Vandaag ging mijn krachttraining niet zo geweldig. Denk dat ik een spier in mijn heup verrekt heb met het hardlopen gisteren. Rechterbeen optillen doet zeer! Even rustig aangedaan dus.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Gemiddelde botmassa voor vrouwen:
lichaamsgewicht tot 50 kg : 1.95 kg bot
lichaamsgewicht van 50 kg tot 75 kg: 2.40 kg bot
lichaamsgewicht van 75 kg of meer: 2.95 kg bot
Gemiddelde botmassa voor mannen:
lichaamsgewicht tot 65 kg : 2.65 kg bot
lichaamsgewicht van 65 kg tot 95 kg: 3.29 kg bot
lichaamsgewicht van 95 kg of meer: 3.69 kg bot
Needje schreef:Citaat:Gemiddelde botmassa voor vrouwen:
lichaamsgewicht tot 50 kg : 1.95 kg bot
lichaamsgewicht van 50 kg tot 75 kg: 2.40 kg bot
lichaamsgewicht van 75 kg of meer: 2.95 kg bot
Gemiddelde botmassa voor mannen:
lichaamsgewicht tot 65 kg : 2.65 kg bot
lichaamsgewicht van 65 kg tot 95 kg: 3.29 kg bot
lichaamsgewicht van 95 kg of meer: 3.69 kg bot
Dit vond ik online.
Maar elders ook dat totaal geraamte ong 14 kilo weegt.
Dus waar die lage waardes vandaan komen weet ik niet.

.
. Dat is even geleden... Renske_W schreef:Ik heb vandaag mijn eerste buiten bootcamp gehad, was echt heel leuk.
Alleen wel weer flink met de neus op de feiten gedrukt, mijn conditie is 10x niks.

. Erg lekker bovenlichaam getraind vandaag, heb alles wel met 1-2 reps of ietsje meer gewicht kunnen verbeteren. Armen nu wel erg sore
.
Nu ik nog vakantie heb maak ik graag gebruik van de extra tijd die ik heb om het vakantie eten eraf te werken.
Anyway, daar komt geen cardio aan te pas. Xcore is echt wel pittig en daarbij kun je het voor jezelf zwaarder maken door een grotere/zwaardere xco te pakken of de oefeningen intenser te maken. Vandeweek heb ik in dit topic verteld dat ik erg bang ben om tot het gaatje te gaan omdat ik vrij makkelijk flauwval dus om dan echt nog even door te gaan na de les doe ik graag nog even wat cardio op een apparaat zodat ik mijn hartslag in de gaten kan houden.
. 
Wieldop schreef:@ Jolien, het is dus niet zo zwaar dat je van je stokje gaat? Ik ben namelijk bang dat ik geen conditie heb en de les niet volhoud.
Wauw supervixen, ik vind het zo knap als mensen (zo lang) kunnen hardlopen! Ik moet zelf gewoon is gaan beginnen, maar ik stel het steeds uit.
Leg extension vind ik ook echt een rottige oefening. Hebben jullie dat ook dat bepaalde oefeningen makkelijk af gaan en je die vaker doet dan degene die minder makkelijk af gaan?
dus dan 'beloon' ik mijzelf met leuke oefeningen haha
.
. Bent over row vind ik echt een nare oefening, ik ga hem dan ook maar niet meer doen. Doe veel liever normale rows, dan staat er niet zo'n spanning op mn onderrug en heb ik veel meer bewegingsvrijheid. Overhead press kan je mij ook zeker niet blij mee maken, dat brandt echt compleet in mn schouders... wel goed natuurlijk! Wieldop schreef:@ Jolien, het is dus niet zo zwaar dat je van je stokje gaat? Ik ben namelijk bang dat ik geen conditie heb en de les niet volhoud.
Wauw supervixen, ik vind het zo knap als mensen (zo lang) kunnen hardlopen! Ik moet zelf gewoon is gaan beginnen, maar ik stel het steeds uit.
Leg extension vind ik ook echt een rottige oefening. Hebben jullie dat ook dat bepaalde oefeningen makkelijk af gaan en je die vaker doet dan degene die minder makkelijk af gaan?
), maar ik kan na een week dagelijks oefenen (ene dag een uur combination, en de andere dag een kwartiertje/half uur flexibility na de kracht training) echt al veel meer, ben leniger en kan de oefeningen vloeiender over laten gaan. Het is nog best pittig voor zoiets zweverigs!