3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:06

_xrose schreef:
Mijn lijstje van vandaag:

O: 3 eieren gebaken in roomboter (338)
L: Mozarella pannekoekjes (579)
T: Slagroom (170)
A: Spinazie en ei schotel met tofugehakt (454)

Totaal 1541 kcal

B: 30 min cardio. 45 min kracht. 45 minuten paardrijden en zit ook aan de 10.000 stappen.

En mijn macros voor vandaag:
Koolhydraten: 10 gr
Vet: 107 gr
Eiwit: 111 gr.

Vandaag heb ik mij toevallig ook helemaal laten wegen en scannen op zo'n weegschaal.
Totaal gewicht was 62,1 kg
Mijn vet percentage is 20% en de vet massa is 12,4 kg.
Mijn spiermassa is 47,2 kg.

Dus daar ben ik wel tevreden mee :)
Ik ben alleen echt verschrikkelijk moe en sporten gaat dus ook bijna niet, zien jullie iets aan mijn lijstje wat verbeterd zou kunnen worden om dat te verbeteren? Ik denk dat ik sowieso vandaag met de koolhydraten te laag zit, normaal zit dat rond de 20-25 kha.

10 gr khd is echt te laag hoor, zelfs voor khd arm dieet...

Let je op dat je jezelf niet naar de vernieling helpt?!

Ik snap dat je niet kunt sporten hiermee.. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:07

Er zijn zo veel opties om gezond te eten, ook als je geen koelkast tot je beschikking hebt. Je zou 's morgens bv ook havermout kunnen eten, of brood met beleg dat niet in de koelkast hoeft. 's Avonds hoef je ook geen hotdog te halen, je kan ook pasta maken met ingrediënten die niet in de koeling hoeven of die je dagvers koopt en dus gelijk klaarmaakt. Kant en klaar zou ik gewoon skippen, want het is ongezond, vaak onnodig duur en volgestopt met allerlei loze kcal.

Ik raad je toch wel aan om te gaan tracken wat je eet op een dag. Dat betekent dus echt alles wegen en invoeren zodat je inzicht krijgt in wat je nu eet en hoe dat staat in verhouding tot je beweging en activiteit. Als ik je uitleg zo bekijk denk ik namelijk dat je echt wel flink wat kcal binnen krijgt maar dat je bent afgevallen door de enorme hitte en het vele bewegen. Dan raak je vooral vocht kwijt als een malle en door het bewegen ongetwijfeld ook behoorlijk wat vet.
Door het bijhouden van je voeding kan je kijken wat daar te winnen valt zodat je terug in NL weer wat makkelijker naar beneden kan doorschakelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:09

Maar waar wil je dat ik die pasta ga koken dan := Ik heb geen keuken of waterkoker oid. en voor de relatief korte tijd dat ik hier zit ga ik die ook niet aanschaffen omdat ik 'm niet mee terug kan nemen naar Nederland...
Ik at thuis altijd yoghurt met iets er door maar mijn kamer wordt gemakkelijk 25 graden overdag dus als ik daar ook maar iets laat staan wat niet 100 jaar houdbaar is dan is het gewoon weggegooid geld. Ik kan dus ook geen havermout koken oid. en bovendien sta ik om 7 uur op en dan heb ik echt geen zin om heel veel moeite te moeten doen om eten te maken als ik 20 minuten later in de bus naar mijn werk zit, en 13 uur later pas weer thuis ben _O-

Wegen gaat gewoonweg niet, ik heb door dat ik heel moeilijk en tegendraads en negatief klink zo maar ik heb hier niks. Geen weegschaal, geen aanrecht, ik heb een slaapkamer en een badkamer en dit moet ik allemaal delen. Er is niet eens een tafel of een stoel oid.

Het is ook Ramadan en hier in de UAE is het verboden om in het openbaar te eten en te drinken, dus als ik tussendoor iets van een appel of een banaan weg moet gaan proppen dan heb ik 3 uur daarna nog buikpijn van het schrokken. Ik heb hier geen mogelijkheid om even rustig te gaan zitten behalve bij de lunch.

