No Sugar November

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 10:37

miramii schreef:
@Wiskey @Romamore
Ik heb ook de intentie om in december door te gaan.. maar inderdaad, wel af en toe een ‘tussendoor’ dagje. Bij Sinterklaas gaan wij bv uit eten. Dan wil ik graag wat kunnen eten zonder me schuldig te voelen! :o
Lijkt me overigens ook niks als je nooit wat lekkers mag!

tja, wat is niks lekkers. Ik neem op het werk geen taart en probeer ook iedereen zo te dirigeren dat de pepernoten en paaseitjes op zijn als ik weer op kantoor ben ;).

Maar ik geniet ook van mijn eigen gemaakte chocomelk of chocomousse. Of reep met dadels en noten. Of eigen gemaakte chocolade (met ahornsiroop). Of of of.

Genoeg te genieten dus (edit: voor mij)

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 10:40

Afgelopen maandag kwam ik dit topic tegen en ben toen direct begonnen en ik moet zeggen; het gaat erg goed! Ben ook zichtbaar iets afgevallen :)

Ik lette sowieso al wel op wat ik at, maar pakte heel makkelijk een chocolaatje op het werk en dat ene chocolaatje werden er dan 5 :+ En 's middags at ik altijd twee boterhammen met zoet beleg, dat doe ik nu niet meer en ik moet zeggen, ik mis het ook totaal niet!
Hopen dat ik dit vol kan houden, al heb ik wel met mezelf afgesproken dat ik in het weekend niet zo streng er op ga letten mits het in mijn kcal aantal past.

Doubtless

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 13:22

Let er wel op dat je in het weekend niet bij eet (qua kcal) wat je doordeweeks weglaat. Voornamelijk met uit eten gaan & alcohol zit je echt zo boven 2000 kcal.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 13:33

Doubtless schreef:
Let er wel op dat je in het weekend niet bij eet (qua kcal) wat je doordeweeks weglaat. Voornamelijk met uit eten gaan & alcohol zit je echt zo boven 2000 kcal.

Maar de meesten deden dat altijd al denk ik? Dus alleen doordeweeks beter is dan al een verbetering.

Hier gaat het mij wel steeds makkelijker af. Kan koekjes en snoep laten staan, had ik nooit verwacht :')
Avondeten zou nog iets gezonder kunnen. Let er wel op dat ik voldoende groente etc binnen krijg, maar kook nog wel af en toe met pakjes.
Ik ben nog niet afgevallen, dat vind ik wel echt stom. Ik krijg zeker 1000 kcal minder binnen per dag dan eerst. Dan zou het er toch af moeten vliegen?

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 13:45

_KellyAV schreef:
BiBiQ schreef:
Let je wel op met de koolhydraatarme toetjes als je verder niet koolhydraatarm eet? Ze zijn wel heel vet.

Hier de dag begonnen met 2 oopsies met smeerkaas. Heerlijk.
Vandaag weer goed opletten dat ik genoeg eet. Ben vrij vandaag en dan sla ik ongemerkt wel eens wat over.

Ik weet niet zeker of dit aan mij gericht was :) maar ik let deze dagen niet mega goed op, ben even heerlijk een weekend weg waar ik lekker van wil genieten <3
Denk wel een beetje om de suikers hoor, maar koolhydraten wil ik pas echt vanaf maandag gaan minderen :)

Gisteren een hele dag gezwommen, we zijn naar tropical islands geweest, nabij Berlijn. Ik ben een heleboel blauwe plekken rijker geworden :') het was wel erg leuk!

Nee meer aan Suus die zei dat ze de slagroom mascarpone toetjes at. ;)

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 14:13

_suus19_ schreef:
Doubtless schreef:

Maar de meesten deden dat altijd al denk ik? Dus alleen doordeweeks beter is dan al een verbetering.

Hier gaat het mij wel steeds makkelijker af. Kan koekjes en snoep laten staan, had ik nooit verwacht :')
Avondeten zou nog iets gezonder kunnen. Let er wel op dat ik voldoende groente etc binnen krijg, maar kook nog wel af en toe met pakjes.
Ik ben nog niet afgevallen, dat vind ik wel echt stom. Ik krijg zeker 1000 kcal minder binnen per dag dan eerst. Dan zou het er toch af moeten vliegen?

