Gebruikers etherische/essentiële oliën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XxLiEsJuHhxX

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 22:29

ik open ze met de dopjes van het flesje O:) :D

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 00:02

Muze schreef:
Ik heb ook net wat groene linde binnen.
Ik moet nog een trechtertje ( een paar) hebben, en van die schroefjes om roller flesjes te openen.
Kom ik bij ali uit? Of is er nog een leuke webshop die geen drop shipper is?

Ik vind de site van Aromalifestyle fijn voor dit soort dingen. Levert ook binnen 2 dagen. Niet onbelangrijk.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 00:15

Ik heb wat dingen van Key to blossom besteld en ben daarover zover tevreden.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 10:42

Gebruiken jullie de olieen allemaal om de gezondheid te verbeteren ? En hoe snel voel je dan verschil ?
Ik begreep dat dat soms wel weken kan duren.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 11:17

Ik niet. Gewoon voor de lekker, ontspanning, goed slapen of beter concentreren.
Oh en anti mug

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 20:24

Ik gebruik de oliën voor heel veel. Algemeen welzijn, maar ook meer rust/relaxter. Ik vind het daarnaast fijn dat de oliën en producten natuurlijk zijn en voor veel dingen inzetbaar. Ook heel fijn voor mijn kindjes van 1 en 2 jaar.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 20:26

Niet alle olie is geschikt voor kinderen..

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 20:32

Muze schreef:
Niet alle olie is geschikt voor kinderen..

Dat weet ik, zeker niet voor kinderen onder de 2.
Gelukkig gebruiken we ook alleen oliën die voor de kleintjes geschikt zijn.
Natuurlijk ook nog de babyolie, shampoo, zeep en dat soort producten op natuurlijke basis :D

Gebruik het nu een jaar en nog geen moment spijt van gehad.
Heeft ons op veel vlakken geholpen en ons leven echt verrijkt. :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 23:14

Mocht er iemand nog oliën nodig hebben. Ik heb veel van YL en ik ga opruimen. Gebruik ze te weinig

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 23:16

Caira schreef:
Mocht er iemand nog oliën nodig hebben. Ik heb veel van YL en ik ga opruimen. Gebruik ze te weinig

Wat heb je staan wat je kwijt wilt?

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 23:33

Ja, evt interesse , maar ligt eraan wat t is en welke prijzen

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 06:43

Zeg maar wat je zoekt, ik heb zo’n 50 verschillende denk ik? Misschien wel meer. Ik maak straks wel een foto

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 16:27

Bestaat er ook ergens een lijst met lichamelijke klachten waarvoor de olieen werken ?

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 22:24

Er zijn oliën die ondersteuning bieden bij bepaalde klachten. Ik heb daar alleen geen lijst van. PB even als je wat wilt weten, dan kijk ik met je mee!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 07:43

Ik ben opgeleid als complementair therapeut dus ik heb andere en vaak effectievere methodes bij lichamelijke klachten. Maar het modern essentials boek van doterra geeft veel info. Heb niks met hun merk maar dat boek vind ik oprecht heel goed.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 12:52

Ik heb inderdaad ook het boek van Doterra. En ik denk inderdaad, ook al zou je niets met het merk hebben zoals pluisje88, dat het boek zelf wel erg goed is en heel duidelijk is.
Ik heb er veel aan gehad. Het heeft niet altijd klachten verholpen, maar wel vaak verlichting geboden of processen afgeremd.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 16:35

pluisje88 schreef:
kojack schreef:
Wat leuk dat er een topic over oliën is. Ik gebruik zelf doterra (heb young living ook gebruikt en heb er nog wat flesjes van). Ik smeer bij mezelf weleens onverdund en neem soms wat druppels in mijn water, nergens last van gehad :+

Wat leuk. Welkom! Als is het topic de laatste tijd een beetje dood, blijft lek om ervaringen te delen.

Ik weet dat het vanuit Doterra doodnormaal is om veel te smeren en slikken en dat er vaak niet verdund wordt. Ik ben daar zelf als aromatherapeut voorzichtig mee. Als mensen het doen, prima eigen keuze, maar ik zou het mensen niet adviseren.

Gebruik je meer enkele oliën of blends?

Ik gebruik beide. Ik verdun bij de paarden altijd, bij mezelf en de kids niet altijd.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 20:13

Ik verdun de olien altijd, maar heeeeeel zelden dat ik ze niet verdun.
Dat doe ik niet persee om ze minder sterk te maken maar voor de samenwerking die draagolie heeft met essentiële olie waardoor hij minder snel vervliegt waardoor je meer profijt hebt van de olie. Plus je doet gewoon langer met de olie zonder dat het minder goed werkt (tegenovergestelde zelfs).

Algemeen gezien doe ik 1 druppel essentiële olie per ml draagolie, ook voor mijn gezicht verzorging.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 20:45

XxLiEsJuHhxX schreef:
Ik verdun de olien altijd, maar heeeeeel zelden dat ik ze niet verdun.
Dat doe ik niet persee om ze minder sterk te maken maar voor de samenwerking die draagolie heeft met essentiële olie waardoor hij minder snel vervliegt waardoor je meer profijt hebt van de olie. Plus je doet gewoon langer met de olie zonder dat het minder goed werkt (tegenovergestelde zelfs).

