Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-18 21:34

Ik deel je mening daarin Zorro... Ik zou zelf ook nooit leerlingen aannemen.

Keerzijde is weer, wat is een echte opleiding?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:42

@ zorro: Ik ben geen voorstander van alleen maar van een andere stylist(e) leren, maar juist een erkend/officieel diploma te halen met een gedegen opleiding. Wel ben ik voorstander van bij een andere stylist(e) mee te lopen, al dan niet in de vorm van een stage of gewoon een paar dagen meekijken en op die manier buiten de officiële opleiding om wat extra tips en tricks/inzichten te krijgen.

Aanvulling: Ik zou dan ook graag zien dat het een wettelijk erkend beroep zou worden met minimale papieren voor het uitvoeren ervan.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:06

In Nederland kan je in deze branche geen erkende opleiding krijgen omdat het geen erkend beroep is.

ik heb mijn opleiding gevolgd bij een educator van een groot bekend merk. Ik kreeg privelessen ( waar ik dan ook voorstander van ben ). Tevens volg ik nog steeds cursussen en perfectie lessen.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:12

Ja inderdaad.. wat is een echte opleiding? Ik zit er aan te denken om een opleiding te gaan doen. Niet zozeer om echt een salon te openen want ik heb het nu al druk genoeg.

Maar juist daardoor vind ik ontspanning wel belangrijk en ik vind nagels zetten echt ontspanning. Echt super leuk om te doen. Dus een opleiding is wel leuk om te doen, ik hou van leren, van nieuwe dingen doen en mezelf ontwikkelen.. dus waarom niet?

Maar dan wil ik het wel goed. En er zijn best wat stylistes die opleidingen geven, alleen het komt wat 'nep' op me over. Wij hebben dan een rijschool en ik ben instructrice. Niet iedereen met een rijbewijs kan ook een ander leren rijden.. en dat vertaal ik hier dan ook naartoe.. dus vandaar dat ik jullie vakmensen even om jullie mening wou vragen!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-18 22:24

Cinnepin schreef:
In Nederland kan je in deze branche geen erkende opleiding krijgen omdat het geen erkend beroep is.

ik heb mijn opleiding gevolgd bij een educator van een groot bekend merk. Ik kreeg privelessen ( waar ik dan ook voorstander van ben ). Tevens volg ik nog steeds cursussen en perfectie lessen.

Maar niet namens dat merk toch?
. Ik heb bijv kinetics certificaten, omdat ik mijn opleiding bij een kinetics aproved educator (en erkend kort opleidingsinstituut ) heb gevolgt.

In maart heb ik een perfectie training bij een voormalig astonishing en EZflow educator. Geeft eigenlijk geen les meer, maar af en toe een training vind ze wel leuk.

Feeling is ook een ding. Ik zie soms meiden na hun eerste les nagels zetten dat ik echt denk :wow: !

Ik zie ook meiden die al 20 jr in het vak zitten waarbij ik denk euh.... Ok....

Ik ben zelf nog steeds niet tevreden, er is altijd wel wat... Niet alles precies gelijk, net te dik, bolling niet goed etc...
Tja, dan heb ik de kennis allemaal wel, maar dan moet het ook nog even daadwerkelijk op de nagel komen zeg maar :')

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:26

LadyMadonna schreef:
Cinnepin schreef:

Maar niet namens dat merk toch?
. Ik heb bijv kinetics certificaten, omdat ik mijn opleiding bij een kinetics aproved educator (en erkend kort opleidingsinstituut ) heb gevolgt.

In maart heb ik een perfectie training bij een voormalig astonishing en EZflow educator. Geeft eigenlijk geen les meer, maar af en toe een training vind ze wel leuk.

Feeling is ook een ding. Ik zie soms meiden na hun eerste les nagels zetten dat ik echt denk :wow: !

Ik zie ook meiden die al 20 jr in het vak zitten waarbij ik denk euh.... Ok....

Ik ben zelf nog steeds niet tevreden, er is altijd wel wat... Niet alles precies gelijk, net te dik, bolling niet goed etc...
Tja, dan heb ik de kennis allemaal wel, maar dan moet het ook nog even daadwerkelijk op de nagel komen zeg maar :')

Klopt absoluut. Veel oefenen oefenen en oefenen. Ik vind mijn ene set ook veel mooier dan de andere. Gelukkig zie ik wel verbetering in mijn werk :j. En cursussen blijven volgen is ook leuk..en verslavend. Mijn docente was educator bij NailCreation, nu ook niet meer.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-18 22:44

De natuurlijke nagel is ook zó belangrijk, en de vorm van de handen..
Soms komt een klant binnen met dit:
Afbeelding

En zegt dan: ik wil graag dit:
Afbeelding

Euh ja... Gaat m nie worde nie :n (foto's van Google)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:11

LadyMadonna schreef:
[ [url=m/dkxnho.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3ADFOO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hahaha, zo voel ik me dus altijd _O- zoveel mooie inspiratie op doen en dan zie ik m'n nagels en denk ik hmpf ^)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-18 23:19

Nouja, kijk: tuurlijk kan ik een korte waaier nagel netjes verlengen, maar zo mooi slank wordt het nooit....