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:11

Zo, die toon mag ook wel wat minder hoor. Je komt hier zelf om tips vragen, ik ging er vanuit dat je wel een keuken had waar je bijvoorbeeld een pannetje water kon koken. Wat wil je hier dan precies horen?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:13

Misschien moet ze gewoon water drinken Emma, als ze zelf al niet vooruit kan denken...

Er zijn oplossingen zat maar je moet ook willen, en voorlopig zit je allerlei excuses te verzinnen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:14

Bedoelde hem niet banketstaaf hoor :) Ik ben zelf ten einde raad en vroeg me af of er misschien dingen zijn waar ik overheen heb gekeken zoals voedingswaren die lang houdbaar zijn en ook nog relatief gezond, of misschien een alternatief op de chocoladekoekjes ofzo.

Ga je lekker gribaldi?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:14

Danique, en boterhammen met beleg? En dan kijken voor een pakje charcuterie dat gewoon op een dag op kan? Niet super lekker met zo'n warmte maar toch iets voedzamer dan koekjes oid.

Oei dames, wat een toon, ik denk niet dat Danique het verkeerd bedoelde? Misschien wat onduidelijk uitgelegd in het begin, maar dat kan nu eenmaal gebeuren in een topic.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:15

Ik denk met wat je omschrijft, en ons gebrek aan kennis van wat daar wel of niet te krijgen is, er niet veel nuttige tips gegeven kunnen worden. Ik weet niet hoe kort het is dat je er zit, maar anders zou ik gewoon t beste ervan maken en in nederland pas echt goed op je eten gaan letten.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:15

Het klinkt alsof je niks hebt en ook niks kan/wil kopen. Als je niet eens een waterkoker of mini koelkast kunt halen blijft er denk ik weinig anders over dan kant en klare dingen of fruit te halen en meteen op te eten. Ik ken dubai ook niet dus geen idee wat voor soort eten ze daar ib de super hebben.
Laatst bijgewerkt door finnens op 12-06-17 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:16

Kan je echt niet wat aanschaffen om het jezelf gemakkelijker te maken? Iets van een koelbox of idd waterkoker? Dan zou je al voor een korte tijd iets van yoghurt/beleg kunnen bewaren.

Is niet leuk, maar ik heb ook mijn deken, kussen, badlaken en zelfs kleren achter moeten laten toen ik na mijn study abroad weer naar huis ging. Goed, niet overdreven bijzondere dingen, maar bij elkaar was dat ook wel een aardig zakcentje. Moet er wel bij zeggen dat ik een best luxe kamer had, niet groot maar groot genoeg voor twee en samen hadden we de badkamer, magenetron, koelkast en 2 inductie kookplaatjes. Dus dat maakt het echt wel een stuk makkelijker..
Laatst bijgewerkt door Goldwynn op 12-06-17 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Kant en klare maaltijden zijn per definitie gewoon niet gezond, het zijn vaak enorme kcal bommetjes. Dus nee, ik weet niet of daar iets in te winnen valt. Ik heb ook geen flauw idee hoe supermarkten in Dubai eruit zien en welke producten daar verkocht worden, dus dat wordt lastig. Normaal zou ik zeggen 'maak zelf een pastasalade', maar dat is heel lastig als je geen mogelijkheden hebt om zelf dingen te koken.

Hoe lang zit je daar nog? Ik zou persoonlijk gewoon tot je terug naar NL gaat zo gezond mogelijk eten en in NL echt strak in het gareel als je die kilo's er niet weer aan wilt eten. Dus in NL wel wegen en tellen.

Travellust

Als je graag wilt afvallen dan zijn er genoeg opties te verzinnen lijkt mij ;) En ik lees alleen maar negatieve punten van je...

Voedingswaren die lang houdbaar zijn en relatief gezond daar kun je zelf toch ook op Google lijkt mij?
Wij weten niet wat er allemaal in de supermarkten zijn/liggen van Dubai.

Emma bedoelde het alleen maar goed hoor.