Algemeen gezien doe ik 1 druppel essentiële olie per ml draagolie, ook voor mijn gezicht verzorging.

Ik verdun ook altijd. Het werkt inderdaad beter dan vind ik. Maar dat is de eeuwige discussie tussen essential oils types en complementair therapeuten. Heb het maar opgegeven om het te proberen uit te leggen :') je hoeft zelfs niet het aantal druppels te meten op de ml olie. Gewoon olie pakken, op je hand of in een bakje gieten, druppels naar keuze erdoorheen en smeren maar. Het wordt niet minder sterk naar mate je olie meer verdunt want hetzelfde aantal druppels zit erin. Dat verandert niet. Als je onverdund 3 druppels gebruikt, 3 druppels op een theelepel of 3 druppels op een eetlepel, 3 druppels blijven 3 druppels..

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 08:38

Hier ook altijd verdund, ook fijner vind ik.
De olie is zo sterk, onverdund kan dat toch niet zo fijn zijn voor mijn huid.

Voor mijn meisjes doe ik 2-4 druppels max per 10 ml draagolie.
Voor mezelf meestal 7-10 druppels, beetje afhankelijk van welke olie.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 09:21

pluisje, Dat klinkt ook inderdaad eigenlijk heel erg logisch! Dankjewel voor die uitleg, die ga ik zeker mee nemen vanaf nu!

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 10:18

Ja logisch. Maaarrr. Het hangt er dan toch wel vanaf hoeveel je gebruikt. Als jij een literfles water vult met drie druppels ranja en daaruit drinkt, is per slokje die je neemt de verhouding lager dan dat je een eierdopje water vult met diezelfde 3 druppels ranja en dat opdrinkt.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 12:03

Er zijn genoeg boeken te vinden, maar er zijn ook lijsten vanuit de MLM merken. Alleen verkopers zoals xlisza die hier bijvoorbeeld via haar onderschrift op wijst (prima verder hoor! :) ) mogen die niet openlijk delen. Wettelijk niet, maar vooral ook niet vanuit de verkopende organisatie want die kunnen daar mega claims door krijgen.

Zover ik weet, alle info die je openlijk geeft als verkoper moet "compliant" zijn, als in je mag geen aandoeningen benoemen. Zelfde als dat er tegenwoordig op doosjes van homeopatische middelen niet meer mag staan dat het helpt tegen verkoudheid bijvoorbeeld (ik noem maar wat), je mag dan iets in de trant van "ondersteunt de weerstand" ofzo zeggen...., en dat homeo/olie/kruidenmiddelen zomerkriebels in plaats van zomereczeem of hooikoorts zeggen. Vandaar dat je altijd de vraag krijgt persoonlijk contact op te nemen.

Een handige app vind ik https://play.google.com/store/apps/deta ... l=nl&gl=US , daar kun je zowel op aandoening als op olie zoeken. Ik heb er geloof ik ooit 3 euro voor betaald, kan dat nu niet terugzien wat ie kost, gebruik hem al jaren. Wel YL georienteerd maar je kunt ook gewoon kiezen tussen single oils en blends dus toch heel veel algemene info. Bij de blends staat ook duidelijk welke olieen er in zitten dus ook als je die niet hebt kan het je op weg helpen.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 12:38

Muze schreef:
Ja logisch. Maaarrr. Het hangt er dan toch wel vanaf hoeveel je gebruikt. Als jij een literfles water vult met drie druppels ranja en daaruit drinkt, is per slokje die je neemt de verhouding lager dan dat je een eierdopje water vult met diezelfde 3 druppels ranja en dat opdrinkt.

Maar als je die hele fles in 1x leegdrinkt dan is er nog steeds niks veranderd. Er veranderd pas iets als je die fles vervolgens leeg drinkt over een week. Pas dan heb je effectief minder gebruikt.

Met name doterra roept op tot erg karig of zelfs helemaal niet verdunnen. Olie trekt zonder draagolie minder goed in en smeert ook minder goed uit waardoor je meer gaat gebruiken. Dan zijn je flesjes leeg tot grote vreugde van de verkoopcijfers ;) less is more. Als 1 druppel werkt wil niet automatisch zeggen dat 10
Druppels dan ook 10x zo goed/sterk werkt. Want dat is absoluut niet het geval. Je lijf neemt naar een maximale hoeveelheid werkzame stof ineens op. Overgegebruik werkt eerder overprikkeling en allergische reacties in de hand dan dat het ook beter helpt.

Maar dat is de oude discussie tussen complementair therapeuten en essential oils verkopers die al heel erg lang bestaat

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 13:13

Ben het met je eens ja, lijkt of die flesjes zo snel mogelijk leeg moeten.
Ik heb ook eens met verbazing gelezen over hoe kort een geopend flesje maar houdbaar zou zijn, dat je na een paar weken toch echt maar een nieuwe open moest maken, zelfs al had je maar een paar druppels er uit gebruikt. Lijkt me echt onzin, in donker flesje in donkere la blijft het volgens mij jaren goed en werkzaam. Wat is jouw visie daarop pluisje88?