doen. Pakt ook nog eens slecht. Dus laat maar.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 06:51

Ik heb absoluut geen pijn ervaren bij het zetten van mijn wenkies en mijn eyeliners (boven smokey onder lijntje)
zonder verdoving zalf gezet

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 07:48

Needje schreef:
Oh wenkies had ik evt wel zonder kunnen doen. Werkte bij mij ook niet optimaal en heb dat niet als vreselijk ervaren.
Eyeliners doen bij mij wel echt zoveel pijn! Die laat ik niet meer doen. Pakt ook nog eens slecht. Dus laat maar.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 10:19

Eyeliner deed hier dan weer geen zeer :')

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 16:39

absque_dubio schreef:
Mijn powder Brows zijn zonder zalf gezet. Ik lag bijna te slapen in de stoel.

Hier ook, we met hele hoge pijngrens

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 19:10

Ik heb vandaag ook een afspraak gemaakt, voor zowel een intake als behandeling. Ik hoop dat powder brows bij mij kunnen. Ik ben als gevolg van medicijngebruik en stress (?) bijna al mijn wenkbrauwhaar kwijt. Ik zit ook te kijken naar wenkbrauwtransplantatie maar dat zit je zo aan 2500,-
Hopelijk kan ze wat met mijn wenkbrauwen.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 07:16

Majabeestje schreef:
Ik krijg volgende week of powderbrows of hairstrokes.
Nou las ik over een verdovende crème bij de huisarts. Is dat nodig? Hoe is de behandeling qua pijn?

Update: Ze had toch zelf een of andere verdoving die ze er tussendoor ook steeds op deed.
Daardoor nauwelijks pijn gevoeld. Soms wel wat gevoelig en irritant, vooral verderop in de behandeling. Maar prima te doen!

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 07:34

Wat is het geworden?