Als je de optie hebt zou ik gewoon eens een waterkoker oid kopen. Zoiets kost ook niet zoveel en je kunt al veel makkelijker eten zelf maken.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:17

En dingen als cherrytomaten of komkommer, hebben ze dat niet overal? En dadels en olijven ipv koekjes tussendoor? Tot zo ver mijn kennis aan oriëntaalse voeding :+

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 16:18

Mee eens met Goldwynn, Gribaldi en Emma. Je kan een waterkoker en weegschaal aanschaffen, zo gek duur zijn die dingen niet, of het moet daar echt heel anders zijn :).
Waar een wil is, is een weg, zeggen ze altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:21

Bhriseis schreef:
Danique, en boterhammen met beleg? En dan kijken voor een pakje charcuterie dat gewoon op een dag op kan? Niet super lekker met zo'n warmte maar toch iets voedzamer dan koekjes oid.

Oei dames, wat een toon, ik denk niet dat Danique het verkeerd bedoelde? Misschien wat onduidelijk uitgelegd in het begin, maar dat kan nu eenmaal gebeuren in een topic.

Bedoelde er idd niets verkeerd mee en kom hier natuurlijk ook niet om tips vragen om ze vervolgens allemaal af te slaan, maar mijn mogelijkheden zijn gewoon enorm beperkt. Ik kom hier ook niet voor een dieet of een voedingsschema oid. maar gewoon voor tips die ik misschien zelf over het hoofd heb gezien.

Ik neem soms wel eens boterhammen met kaas oid. voor in de avond en dan gooi ik het halve pakje kaas maar weer weg ivm. de hoeveelheid die er in zit. Ik kan wel kijken of er kleinere porties oid. te vinden zijn, goeie!

Laura82, in Nederland wil ik er inderdaad een hoop aan gaan doen om sowieso fit en een goede conditie te worden/krijgen maar de omschakeling zou een stuk makkelijker zijn als ik hier niet gewend ben aan een pak koekjes en blikvoer, en dan in Nederland ineens een heel gezonde routine te moeten oppakken. Daarom wil ik kijken of het misschien geleidelijker kan en vanuit hier al een stukje gezonder.

'Laat die koekjes staan' is natuurlijk een hele makkelijke maar dan heb ik wel een gat in wat ik eet, en dat wil ik wel graag opvullen omdat ik anders wel met honger naar bed ga.

Ze hebben hier zelfs stroopwafels dus in principe hebben ze 'alles' wat je in Nederland ook zou hebben, mijn probleem is echt het bewaren en de prijs van de dingen die ik wel zou kunnen bewaren. Cherrytomaatjes etc. hebben ze hier, mais ook, komkommer, paprika etc etc etc... Ik heb gekeken naar een waterkoker maar die beginnen hier gewoon bij 45 euro := Dat vind ik echt een hoop geld.

Ik zit hier nog minstens 3 maanden maar dat betekent niet dat ik dan al naar huis ga, ik kan hier in principe zo lang blijven als ik wil maar heb zelf geen trek om hier 2 jaar te gaan zitten. Vandaar dat ik dus ook geen grote aankopen wil doen zoals een koelkast (die ik hier ook overigens niet kwijt kan in mijn kamer, zo klein :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:23

Mwah, met een waterkoker zou ik dan toch wel zeggen dat het op 3 maanden best de moeite waard is. Dat geeft je wel de mogelijkheid om dingen als couscous klaar te maken en in ieder geval heel veel meer vrijheid in je voeding. Snap dat 45 euro even een bedrag is maar op 3 maanden zou ik het persoonlijk wel doen. 's Morgens havermout koken in water uit de waterkoker is ook met een paar minuten klaar.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:27

Ze hebben hier zelfs stroopwafels dus in principe hebben ze 'alles' wat je in Nederland ook zou hebben, mijn probleem is echt het bewaren en de prijs van de dingen die ik wel zou kunnen bewaren. Cherrytomaatjes etc. hebben ze hier, mais ook, komkommer, paprika etc etc etc... Ik heb gekeken naar een waterkoker maar die beginnen hier gewoon bij 45 euro := Dat vind ik echt een hoop geld.

Waarom koop je geen groente en fruit dan? Dat kun je heus wel wat langer bewaren hoor... Zeker komkommer en paprika etc..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:28

gribaldi schreef:

Waarom koop je geen groente en fruit dan? Dat kun je heus wel wat langer bewaren hoor... Zeker komkommer en paprika etc..

