Draagdoek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 16:05

Ik heb vandaag mijn draagjas van Lidl ook binnen gekregen, echt een dikke winterjas! Ideaal voor koude dagen dus straks. Baby ligt nu nog knock out maar vanmiddag of morgen ga ik eens een rondje lopen met haar in de jas, als het past ben ik helemaal blij :D

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 17:50

Dag allemaal! Ik verwacht in het voorjaar een kindje, en VL en ik willen allebei heel graag gaan dragen. Maar nu weet ik totaal niet waar ik moet beginnen, er is zooooveel info. %) Waar te beginnen of waarmee te starten? Ik wil echt vanaf het begin gaan dragen. Ik vraag me ook af of we het dan redelijk kunnen redden zonder kinderwagen (uiteraard later wel een buggy), of eventueel een maxi-cosi + onderstelletje. Maar heb total geen zin in zo'n onding van een wagen in huis, of ontkom je daar niet aan? Help!

Anoniem

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 17:58

Swah: Wij vinden en vonden een koets wel handig als je bv gaat winkelen (kleding passen etc) Iets gaat eten. Wat moet regelen bij de bank bv.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 18:12

Qua kleding passen snap ik het inderdaad, maar ik koop eigenlijk praktisch altijd online. En qua kleine boodschapjes/ zaken te regelen, ik woon nu midden in de stad en heb alles (heel) dichtbij... En evt. voor zulke gelegenheden een onderstel voor de Maxi-Cosi (de MC)?
Maar goed als ik er echt niet aan een wagen ontkom dan is het maar zo hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 18:21

Wij hebben de maxi cosi mura plus 3 :) Denk bv ook als je ergens op bezoek gaat. Onderstel + koets en baby kan even slapen. Wij gebruiken het niet superveel maar soms is het echt handig :j

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 18:23

Vandaag mn maatje 5 getest. FWCC lukt prima!
Afbeelding

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 18:26

DeMolenhoek schreef:
Swah: Wij vinden en vonden een koets wel handig als je bv gaat winkelen (kleding passen etc) Iets gaat eten. Wat moet regelen bij de bank bv.

Daar kan hij handig voor zijn. Hadden wij echter de baby niet voor, dus deze situaties kwamen bij ons nooit voor _O-

Ik heb de bak nooit gebruikt, onze kleine had reflux en kon niet plat liggen. Bovendien zag hij in de bak niks en dat vond hij verschrikkelijk. Ik heb het onderstel vaker gebruikt met de maxi cosi er op. Inmiddels natuurlijk met de wandelwagen inzet, maar hij staat bij mijn schoonouders ivm de ruimte die hij inneemt. Ik heb zelf een vouwbuggy die we meer gebruiken, nu hij niet meer gedragen wil worden.

Mooi Karin! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 18:29

Herrinner mij nog jou eerste foto van een klein babyhoofdje, dicht tegen jou aan en kijk nu. Nu kijkt die al recht de lens in :D

Britt: Wij ook niet hoor, maar heel soms had ze gewoon geen keus. Met een verhuis kan ze echt niet altijd in de doek. Vaak was het wel maar voor een half uur, maar goed. Op een half uur kun je verrassend veel doen :D

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 18:32

Karin, is dit niet de FWCC tub? Dus de gewone buikdraagknoop maar dan gelijk onder de billen knopen ipv op je rug? FCC is meerlaags toch, dus dat mag pas als ze zelfstandig kunnen zitten dacht ik? Wel leuke foto, zo'n wijs koppie!

Wij redden het al 4 maanden prima zonder kinderwagen. :j Of ja we hebben er wel eentje, maar die gebruiken we alleen voor leuke wandelingen, niet als we iets moeten. Kans op huilen is dan te groot. :D We gebruiken eigenlijk altijd de draagdoek of -zak, veel fijner.

Ik zou eens kijken of ergens een draagconsulent bij je in de buurt zit waar je kunt passen. Hier heeft ze inloopochtenden, kan je (gratis) een doek proberen en draagzakken testen. Dat is handig. Wel een draagwinkel/consulent, niet bij de Prénatal ofzo want daar hebben ze ook niet-ergonomische draagzakken, waarin je baby minder goed zit.

Je hebt rekbare doeken, die knoop je voor en zijn fijn tot 10 kilo. Wel goedkoop en makkelijk om eens te proberen. En je hebt geweven doeken, die knoop je met je baby erin en die kan je gebruiken tot kleuter of zelfs ouder als je zou willen. Je hebt geweven doeken in allerlei maten en types en kleuren. Om mee te beginnen wil je meestal een maat 6 (5 als je heel tenger bent, 7 als je vrij stevig bent). Doeken van Pure Baby Love zijn zacht en fijn met pasgeboren baby's en niet te duur, prima om mee te beginnen als je 't niet goed weet. Little Frog zijn ook fijne beginnersdoeken schijnt. Je kunt draagdoeken ook prima tweedehands kopen trouwens, is vaak zelfs fijner want dan zijn ze lekker ingedragen en soepel. :j

Dan heb je nog draagzakken, die klik je vast en hoef je niet te knopen. Die zou ik zeker eerst passen want het is heel persoonlijk welke je lekker vindt zitten. En je hebt nog mei-tai's, dat is een soort half-knopen/half-draagzak geloof ik, die heb ik zelf nooit gebruikt.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 18:51

@Swah,hier is beeb nummer 3 nu 9 maand.

toen ik zwanger was van de eerste een kinderwagen gekocht met alles erop en eraan.
ben direct gaan dragen,dus heb ik die na 6 maand ongebruikt terug verkocht.

hier is nu wel idd een buggy voor als ze groter zijn,maar ik draag echt altijd als we weggaan en nog nooit een kinderwagen gemist.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 20:38

Hier wel ook de kinderwagen veel gebruikt. Daar sliep E heerlijk in. Kon ik zo in de schaduw in de tuin parkeren en dan laten staan. En idd als bedje als je eens ergens heen ging. Ik vind het wel gewoon makkelijk erbij.