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 00:01

Ik volg mijn les bij een educator van Crystal Nails, ben de enige in mn klasje dus toevallig heb ik privéles maar ik had klasgenoten wel leuk gevonden. Ik heb een hoop research gedaan, wilde graag kwaliteit en ik leer nu zoveel dat ik me afvraag hoe die stoomcursussen van 2 dagdelen dat dan doen. In een weekendje gelnagels leren zetten en een certificaat krijgen, hoe dan? Of zou je dan extreem getalenteerd zijn? Want echt een goede nagel leren zetten lukt mij dus echt niet in een paar dagdelen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 08:17

Als ik er zo weer naar kijk moet ik toch maar weer een keertje gaan lakken...
ze staan/liggen hier ook al tijden naast mij en doe er eigenlijk niks mee.. :=

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 09:51

Mars schreef:
Ik volg mijn les bij een educator van Crystal Nails, ben de enige in mn klasje dus toevallig heb ik privéles maar ik had klasgenoten wel leuk gevonden. Ik heb een hoop research gedaan, wilde graag kwaliteit en ik leer nu zoveel dat ik me afvraag hoe die stoomcursussen van 2 dagdelen dat dan doen. In een weekendje gelnagels leren zetten en een certificaat krijgen, hoe dan? Of zou je dan extreem getalenteerd zijn? Want echt een goede nagel leren zetten lukt mij dus echt niet in een paar dagdelen.

2 dagen is idd wel erg kort. Hier in mijn omgeving is er ook een cursus voor 2 dagen en dan ben je meer dan 500 kwijt. Geldklopperij vind ik dat.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:28

LadyMadonna schreef:

Jammer dat ik geen vóór foto heb gemaakt, maar iets vergelijkbaars hoopte een extreme nagelbijter bij mij ook. Ik kon er linksom en rechtsom niet meer van maken dan dit:

Afbeelding

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:39

LadyMadonna schreef:

Oh wauw die onderste is prachtig. Is er hier iemand toevallig in de omgeving van Arnhem / Apeldoorn die vandaag tijd heeft om dit te creëren (zonder de steentjes enkel de gel lak ?) ik ga vannacht op vakantie namelijk :)

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:39

Weer eens wat aan mn nagels gedaan!
Afbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 12:52

Mooie kleur!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:00

Ik lak mijn nagels vaak mat grijs, maar nu ik die foto zo zie doe ik er vanavond een mat roze op denk ik! :-D

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 14:44

LadyMadonna schreef:
Mooie kleur!

Dankjewel! Ik begin gewoon lekker met basis kleuren van de etos

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 15:06

Deze klant had hele korte nagels afgescheurd. Zo kort als een nagelbijter.
Wat ging ze blij de deur uit :)

Afbeelding

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 15:30

Stille meelezer (die geniet van jullie mooie nagels) meldt zich.

Ik vind nagellakken altijd heel leuk om te doen op mijn eigen nagels.. meer ook omdat ik van die lelijke witte stippen erop heb zitten.. (wat het nou is geen idee, iedereen zegt wat anders) maar ik heb de laatste weken last dat de bovenkant van mijn nagel los laat ofzo? Geen idee hoe ik het moet uitleggen (zie foto). Daardoor is het lakken een beetje nutteloos want het bladert er snel af. Doe nu alleen blanke lak op. Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

Afbeelding

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 17:33

Cinnepin die zijn goed opgeknapt !!

Hier een kleurtje erop wat hopelijk 2 weken op zn minst blijft zitten. Met de Ali lakken lukt me dat nog niet bij de meeste.

Afbeelding

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 17:38

Dankjewel :)

Mooie kleur bij jou :j

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 17:54

xxxmh schreef:
Stille meelezer (die geniet van jullie mooie nagels) meldt zich.

Ik vind nagellakken altijd heel leuk om te doen op mijn eigen nagels.. meer ook omdat ik van die lelijke witte stippen erop heb zitten.. (wat het nou is geen idee, iedereen zegt wat anders) maar ik heb de laatste weken last dat de bovenkant van mijn nagel los laat ofzo? Geen idee hoe ik het moet uitleggen (zie foto). Daardoor is het lakken een beetje nutteloos want het bladert er snel af. Doe nu alleen blanke lak op. Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

[ [url=m/LvJpbs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vroeger werd gezegd dat witte stippen een tekort aan kalk was, maar dat is een fabeltje. Het is niet meer en niet minder dan stootplekjes. Vooral kinderen hebben er vaak 'last' van.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 17:55

Mondy schreef:
Cinnepin die zijn goed opgeknapt !!

Hier een kleurtje erop wat hopelijk 2 weken op zn minst blijft zitten. Met de Ali lakken lukt me dat nog niet bij de meeste.

[ [url=m/Efb49q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie kleur en netjes gelakt! :j

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 22:38

Dankje :) helaas liggen er wel al 2 af op mijn slechte kant. Denk toch te dik gelakt dus morgen nog een keer proberen