Ik koop wel fruit :j Maar van een komkommer en een tomaat van 3 euro per stuk zit ik niet lang vol en nogmaals, ik vind dat een hoop geld en ik heb niet zo heel veel te besteden... Als ik mijn ontbijtkoekjes ga vervangen voor een komkommer dan heb ik een half uur later weer honger.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:30

@Danique: Een koelboxje, hoewel die ben ik bang ook wel aan de prijs gaat zijn als een waterkoker al 45 euro is. Kan iemand thuis niet een goedkoop exemplaar opsturen? (hoewel de verzendkosten t dan misschien net zo duur maken..)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 16:31

Maar even met je kosten he. Stel je gaat je kant en klaar maaltijden vervangen door zelfgemaakte maaltijden. Meestal zijn de kant en klaar dingen heel duur.
Denk je dat je op 3 maanden dan niet die 45 euro voor die waterkoker bespaard door zelf alles te maken? Dan zou je salades met pasta kunnen maken, die vullen ook goed.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:32

Maar wat kan je nu aanvangen met een waterkoker? Je kan toch moeilijk je pasta er een half uur in laten weken, die dan misschien gekookt gaat zijn, des te meer met dagen van dertien uur onderweg en een sport-beroep?

Of zeg ik nu heel blonde dingen? Een koelbox vind ik dan een beter idee; pakje charcuterie en wat tomaatjes oid kopen, in de koelbox wat je niet meeneemt, en die dan 's avonds nog opeten. Eentonig wel, maar te doen.

Verder, als je toch zo goed op gewicht bent, zou ik er nu gewoon van genieten en zorgen dat je niet bijkomt, en dan over enkele maanden weer aan de slag gaan...

Imandra, kant en klaar is in BE toch een stuk goedkoper dan gezonde voeding. Daarom dat alle studenten er op leven :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 16:33

Couscous daar giet je kokend water bij en laat je staan. Dat zou je bijv. ook in een salade kunnen doen.

Google is your friend: eerste hit op google:
http://eten-en-drinken.infonu.nl/divers ... koker.html

@Bhriseis: hier toch echt niet hoor :P. Maar weet niet hoe het in dubai is ofc.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 12-06-17 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:34

Een waterkoker lijkt me wel het investeren waard idd. Ik heb 5 maanden in het buitenland stage gelopen zonder keuken en koelkast/waterkoker. Toch een waterkoker gekocht en hiermee kon ik veel meer varieren. Het is en blijft lastig, maar je kan net wat meer. En havermout vult érg goed. Op een duur toch ook een koelkastje gekocht want ik werd echt gek van al het kant en klare rotzooi en troep wat ik at..

Je kan ook makkelijk eieren koken in een waterkoker. Sommige groentes kunnen erin en ook aardappels. Insant aardappelpuree was ook een favoriet( als je even 1 kan vinden zonder toegevoegde troep.)
Laatst bijgewerkt door MightyJoe op 12-06-17 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:35

Goldwynn, verzendkosten maken het idd net zo duur en tegen de tijd dat het hier is ga ik weer naar huis _O-

Imandra, uiteraard maar dat is het punt, zonder die waterkoker kan ik niks zelf maken en als ik de kant-en-klaar dingen ga vervangen voor goedkopere dingen dan eet ik helemaal niks meer, terwijl ik wel heel erg actief ben overdag... Dat ik geen honger heb betekent niet dat er geen voedingsstoffen in moeten natuurlijk.

Blijft een koelbox wel koud dan, die wordt op den duur toch ook weer warm en ik heb geen idee hoe ik die dan weer koud ga krijgen?

Als ik er nou over 3 maanden echt van overtuigd ben: hier blijf ik nog een jaar dan wil ik daar idd echt wel naar kijken maar waar ga ik het laten als ik weer naar huis ga... Ik vind dat zo zonde van mijn geld, dan koop ik daar liever die kant en klare maaltijden van :')

Over de prijs, voor een volledige kant en klaar maaltijd betaal ik hier net zo veel als 1 komkommer en een bakje cherrytomaten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-06-17 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 16:36

Huh wat? Hoezo 'dan eet ik helemaal niks meer'? Die conclusie snap ik even niet.
Je hebt overigens ook goedkope elektrische koelboxen. Die blijven dus wel koud :)
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 12-06-17 16:38, in het totaal 2 keer bewerkt