Verder denk ik dat Dani al goeie tips geeft wat betreft consult enzo. Je hebt ook een doekenbieb op sommige locaties, dan kun je doeken en dragers lenen en een paar weken proberen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 20:48

Ik heb ook een wagen en draagdoek en vind het juist fijn om allebei te hebben. Vanmiddag ben ik even lopend naar de Jumbo geweest en dan is het wel fijn dat ik de boodschappen kwijt kan zonder te hoeven sjouwen :D
Maar in de ochtend ga ik altijd een half uur a drie kwartier wandelen met de hond en dan neem ik mijn dochter mee in de draagdoek, dat vind ik op dat moment weer praktischer dan de wandelwagen.
Mijn man is vrijdag jarig en dan krijgt hij een draagzak van mij dus dan hebben we helemaal keuze uit alles :D

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 22:13

Heel erg bedankt voor alle tips!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 12:08

Welke knoop raden jullie aan om een baby van nu 4,5 maand op de rug te nemen? En wat als ze in slaap valt? Blijven jullie dan de hele tijd recht staan?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 12:11

Ruck :) Ik vond het het makkelijkste met Santa toss, maar die vereist wel wat oefening.
En als ze in slaap vallen kun je of wat dingen gaan doen (zeker dan is op de rug een stuk makkelijker dan op de buik) of proberen of je ze weg gelegd krijgt 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 12:13

Het is inderdaad echt de bedoeling dat ik dan van alles kan doen. Sinds haar regeldagen is ze weer een uitdaging ‘s avonds dus de draagdoek zal weer frequenter gebruikt worden :D Maar tussendoor eten wij dan meestal en dan zit ik toch graag even :D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 12:14

Dat kan meestal ook prima hoor! Tenzij je er zo eentje hebt die dan wakker wordt, dan moet je eten terwijl je blijft bewegen -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 12:17

Dat deed ze de eerste maanden, valt nu wat meer mee. Heb haar de eerste maanden enkel gedragen want ze haatte haar park. Is een tijdje beter geweest. Nu heeft ze sinds vorige week een nieuw ritme en sindsdien zijn de avonden weer een crime. Dan is ze enkel rustig als wij haar dragen en valt ze ook in slaap. Nu dragen wij nog vooraan, maar dat begint ook wel wat te wegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 17:18

Volgens mij is de Ruck de enige die met die leeftijd op de rug mag toch? Ik gebruik hem ook, maar tot nu toe alleen nog maar binnenshuis (of waar ik zonder jas kan lopen want vind dat ze nog een beetje wegvalt in de draagjas op de rug :) )
Met de Ruck ben je veel vrijer als met bijv de FWCC vind ik.
Ik doe ook de Santa toss. Was in het begin even eng, maar dl vind het wel leuk :=

Ik heb nog een reisdoekje binnen gekregen maar kan er tot nu toe nog echt niet mee overweg. Het is de Woven Bliss Floral Stellato (katoen, zijde en wol). Ben net wezen winkelen maar ben 2 keer gestopt om opnieuw aan te spannen en toen was ik het zat. Heb gelukkig altijd de minimonkey in de tas zitten voor nood en dat was maar goed ook dus heb dl overgegooid naar de minimonkey.
Britt heeft mij verpest := ik wil alleen nog maar haar doekjes!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 17:25

Alleen ruck mag iid :)

Balen van je reisdoek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 17:30

Wat is het verschil tussen een gewone doek en reisdoek eigenlijk?

Bedankt voor de antwoorden trouwens! :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 17:31

DeMolenhoek schreef:
Wat is het verschil tussen een gewone doek en reisdoek eigenlijk?

Bedankt voor de antwoorden trouwens! :)

Een reisdoek is een doek die op reis is.

Stel ik ga dat doen dan stuur ik m naar 5-10 mensen deze mogen hem allemaal een week ( of 2 ) gebruiken en sturen hem dan dan door naar de volgende in de lijst.

Wordt veel gedaan met doekjes die wat stug zijn. Die komen dan lekker zacht terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 17:33

Oh zo. Bedankt voor de uitleg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 17:36

Pas op! Reisdoekjes zijn slecht. Je wilt daardoor alleen maar meer, andere, betere, duurdere, leukere, mooiere, fijnere en zachtere doeken :+ maar het is wel de ideale manier om uit te zoeken wat voor jou fijn werkt.
Ik hoef dus echt geen Woven Bliss te kopen, maar een PN, WW of Maisaa is wel welkom. Ik hoop dat mijn drager verkocht word, dan gaat mijn Nona er ook uit en hoop ik een fijn doekje te kunnen kopen!
En dan heb je ook nog verkoopreisjes. Werkt het zelfde als gewone reisdoeken, maar met de optie tot koop. Fijn voor de eventuele koper, want die kan hem eerst proberen!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 17:45

Toch geen fan van je glitterdoekje Ashley?