Wat is kcal inname nu en hoeveel beweeg je? Ben je van 3000 naar 2000 kcal gegaan of van 2000 naar 1000?
Kcal is niet het enige belangrijke, het gaat er ook om waar je die kcal uit haalt. Als je nu opeens veel notenpasta gaat eten (want: weinig suiker) krijg je veel vet binnen.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 14:35

Oh Bibiq was dat tegen mij dat had ik nog niet door :+
Ja ik ben wel iets meer vetten gaan eten, maar niet belachelijk veel.
Haal het vooral uit fruit, groente, noten, ei, vis en volkoren brood. En dus dat toetje, zegmaar 30 gr slagroom en 60 gr mascarpone per dag.
Ben denk ik van 4000/3000 naar 2000 kcal per dag gegaan, ene dag iets meer andere dag iets minder.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 16:16

Ooow ik stond net voor de spiegel in een broek die eigenlijk altijd wat strak heeft gezeten (vetrand boven de broek) en de rand is gewoon bijna weg! Ik merkte het vanmorgen ook aan mijn leren chaps. Die heb ik vorige week voor het laatst aangehad en toen ik te vanmorgen aandeed voelde ik ze nauwelijks, ze zaten echt ruimer. Nu hoef ik niet perse daar af te vallen, maar het is een mooie signaal dat er iets gebeurd in mijn lijf!! Ik ben van plan om deze manier van eten vol te houden. Ook na november. Het liefst gewoon voor altijd, voel mij nu zoveel beter en rustiger :)

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 16:44

Ik ga morgenochtend op de weegschaal. Ben de hele week al super ziek en hou niks binnen, zal wel een leuk resultaat zijn..

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 00:19

Ik ga ook een poging wagen, vooral om van mijn chocoladeverslaving af te raken...

Hebben jullie met minder suiker/koolhydraten wel nog voldoende energie om te sporten? Als ik niet genoeg koolhydraten eet geraak ik echt niet meer vooruit als ik ga hardlopen. Dat is dan weer niet de bedoeling

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 08:51

Binoche schreef:
Ik ga ook een poging wagen, vooral om van mijn chocoladeverslaving af te raken...

Hebben jullie met minder suiker/koolhydraten wel nog voldoende energie om te sporten? Als ik niet genoeg koolhydraten eet geraak ik echt niet meer vooruit als ik ga hardlopen. Dat is dan weer niet de bedoeling

Helemaal koolhydraat vrij zou ik persoonlijk niet doen, ik ben van mening dat je lichaam dat nodig heeft. Maar vaak eten we veel te veel koolhydraten, dus kijk eens wat je macro's zijn. En hou dan een tijdje bij wat je eet, dan kan je goed zien hoeveel koolhydraten je nou werkelijk binnen krijgt :)

Met behulp van deze website kan je het berekenen http://fitgirlcode.nl/macros-berekenen-hoe-doe-je-dat/ het staat ook goed uitgelegd. Wel even een sommetje :=

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 10:10

Ik eet koolhydraatarm. Dus 20 tot 30 gr koolhydraten Max op een dag.
Ik voel me echt fitter, lekkerder in m'n vel enz. Suikers maken echt lui en opgeblazen enz.

Maar ieder z'n keuze :j

Ook met sporten voel ik me gewoon nog fit.

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 10:28

Vreemd genoeg, merk ik dat ik afgelopen paar dagen weer ontzettend zin heb in zoetigheid. En het ging gewoon goed de eerste 10 dagen...
En aangezien ik niets in huis heb, word ik er ook nog eens poepvervelend van!
Ik kan geen reden bedenken waarom ik dreig weer in mijn slechte gewoonte te vervallen. Maar...IK GA HET NIET DOEN! IK HOUD VOL!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 10:38

Ik ben helaas sinds gister weer op suiker gegaan... en chips... Mijn paard staat in Utrecht en is geopereerd aan verstoppingskoliek. Dus gister patat gegeten en ik ga straks echt een zak chocolade pepernoten halen |o

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 11:05

soesie schreef:
Vreemd genoeg, merk ik dat ik afgelopen paar dagen weer ontzettend zin heb in zoetigheid. En het ging gewoon goed de eerste 10 dagen...
Ik kan geen reden bedenken waarom ik dreig weer in mijn slechte gewoonte te vervallen. Maar...IK GA HET NIET DOEN! IK HOUD VOL!

Lust je meloen? Dat is een fijne vervanger om toch aan je behoefte voor zoet te voldoen.
Of rozijnen.

Ook lekker zijn zelf gemaakte appelflappen. Je neemt (glutenvrije) bladerdeeg. Vult ze met appels en rozijnen en kaneel en een beetje honing. 20 minuten in de oven en Viola!

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 11:22

Freggle_Edge schreef:
soesie schreef:

Lust je meloen? Dat is een fijne vervanger om toch aan je behoefte voor zoet te voldoen.
Of rozijnen.

Ook lekker zijn zelf gemaakte appelflappen. Je neemt (glutenvrije) bladerdeeg. Vult ze met appels en rozijnen en kaneel en een beetje honing. 20 minuten in de oven en Viola!

Of een heerlijke hele rijpe banaan! En als ik echt zoete cravings heb pak ik een rijstewafel met Calvé pindakaas crunchy <3

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 12:05

Freggle_Edge schreef:

Thanks voor de tip!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 12:39

Ik heb net banaan/havermout muffins gemaakt. Enige wat er nog bij komt is wat melk, walnoot 1 ei en bakpoeder. Bananenbrood vind ik echt vies, maar deze zijn lekker :j . En naast dat er geen suiker in zit, kh arm.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 14:30

Osianaa schreef:
Freggle_Edge schreef:

Thanks voor de tip!

Klinkt goed!

vanavond uit eten voor pap z'n 60e verjaardag.. ben benieuwd :+.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 17:37

_suus19_ schreef:
Ben denk ik van 4000/3000 naar 2000 kcal per dag gegaan, ene dag iets meer andere dag iets minder.

Sport je daarnaast (veel)?
Met het gemiddelde bewegingspatroon is 2000 gezond. Op dit moment kom je dus niet of minder snel aan dan voorheen. Je beweging zal wss nog omhoog moeten/kcal omlaag om de kilo's te zien vliegen.

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 18:23

Ik heb net banaan pannenkoeken gemaakt.. zijn ze bij jullie ook zo snel zwart en slapjes?

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 18:28

Dank jullie voor de 'zoete' snacks zonder toegevoegde suiker!
Ik ga ze morgen proberen, mijn bananen zijn nog net niet rijp genoeg...
En die appelflap klinkt ook erg lekker. Die probeer ik later in de week.

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 22:11

ik krijg die banaan pannekoeken nooit mooit plat.. beslag ook niet egaal.. dus als iemand daar een goede tip voor heeft :D

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 22:14

namiro schreef:
ik krijg die banaan pannekoeken nooit mooit plat.. beslag ook niet egaal.. dus als iemand daar een goede tip voor heeft :D

Ik deed ze altijd met de staafmixer fijnmaken, werkt prima. Gewone mixer kan uiteraard ook. Mocht je choco pannenkoeken willen, doen je er een beetje cacao door.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-17 00:38

ik zal ook eens wat laten horen :+
Afgelopen dagen niet echt goed in mn vel gezeten. Niet fit, beetje ziekerig, ongesteld, blegh. Ook niet helemaal gehouden aan suikerloos, al is het gelukkig minimaal; paar keer aanmaak limonade ipv water en taart afgeslapen op een feestje, maar wel een spekje gepakt. Oh en wat vanille yoghurt gehad :+
maargoed, al met al, kan ik zeker nog niks klagen! En het ziet ernaar uit dat ik sinds 3 nov 1,3 kg kwijt ben. Maaarr dat kan dan ook weer heel goed met m'n cyclus te maken hebben :')